Karlsson 24.02.2006 08:40:13 | |
---|
Suosikkibasisteja ja idoleita on listattu vaikka kuinka monen topikin voimalla, joten kystäänkin nyt kuka jonkun muun soittimen kuin basson taitaja on tehnyt suuren vaikutuksen sinuun? Jopa muuttanut suhtautumistasi bassonsoittamiseen? |
NYdoll 24.02.2006 08:43:47 | |
---|
No ainakin suurta respectiä saa multa sellaset soittajat (etenkin kitaristit), jotka malttaa jättää bassolle tilaa, eli soittavat tarpeeksi vähän. Esimerkkeinä mainittakoon Queenin Brian May ja Uriah Heepin Mick Box. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Teijo K. 24.02.2006 08:51:22 | |
---|
Sonny Boy Williamson II alunperin nimeltään Rice Miller. Huuliharpisti jonka rouheaa tatsia ja soundia on matkineet useat jälkeensä tulleet, mutta jonka asennetta harvat ovat ymmärtäneet matkia. Oli tärkeä tekijä Amerikan mustien muusikoiden arvostuksen nostamisessa aikanaan, ensimmäisiä mustia bluesmuusikoita joka alkoi vaatimaan pientä korvausta tehdystä työstä levy-yhtiöiltä. Rytmisistä kuvioistaan olen oman huuliharpunsoittoharrastuksen kautta siirtänyt jotain elementtejä bassollekin. Loistavaa materiaalia, tykkään myös välillä purevan ivallisesta satiirista kappaleissaan Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1 |
stenel 24.02.2006 18:22:52 | |
---|
Lars Ulrich.Loistava rummuttaja. "Basso tykkää kompressoinnista." |
TommiW. 24.02.2006 18:25:26 | |
---|
Miles Davis, Chick Corea, Louis Armstrong ja Marzi Nyman. "Moon vaan enemmän boost only äijiä." -Niskamies |
Kitaristeista Ritchie Blackmore, laulajista Joni Mitchell, Stevie Wonder noin ylipäätään. Näillä on se jokin oma juttunsa johon mä en kyllästy. |
Olli.M 24.02.2006 18:39:09 (muokattu 26.02.2006 01:13:43) | |
---|
David Gilmour, Dave Grohl, Mike Garson, Tori Amos, Rober Fripp, Trent Reznor, Jimmy Chamberlin, Billy Corgan. |
Antti Takalo 24.02.2006 19:57:57 | |
---|
Fripp on tehnyt jonkinlaisen jäljen sisullaan ja omaperäisyydellään. Muutoinkin kaikki vahvasti yksilöllisesti toimivat soittajat. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2 |
Niskamies 24.02.2006 20:07:09 | |
---|
Rumpaleista Dave Weckl sekä Bernard Purdie, sekä kitaristi Steve Vai ovat tehneet vaikutuksen. Ja paljon hienoa musiikkia. Etenkin Purdien komppi on jotain aivan käsittämätöntä. More is more. |
pehko 24.02.2006 20:52:40 (muokattu 03.03.2006 11:06:02) | |
---|
Devin Townsend, ääni ja kitara Dirk Verbeuren ja Brian "Brylle" Rasmussen rumpaleista... EDIT: Sade Adu "Shit! He's dead, man! He's fucking dead, man! SHIT!!!" |
2541 24.02.2006 21:42:35 | |
---|
John Martyn ja varsinkin hänen Echoplex maalailunsa. |
J.Hollström 24.02.2006 21:54:02 | |
---|
Lars Ulrich.Loistava rummuttaja. Ihan yhtä loistava kuin Tarja Halonen presidenttinä = ihan paska™. |
Teijo K. 24.02.2006 22:10:42 | |
---|
Ihan yhtä loistava kuin Tarja Halonen presidenttinä = ihan paska™. Sun sisälukutaito mättää Juki pahemman kerran, otsikossa pyydettiin laittamaan omia suosikkeja, ei mollaamaan toisten. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1 |
J.Hollström 24.02.2006 22:12:15 | |
---|
Sun sisälukutaito mättää Juki pahemman kerran, otsikossa pyydettiin laittamaan omia suosikkeja, ei mollaamaan toisten. Mulla mättää kaikki muukin. Vastailen siten miten mua sattuu huvittamaan. |
sirdickyj 24.02.2006 22:13:45 | |
---|
Ihan yhtä loistava kuin Tarja Halonen presidenttinä = ihan paska™. Tänään sanottiin, että Suomen kansasta vain 70-ja-jotain-prossaa luottaa Haloseen presidenttinä. Jukin kanta on oleellinen vaikuttaja, laskee sitä kannatusta radikaalisti. Meikäläiseen on vaikuttanut Diamond Dave ja Steven Tyler, molemmat ovat hieno esimerkki siitä, miten musaan tulee ytmiikkaa ja svengiä jopa laulun -ja etenkin laulun- kautta. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
sirdickyj 24.02.2006 22:14:13 | |
---|
Mulla mättää kaikki muukin. Vastailen siten miten mua sattuu huvittamaan. + "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Teijo K. 24.02.2006 22:17:30 | |
---|
Mulla mättää kaikki muukin. Vastailen siten miten mua sattuu huvittamaan. Se on huomattu. Missä sinä olet oppinut, että vittuilu on ainoa oikea tapa kommunikoida? En muista sinulta positiivista kommenttia lukeneeni yhtään mihinkään juuri koskaan. Aina kaikki on huonoa ja roskaa. Tarkoittaako tämä muuten sitä, että kukaan soittaja ei vetoa sinuun millään tavalla? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1 |
sirdickyj 24.02.2006 22:19:23 (muokattu 24.02.2006 22:19:38) | |
---|
Se on huomattu. Missä sinä olet oppinut, että vittuilu on ainoa oikea tapa kommunikoida? En muista sinulta positiivista kommenttia lukeneeni yhtään mihinkään juuri koskaan. Aina kaikki on huonoa ja roskaa. Äläs nyt, onhan tuo vaikka mitä positiivista sanonut, Jukilla mun mielestä kieli poskessa useimmiten. Tietty jos ei kaikille välity, niin silloin kandee pehmentää ilmaisua. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Zarmo 24.02.2006 22:54:10 | |
---|
Björk on aika ihQ. Ja semmosta sikailua, niiku Lars von Trierin leffoissa haluisin kyllä omaan musiikkiin. GAS ei kuole, GAS nukkuu!
|
J.Hollström 24.02.2006 23:28:41 (muokattu 24.02.2006 23:32:27) | |
---|
Missä sinä olet oppinut, että vittuilu on ainoa oikea tapa kommunikoida? Kotioloista kaikki saa alkunsa. Eli sieltä. En muista sinulta positiivista kommenttia lukeneeni yhtään mihinkään juuri koskaan. Saattaa pitää hyvinkin pitkälti paikkaansa. Aina kaikki on huonoa ja roskaa. No ei nyt aina. Ehkä täällä annettu palaute painottuu liikaa negatiisesti, koska jos ollaan samaa mieltä, ei juurikaan viitsi sitä ilmaista, vaan yleensä tartutaan epäkohtiin ja annetaan siihen palautetta. Toki olen yrittänyt ilmaista myös positiivisia tunteita esim. skabojen (pyörin myös kitarapuolella) yhteydessä. Nämä menee varmaan ohi niiltä, jotka ei niihin osallistu. Tarkoittaako tämä muuten sitä, että kukaan soittaja ei vetoa sinuun millään tavalla? Ei tarkoita. Minuun vetoaa hyvinkin moni soittaja. En ole vielä tähän ketjuun ehtinyt niitä listaamaan. Mutta kun niistä kysellään niin tässä yksi henkilö: Remu Aaltonen, alla perusteluita: - Koko oman musaharrastukseni syypää. Herätti kiinnostuksen rock-musiikkiin vuonna -75, jolloin vaadin 7v.-synttärilahjaksi Finnhits-kasetin sijaan Hurriganesin Roadrunnerin. Tämän jälkeen paluuta ei ollut. Ehkä osasyyllinen myös minun kommunikointityyliini. Suhtautumista bassonsoittamiseen Remu ei varsinaisesti ole muuttanut, mutta ilman häntä en tiedä olisinko bassoa koskaan alkanut edes soittamaan. Arvalle henk. koht. palaute ihan näin julkisesti: itse en jaksa julistaa täällä omaa älykkyyttäni ja sivistyneisyyttäni, vaan vetelen täällä henkeä, ja kommentit on sen mukaisia. Työelämä omine paineeneen riittää mulle henkisen ja älyllisen kapasiteetin puntariksi. Toivottavasti se sopii myös muille tämän palstan aktiiveille. |