Aihe: Fender Highway 1 Stratocaster, mielipiteitä ?
1
P-Nut
21.08.2003 23:17:34

Eli mitä olette mieltä kyseisestä kitarasta ? Olen ajatellut ostaa jonkinlaisen Straton jonka hinta ei nousisi äärimmäisyyksiin, mutta laatu olisi silti hyvä. Tämän Highway Straton hinta on 799€ ja on saanut kivoja arvosteluja, jossa se luokitellaan American ja Mexico stratojen välimaastoon.

Jos joillain olisi omakohtaisia kokemuksia kyseisestä kitarasta niin tahtoisin tietää mielipiteitä, kiitos.
Kyllä se siitä kun vähän potkii
N_Bates
21.08.2003 23:40:08

Eiköhän tuohon hintaan irtoa ihan oikeakin jenkkistrato, kunhan vaan ostaa käytettynä. Odottelee vaan rauhassa että tulee hyvä tilaisuus vastaan. Ei pidä hosua.
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
PIM
22.08.2003 00:08:21
Saksasta saa Highway ykkösiä n. 650 eurolla. Jos itse olisin nyt ostamassa stratoa niin toi olisi aivan ykkösvaihtoehto. On muuten ainoa (AFAIK) uusi jenkkistrato jossa on vintagetalla ja vintagea paksummat nauhat, pl. ehkä jotkut CS mallit.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
p130
22.08.2003 08:13:36

Kyllähän tuo on melkoisen lyömätön hinta/laatusuhteeltaan jos uutta Fenderiä haluaa.

Aika tarkka määritelmähän tuo Americanin ja mexicostratojen välimaasto on. Hieman yksinkertaistaen kaula ja body (bodyssa erilainen viimeistely) ovat Americanista ja virityskoneistoja lukuunottamatta loput osat mexico 60's mallista.

Tästähän tietenkin tulee vielä riita mutta _oma_mielipiteeni_ vähintään kymmenien American Standardien (siis Americania vastaava vanhempi malli) ja muistaakseni viiden Highway 1:n testaamisen jälkeen suosittelisin ennemmin Highwayta kuin käytettyä am.std:ia. Paremmin Highway tuntuisi yleisesti ottaen soivan (=parempilaatuiset puut sekä vähemmän liimasaumoja) kuin keskiverto am.std. Ja am.std:sta pyydetään usein enemmän kuin uudesta Highwaysta. Käytetty American olisi jo aika hyvä diili mutta sen verran uusi on sekin malli että hankalaksi saattaa mennä löytäminen... Kalliimmat mallit ovatkin sitten käytettynäkin yleensä paljon Hw:ta kalliimpia.

Peten ehdotuksen Hw 1 saksasta (pikku riski tietenkin näkemättä mutta varsin tasalaatuisilta ne vaikuttavat...) ja sitten on rahaa vielä viritelläkin stratoa jos haluaa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
PIM
22.08.2003 08:36:54
Ainakin itse ihastuin juuri tuohon uudenmalliseen kaulaan, jossa on pyöristetyt otelaudan reunat eikä se muutenkaan tunutnut hullummalta. Muutenkin se viiden minuutin akustinen pikakoe, jonka otin tuosta mallista lähikaupassa joskus kesällä muutti ainakin mun ennakkoasenteet tuota halpamallia kohtaan aivan totaalisesti. Suoraan sanoen ainakin minusta käsittämätön hintalaatusuhde kun puhutaan jenkkistratoista (käytetyistä Am std:sta pyydetään täällä järjestään lähemmäs tuhat euroa) ja ainakin jos vertaa aiempiin halpisjenkkifendervirtelmiin (lue: Am Trad) tässä mallissa on säästöt kohdistettu oikeisiin paikkoihin.
P-Nut
22.08.2003 08:37:52

Paljon kiitoksia jo näistä kolmesta mielipiteestä :) Auttoivat kovasti asiaa. Tai no sen verran kun yleensä mielipiteet voivat auttaa.
Itse kaupan mukana ajattelin vaihtaa oman Epiphone Les Paul Standardin mikäli siitä saa sopivan hyvityksen.

Lisää vaan mielipiteitä mikäli löytyy, kiitos :)
PIM
22.08.2003 09:19:38
Tuskin kannattaa antaa epiä vaihdossa. Väliraha olisi kuitenkin samaa luokkaa kuin mitä Hw1 maksaa Saksasta tilattuna ja voihan sille Lepallekin vielä jotain käyttöä olla.
TexasFlood
22.08.2003 10:01:30 (muokattu 22.08.2003 10:01:42)
Musicstorekoelnissa Highway 1 maksaa 699 eur.
Miten noi voi olla noin halpoja?
Pitäsköhän laittaa tilaukseen itellekin tollanen. Jotenkin miellyttää tuo vaalea väri, onko tuo nyt sitten tuo honey blonde tms.

Eikö Koelnissa ollut muuten noi postikulut Suomeen samaa luokkaa, kuin Thomannilla ?
p130
22.08.2003 10:22:36 (muokattu 22.08.2003 10:42:25)

Miten noi voi olla noin halpoja?

Eikö Koelnissa ollut muuten noi postikulut Suomeen samaa luokkaa, kuin Thomannilla ?

Eipä sille muuta selitystä ole kuin että jossakin portaassa kate on pienempi kuin esim. Americanissa. Luultavasti tehdashinta on pienempi. Hardwaren ja viimeistelyn eroista ei vielä kolmea sataa euroa/kitara valmistajalle säästöä tule (siis American Kölnissä 999€). Vähäisen talouden ja tuotantotalouden tuntemukseni perusteella puhutaan ennemminkin kymmenistä euroista.

Kai Fenderin ekonomit ovat laskeneet että tällä mallilla on hyvä kilpailla Tokain ja muiden laadukkaiden kopiovalmistajien kanssa.

Kölnin pojilta en ole mitään tilannut mutta ei se kaukana Thomannista ollut kun kaverit sieltä tavaraa joskus talvella tilasivat. Hieman taisi olla kalliimpi mutta ei paljon... Joku kai tämänkin tietää tarkemmin. Tai sitten heittää mailia suoraan liikkeeseen ja kysyy.
PIM
22.08.2003 11:17:01
Ebay.de:lläkin on uusia myynnissä. Esim. tässä http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … ;item=2552280156&category=46647 lähtöhinta 599e (osta heti -hinta 699e) ja saattaa hyvinkin lähteä matalilla kuutosilla.
p130
22.08.2003 11:24:29

Ebay.de:lläkin on uusia myynnissä. Esim. tässä http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … ;item=2552280156&category=46647 lähtöhinta 599e (osta heti -hinta 699e) ja saattaa hyvinkin lähteä matalilla kuutosilla.

Toimituskulut kaikkiin eu -maihin 12€...

Pete prkl! Iski GAS! Pakko hilitä itsensä, pakko hillitäitsensä, pakkohillitäitsensä...

P-Nut, siitä ota itsellesi kitara! Epi myyntiin sitten vaikka torille.

Hillitsen itseni...
PIM
22.08.2003 11:40:23

Hillitsen itseni...

Ehkä tänään, mutta siinä on vielä 3 päivää huutoaikaa jäljellä.
p130
22.08.2003 11:46:07

Ehkä tänään, mutta siinä on vielä 3 päivää huutoaikaa jäljellä.

prkl...
p130
22.08.2003 11:53:44

Oulun Soitin ja Tarvikkeessa kyseisen kitaran hinta on 799€. Taidan ostaa sen sieltä, koska pääsen helposti myös testaamaan sitä ja muuta.

Pistä se S&T:n karvanaama koville, saksasta kun uhkaat tilaavasi niin kyllä se hinta 799:stä vielä tippuu.
P-Nut
22.08.2003 14:58:47

Buahahahah pistin mailia sille Soitin ja Tarvikkeen ukolle, että paljon se antais hyvitystä mun Epiphonen Les Paulista (täysin priimakuntoinen, 2 vuotta vanha, soiteltu vain kotikäytössä). Ukko sanoi antavansa hyvitykseksi noin 200€ :) Naurattamaanhan tuo alkoi :)
touhis
22.08.2003 15:43:45
Buahahahah pistin mailia sille Soitin ja Tarvikkeen ukolle, että paljon se antais hyvitystä mun Epiphonen Les Paulista (täysin priimakuntoinen, 2 vuotta vanha, soiteltu vain kotikäytössä). Ukko sanoi antavansa hyvitykseksi noin 200€ :) Naurattamaanhan tuo alkoi :)

Niin mitäs nuo epiluurit maksavat uutena, siinä 400-500€? 'Ukko' tahtoo tietty pikkusen profittia ja kun tuo käytetty pitäisi vielä saada myydyksikin eteenpäin, niin en lainkaan ihmettele ettei juuri enempää tarjonnut moisesta.
Yritä myydä se jollekin henkilökohtaisesti suoraan, niin voit saada paremman hinnan.
Mississippi delta, shining like a national guitar.
P-Nut
22.08.2003 15:49:51

Niin mitäs nuo epiluurit maksavat uutena, siinä 400-500€? 'Ukko' tahtoo tietty pikkusen profittia ja kun tuo käytetty pitäisi vielä saada myydyksikin eteenpäin, niin en lainkaan ihmettele ettei juuri enempää tarjonnut moisesta.
Yritä myydä se jollekin henkilökohtaisesti suoraan, niin voit saada paremman hinnan.

Samaisessa liikkeessä kitarani hinta on 640€. Joo ja ymmärtäähän tuon toisaalta ettei se enempää anna hyvitystä... Voisihan tuota yrittää myydä suoraan huuto.netissä // Torilla.
P-Nut
22.08.2003 15:56:04

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)