Aihe: Perk..mitä kitarakauppaa..
1 2 3 4
Guitaristi
24.02.2006 13:08:13

Markun Musiikin MARKKU on ammatiltaan muusikko. Sen kertoo viimeistään se, ettei kaveri koskaan oppinut lukemaan nuotteja xD

Joo tosiaan, en oo parempaa palvelua saanu missään muussa liikkeessä millään alalla. Muistan, kun ensimmäisen kerran huollatin kitarani siellä. Sovittiin että tulen viikon päästä hakemaan, kun satuin olemaan maisemissa, ja itse Markkuhan tarjosi minulle tuoksi ajaksi lainaksi kitaraa, "ettei tarvitse viikkoa ilman olla".

Kaiken rumpuihin liittyvän olen tuolta ostanut, ja koko viime kesän tilin kulutin myös sinne.

Ja täytyypä pitää tuo SV-tarjous mielessä, on se pirun hieno meisseli...

Mahtavaa, että tuollaisia liikkeitä on, ja etenkin että niitä pidetään pystyssä paikallisten voimin. Saisi täällä Turussakin olla tuollainen meininki...
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
rmac
24.02.2006 13:15:34
Mitä merkkejä MM edustaa - onko esim. Warwick valikoimassa?
-K-
24.02.2006 13:27:39 (muokattu 24.02.2006 13:29:56)
Mitä merkkejä MM edustaa - onko esim. Warwick valikoimassa?

Pitäisi olla. Soita ja kysy.

EDIT: Mutta mitä mä nyt olen noista musamaailman tuomista kamoista käsittänyt niin sitä vähemmän pystyy antamaan alennusta mitä marginaalimpiin kamoihin mennään. Esim oranget, bognerit sun muut. Eli samoilla pelisäännöillä joudutaan pelaamaan oli kauppa mikä tahansa.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
mikkosah
24.02.2006 14:28:10 (muokattu 25.02.2006 13:03:09)
Siis hyvässä mielessä!!

Tarina:
Laitoin tarjouspyynnön kaikkiin ESP:tä myyviin liikkeisiin suomessa kitarasta ESP SV Standard (black).

Vastauksina tuli EI OOta, ja tiukkoja tarjouksia kuten 1873€ ja kaupanpäälle kielisetti.
Eli aivan naurettavia paitsi Markun musiikki Ky jostain Seinäjoen kupeesta veti ässän hihasta ja sain sen reilusti halvemmalla laukkuineen?

Kitaroita löytyi 1 kpl maahantuojalta eli Musamaailmalta. Sovin myyjän kanssa että haen skeban itse maahantuojalta koska asun varaston vieressä, ja myyjä lähettää postitse laskun minulle, jonka maksan viikon kuluessa. Eli kitaraa noutaessani ei tarvitse maksaa tai antaa mitään panttia.
Aika kovaa asiakasluottamusta liikkeeltä jossa en ole koskaan asioinut.

Naurettavin oli itse Musamaailman (maahantuojan) tarjous kun ei kuulemma voi alentaa käteiskauppanakaan yhtään hintaa tuosta 1873€.

Ja vielä sen verran että en saanut noutaa kitaraa tänään koska maahantuoja ei laske yhtään kitaraa ulos ennekuin se on itse tarkastanut sen ja tehnyt kaikki säädöt ym. Tämä on varmaan yksi syy että ESP:n laatu on korkea.

Joten yhteenvetona Markun Musiikki Ky on paikka jossa asiakkaita halutaan palvella ja tajoukset ovat todellakin tarjouksia eikä ohjehintoja sekä josta kannattaa ESP merkkiä tiedustella jos on tarvetta.

PS:mitenhän saan yöni nukuttua kun on kitaran kuvat silmissä.,..

Nyt sit on "poika" sylissä ja kyllä on niin jumalainen olo! Kantatti sijoittaa 1500€ näin mahtavaan kapineeseen.
Let´s go through the wall!!!!
-K-
24.02.2006 14:57:25
Seinäjoen ja nurmon rajalla sijaitsee.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
Sam
24.02.2006 15:19:55
Markun kaltaista kauppiasta ei ole minulle tullut vastaan millään toimialueella.

Muusikkona itsekkin tietää asiakaskuntansa tarpeet ja myös "erityispiirteet" :)
Eikä hänellä ole päämääränä voiton maksimointi vaan tyytyväinen ja sitä kautta usein asioiva asiakas => useita kauppoja/ asiakas.

Markun Musiikin asiakaspalvelusta voisi mikä tahansa yritys ottaa mallia.

Itse asioin aina siellä, kun olen Nurmossa vierailulla. Välimatkaa tulee yli 300km, mutta mielelläni ajoitan hankinnat vierailuajankohtiin, joita tulee muutama vuodessa.
Hinnat, kuten on todettu, ovat, Markun sanoin "soittaja-ystävälliset" ja tarvittavia laitteita, jos niitä ei ole "kotona" hankitaan nopeasti.
Niin ja kahvia on aina tarjolla :)

Tässä Markku & yhteystiedot:
http://www.seinajoki.fi/elinkeino/yritykset/helmikuun_yritys_2005.html
Velli
24.02.2006 17:38:40
Muusikkona itsekkin tietää asiakaskuntansa tarpeet ja myös "erityispiirteet" :)
Eikä hänellä ole päämääränä voiton maksimointi vaan tyytyväinen ja sitä kautta usein asioiva asiakas => useita kauppoja/ asiakas.

Eli kyseessä on nimen omaan voiton maksimointi. Markku vain on funtsinut jutun askelta pidemmälle. Se on laskenut että suurimmat voitot se saa kun sama asiakas käy siellä usemmin kuin mitä normaalilla palvelulla/hinnoittelulla.

Juu, mutta näinhän se pitääkin tehdä. Ei mitään valittamista Markun toiminnasta tältäkään suunnalta. Markulla on luultavasti Suomen paras musiikkiliike.
pardy
24.02.2006 18:15:04

Eli kyseessä on nimen omaan voiton maksimointi. Markku vain on funtsinut jutun askelta pidemmälle. Se on laskenut että suurimmat voitot se saa kun sama asiakas käy siellä usemmin kuin mitä normaalilla palvelulla/hinnoittelulla.

Juu, mutta näinhän se pitääkin tehdä. Ei mitään valittamista Markun toiminnasta tältäkään suunnalta. Markulla on luultavasti Suomen paras musiikkiliike.

Kuulostaa kyllä mainiolta paikalta vaikken olekana koskaan siellä asioinut. Mutta noinhan sen juurikin pitää mennä. Tyytyväinen asiakas tulee mielellään uudestaan, ja kun asiakas lopulta keskittää mahdollisesti kaikki ostokset samaan liikkeeseen niin molemmat hyötyvät.

Tulee mieleen vanhan kemianopettajani kertomus siitä että hän ei ikinä käynyt missään muualla vaateostoksilla kuin yhdessä ainoassa liikkeessä Oulussa. :) Ja asuu täällä siis noin 500 km etelämpänä. Aina joskus kerran vuodessa sinne päin vähänkin matkatessaan koukkas Oulun kautta ja osti vuoden vaatteet kerralla. Tulee sama mieleen tästä Markun musiikista ihmisten kertomusten perusteella.
Jumina5/6
04.03.2006 17:04:15
90% omistamistani soittimista on ostettu juurikin tuolta. Loput 10% on peräisin muualta kuin liikkeistä.

Halpaa on kyllä (yleisesti-ottaen), ja asiantuntevaa. En nyt tiedä yleisiä hintoja, mutta juuri hain Ibanezin gsr180-halppisbasson, 186e. Pari kk sitten Roden NT-3 ja 5m piuha, 178e(muistaakseni). Eli aika lähellä t-kaupan hintoja olivat
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
tuluppa
04.03.2006 21:01:29

Kyllähän se maineensa veroinen kauppa on, ei siitä pääse mihinkään. Noin sen kaupankäynnin pitäisi muuallakin toimia. Koskaan ei tarvitse astua kusetetuin mielin ulos kyseisestä putiikista, hyvä hyvä!
KIDOPPÄÄH
Ben_D
04.03.2006 21:30:41

maahantuoja ei laske yhtään kitaraa ulos ennekuin se on itse tarkastanut sen ja tehnyt kaikki säädöt ym. Tämä on varmaan yksi syy että ESP:n laatu on korkea.

Ostin ko. maahantuojan liikkeestä Tokai Les Paulin ja siinä oli ainakin säädöt niin päin persettä kun olla ja voi. Kaikenlisäksi nauhat erikokosia ja sitä rataa joten tuskinpa kovin hyvin tarkastavat ainakaan kaikkia keppejä ennenkun päästävät varastolta eteenpäin. Muuten ko. liikkeen toiminta oli asiallista.
RekoS
04.03.2006 21:56:06
Itsekin sain Markulta nykyisen kitaran tolkuttomaan hintaan. Suosittelen ehdottomasti, ei kyllä mistään saa halvemmalla.
Esimerkkinä eräs Behringerin mikseri, josta annettiin tarjous 45€ ( http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_ub1002_eurorack_prodinfo.html ) Kyseinen mikseri oli peräti viikon vanha edelliseltä käyttäjältä, ja moni myyjä olisi pyytänyt uuden hinnan...
carlos
04.03.2006 22:20:00 (muokattu 04.03.2006 22:26:07)
Joten yhteenvetona Markun Musiikki Ky on paikka jossa asiakkaita halutaan palvella ja tajoukset ovat todellakin tarjouksia eikä ohjehintoja sekä josta kannattaa ESP merkkiä tiedustella jos on tarvetta.

Markulla on aina ässiä hihassaan!

EDIT: On kyllä ehdottomasti paras musakauppa, jossa olen asioinut. Valikoima ei putiikissa mikään älyttömän suuri ole, mutta tilaamalla saa kaikkea :)
Markku on kyllä tehnyt tosi monta reilua diiliä myös minun kanssa.

Kantsii muuten aika ajoin käydä tsekkaamassa tarjonta. Muutamaan otteeseen on tullut huomattua, että liikkeeseen ostetaan suuria satseja jotai tiettyä tavaraa, jolloin tietenkin hinnat ovat entistäkin halvemmat :)
I can't hide but I can run for miles.
Bonesaw
04.03.2006 22:23:24 (muokattu 04.03.2006 22:23:33)
Nyt sit on "poika" sylissä ja kyllä on niin jumalainen olo! Kantatti sijoittaa 1500€ näin mahtavaan kapineeseen.

Onnitteluni. Hieno vehjes.
mikkosah
06.03.2006 08:41:30
Ostin ko. maahantuojan liikkeestä Tokai Les Paulin ja siinä oli ainakin säädöt niin päin persettä kun olla ja voi. Kaikenlisäksi nauhat erikokosia ja sitä rataa joten tuskinpa kovin hyvin tarkastavat ainakaan kaikkia keppejä ennenkun päästävät varastolta eteenpäin. Muuten ko. liikkeen toiminta oli asiallista.

Joo mutta sinä ostitkon Tokain joka ei välttämättä ole sama asia kuin ESP. Maahantuojan "säännöt" voivat olla myös valmistajalta tulleita ja välttämättä Tokai ei ole sitä tarkastuspalvelua heiltä vaatinut tai "ostanut".
mikkosah
06.03.2006 08:48:00 (muokattu 06.03.2006 08:48:41)
Joo mutta sinä ostitkon Tokain joka ei välttämättä ole sama asia kuin ESP. Maahantuojan "säännöt" voivat olla myös valmistajalta tulleita ja välttämättä Tokai ei ole sitä tarkastuspalvelua heiltä vaatinut tai "ostanut".Ja vielä että ostit sen liikkeestä etkä maahantuojalta kuten minä. Tai siis ostin liikkeestä mutta sain kitaran suoraan musamaailman varastosta Tuusulantien varrelta. Eli liikkeessä sitä on koesoitellut ja viritetllyt kaiken maailma wannabe Slash´it.......kun taas omani oli täysin raiskaamaton.....
starsailor
06.03.2006 11:16:58 (muokattu 06.03.2006 11:24:40)
Kitaroita löytyi 1 kpl maahantuojalta eli Musamaailmalta. Sovin myyjän kanssa että haen skeban itse maahantuojalta koska asun varaston vieressä, ja myyjä lähettää postitse laskun minulle, jonka maksan viikon kuluessa. Eli kitaraa noutaessani ei tarvitse maksaa tai antaa mitään panttia.

Mitenkään latistamatta alottajaa hyvistä kaupoista, niin myös ihan hyvää bisnestä Markulta, koska tekemättä muuta kuin vastaamalla maileihin ja puhelinsoittoihin hän saa provikat välistä. Sinä kun haetkin kitaran suoraan maahantuojalta. Markku vaan on ilmeisesti halukas myymään pienemmillä provikoilla kuin muut alan kauppiaat. Tästä voi olla montaa mieltä, että onko se järkevää pidemmällä aikavälillä. Maahantuojalta nuo hinnat ovat varmaan ihan samat kaikille. Jotain vähän halvempia malleja voi tulla hyville myyjille, jotka ovat myyneet maahantuojan kitaroita ennätys paljon, muuten pelin säännöt ovat varmaan sellaiset, että maahantuoja->jälleenmyyjä hinta on kiinteä.
Ben_D
06.03.2006 11:28:32 (muokattu 06.03.2006 11:34:08)

Joo mutta sinä ostitkon Tokain joka ei välttämättä ole sama asia kuin ESP. Maahantuojan "säännöt" voivat olla myös valmistajalta tulleita ja välttämättä Tokai ei ole sitä tarkastuspalvelua heiltä vaatinut tai "ostanut".

No kun tää kyseinen Tokai tuli suoraan tehtaalta eikä käynyt liikkeessä hypisteltävänä. Siltikin Musamaailman tarkastuksen jäljiltä oli mm:

- 1. nauha kapeampi (2.6mm) kuin muut (3.0mm)
- 1. nauha pyöreempi, muut nauhat silminnähden matalampia
- ehkä pilkunnussimista, mutta snadeja puupaloja irti ylänauhojen kohdalta otelaudasta
- tallamikin jouset oli liian lyhyet, josta johtui karmiva resonointi (Musamaailma vaihtanut mikit)
- satula oli jo valmiiksi irti ennenkun sitä edes alettiin vaihtamaan Earvanaan

Edellämainitut viat eivät varmaankaan tulisi, vaikka joku wannabe slash kitaraa testaisikin.

Ei hirveesti vakuuta heidän kitarakorjaajansa jos tällanen yksilö päästetään tarkastuksen jälkeenkin asiakkaalle. Muuten palvelu on liikkeessä parasta A-ryhmää, mutta huoltotöihin en sinne kitaraani vie.

Käsittääkseni Musamaailma on myös Tokain maahantuoja.
Milkop
06.03.2006 11:33:29 (muokattu 06.03.2006 11:36:38)

Käsittääkseni Musamaailma on myös Tokain maahantuoja.

Näinhän se taitaa olla.

Edit: Jep.
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/sivut/8.phtml
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)