Aihe: Reflex-mikit
1
MrShit
22.02.2006 15:24:54 (muokattu 22.02.2006 15:30:06)
Haku ei oikein tuottanut tulosta, joten kysäsempä raadilta onko teillä mitään hajua noista Reflex-merkkisistä kitaramikeistä? Netistä tuntu löytyvän huonosti infoa..

Kävin kamoja läpi osu käteen tuollainen Reflex-humbukkeri. Ollut ilmeisesti jossain Jackson/Charvel kepissä. Itse en ole sitä koskaan kokeillut ja kysynkin kannattaako edes?

Ulkonäkö on EMG:n näköinen, mutta onko tuo aktiivi? Jos on niin onko kenelläkään mitään kytkiksiä miten tuo on alunperin kytketty? En muista montako piuhaa siitä tuli ulos, mutta pitää tarkistaa kun saan sen taas käsiini.. Mulla ei ole ollut aktiivimikkejä aikaisemmin, mutta voisi olettaa että kytkennät tehdään samalla periaatteella muissakin (esim. EMG)?

P.S. Kamoja tonkiessä löyty myös lisää mikkejä, jotka on myynnissä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=94479
Invader
22.02.2006 15:54:52
Mulla on tollainen reflex-setti kiinni RR Pro:ssa. Aktiivisettihän se, itse mikeistä en mene varmaksi sanomaan ovatko aktiivit vai ei, siihen settiin kun kuuluu sellainen musta pötikkä johon menee satayksi johtoa. Saattaa olla että mikit on passiiviset. Kannattaa kokeilla kuitenkin.

Itselläni on siis 2 hum-Volume-cut/boost-tone-setti. Potikat on mastervolume, portaaton "puolitus"/boostauspotikka ja aktiivinen tone jolla pystyy yläpäitä normaalin leikkaamisen lisäksi myös korostamaan. Tuolla puolituksella saa aika singlecoilmaista soundia ja tonella perhanasti kirkkautta lisää.

Tuolla jotain kuvia ja kytkentäkaavio:
http://www.cc.puv.fi/~e0300583/pics/RRPro/electronics_wiring/
Yeah buddy! Lightweight baby! Tai sitten ei..
MrShit
23.02.2006 00:12:35
Kiitos kuvista, selvensi tilanteen hyvin! Eli ilmeisesti on passivimikki niin kauan kunnes tuossa mustassa pötikässä oleva etuaste sen signaalin vahvistaa. Toisin kuin EMG:ssa on tuo etuaste mikin ulkopuolella. Kaksi piuhaa (pun. ja sin.) näyttää tulevan mikista eli pelkkä signaali + maa.

Näin ollen jos käytän tota Reflex:iä pelkästään passiivisena voi olla aika munaton ;). Voishan tuohon rakentaa oman etuasteen jollain FET:llä, mutta en taida jaksaa...

Mitähän tuosta uskaltaa pyytää jos myyn pois? Ilman tuota mustaa kikkulaa ei tuolla varmaan hirveesti mitään tee?! Ei kukaan olis hukannu omastaan tuollaista ja tarvis uuden tilalle ;).
valdemberg
23.02.2006 12:59:25
Kiitos kuvista, selvensi tilanteen hyvin! Eli ilmeisesti on passivimikki niin kauan kunnes tuossa mustassa pötikässä oleva etuaste sen signaalin vahvistaa. Toisin kuin EMG:ssa on tuo etuaste mikin ulkopuolella. Kaksi piuhaa (pun. ja sin.) näyttää tulevan mikista eli pelkkä signaali + maa.

Näin ollen jos käytän tota Reflex:iä pelkästään passiivisena voi olla aika munaton ;). Voishan tuohon rakentaa oman etuasteen jollain FET:llä, mutta en taida jaksaa...

Mitähän tuosta uskaltaa pyytää jos myyn pois? Ilman tuota mustaa kikkulaa ei tuolla varmaan hirveesti mitään tee?! Ei kukaan olis hukannu omastaan tuollaista ja tarvis uuden tilalle ;).

Reflex oli englantilainen vastine EMG:n aktiivisysteemeille josta ei tullut myyntimenestystä. Reflexin mikkejä sai kai alunperin vain Charvelin tai Jacksonin kitaroiden ensiasennusmikkeinä, en tiedä onko niitä myyty irrallisina setteinä myöhemmin.

Mulla on ollut sekä EMG:n että Reflexin humbucker (EMG-85/Reflex Red) kiinni samassa kitarassa ja omasta mielestäni EMG toimi paremmin, vaikka Reflexin boost-systeemi olikin monipuolisempi. Reflexin perussoundi oli jotenkin vaimean ja elottoman oloinen EMG:hen verrattuna.

Pelkällä Reflexin mikillä ei taida juuri olla markkinoita kun täyden setin haluttavuuskin on ollut kyseenalaista. EMG on ominut aktiivimarkkinat aika tarkkaan itselleen kun edes Seymour Duncan ei ole onnistunut EMG:tä kunnolla haastamaan.

V.
Invader
23.02.2006 13:23:55
Juu, itsekin olen tässä tullut siihen tulokseen että taitaa tuo Reflex-setti siirtyä jonkinlaisen EMG- tai Duncan-yhdistelmän alta pois. Noilla puolitus/boostaus- ja tone-potikoilla saa aika monipuolista soundia ulos mutta ehkä noi vähän muoviselta tosiaan kuulostaa. Sellaiselta persoonattomalta. Sitäpaitsi, en minä RR-kitarasta monipuolisuutta haekaan, sillä runtataan metallia.
Yeah buddy! Lightweight baby! Tai sitten ei..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)