Aihe: Mic Pre Amp
1 2
Nick Leeson
23.02.2006 08:24:58
Mitäs suosittelisitte mikkipreampiksi laulun äänitykseen ?
Kaksikanavainen riittäisi, kunhan lopputulos olisi mahdollisimman korkealaatuinen.
Lisäksi pitäis olla mahd. helppokäyttöinen.
Lauluja äänittelen AKG-414-konkalla.
Ajattelin vaan, että mikin ja äänityskaluston väliin olisi hyödyksi.
Kokemuksia ?
Danko
23.02.2006 09:11:53

http://www.amek.com/products/dma/index.html
Noi Amek 9098:t mitä täällä on. Laulujen äänityksessä hinnaltaan kolminkertaiseen DBX 786:n ei mitään eroa.
romantikkoitkijät #37
"noku kaikki mitä sä kuuntelet on ihan kakkaa" -hanuristi
Nick Leeson
23.02.2006 09:14:40
Onko hinnasta ja maahantuojasta tietoa ?
Todella mielenkiintoinen vaihtoehto.
Mikael
23.02.2006 09:23:34 (muokattu 23.02.2006 09:25:04)

Mikä on budjetti? Hyviä etusia on pilvin pimein ja vaikea sanoa suoraan mikä olis ylitse muiden.

esim:
Neve 1073 tai 1081
Universal Audio 2-610
Tube Tech MP 1A
Avalon AD2022
Millenina HV-3C
...
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Danko
23.02.2006 09:29:34

Hinta siinä tonnin pintaan, maahantuojaksi on joskus ilmoitettu HedCom, mut enää noita ei löydy Thomanniltakaan. ):
romantikkoitkijät #37
PL
23.02.2006 09:38:36
Lainaus Amekin sivuilta:

http://www.amek.com/

"Please note that Amek products are no longer being manufactured. This site is for support purposes only. You can obtain technical information from Amek or our distributors. You can find PDF datasheets on this site for reference purposes.

Limited stocks of Amek Signal Processing equipment are available by e-mailing here or visiting www.Studiocare.com direct."
Danko
23.02.2006 09:41:52

Lainaus Amekin sivuilta:
A(a)sia kunnossa. Kantsii sit varmaan katella nuita muita Rupert Neven hengentuotoksia.
romantikkoitkijät #37
varakeef
23.02.2006 09:42:49 (muokattu 23.02.2006 09:43:29)

Firman tuotteita ei enää tehdä - eikä siis maahantuodakaan. Käytetty on ainoa vaihtoehto (jos ei jonkun kaupan varastosta vielä löydy).

Please note that Amek products are no longer being manufactured. This site is for support purposes only.

http://www.amek.com/

Hidas olin
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Nick Leeson
23.02.2006 10:02:33
Ahhah. Kiitti tiedoista. Sitten nyt ei varmaankaan kantsi Amekkia havitella.
Pääseekös n. 800:n eukan sijoituksella laatuun kiinni ?
Mites noi Focusritet ja TC-Electronicit ?
Tai DBX ?
Mikael
23.02.2006 10:38:50

Pääseekös n. 800:n eukan sijoituksella laatuun kiinni ?

Njoo... tässäpä sitten hypätään tuolta mahdollisimman korkealaatuinen-osastolta arkirealismiin.

Kaksi kanavaa ja katto 800€. Mä katselisin näitä:
- FMR Audio RNP8380
- Aphex 207D
- dbx 386
Risk
23.02.2006 13:25:27
"Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!"
Mikael
23.02.2006 13:55:20

Nick Leeson
23.02.2006 14:15:13
Tuo Avalon ilmeisesti aikkas ammattivärkki, näytti olevan
suosituslistassa.
Noh - kun periaatteessa tarvitsee vain laulun äänittämiseen, niin jopa monokampe voisi riittää...1500:n höytteillä hinta, linkkinä :
http://www.thomann.de/thoiw3_avalon_m5_mono_micpreamp_prodinfo.html
Mikael
23.02.2006 14:26:48

Tuo Avalon ilmeisesti aikkas ammattivärkki, näytti olevan
suosituslistassa.
Noh - kun periaatteessa tarvitsee vain laulun äänittämiseen, niin jopa monokampe voisi riittää...1500:n höytteillä hinta, linkkinä :
http://www.thomann.de/thoiw3_avalon_m5_mono_micpreamp_prodinfo.html

Noi Avalonit on todella hyviä. Tota monohommaa mäkin tossa funtsin, mut koska nimenomaan mainitsit kaksi kanavaa niin ajattelin et ehkä sit myös kuoroa tai jotain missä tarvii stereota...

Monovehkeistä vois ajatella myös Universal Audion Solo610 tai Solo110 -etusia, jotka taitaa olla vähän jopa halvempia kuin tuó Avalon. Avalon varmaan neutraalimpi ja noissa UA:n vehkeissä enempi oma soundi.
http://www.uaudio.com/products/analog/SOLO610/index.html
http://www.uaudio.com/products/analog/SOLO110/index.html

Myös Milleninan monoloota on mielenkiintoinen:
http://www.mil-media.com/docs/products/td1.shtml
axelsson
23.02.2006 17:21:43
Mitäs suosittelisitte mikkipreampiksi laulun äänitykseen ?
Kaksikanavainen riittäisi, kunhan lopputulos olisi mahdollisimman korkealaatuinen.
Lisäksi pitäis olla mahd. helppokäyttöinen.
Lauluja äänittelen AKG-414-konkalla.
Ajattelin vaan, että mikin ja äänityskaluston väliin olisi hyödyksi.
Kokemuksia ?

No yksikanavainen DBX:n 376, joka on helppokäyttöinenkin ja niinkin että siinä on varsinkin lauluun hyvin toimiva kompura mukana. Etenkin jos digilähdölle on tarvetta niin hintaluokassaan oikein hyvä vaihtoehto.
loosah
24.02.2006 00:12:29
En oikein jaksa uskoa kenenkään sanomisia mistään, vaan koitan luottaa omiin korviini ja makuuni. Aivan liian paljon gurutetaan kaikkia juttuja äänimaailmassa... Itselläni tällä hetkellä käytössä seuraavat preampit ja kokemukset niistä:

SSL:n g-sarjan 2ch preamp EQ:lla (oisko jotain 4000e?!?) : Ei oikein kosketa, jos ei ihan cleania ja väritöntä saundia haeta...

Rantasen SSL- kopio La-4-tyyppisellä kompressorilla mono( hinta?!? kysy finnvoxilta) : Kompressori useinkin käytössä, mutta eipä Rantasenkaan etunen oikein kosketa...

TL-audion 5051 putkietunen mono comp/EQ (700e ?) : No joo... Menee ihan ok peruskäytössä, jos ei joudu käsittelemään suurempia transientteja. Säröytyy suhtkoht helposti, eikä todellakaan kuulosta silloin kivalta... Eikä etunen anna kompuraan tarpeeksi ja siksi kompuran thresholdin joutuu usein vääntämään täysille, jotta saa matskun tarvittaessa lanaan.

TL-audion 5052 putkietunen comp/EQ 2CH ( 1600e ?): Tää onki sitten huomattavasti kehittyneempi versio edellisestä. Paremmat säätömahdollisuudet kaikinpuolin, vaikka perussaundi muuten monoversion kaltainen.

Mindprint DTC, Putkietunen EQ ja Comp 2 CH (2300?) Ja täältä löytyy kyllä useimmin ilo! Aivan käsittämättömän hyvän ja musikaalisen kuuloinen laite. Käytän lähes kaikkeen ja aina. Ja säröytyy pehmeästi.

No joo... Tässä tällaisia.
PL
24.02.2006 08:57:05
Etkö ole tuon Digifacen etuasteisiin tyytyväinen vai haetko sillä ulkoisella jotakin tiettyä soundia vai mitä?

Se että ostat muutaman sadan euron etuasteen tuon kaveriksi ei varmaankaan kovin suurta laadullista parannusta tuo, mutta jos sen etusen soundi on erilainen kuin tuon olemassaolevan niin tuohan se tietenkin vaihtoehtoja työhön ja silloin uuden etuasteen valinta olisi tehtävä kuuntelemalla ja testaamalla jotta saa itseään miellyttävän työkalun.
Mikael
24.02.2006 09:00:04

Vähän hämmentää tietenkin, kun suositusten
hintahaitari on jopa huimat 1000-2000-3000 €.

Niinpä. Toisaalta et itse asettanut aluksi mitään hintarajaa vaan kyselit mahdollisimman korkealaatuista. Sitten raja oli 800€/2ch ja seuraavaksi ehdotit itse 1500€:n monovehjettä : )

Ajattelin vaan, että jos pyörittelen Nuendoa, mikkinä
AKG 414 ja rautana RME Fireface 800 ja ostan sitten
parin tonnin mic pre ampin, niin onko koko muu kalustoni
sitten jo "heikoin lenkki" ?
Ilman muuta selvää, että kaikessa tuo hinta/laatu kulkee
käsikädessä, mutta onkohan sittenkin minun pajaani jokin tonnin
monovärkki riittävä ?
Tsori vaan ku hämmentää, kun ei kunnon preampeista oo kokemusta.

Noita on niin paljon että hämmennys on täysin ymmärrettävää. Noi kaikki tässä mainitut n. 1000€:n hintaluokassa mainitut ovat varmasti riittävän hyviä. Kyse on enemmänkin makuasioista. Itse ottaisin tällä hetkellä tuon UA:n Solo 610:n mutta ehkäpä ensimmäiseksi ja ainoaksi laatuetuseksi suosittelisin sitä Avalonia. Suomaessa on vähän hankalaa noiden kanssa kun testaamaan ei oikein pääse ja musakaupoissa tollaisia ei hyllystä löydy.
Nick Leeson
24.02.2006 12:26:44
Niinpä. Toisaalta et itse asettanut aluksi mitään hintarajaa vaan kyselit mahdollisimman korkealaatuista. Sitten raja oli 800€/2ch ja seuraavaksi ehdotit itse 1500€:n monovehjettä : )

Noita on niin paljon että hämmennys on täysin ymmärrettävää. Noi kaikki tässä mainitut n. 1000€:n hintaluokassa mainitut ovat varmasti riittävän hyviä. Kyse on enemmänkin makuasioista. Itse ottaisin tällä hetkellä tuon UA:n Solo 610:n mutta ehkäpä ensimmäiseksi ja ainoaksi laatuetuseksi suosittelisin sitä Avalonia. Suomaessa on vähän hankalaa noiden kanssa kun testaamaan ei oikein pääse ja musakaupoissa tollaisia ei hyllystä löydy.

Joo, tsori, meni mulla vähän sekavaksi, kun jo itsekkin hintarajojen kanssa aloin sekoilemaan, mutta kun on pihalla kuin lintulauta.
Noh, joka tapauksessa mikki, softa ja äänitysrauta on minulla ihan asiaa ja koko micpreampin hankinta tuli eteen kun siitä on spekuloitu, että se antaa laulusoundiin
lämmintä "hönkää" ja väriä. No kun ei tiedä asiasta, ni olipa pakko ruveta kyselemään.
Ja näillä näkymin, ehkäpä on viisasta, että rahat jonoon ja Avalon, ni josko se rahan väärtti olisi.
Toivon vaan, että se antaisi laulujutskaan jotain lisää, olettaen tietenkin, että raita äänitetään myös taiteen sääntöjen mukaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)