Aihe: Fender Bassman 400 combo saksasta
1
HC-Audio
21.08.2003 21:50:09

Oon tollasta ajatellu tilata. 400w ja 2x10 ja oon kokeillu tota ja täytynee sanoa että paras styrkkari millä oon ikinä soittanu. Elementitki soi loistavasti. 1200e saksasta suomesta 1700e. onko kellään samanlaista? kokemuksia?
Onko kukaan tilannut Kölnistä kamaa? se on vähän kuin Thomann mutta parempi/halvempi. www.musicstorekoeln.com
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
magic
21.08.2003 22:23:27

Onko kukaan tilannut Kölnistä kamaa? se on vähän kuin Thomann mutta parempi/halvempi. www.musicstorekoeln.com

Hiukan tutkittuani kyseistä kauppaa tulin siihen tulokseen että kun huomioi että heillä on saksan ALV (16 %) hinnoissa, T-kaupassa Suomen ALV (22%) niin aika lailla samoissa ovat.
En ole mikään ALV-ekspertti (kertokaa lisää jotka tiedätte paremmin) sanoisin että voi vielä joutua maksamaan veroa tuon lisäksi kun tuo Suomeen ????
absqua
21.08.2003 22:30:22 (muokattu 21.08.2003 22:34:54)
Oon tollasta ajatellu tilata. 400w ja 2x10 ja oon kokeillu tota ja täytynee sanoa että paras styrkkari millä oon ikinä soittanu. Elementitki soi loistavasti. 1200e saksasta suomesta 1700e. onko kellään samanlaista? kokemuksia?

Minulla ei tuollaista Fender Bassmania ole, mutta pari keikkaa olen ko. vahvistimella soittanut. Hyvä peli se on. EQ tuntui kyllä jotenkinsakin vieraalta - en oikein millään meinannut löytää sitä optimaalista soundia sieltä, vaikka hyvään kompromissiin pääsin lopulta kuitenkin aivan älyttömän ruuvauksen jälkeen. Itselleni en tuollaista tilaisi, vaan ostaisin mielummin samalla rahalla (suomesta) Ashdownin 2X10" 300W ABM-combon. (Mutta nämähän ovat makuasioita mitä suurimmassa määrin, tärkeintä että löydät itsellesi hyvältä tuntuvan laitteen.)

Olin taannoin vähällä tilata itselleni juuri tuollaisen yllä mainitun Ashdownin tuolta Kölnistä, mutta enpä tilannutkaan kun tarkemmin tutkittuani selvisi ettei heillä ollutkaan niitä varastossa ja toimitus tehtaalta Kölnin kautta Suomeen olisi kestänyt ainakin 3 vko heidän mukaansa, eli käytännössä ainakin 1,5 kk olisin saanut odottaa. Ilmeisesti tuo Kölnin pulju on kuitenkin sen verran pieni että suurin osa myytävistä artikkeleista on virtuaalisia, eli ne tilataan vasta kun joku niitä haluaa.

Asiasta suivaantuneena otin yhteyttä Ashdownin Suomen maahantuojaan, joka tekikin erittäin reilun tarjouksen ko. strykkarista: hintaeroksi sakemannin postimyynnin eduksi olisi jäänyt alle 50 euroa, joka mielestäni on pikkuhinta sille että a) vahvistin on heti noudettavissa b) käytössä on suomalainen huoltopalvelu ja takuu-asioiden hoito. En ole mikään patologinen T-kaupan/saksalaisten postimyyntien vastustaja todellakaan, mutta tuosta opin että kannattaa vähän säätää ja hinkata täällä kotomaassa ensin noita hintoja - varsin usein ne sitten kuitenkin putoavat teutoonian tasolle kun oikein tosissaan ruvetaan kauppaa käymään.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
absqua
21.08.2003 22:33:32
Hiukan tutkittuani kyseistä kauppaa tulin siihen tulokseen että kun huomioi että heillä on saksan ALV (16 %) hinnoissa, T-kaupassa Suomen ALV (22%) niin aika lailla samoissa ovat.
En ole mikään ALV-ekspertti (kertokaa lisää jotka tiedätte paremmin) sanoisin että voi vielä joutua maksamaan veroa tuon lisäksi kun tuo Suomeen ????

T-kauppa ainakin lisää hintaan Suomen ja Saksan Alvien erotuksen automaattisesti. Niissä T-kaupan vihkosen hinnoissa ero on jo huomioitu. Ja luulenpa että Kölnin poijjaat tekevät samoin.
Basismi
21.08.2003 23:07:21

Ei tarvi maksaa muuta veroa. Thomann joutuu maksamaan suomen verot koska myynti tänne ylittää laissa olevan rajan.
Heikki L.
22.08.2003 03:22:15

Kyseistä vaffaria oon kokeillu muutamaakin kappaletta ja molemmissa tuntu olevan pikku ongelma resonoinnin kanssa. Eli kun volaa nosti tietylle tasolle, niin stygestä rupes kuluumaan joillain nuoteilla bzzzz. Vika voi siis olla huonosti kiristetyissä ruuveissa tai sitten on liikaa ääntä liian pieneen koteloon. Surina ei kylläkään liikaa soittoa häirinnyt. Muuten kyseinen peli on kyllä hyvä ja säädötkin on monipuoliset (=saa aikaa kulumaan saundia hakiessa;) ). Kannattaa muuten tsekkaa lisäkaappimahdollisuus, tässä ei muistaakaseni ollu. Tsekkaa toki myös se Ashdown.
HC-Audio
22.08.2003 17:21:01

oon ite meinannu kyllä myös sitä ashdownia. Mistä sen ostit? ootko ollu tyytyväinen? on siinä fenderissä lisäkaappiliitäntä (4 ohmia) ja ajattelin siihe joskus pistää sitten 1x15 alle. Mutta toi ashdown kiinnostais kyllä yhtä paljon.. kertokaapa siitä lisää
Heikki L.
22.08.2003 17:39:07

Jaahas, fenderin pojat on näemmä päivittänyt 400:n combon 400 pro:iksi lisäten siihen sen lisäkaappikytkennän (mielestäni se puuttu vanhasta, en oo tosin ihan varma) ja virittimen ja rumemman ulkonäön...
HC-Audio
22.08.2003 22:16:26

todellakin.. mun mielestä se on paljo rumempi ku vanha. Kyllä siinä vanhassakin mun mielestä on se lisäkaappiliitäntä
Heikki L.
12.10.2003 21:03:52

Kattellin sen lisäkaappiliitännän siitä vanhasta mallista, enkä löytäny. Persiissä on lähtö 4 ohmin kaapille, mutta siinä on ne omat ämyrit kiinni...
"Selitä uudestaan..."
HC-Audio
14.10.2003 17:06:08

joo oon huomannu kans saman, ei siinä ashdownissa ollut kyllä puoliksikaan niin hyvä saundi ja haen silti vähän perinteisempää saundia tyyliin fender. Toinen kiinnostava on myös Ampegin Ba-210 eli 220w (puolet vähemmän tehoja sama hinta, onko parempi saundi sitten)ja 2x10. Mutta luulen että ampegissa maksaa se nimi aika lailla ja tod. näk. ostan sen Fenderin
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
absqua
15.10.2003 09:57:27 (muokattu 15.10.2003 09:58:35)
joo oon huomannu kans saman, ei siinä ashdownissa ollut kyllä puoliksikaan niin hyvä saundi ja haen silti vähän perinteisempää saundia tyyliin fender. Toinen kiinnostava on myös Ampegin Ba-210 eli 220w (puolet vähemmän tehoja sama hinta, onko parempi saundi sitten)ja 2x10. Mutta luulen että ampegissa maksaa se nimi aika lailla ja tod. näk. ostan sen Fenderin

Ottamatta yhtään kantaa siihen mitkä soundit ketäkin miellyttää sanoisin että tuo Fenderin kombo ei ainakaan minun mielestäni edusta soundiltaan kovin "perinteistä" otetta, vaikka Fender valmistajana onkin Perinteinen isolla p:llä. Nimi hämää.

Itse olen saanut Ashdownista ruuvattua kohtuullisesti SVT:tä muistuttavan pyöreän ja lämpimän soundin, mutta Fenderin Bassman400-2x10-kombosta en sitä löytänyt millään. Tietenkin asiaan vaikuttaa se ettei mulla ollut siinä soundcheckien tuoksinassa aikaa istuutua rauhassa tutustumaan ja testailemaan säätimiä. Lyhyestä suhteestamme jäi kuitenkin hieman valju ja nihkeä maku suuhun. Tehoja kyllä piisaa, ei siinä mit'n. Mutta mielipide- ja tottumuskysymyksiähän nämä, en voi väittää olevani oikeassa.

Ja hei, sitten kun olet siellä kaupassa ostamassa vahvistinta, niin hirveä tinkiminen päälle vaan. 20-30 pinnaa saa pois ihan varmasti kun jaksaa vähän vääntää.
Niskamies
15.10.2003 10:06:25
soitinpa sillä vanhalla versiolla fasulla. ihan jees oli, mutta diggasin h&k:n xxl kombosta enemmän. fasun henkilöstä taas suositteli 400 euroa kalliimpaa fendää :)
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
HC-Audio
15.10.2003 18:39:23

joo toi uus bassmanihän edustaa aika modernia saundia niin olen myös huomannut, ehkä saatan tota ashdowniakin miettiä. Mistähän saisi halvimmalla?
absqua
16.10.2003 08:18:10 (muokattu 16.10.2003 08:18:29)
joo toi uus bassmanihän edustaa aika modernia saundia niin olen myös huomannut, ehkä saatan tota ashdowniakin miettiä. Mistähän saisi halvimmalla?

En mä nyt sitä Fenderiä mitenkään über-moderniksi luonnehtisi, mutta on se viboiltaan ja soundimaailmaltaan selkeästi nykyaikaisempi kuin Ashdown, joka taas on aika "retro".

Mutta tärkein asia tulee nyt:

Sun kannattaa käydä itse kokeilemassa kaikkia kiinnostavia vaihtoehtoja ja miettiä sitä mikä susta soundaa parhaalta. Se on ihan toisarvoista mitä me muut horistaan täällä m.netissä, koska päätös on sinun. Tärkeintä että olet itse tyytyväinen siihen!
HC-Audio
16.10.2003 11:52:10

joo tottakai, mut se on vaan mukava lähteä Lapualta ettimään kaikkia mahdollisia vempaimia :9 mutta huomenna helsinkiin testireissulle , kertokaapa hyviä ashdown jälleenmyyjiä joissa tota vois mahdollisesti testata. Sounddata näytti ainakin myyvän ashdownin lähes koko mallistoa, mutta siellä ei tietääkseni soittimia ole ollenkaan, joten millä testaa? :)=
hemmo
16.10.2003 12:13:00

joo tottakai, mut se on vaan mukava lähteä Lapualta ettimään kaikkia mahdollisia vempaimia :9 mutta huomenna helsinkiin testireissulle , kertokaapa hyviä ashdown jälleenmyyjiä joissa tota vois mahdollisesti testata. Sounddata näytti ainakin myyvän ashdownin lähes koko mallistoa, mutta siellä ei tietääkseni soittimia ole ollenkaan, joten millä testaa? :)=

Ainakin nettisivujensa mukaan myymälässä olisi Burns- sekä Schecter-bassoja.
Oma basso mukaan testiin.
Säröä beibi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)