author 21.02.2006 19:05:03 | |
---|
- Uusis kuulee puun kaatuvan vaikka kukaan ei ole metsässä |
Simplex 21.02.2006 21:38:01 | |
---|
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
author 21.02.2006 21:51:55 (muokattu 21.02.2006 22:20:23) | |
---|
Voipi olla eses tai asas. Olist laittanut koko ristikon niin olisin täyttänyt sen kokonaan sun puolesta:-) Ei mahtunut kokonaan skanneriin :) Onko nuo nyt sitten alennokset a:sta ja e:stä? Edit. Oletko varma ettet tarkoittanut nyt eses ja isis? - Uusis kuulee puun kaatuvan vaikka kukaan ei ole metsässä |
Simplex 21.02.2006 22:20:54 | |
---|
Ei mahtunut kokonaan skanneriin :) Onko nuo nyt sitten alennokset a:sta ja e:stä? Noi tupla-alennettuja ääniä. Yhden kerran alennetut olisivat As ja Es Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
baron 22.02.2006 09:19:16 (muokattu 22.02.2006 14:00:16) | |
---|
isis? Tupla-alennettu I? Edit: Pakko korjata, siis tuplaylennetty I. My name is Baron, Sir Baron. |
Simplex 22.02.2006 10:24:40 | |
---|
Edit. Oletko varma ettet tarkoittanut nyt eses ja isis? Ihan varma! Ellei sitten jossain mulle täysin vieraassa itämäisessa asteikossa ole i-duuria :-) Sitä paitti pääte "is" viittaaa korotettuun säveleen. Tossa sulle tietoa isksestä http://fi.wikipedia.org/wiki/Isis Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
author 22.02.2006 18:48:30 (muokattu 22.02.2006 18:50:10) | |
---|
Ihan varma! Ellei sitten jossain mulle täysin vieraassa itämäisessa asteikossa ole i-duuria :-) Sitä paitti pääte "is" viittaaa korotettuun säveleen. Tossa sulle tietoa isksestä http://fi.wikipedia.org/wiki/Isis Aah.. kiitos. Edit. Jaah.. tämä linkki olikin sarkastinen :P Edit2. Luin vaan tuolta jostain fagista isiksestä mutta luin huolimattomasti. - Uusis kuulee puun kaatuvan vaikka kukaan ei ole metsässä |
NHR 24.02.2006 00:09:33 | |
---|
tupla-alennettuja ääniä Hei, kertokaas muuten sivistymättömälle missä noita tarvitaan? Vai tarkoittaako se tupla-alennus edes sävelkorkeuden tiputusta kokonaisella (kaks kertaa puolikas) sävelaskeleella, niinkuin kuvittelen? Eikö esim. asas sitten ole sama asia kuin g? "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
mr.muzak 24.02.2006 00:30:14 | |
---|
Hei, kertokaas muuten sivistymättömälle missä noita tarvitaan? Vai tarkoittaako se tupla-alennus edes sävelkorkeuden tiputusta kokonaisella (kaks kertaa puolikas) sävelaskeleella, niinkuin kuvittelen? Eikö esim. asas sitten ole sama asia kuin g? On, sama g. Noita tulee kun nuotinnetaan biisejä sävellajeissa, joissa on paljon etumerkkejä. Esimerkiksi baronin rakastama Ab-molli.. |
NHR 24.02.2006 01:10:40 | |
---|
On, sama g. Noita tulee kun nuotinnetaan biisejä sävellajeissa, joissa on paljon etumerkkejä. Okei, kiitokset pikaisesta vastauksesta. Enempää mun tuskin on tarpeen tietääkään... ;) "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
mr.muzak 24.02.2006 01:16:57 | |
---|
Okei, kiitokset pikaisesta vastauksesta. Enempää mun tuskin on tarpeen tietääkään... ;) Helppo esimerkki, kaksoisylennys tällä kertaa.. a-molli melodia... |a-g#-a-h-c-h-a-c|g#-Fx-g#-a-h-a-g#-h|a.... Ja tuo "x" on se kaksois-ylennys..eli ennemmin kirjoitetaan g#-fx-g# kuin g#-g-g#. |
J.Ahonen 24.02.2006 02:02:07 (muokattu 24.02.2006 02:02:26) | |
---|
Ei oiken lähde noi kakkoset. Ei mahdu niiden logiikka näiden korvien väliin. Mulle D on d eikä Cx, oli sävellaji mikä hyvänsä. |
mr.muzak 24.02.2006 02:14:19 | |
---|
Ei oiken lähde noi kakkoset. Ei mahdu niiden logiikka näiden korvien väliin. Mulle D on d eikä Cx, oli sävellaji mikä hyvänsä. Pointti tossa ylhäällä on se, että se kaksois-ylennetty f, eli enharmonisesti se g, on sävellajin kuudes ääni, ei seitsemäs (joka on tässä tapauksessa se ylennetty g). Kuulostaa aivan samalta tietysti ajattelee tuon sitten miten tahansa, mutta tuo mainitsemani ideologia toimii KAIKISSA sävellajeissa niin nuotissa kuin soittaessa eikä ole myöskään ollenkaan liian hankala ymmärtää kunhan vähän perehtyy. Myös ns. teoreettisesti korrekti:) |
Juu, onhan toi aika simppeli homma, mutta ei minun mielestäni kovinkaan oleellinen. Ehkä se selventää jollekkin jotain, mene ja tiedä. |
baron 24.02.2006 05:18:04 | |
---|
Juu, onhan toi aika simppeli homma, mutta ei minun mielestäni kovinkaan oleellinen. Ehkä se selventää jollekkin jotain, mene ja tiedä. 1. Jos haluaa kirjoittaa piisin sävellajiin, jossa enemmän kuin seitsemän ristiä tai beetä, niin etumerkkeihin tulee tupla-alennukset tai korotukset, koska niille on vain seitsemän paikkaa 2. Jos melodiassa oleva sävellajin mukainen korotettu tai alennettu sävel tilapäisesti korotetaan tai alennetaan, sen eteen tuplamerkki. My name is Baron, Sir Baron. |