tohtorisykerö 07.08.2005 16:27:56 (muokattu 07.08.2005 16:28:53) | |
---|
Niin ja aluksi, että VAHVISTIN-asiaa...Tere kaikille. On nyt sellanen ongelma, että.. Isäni omisti putkivahvarin, jonka merkkiä en tiedä, mutta kuvailenpa sitä nyt tässä hieman. Kokp n.30x30x20.(korkeus,leveys ja syvyys).Valmistusmateriaalina puu.Etuyläosa on pyöristetty ja etuosassa on kaksi puurimaa joiden takana oli kangas jonka läpi kitarointi sitten ulvahteli.Vahvistimen päällä oli metallikahva. Joku on keronut sen olevan about 50-60 luvun taitteesta Valmistusmaa on ilmeisestikkin Suomi(ISO KYSYMYSMERKKI!!).Tehoja voisin kuvitella sellaisessa olleen 15-20 Wattia. Ai niin väriltään se oli harmaa, voi toki olla maalattukkin jälkikäteen. Ongelma on siis nyt se, että mikäköhän vahvistin se oikeen oli, ja mikä on sellaisen arvo nykyrahassa. Isäukko on jo vainaa ja hän oli ainut,joka koko asiasta tietäisi. V..mainen sukulainen väittää romuttaneensa vahvistimen vuosia sitten, mutta itse näin vahvarin vielä vuosi sitten mökin vintillä. Liekö sukulaismies sitten tajunnut vahvistimen arvon ja pistänyt se lihoiksi? Kiitoksia jo etukäteen! |
Super-Jari 07.08.2005 16:34:31 | |
---|
Minulla ei ole aavistustakaan, mutta kuvan laittaminen ei varmasti haittaa tunnistamisessa. |
SirElwood 07.08.2005 16:37:14 | |
---|
Johan on tuntomerkit. Tuo nyt voi olla vaikka jonkun itsetekemä vahvistin. Isäukon nuoruusaikojen bändikuvissa olen nähnyt kotimaisen harmaanvärisen "voima" putkivahvistimen. Nuppi + kaappi mallia. Hieno laite. Etsin ne kuvat jostain ja teen jonain päivänä siitä replican (kaikkia kiinnostaa). Ihan oikeasti, ei noilla tuntomerkeillä... |
Niskamies 07.08.2005 16:39:05 | |
---|
Suomalaisia vahvistinmerkkejä tiedän kaksi, Monster ja Voima. Toi saattaisi olla Voima. Mutta kuva ei ole pahitteeksi. Virallisesti semi-pro! |
SirElwood 07.08.2005 16:41:42 (muokattu 07.08.2005 16:42:32) | |
---|
Suomalaisia vahvistinmerkkejä tiedän kaksi, Monster ja Voima. Toi saattaisi olla Voima. Mutta kuva ei ole pahitteeksi. Ei tule mullekaan muita kotimaisia mieleen... Voimat oli ainakin harmaita. EDIT: Siis ne jotka olen nähnyt... |
tohtorisykerö 07.08.2005 22:13:27 | |
---|
Ei tule mullekaan muita kotimaisia mieleen... Voimat oli ainakin harmaita. EDIT: Siis ne jotka olen nähnyt... ongelma on just siinä, että mulla ei ole kuvaa vahvistimesta. Puusta se oli kyllä tehty ja tehdastekoinen. |
Kapane 07.08.2005 22:55:29 (muokattu 07.08.2005 22:57:32) | |
---|
In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Jeah omistan sattumoisin perintönä saadun voima -merkkisen vahvistimen. Näyttää lähinnä kirjoitus koneelta mutta vaihdettuani ko. laitteeseen uudet putket niin johan alkoi tapahtumaan. Marsun 4 x 10" ja tubescreamer.. voi pojat mikä saundi!!!!!!!! |
tomukka 24.02.2006 00:27:55 | |
---|
|
Johnny99 24.02.2006 00:36:19 | |
---|
mutta itse näin vahvarin vielä vuosi sitten mökin vintillä. No sinne sitten jonain synkkänä iltana vähän tonkimaan paikkoja ;) Myykää mulle pink paisley tele/strato |
fox 24.02.2006 01:21:30 | |
---|
Suomalaisia vahvistinmerkkejä tiedän kaksi, Monster ja Voima. Toi saattaisi olla Voima. Mutta kuva ei ole pahitteeksi. Voi voi, on muitakin, oikeen teollisesti tehtyjä.. Powerset ja Ampton.. =) Mutteivät ole putkivahvistimia kumpikaan.. Tuosta kysyjän vahvistimesta, aivan hyvin saattaa olla joku one-off omatekemä. |
Lilli 24.02.2006 06:16:36 | |
---|
Voi voi, on muitakin, oikeen teollisesti tehtyjä.. Powerset ja Ampton.. =) Mutteivät ole putkivahvistimia kumpikaan.. Tuosta kysyjän vahvistimesta, aivan hyvin saattaa olla joku one-off omatekemä. Ja Ruokankaan myymä Fyr. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
Tubeman 24.02.2006 09:01:02 | |
---|
Johan on tuntomerkit. Tuo nyt voi olla vaikka jonkun itsetekemä vahvistin. Isäukon nuoruusaikojen bändikuvissa olen nähnyt kotimaisen harmaanvärisen "voima" putkivahvistimen. Nuppi + kaappi mallia. Hieno laite. Etsin ne kuvat jostain ja teen jonain päivänä siitä replican (kaikkia kiinnostaa). Ihan oikeasti, ei noilla tuntomerkeillä... Tuon po. laitteen mitat on itse asiassa aika pienen vehkeen mitat,50-60 luvun kieppeillä italialaiset vehkeet oli yleisiä,ruotsalainen Ackuset,Fenderkin,,voi tuo olla kotimainenkin,,kotitekoinen verme,,täytyypä vilkaista Jussi Raittisen muistelmia,,tuo kuvaus pyöristetystä yläosasta voi selkeyttää mikä se on ollut,,vaikka enpäs usko että selviää kun alkuperäislaite on kadoksissa? Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Fide 24.02.2006 11:37:41 | |
---|
V..mainen sukulainen väittää romuttaneensa vahvistimen vuosia sitten, mutta itse näin vahvarin vielä vuosi sitten mökin vintillä. Liekö sukulaismies sitten tajunnut vahvistimen arvon ja pistänyt se lihoiksi? Kiitoksia jo etukäteen! Suku on pahin =) Täysin off topic, mutta pakko vain fiilistellä, että noinkohan mun poika sättii 40 vuoden päästä serkkuaan, kun on mennyt tuhoamaan isäukon Koch Twintonen? mielenkiintoinen ajatusleikki... mikäköhän nykyisistä peleistä olisi tulevaisuuden klassikko? Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
kivi 24.02.2006 11:56:03 | |
---|
mutta itse näin vahvarin vielä vuosi sitten mökin vintillä. Mitäpä jos lähtisit retkelle hakemaan sitä vahvistinta sieltä vintiltä, mutta ehdottomasti sukulaismiehelle kertomatta (vittumaisista ihmisistä ei tiedä, voivat vaikka sännätä paikalle etukäteen ja rikkoa vahvistimen etteivät jäisi valeesta kiinni). Jos et itse ole autoiluiässä, joku seikkailunhaluinen sukulainen tai kaveri lähtee varmaan kuskiksi. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun sukulainen sanoo mistään mitään tietämättä "joo, heitin sen roskiin" vain päästäkseen nuoresta kyselijästä eroon. |