Aihe: Harley Benton valuestrings, euron setti
1 2 3 4
McNulty
23.02.2006 18:27:49
Ihan mielenkiinnosta tahtoo tietää. Vaihtaako joku teistä tosiaan yli 50 kertaa vuodessa kielet kitaraansa?

Ei... vaihdan kerran kuussa. Tosin, minulla on 4 sähkistä ja jos kaikkia käyttää reilusti kuukauden aikana niin neljä settiä kuluu kuussa. Normaalisti vaihtokierto on se että "tässä kuussa kaksi, ensi kuussa kaksi" eli kahden skeban erissä vuorokuukausin.

Toki nuo DR:n Hi-Voltaget kestäisi vaikka 6kk, miksei vaikka 12kk... mutta soundin takia haluan vaihtaa kuukauden välein. GHS Boomersit ja D'Addariot sain vaihdella 2 viikon välein. Menivät ihan liian nopeasti tukkoon meikäläisen räimeessä ja ruoskinnassa.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Artist
23.02.2006 18:29:03
Mitäs siitä tulee, vaihto kerran viikossa ja hinnaksi rapiat neljä euroa kuussa. Täytyy ne kympin kieletkin vaihtaa vähintään kerran kuussa ja aika eltaantuneita ne alkaa jo siinä vaiheessa olemaan. Säästöä kertyy kuusi euroa ja kepissä jatkuvasti tuoreet ja ihan soitettavat kielet. Kyllä se pitää miettimään.

Aijaa, ei mulla tarvi kympin (tai itse asiassa nää D'addariot on reilusti halvempia kuin kympin) kieliä vaihtaa kerran kuussa. Ja ihan tuoreilla kielillä en diggaa edes soittaa, vaan niitä pitää soittaa viikko sisään, että ovat hyvät. Joten taidanpa jättää väliin noi euron kielisetit, koska ne eivät näiden päätelmien mukaan toisi itselleni edes kustannussäästöjä.
"However near however far, never lose sight of your star"
Twinkle
23.02.2006 18:30:36
minen vaihda kielet kuin kerran kuussa tai harvemmin, eipä tuossa mitään ongelmaa ole ollut tähän mennessä soinnin tai vireen kanssa.

Mutta kukin tehköön mitä tykkää, ei ole minun pussista pois vaikka vaihtaisivat joka päivä.
Ukko
23.02.2006 20:18:31

minen vaihda kielet kuin kerran kuussa tai harvemmin, eipä tuossa mitään ongelmaa ole ollut tähän mennessä soinnin tai vireen kanssa.

Mutta kukin tehköön mitä tykkää, ei ole minun pussista pois vaikka vaihtaisivat joka päivä.

Kielten vaihto on kiinni tarpeesta. Eli väli vaihtelee viikosta kuukauteen.
Alexi69
23.02.2006 20:20:21
Tuollahan noita on torilla varsin edullisesti nyt myynnissä.Kaveri myy kymmentä pakkaa 4e+ postit per paketti että ihan hyvää voittoa noilla tekee.Jos saa myytyä. ;)
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
Aki
23.02.2006 23:17:21

12 e Kitarapajalta

Defactor, millä ihmeen suhteilla? On tainnut maahantuoja Into-Luthman pitää huolen siitä ettei Elixirit saavuta suosiota Suomessa, eihän 12€:lla saa musakaupan myyjätkään noita!

Kielet ovat kuitenkin ainakin mulle kulutustavaraa siinä missä plektratkin, niin ei niistä paljoa enempää viitsi maksaa kuin niistä plektroistakaan.

Tää threadi on mulle ihan viihdettä, kihertelen täällä itsekseni kun heput vielä vaihtavat settejä kuukauden välein! Jotkut useamminkin!!! Mä soitan yhdellä setillä nykyään öbaut vuoden, jos keikkoja on kerran kuussa. Oon aina tykännyt uusien kielten kirkkaasta soundista, joten aiemmin meni yleensä setti per keikka, yht max 3vko soittoa.

Ja jos euron kielisettejä vaihtaa edes kolmen viikon välein, Elixirit tulee halvemmiksi!
pahala
23.02.2006 23:21:37 (muokattu 23.02.2006 23:23:34)
Mikä niissä elixireissä on niin ihmeellistä (muu kuin hinta) että kestävät muka vuoden, kai nekin paskaa keräävät sormista? Niistäkin on kyllä saanut kuulla eriäviä mielipiteitä, harvapa noita käyttää...

No otetaan ne seuraavaksi testiin. Harley Bentonit on nyt testattu.

Kielet ovat joka tapauksessa kulutustavaraa. Roskiin ne elixiiritkin päätyvät.
8)
McNulty
23.02.2006 23:37:04
Minä maksan 6-8e DR:n setistä. Siis nyt täytyy muistaa että oli kitaransoitto sitten ammatti tai harrastus, niin toki ne maksavat. Töihinmeno voi edellyttää oman auton ostamista tai bussilla kulkemista... tai fillarin ostamista. Kaikki nämä maksavat... samoin kuin harrastukset. Kyllä ne urheiluseuratkin osaavat vuosittain muistaa jäsenmaksulla.

Siispä... mikä siinä on niin paha asia, että harrastus maksaa sen kympin pari kuussa? Mielestäni se on TODELLA HALPA harrastus. 5e plektroihin ja 10e kieliin... big deal. Itse olen harrastanut jääkiekkoa ja olin maalivahti siinä hommassa. Arvatkaapa vain maksoiko kamat mukavasti. Luistimet onneksi sain teroiteltua hallilla ilman kuluja. Olen myös ajanut mikroautoa harrastuksena ja arvatkaapa oliko se halpaa? Rahaa todellakin palaa harrastuksiin ja mielestäni kitaransoittelu on todella edullista harrastamista, etenkin kun jätetään tämä GAS pois laskuista.

Minä maksan sen 20e mielelläni kuussa että voin harrastaa soittelua. Etenkin jos sillä rahalla minun ei tarvitse tinkiä mistään ja saan itselleni parasta millä harrastus jatkuu.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Mursuviiksi
23.02.2006 23:39:53
...Mulle kun musaharrastus on taloudellisesti pelkkää tappiota, niin pakko on yrittää säästää.

Näin on! Hyvä jos niistä harvoin soitetuista keikoista saa edes bensat ja yhden oluen maksettua. Kaikki muu menee omasta pussista. Mutta onhan se kuitenkin tämän kaiken arvoista.

Jos joskus teen ihan aikuisten oikeasti hyvää tiliä työssäni tai voitan viking lotossa rahaa niin lupaan ostaa kaikki rojut paikallisilta musiikkikauppiailta, enkä tingi yhtään :)
"I like rice. Rice is great if your hungry and want 2000 of something." - Mitch Hedberg (R.I.P.)
Twinkle
23.02.2006 23:50:39
Meikä säästää aina sieltä mistä voi, jos pärjään euron benttoneilla niin niitä tulee sitten kepakkoon. Nyt tosin tuntuu että voisi vaihtaa valmistajaa, tarttee kuusikieliseen järeämpää settiä ja 7-kieliseen omat. Bentoneissa ei noita muita ole niin täytyy kehitellä jotakin muuta niiden tilalle.
pahala
23.02.2006 23:54:46
Minä maksan 6-8e DR:n setistä. Siis nyt täytyy muistaa että oli kitaransoitto sitten ammatti tai harrastus, niin toki ne maksavat. Töihinmeno voi edellyttää oman auton ostamista tai bussilla kulkemista... tai fillarin ostamista. Kaikki nämä maksavat... samoin kuin harrastukset. Kyllä ne urheiluseuratkin osaavat vuosittain muistaa jäsenmaksulla.

Siispä... mikä siinä on niin paha asia, että harrastus maksaa sen kympin pari kuussa? Mielestäni se on TODELLA HALPA harrastus. 5e plektroihin ja 10e kieliin... big deal...

Juu. onhan se niinkin ja näinkin. Itsellänikin on muutama kitara ja kun tilaan sen 10 settiä kerralla pitemmäksi aikaa niin tilaan ne mieluiten sieltä mistä halvimmalla saa.

Joka tapauksessa, mistä ostat DR:si? Niistä mullakin on Dean Markleyn jälkeen parhaat kokemukset, mutta täällä päin ne maksavat sen 10€ setti ja t-kaupassa niitä ei käytännössä olekaan.

Itse olen päätynyt Dean Markleyhyn lähinnä sen takia kun niillä on tuo kiva 11-52 setti joka sisältää molemmat, punotun ja punomattoman G-kielen joita tykkään käyttää eri kitaroissa.
8)
Imper
24.02.2006 01:47:07 (muokattu 24.02.2006 01:48:14)

Minä olen mies, jolla sormet hikoaa helvetisti ja näin ollen kielet on alle viikossa jo tukossa ja paskassa. No, nythän sitten älysin vihdoin ostaa GHS:n Fast Frettiä ja voin sanoa että huhhuh, enpä olisi ikinä uskonut aineen vaikutusta. Kuukauden ollut nyt sama kielisetti, ja kielet soi ja twängää edelleen kuin uudet, ellei jopa paremmin.

Tästä lähin ostan vaan DR:ää ja käytän tota liukastusvoidetta/puhdistusainetta ja voin hyvin.

Kokeilkaa!
Everyone is a per-son
Aki
24.02.2006 02:02:15

Mikä niissä elixireissä on niin ihmeellistä (muu kuin hinta) että kestävät muka vuoden, kai nekin paskaa keräävät sormista?

Eivät kerää. Ne kielet on avaruusaineella peitetty, ei pääse pizza ja banaani tarttumaan, saati kielten väliin uppoutumaan. Uusissa Anti-Rust seteissä myös plainit pinnoitettu, aivan tolkuton helpotus, aiemmin piti niitä irtokielinä vaihtaa.

sormet hikoaa helvetisti ja näin ollen kielet on alle viikossa jo tukossa ja paskassa. No, nythän sitten älysin vihdoin ostaa GHS:n Fast Frettiä ja voin sanoa että huhhuh, enpä olisi ikinä uskonut aineen vaikutusta.

Olin juuri samassa tilanteessa 6v sitten. Tökötti oli ihan ok, mutta sitä piti käyttää jatkuvasti, se on hieman tylsää ja työlästä. Elixirit on käytön kannalta mulle iso helpotus, sormet kun hikosi entistä enemmän kun oli putsauskemikaalin kanssa kosketuksissa. Joskin, satunnaisesti putsaan Dunlopin kielenputsaajalla Elixirejäkin.
pahala
24.02.2006 02:14:39
Kalliit Elixirit vaikuttaisivat olevat se vastakkainen ääripää halpis Harley Bentoneille. 12 kertaa kalliimmat mutta kestävät vuoden. :)

Harmi kun ei löydy 11-settiä punotulla g-kielellä ja vahvemmalla alapäällä. Toisaalta eipä löydy HB:ltä 11-settiä laisinkaan. Pitäneekö tyytyä jatkossakin tähän "normaalihintaiseen" Dean Markleyn 11-52 settiin.

Mutta kyllähän nuo Elixiirit nyt testata täytyy kun puheeksi tulivat, ihan mielenkiinnon vuoksi. Vuosia sitten jo niistä kuulin mutta oletin ettei niissä muuta erikoista ole kuin hinta. T-kaupasta jälkkärissä tulossa tavaraa niin siihen voisi vielä setin nakata kyytiin.
8)
Twinkle
24.02.2006 02:22:12
Elixiirin laittaminen soittimeen kiinnostaisi kyllä, mutta ei oikeastaan innosta olla sitten kiinni 12 euron kielisatsissa pitkää aikaa, jos vahvuudet ei olekaan ne jotka haluaisi sen vuoden pitää.

Ei tuommoiset rahat taloutta kaada mutta kyllä niitten helvetin kalliiden kielien vaihtaminen saattaisi kyrsiä.
J.Ahonen
24.02.2006 02:38:39
DR Blues setti on aika kova setti.
Tai DR perus (musta paketti)

0.11

Muna Ernie tekee hyviä kieliä, mut ei tahdo kestää.

Plussaa hienovire ja soundi.

Mulla ei ole katkennut DR viimeisen kolmen vuoden aikana kertaakaan.

Kyrpä eikat tahtoo katketa, mut veivaan aika ronskilla kädellä.
Werde
24.02.2006 02:56:47
Eivät kerää. Ne kielet on avaruusaineella peitetty, ei pääse pizza ja banaani tarttumaan, saati kielten väliin uppoutumaan.

Mulla on käynyt testipenkissä lähes jokainen kielimerkki minkä kuvitella saattaa. Fast Frettiä olen tottunut aina käyttämään, mutta ei se ole mitään kieliä korroosiolta pelastanut. Paskan sillä saa kyllä hangattua pois, mutta pinta ei säily liukkaana kuten uusissa kielissä.

Elixireissä on kyllä jotain elämää suurempaa taikaa mukana. Kerta toisensa jälkeen saa hämmästyä, että eivätkö nämä vieläkään ala tummua ja menettää luistoaan. Punottu osasto tuntui aluksi jopa hieman liian liukkaalta, mutta se katosi muutaman päivän soittelun jälkeen.

Onhan noita täysin ruostumattomista materiaaleista valmistettujakin markkinoilla, mutta kehuvat niiden syövän nauhoja kuin kännisen kebabbia.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
edgehill
24.02.2006 08:22:51
Muuten, jos noista HB:sta lähtee paljon sointaa sormiin niin eikös siitä p:stä kuitenkin suurin osa jää otelautaan. Ei taida olla sen euron väärti jos otelautaa saa joka kieltenvaihdon yhteydessä putsailla rankemmin.

Defactor, millä ihmeen suhteilla? On tainnut maahantuoja Into-Luthman pitää huolen siitä ettei Elixirit saavuta suosiota Suomessa, eihän 12€:lla saa musakaupan myyjätkään noita! ...snip...
Siellä K-pajalla noita näyttää tosiaan olevan 12e hintaan, mainostavat sivuillaankin asiaa siellä "What's New" osion lopussa. Eivät sano ovatko ne Nanoja vai Polyja (ja mitä eroa niillä ylipäätänsä on?). Myyvät myös yksittäisiä kieliä. Täytyypä kokeilla. T-kaupassa sähkikseen näyttävät olevan 12,60e ja akustiselle 15,60 per setti.

Mä olen käyttänyt íhan noita D'Addarioita (10-46) koska tulin ostaneeksi niitä T-kaupasta hirveen kasan. Kohta ne on kuitenkin loppu ja sitten jotain muuta tilalle.

Mulla on yhdessä kitarassa laatikon pohjalta löytynyt GHS Progressives PRM-setti (011 015 018 PR26 PR36 PR50) missä on tuo 0.18 on punottu. Tää oli muuten just sopiva mutta siinä noi paksummat kielet kuoleentuivat melkein heti kohta. Pitäisi löytää joku vastaava kun se oli niin mukavan tuntuinen muuten. En ole löytänyt.

t. edgehill
Aki
24.02.2006 14:49:24

Ei tuommoiset rahat taloutta kaada mutta kyllä niitten helvetin kalliiden kielien vaihtaminen saattaisi kyrsiä.

Aiempaa lainaten, "nehän on vain kulutustavaraa". Ei vais, tokihan noihin suhtautuu erilailla. Ja kielenkatkojien ei kannata edes kokeilla, kait noi katkee siinä missä tavallisetkin. Itselläni ei katkea mitkään kielet.

Siellä K-pajalla noita näyttää tosiaan olevan 12e hintaan

Piti ihan soittamalla varmistaa, "sama hinta ollut kesästä lähtien". Ovat vieläpä noita uusia "Anti-Rust" -kieliä, hyöty on paljon isompi kun kaikki kielet kestää pitkään eikä vain kolme paksuinta. 11-setti loppu, tulee viikon päästä. Nyt tiedän mistä haen Elixirini jatkossa. Kiitos suuresti vinkistä!!!

Niin, ja nanojahan noi uudet on nykyään, polya ei taida saada kuin bassolle tai akustiselle, jos niillekään enään. Nanossa on siis ohuempi pinnoite. Ne polyt oli aikamoiset sährämöt, kun sitä pinnoitetta oli pistetty aika reilulla kädellä.

Mulla on yhdessä kitarassa laatikon pohjalta löytynyt GHS Progressives PRM-setti (011 015 018 PR26 PR36 PR50) missä on tuo 0.18 on punottu.

Kun pajalta saa irto-Elixirejä, kokoa niistä. Tulee tosin tyyriimmäksi. Tää on kyllä upea kuva, herättää aika paljon positiivisia tuntemuksia:
http://www.kitarapaja.com/pics/elixirs.jpg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)