Aihe: t.amp
1
klas-klättermus
21.02.2006 16:21:40
Onko thomannin t.ampit hyviä vaikka ne on noin halpoja?
tietääkö joku?
Pieni rumpalipoika
21.02.2006 16:57:36

T.Amp 1400-mallista on ihan ok-kokemuksia. Potkua tuntuu olevan aika kivasti eikä soundissa tunnu mitään erityistä ongelmaa olevan. Käytettynä saa samaan hintaan laatupelejä, osta siis silti mieluummin sellanen. Niistä on vielä parempia kokemuksia :-)
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
humppahanuristi
21.02.2006 17:35:03 (muokattu 21.02.2006 17:35:34)

On tuollainen reilun vuoden ollut ajamassa subbareita (300W tehonkesto/kpl) ja ei ole vielä hajonnut.

EDIT: siis TA1400 II
Ilonpilaaja
Larssen
22.02.2006 15:55:32
Onpi neljä TA2400 styrkkaria ja neljää 18" subia olen sillattuna niillä ajellut. Hienosti on pelannut ja potkii oikein. Harrastus hommiin soveltuu ihan ok, kun ei joka ilta tarvi raahata noita painavia vehkeitä. Kaiketi tulevaisuudessa kumminkin valtamerkkeihin siirryn ja kevyisiin (painoltaan) D tai H päätteisiin säästojen kartuttua. Eli voin kyllä suositella t:amppeja, vaikka käytettynäkin saisi hyviäkin kaiketi samalla rahalla. Uuden kumminkin voipi vaihtaa, tietty käytettyjäkin voi korjata.
Soundprojection
23.02.2006 02:38:15

No nee just, eihän tossa ole mitään järkeä. Neljän 2400w t-ampin hinnalla saa jo oikean vahvistimen, jolla voi yksistään ajaa niitä neljää subia.

Onhan ne halpoja, mutta kantsii ehkä tsekkailla vähän kalliimpaa Alton macro-sarjaa.
aimotuska
23.02.2006 07:14:57
Onpi neljä TA2400 styrkkaria ja neljää 18" subia olen sillattuna niillä ajellut.

Hoho!
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
Degas
23.02.2006 11:03:11
OLETKO materialisti? What about the starving kids in Africa?
Diablero
23.02.2006 14:46:56 (muokattu 23.02.2006 14:48:01)
T.Amp 1400-mallista on ihan ok-kokemuksia. Potkua tuntuu olevan aika kivasti eikä soundissa tunnu mitään erityistä ongelmaa olevan. Käytettynä saa samaan hintaan laatupelejä, osta siis silti mieluummin sellanen. Niistä on vielä parempia kokemuksia :-)

Mitä kaappeja oot tuon kanssa käyttänyt. Nyt olis meidän treenikämpällä semmonen tilanne että toi T.Amp 1400 löytyy ja ajateltiin mid-hi osastoa ajella sillä mutta pitäis sopivat kaapit hommata.

Thomannin onlinekatalookista löytyi lähinnä nämä the boxit: http://www.thomann.de/thoiw3_the_bo … pa502_fullrangesystem_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_the_bo … pa302_fullrangesystem_prodinfo.html

Alapäässä on Yamahan CP2000 puskemassa 450wattia Peavey SUB-HC-18 kaappeihin.

Olemmeko aivan eksyksissä?
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
Pieni rumpalipoika
23.02.2006 15:08:29

Tolla päätteellä on ajettu parilla keikalla Cervin Wegan torvibassorantasaunoja, Cervin Wegan 15" ja pilli skobeja. Jotain Farfisan vintageskobeja, Zeck Audion 2x12" ja torvi skobeja ja sit vielä olikohan jotain Yorkvillen 1x15" ja torvi.Noista tohmanin kaapeista ei oo kokemusta. Päätteen tehot ainakin piisaa, mut saletisti paremmat skobet saat samalla rahalla osoitteesta www.audiodivari.com
samuel
23.02.2006 17:40:59
Onko thomannin t.ampit hyviä vaikka ne on noin halpoja?
tietääkö joku?

ampeissa on eroja... ta2400 ollu nyt pari vuotta eikä mitään sanottavaa siitä ole löytynyt. Jotkut parjaa jotkut on tyytyväisiä, itse myös tyytyväiseen osioon tosin tehothan niissä on ilmoitettu todella yläkanttiin.

Mutta jos sen tietää ja tosiaan käyttö enemmän harrstuspohjaista niin menee ihan hyvin !
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"...
jimijimi
23.02.2006 22:02:56
Onpi neljä TA2400 styrkkaria ja neljää 18" subia olen sillattuna niillä ajellut

Näissä tuotteissa ei ole siltakytkentää, eikä voikaan olla. Virtalähde auttamattoman alimitoitettu. Jos/kun näitä käytätte, kandee ajella aika hiljaa (ei lähelläkään clippausta).
Larssen
23.02.2006 22:18:36
Esim qsc;n PLX3402 on tietty paperilla saman tapainen kuin ta2400II, vaan kun toi hintakin on sitten tonni ekeä lisää..Nythän noi neljä tamppia teki noin 1200 verrattuna noin 5200. .Eli ajelen Eminence omega-pro 18" elementteihin perustuvia 175litraisia reflexi pönttöjä näillä sillatuilla t kaupan tuotteilla. Kun tehoista puhutaan, niin jos ne lupaa vaikka 2000w/8ohm sillattuna, voipi ehkä siinä 1000 watin paikkeilla tulla kumminkin. Joka on kaiketi puolet vähemmän, mutta silti ok omegalle. Tehoahan ei koskaan ole liikaa alakerran toistamiseen. Kuten jo aiemmin sanoin, säästöjen kerryttyä voi sitten niitä "oikeita" styrkkareita kerätä. Ja altot kuuluu kyllä ihan saman sarjaan näitten tamppien kanssa, hintaa vain hiukka lisää. Siis turha maksaa tyhjästä.
Jeltz
23.02.2006 23:01:39
ampeissa on eroja... ta2400 ollu nyt pari vuotta eikä mitään sanottavaa siitä ole löytynyt. Jotkut parjaa jotkut on tyytyväisiä, itse myös tyytyväiseen osioon tosin tehothan niissä on ilmoitettu todella yläkanttiin.

Mutta jos sen tietää ja tosiaan käyttö enemmän harrstuspohjaista niin menee ihan hyvin !

Meillä on tuo 2400 treenikämppäkäytössä, ja välillä raahautuu keikoillekin. Ensimmäinen Thomannilta saatu vehje oli rikki, toinen kanava toimi satunnaisesti. Takuuvaihdolla selvittiin, ja nyt on pääte toiminut kohta vuoden ongelmitta. Ainakin pienessä kellarikämpässä tehot on riittäneet mainiosti.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Antti1
24.02.2006 02:40:12
Joo, J11H00 tossa totesikin tuosta mun päätteestäni. Hyvin on pelannut tuo nykyinen kappale. Täysin ongelmitta on sillä ajettu keikoilla myös kahta 6ohm 15" subia. Volatasot tosin ollaan pidetty kovin kohtuullisina, joten äärirajoja ei olla haettu. Tehoa kuitenkin tuntuu riittävän myös 8ohmiin ihan kohtalaisesti. Riittää laulukamojen päätteeksi melko mukavasti, vaikka tehot ovatkin varmaan hieman yläkanttiin ilmoitettuja.

Jaa niin joo, vastoin jonkun toteamusta, laitteen voi myös sillata. Tuskinpa takapaneeliin niitä siltauskytkimiä ja manuaaliin ohjeita turhanpäiten laitetaan... Manuaali onkin sitten kyllä tasoa: tästä lähtee 2x1200W tehoa, tosta toi menee päälle ja Microsoft Paintilla tehty mustavalkoinen kuva.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
Pieni rumpalipoika
24.02.2006 07:17:24

Lisään vielä pari juttua. Käynnistyessään ainakin toi 1400-malli haukkaa vitunmoisen palan virtaa (1400 II-mallissa kuulemma asiaa paranneltu). Me myös saatiin rikottua kolme kaappia tolla vehkeellä, mut oli kyl alan basistit säätämäs. Voi olla et ne ajo signaalin murusiks jo tiskissä.Toinen vaihtoehto on tietty se, et kun toi tamppi pikkasenkin klippaa, se rikkoo kaiken mitä siihen on kytketty.
samuel
24.02.2006 12:10:28
...Tehoa kuitenkin tuntuu riittävän myös 8ohmiin ihan kohtalaisesti. Riittää laulukamojen päätteeksi melko mukavasti, vaikka tehot ovatkin varmaan hieman yläkanttiin ilmoitettuja.

Tampeissa on (ainankin omassani) kerrottu päätekivien maksimitehonkestot ulostulevana tehona. Siellä on 4 paria fettejä puolellaan joissa jokaisessa oli muistaakseni 150W tehonkesto... että se niistä tehoista. Mitä sieltä todellisesti tulee on vielä mittaamatta. Tarkoitus kyllä katsoa jossakin vaiheessa kunhan vaan kerkeää.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"...
mello
24.02.2006 20:09:45
discojoukahaisena käytin ite tA2400 BANDBASS kotelolle jossa oli 18" P.audion sd18 elementtinä.Potki sitä aika mukavasti.Kyllä sieltä se kilowatti siltakytkettynä 8 ohm.lähtee.Kestää myös 4ohm.siltakuorman.Itellä clippasi aika montakin kertaa eikä se siitä kyttyrää tykkää.Lämpiä se ei ja puhallin aika iso ääninen.Hyvin toimi itsellä.Nykyään käytän Phonicin max 2500:satasia noille bandbass subeille.äänenlaatu vähän parempi noilla päätteillä etenkin full range käytössä.
jimijimi
25.02.2006 21:42:44
Tuskinpa takapaneeliin niitä siltauskytkimiä ja manuaaliin ohjeita turhanpäiten laitetaan...

Ilmeisesti uudemmissa sitten on bridge-mode, ja voihan olla et ne on parempia nykyään.

Toinen vaihtoehto on tietty se, et kun toi tamppi pikkasenkin klippaa, se rikkoo kaiken mitä siihen on kytketty.

Tämmöstä...
Soundprojection
26.02.2006 04:22:14

Ainakin huhu kertoo, että ne vanhemmat olisi ihan khyyleja laitteita verrattuna nykyisiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)