Aihe: M3 EmThree nauhakaiku ?
1
voxagent
23.02.2006 21:24:02
Onko kukaan koskaan törmännyt tällaiseen nauhakaikulaatikkoon ? :

http://i49.photobucket.com/albums/f271/voxagent/M3echo.jpg

Tuohon kuuluu kai joku kasettityppinen nauha, mutta sellaista ei ole. Onko kellään ideaa missä puhelinvastaajassa tai muussa vehkeessä vois olla sopiva kasetti?

Laitteen takaseinässä on 2kpl DIN-liittimiä joissa lukee "to mixer" ja "to power".
kivi
24.02.2006 14:09:46
Tuohon kuuluu kai joku kasettityppinen nauha, mutta sellaista ei ole. Onko kellään ideaa missä puhelinvastaajassa tai muussa vehkeessä vois olla sopiva kasetti?

Ei näytä kasettipeliltä, sen sijaan tuossa on aika lailla loogisesti sijoiteltava nauhaluupin paikka, ja oikealla kiristysvipu/rissa.

Oletko Echolandista kysynyt apua?
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
voxagent
24.02.2006 16:34:43
Olen yrittänyt pähkäillä miten nauhan pitäisi kulkea mutta missään ei näy jälkeäkään rissoista jota kautta nauha olisi joskus kulkenut. Lisäksi takareunassa on kouru johon se oletettu kasetti tai joku muu on nojannut. Keltaisen alueen alareunassa on kohdistusreiät. Oikealla on tosiaan paininrullan akseli joka liikkuu kun off-on namiskaa vääntelee. EmThree on joskus valmistanut vahvistimia ja efektilaitteita Saksassa. Muuta ei googlettamalla irronnut.

Voishan tuohon kokeilla jotain tee-se-itse rullasysteemiä kunhan ensin selvittää kytkennäastä signaalien in-out nastat ja tarvittavan käyttöjännitteen.....
kivi
24.02.2006 17:50:31 (muokattu 24.02.2006 17:53:59)
Olen yrittänyt pähkäillä miten nauhan pitäisi kulkea mutta missään ei näy jälkeäkään rissoista jota kautta nauha olisi joskus kulkenut.

Kyllä tuossa kuvassa näkyy koko nauharata, ainakin mun silmiin. Tosin oon nähnyt ehkä enemmän kelanauhureita ja nauhakaikuja
:-D

Äänipäät osoittavat myös sinuun itseesi päin, mitä ne eivät tekisi jos nauah olisi kasetilla.

Lisäksi takareunassa on kouru johon se oletettu kasetti tai joku muu on nojannut. Keltaisen alueen alareunassa on kohdistusreiät.

Ne ovat jäähdytyskopan /kannen kiinnikkeet. Kansi painettiin uraan, ja edessä siinä oli kaksi lukkotappia. Alla on voinut olla vahvistinputkia tms.

Oikealla on tosiaan paininrullan akseli joka liikkuu kun off-on namiskaa vääntelee. EmThree on joskus valmistanut vahvistimia ja efektilaitteita Saksassa. Muuta ei googlettamalla irronnut.

Nauhaluuppi on verrattain lyhyt ja littana, ja kiertää äänipäät.

Voishan tuohon kokeilla jotain tee-se-itse rullasysteemiä kunhan ensin selvittää kytkennäastä signaalien in-out nastat ja tarvittavan käyttöjännitteen.....

Veikkaan, ettei Power-DIN -liitin ole sähkölle, vaan päätevahvistimelle, power-ampille. Laite on luultavasti käyttänyt ihan verkkosähköä, jota ei iki maailmassa voi DIN-liittimeen laittaa. Tai mistäs minä tiedän.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)