Jonte 23.02.2006 11:41:36 | |
---|
Eikös se tuosta olisi pitänyt tajuta, että ei se ainakaan kaularautaa siinä ajassa säädä. toisekseen, kauppias on aika perkuleen hidas jos sillä kestää kielien korkeuden ja intonaation säätämisessä 20 minuuttia. Kolmanneksi, mistä se tiesi miten haluat kielien olevan? Neljänneksi, miksi ihmeessä et säätänyt itse kun kerran heti näit että se oli päin helvettiä? Jep. Kyseessä ensimmäisen sähkökitaran osto. Tiedossa oli suunnilleen, mitä kohtia on räplättävä, mutta hienotunteisuus esti puuskuttumasta myyjäparan niskaan ko. toimituksen aikana. Minim. ei seppä syntyessään Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Jonte 23.02.2006 11:42:49 | |
---|
Asiahan ei minulle kuulu, mutta etkö usko vai mitä sä alat sättimään tuota kaveria? Ja mistä tiedät ettei hän itse sitten säätänyt kitaraa kotona huomatessaan sen olevan päin helvettiä? Tämä kommentti noteerataan mielihyvää tuntien ja se ansaitsee plussan (ynnä-merkki, +). Terveisin Jonte Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Jonte 23.02.2006 11:46:34 (muokattu 23.02.2006 11:47:05) | |
---|
Toki uskon, mutta siinä on selkeä pointti että miksi säädättää kielen korkeuden jollakulla toisella kun ne on yksilöllisiä mikä tuntuu hyvältä. Kaularaudan säätämiseen täytyy toisaalta varata aikaa pirusti, sitä ei ihan vartissa tehdä kun sen täytyy asettua pidempään. Minä en henkilökohtaisesti näe mitään pointtia valittaa tuommoisesta asiasta, etenkin jos sen pystyy itse kanssa tekemään. Käsittääkseni kyseinen tyyppi ei ole ihan aloittelija, etenkin jos kerran tietää ja kuulee että jokin on pielessä. Minä nyt vaan olen minä ja tietyssä kohta alkaa kyrsimään tässäkin threadissa esitetty avuttomuus ja pätemisen tarve, ei se tosiaankaan ole henkilökohtaista koska se kyrsii itse kenenkin esittämänä. Kyrsittämiseen ei ollut tarkoitus kautta meininki ryhtyä tässä esittämässäni huomiossa lain. Kerroin esimerkin elävästä elämästä, jonka yhteydessä täten mainitsen että kyseinen myyjä ei tiedustellut mieltymyksiä siitä miten katsoisin kieltenkorkeusasian parhaiten olevan tai muuten ergonomian laita. Hän kun se ammattimies oli enkä minä, mikä tilanne välillämme vallitsee edelleenkin tällä elämän alueella. Jaa niin, oli muuten mukava myyjä, ihan. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Henkeen ja Vereen 23.02.2006 12:15:29 | |
---|
Minä: -säädätkö samaan kauppaan tämän kitaran? Myyjä: -on se vireessä Minä: -ei vaan kun niin vaan kun, kielten korkeus ja kaula ja hienoviritys ja... Myyjä: -no anna tänne se keppi ... Mä luulin, että noi säädöt kuuluu automaattisesti kauppaan, kun ostaa kitaran alan liikkeestä. I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable.
-J.Morrison- |
laite 23.02.2006 13:34:33 | |
---|
No, ei nyt ehkä aiheeseen, mutta tuli kyllä pirun hyvälle tuulelle kun sain eilen Tammer-Pianossa loistavaa palvelua, tosin pyysin ite myyjää kertomaan mulle hevikepeistä ja juteltiin pitkä tovi. Koittelin rauhassa ja siihen tulee sit toinenkin myyjä auttamaan ja kertomaan lisää. Kehotti vielä käymään viereisessä rock-centerissä koittamassa epiphoneja ja tulemaan sit takaisin kunnon kitaraa ostamaan :) Ainakin tuli selväksi, mihin meikäläinen pennosensa kiikuttaa tästä lähin. Turpa kii! oon soittanu kolme vuotta rytmimunaa ja olen vähintään B.B. King. R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero. |
sus 23.02.2006 13:56:00 | |
---|
Mä luulin, että noi säädöt kuuluu automaattisesti kauppaan, kun ostaa kitaran alan liikkeestä. Taitavatpa yleensä kuuluakin. harmi ettei muualla päin suomea ole niin hyvää palvelua kuin Jyväskylän Musikantissa :) Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Tänään asioin Joensuussa, Karjalan musiikissa. Sain todella hyvää palvelua ja kauppaa tehtiin. Heitettiin läppääkin siinä myyjien kanssa. Siellä asioin jatkossakin. ööh.. ..joo |
Dinorocker 23.02.2006 20:10:05 (muokattu 23.02.2006 20:10:20) | |
---|
Kaverini visiitti Turun Vertikaalissa; -Jotain Les Paul tyyppistä kattelen. -Täs ois tää PRS SE mikä on niinku parempi ja modernimpi ku alkuperäinen LP. -Aika edullinen niinki hyväks kitaraks. -Noh, uhh - niin onhan se PRSän sitä ns. halpis tuotantoa. mut niinku sä näet niin täs on.... HUIKEAA! Outrider |
Resonance 23.02.2006 20:12:37 (muokattu 23.02.2006 20:12:58) | |
---|
Kaverini visiitti Turun Vertikaalissa; -Jotain Les Paul tyyppistä kattelen. -Täs ois tää PRS SE mikä on niinku parempi ja modernimpi ku alkuperäinen LP. -Aika edullinen niinki hyväks kitaraks. -Noh, uhh - niin onhan se PRSän sitä ns. halpis tuotantoa. mut niinku sä näet niin täs on.... HUIKEAA! Tämä on tätä todellista vertikaali laatua. Siihen puljuun ei ainakaan aloittelijan kannata mennä. Olen kuullut että LE sarja on yhtä kun paskan kanssa :D -Seth- |
Thule 23.02.2006 20:22:23 | |
---|
Tämä on tätä todellista vertikaali laatua. Siihen puljuun ei ainakaan aloittelijan kannata mennä. Tampereen vastaavassa kävin kesällä tiedusteluretkellä: - Löytyykös täältä B.C. Richin kitaroita ja jos löytyy, niin olisko mitään hintaosviittaa antaa? - Niin mitä? - Ironbirdistä kyselisin...? - Ömm, ei kai... Mikä se merkki oli? - B.C. Rich. - Eeei... Ei meillä oo tommosia. Se on varmaan joku nyrkkipaja jossain... - *Ulos hämmästyneenä* Only a Gibson is expensive enough. |
Campylobacter 23.02.2006 21:17:13 (muokattu 23.02.2006 21:18:05) | |
---|
Soittelin erästä 5-kielistä Rockbassia Musiikki-Kullaksessa. Myyjä kävelee kahvikuppi kädessä siihen mun eteen ja toteaa: "Sun kitarasta puuttuu yksi kieli", hymähtää ja lähtee pois. Viittasi ilmeisesti tilaamiini kielisetteihin. "sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband |
-Prokitaristi- 24.02.2006 22:05:08 | |
---|
"menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! Vähä oli huono kauppa, sanoin niille että ootte vitu huonohomoja koko sakki!!! Nii nii arvaa ostinko kitaraa? No vitu e!! lähivvaa menee!!1" En tiedä miksi, mutta tämä jaksaa naurattaa aina. |
meitu 24.02.2006 22:44:05 | |
---|
En tiedä miksi, mutta tämä jaksaa naurattaa aina. Samoin. Aivan helmeä. Ne jotka soittaa ne tietää |
Da Make 24.02.2006 23:09:46 | |
---|
Samoin. Aivan helmeä. HAHA! HAhaha, heh joo. Hoho. Tänään Musamaailmassa esittelevit 10e hintaista lisälaitetta: "Adapteri, jolla plekun saa porakoneeseen kiinni. Tällä pikkaa nopeammin kuin Ynkkä." Toinen myyjä opasti hieman myöhemmin että laite on tarkoitettu pikkaustekniikan harjoittelmiseen. Vipuvarsi + plektranpidin siis. |
1976 24.02.2006 23:39:47 | |
---|
No, ei nyt ehkä aiheeseen, mutta tuli kyllä pirun hyvälle tuulelle kun sain eilen Tammer-Pianossa loistavaa palvelua, tosin pyysin ite myyjää kertomaan mulle hevikepeistä ja juteltiin pitkä tovi. Koittelin rauhassa ja siihen tulee sit toinenkin myyjä auttamaan ja kertomaan lisää. Kehotti vielä käymään viereisessä rock-centerissä koittamassa epiphoneja ja tulemaan sit takaisin kunnon kitaraa ostamaan :) Samanlaisia kokemuksia kyseisestä liikkeestä, vielä kun saisivat parit Oranget näytille, niin voisin mennä taas käymään. Tampesterin paras :) |
trent 25.02.2006 09:46:22 (muokattu 25.02.2006 09:47:33) | |
---|
Soittelin erästä 5-kielistä Rockbassia Musiikki-Kullaksessa. Myyjä kävelee kahvikuppi kädessä siihen mun eteen ja toteaa: "Sun kitarasta puuttuu yksi kieli", hymähtää ja lähtee pois. Viittasi ilmeisesti tilaamiini kielisetteihin. Oisko tämä nyt kuitenkin joku ihan v-un vanha basistiläppä ;) |
Arttu90 26.02.2006 20:10:16 | |
---|
Kokkolan Soitinpalvelussa: -Onko teillä muovisia capoja? -Ei meillä mitään leluja myydä. tää oli hyvä :D mitä järkeä on lähettää ihminen kuuhun, kun emme osaa elää edes maapalolla? |
Arttu90 26.02.2006 20:13:53 | |
---|
Oon ite käynyt suht monessa musa liikkeessä, Törmäsellä/torniossa, Tuokon Jormalla/torniossa, Musiikki mestareilla/rovaniemellä, ja 3 musaliikkeessä turussa. Näistä kaikki myyjät, paitsi törmänen on ollu ihan pihalla/aineissa. Oletko itse huomannu vastaavaa? myyjät vaan istuu ja tuijottaa yhteen paikkaa, tai pomppii kuin kaniinit. mitä järkeä on lähettää ihminen kuuhun, kun emme osaa elää edes maapalolla? |
WinterMad 26.02.2006 23:15:56 (muokattu 28.02.2006 16:19:33) | |
---|
Mulle kävi viime Lauantaina näin Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa (missäpä muuallakaan :D) Minä: Tarttisin kitaraan mikit. Näytäkkö noita EMG:itä. (Kyseessä oli EMG HZ H4/H4A) Raimo: Niin kitaraanko piti olla? Nuo on kyllä bassomikit. Eihän EMG:llä edes ole passiivimikkejä, ne on kaikki aktiivejä. Minä: Nuo on kyllä ihan kitaramikit, mee vaikka kattomaan. Raimo meni netistä kattomaan ja totes: "Kappas vain, niimpäs onkin!" No, mikit tarttuivat mukaan 55e hintaan. Juuri kun olin lähdössä, Raimo katsoi Suomi-Venäjä peliä ja totes: "Hassua, pelasivat uudelleen ja sama lopputulos!" "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! Vähä oli huo |
meitu 26.02.2006 23:19:01 | |
---|
Mulle kävi viime Lauantaina näin Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa (missäpä muuallakaan :D) Minä: Näyttäsikkö tota EMG:n mikkisettiä? Kitaraan tarttisin. (Kyseessä oli EMG HZ H4/H4A) Minä: Nuo on kyllä ihan kitaramikit, mee vaikka kattomaan. No, mikit tarttuivat mukaan 55e hintaan. Juuri kun olin lähdössä, Raimo katsoi Suomi-Venäjä peliä ja totes: "Hassua, pelasivat uudelleen ja sama lopputulos!" Ramppa on aika Vekkuli. Ne jotka soittaa ne tietää |