Aihe: Uunottajista
1
Diablero
22.02.2006 20:14:29
Ok.
Olen huomannut että musahommissa tulee aika useinkin vastaan erilaisia tyyppejä jotka yrittävät jollain tavalla hyötyä "yksinkertaisista bändiläisistä"
Ehkä tämä johtuu osittain siitä että mitään kovin kattavia turvaverkkoja näiden tilanteiden varalle ei tällä alalla ole, tai jos onkin, niin niistä ei monet, varsinkaan aloittelijat tiedä.

Myönnetään että tämän aiheen aloitukseen vaikutti eräs "uunottaja" tässä tapauksessa nimeltämainitsematon ravintoloitsija, jonka kanssa olen joutunut ns. "vääntämään kättä" näin jälkeenpäin keikkaliksasta, jota ei ole näkynyt, eikä kuulunut ajoissa, ja nytkin, vasta kun uhkasin vieväni asian eteenpäin virallisia teitä, on rahaa tullut liian vähän.
Tottakai, kirjalliset sopimukset tulisi aina tehdä kaikesta, mutta on myöhäistä itkeä kun on p*sk* housussa.

Onko vastaavia kokemuksia?

Pitäisikö perustaa varoitusthreadi, jossa voisi ilmiantaa joitakin tahoja jotka tällaista yrittää harrastaa? Samassa voisi myös antaa hyviä vinkkejä näiden tilanteiden ennaltaehkäisyyn ja jälkipuintiin
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
McNulty
22.02.2006 20:46:44
Näitä henkilöitä on jokaisessa "yhteisössä", ei pelkästään musahommissa. Kyllähän näitä välillä tulee vastaan vähän missä sattuu. Itseäni hieman sapettaa m.netin torilla vedätykset ja huuto.netissä tämä touhu, että myyjän kaverit käyvät nostamassa hintaa. Mutta joo, näistä on juteltu tuolla skebakama-palstalla useampaan otteeseen.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Diablero
22.02.2006 21:39:00
Näitä henkilöitä on jokaisessa "yhteisössä", ei pelkästään musahommissa. Kyllähän näitä välillä tulee vastaan vähän missä sattuu. Itseäni hieman sapettaa m.netin torilla vedätykset ja huuto.netissä tämä touhu, että myyjän kaverit käyvät nostamassa hintaa. Mutta joo, näistä on juteltu tuolla skebakama-palstalla useampaan otteeseen.

Juu huuto.netissä olen saman huomannut myös... Periaatteessa ja lain mukaan ei varmaan pitäisi toimia noin mutta käytännössä...
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
Johann Onn
22.02.2006 23:53:35
Muistan kyllä yhden paikallisen pikkupubin (joka meni muistaakseni myöhemmin konkkaan), jonka omistaja yhtenä uutena vuotena oli hommannu sinne bändejä. Ihan kiva juttu, kun joku antaa mahdollisuuden esiintyä, mutta...

Mulle (ja sille bändille, jossa olin), selvis vasta siellä paikan päällä, että:

A) keikasta ei otettukkaan sisäänpääsymaksua ja
B) siellä oli neljä muutakin bändiä.

Ei siis se perinteinen "sisäänpääsy x määrä rahaa ja kaks bändiä soittamassa".

Eli kaikki olettamukset jonkinlaisesta palkkiosta (rahallinen / nestemäinen) alkoi tuntua turhilta, jo siinä kohdassa. Mitä ne lopulta olikin.

Hmmm, pubi oli kyllä aikas täynnä, jo bändien jäsenistä ja niitten likka- / jätkä- / tms. kavereista. Ehkä se olikin se perimmäinen tarkoitus ?

"Soittajat on juoppoja > hoida paikalle parikyt soittajaa > tänään saadaan kassa taatusti täyteen..."
NHR
23.02.2006 00:28:15

Onko vastaavia kokemuksia?

Ei, mutta enpä ole kovin montaa maksullista keikkaa ollut soittamassakaan.

Pitäisikö perustaa varoitusthreadi, jossa voisi ilmiantaa joitakin tahoja jotka tällaista yrittää harrastaa?

Eiköhän se olisi nyt tässä?
"Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)