Muovinen 22.02.2006 14:45:09 | |
---|
The Posies on tehny myös pari akustista levyä jotka ovat hienoja nekin. Tai siis Auer ja Stringfellow on tehny Posies nimellä... Mulla on nyt mennyt jotain ohi... Mitäs levyjä tarkoitat? |
2541 22.02.2006 20:49:20 | |
---|
Viiden biisin EP "Nice Cheekbones And A PhD" (2001) ja akustinen livelevy duokeikoilta "In Case You Didn't Feel Like Plugging In" (1999). |
Mutta Jeff Buckeleyltä löytyy loistavaa täysakustista materiaalia myös netistä. Suosittelen eteenkin radioshow KCRW "Man On the Moon" laatamista. Siihän Jeff säestää itseään Gibson L-1 reissue akustisella kitaralla ja vetää intiimisti ja hienosti. Lover you should've ja Strange Fruit ovat kohokohtia. Hmm...mistähän tämän löytää, ei ole nyt sattunut googlella vastaan? Vinkkejä? There is no sound like the one of a good acoustic guitar. |
anttipi 23.02.2006 14:15:06 | |
---|
Mark Eitzel. Loistavuutta niin "mies ja kitara" -moodissa kuin kokonaisen bändinkin kanssa. "Log From Blammo!" |
RonRoco 23.02.2006 14:53:13 | |
---|
Jack Johnsonia ei oo taidettu mainta...? mm. Thicker than water, hienon surffileffan soundtrack on aivan loistava veto tältä mieheltä. Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä. |
RonRoco 23.02.2006 21:21:40 | |
---|
Kopsahti tänään luukusta noi Ben Harperin live DVDt (apollo ja Hollywood Bowl) ja ei voi sanoo ku et Ben on ÄijjjÄ! Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä. |
katkeransuloinen 24.02.2006 02:22:01 | |
---|
Yksi sana: Tyla. (Aikaa hajonneen Dogs D'Amourin vokalisti) Tuotannosta löytyy tuollaista kynttilänvalon & viinilasin värittämää täysakustista tuotantoa laajalti. Yksi elämäni mielettömämpiä levyjä on miehen "Nocturnal Nomad", täysakustinen studiolevy. Toinen hieman kokeilevampia esimerkki on "Idle Gait Of The Self Possessed", myös täysakustinen & täyspitkä levy joka on äänitetty yhdeltä istumalta, yhdessä päivässä. Tavallaan tallennetty "päivä elämää", jos haluaa hienosti sanoa ;) Tuota kun kuuntelee luurit päässä (levyllä siis mukana kaikki asiaan kuulumaton meteli), lähimain vastaavaa ei ole toinen levy tehnyt. Ja kiitos tästä threadista, akustista musiikkia olen haeskellutkin jo pitkään :) "Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen." |
Isodee 24.02.2006 12:14:15 | |
---|
Jack Johnsonia ei oo taidettu mainta...? mm. Thicker than water, hienon surffileffan soundtrack on aivan loistava veto tältä mieheltä. Aivan loistoheppu! "In Between Dreams" on myöskin hieno levy ja tämä uusi leffa-soundtrack vaikuttaa myöskin aika lupaavalta. Kannattaa tutustua. |
RonRoco 24.02.2006 12:47:42 | |
---|
Yksi sana: Tyla. (Aikaa hajonneen Dogs D'Amourin vokalisti) Tuotannosta löytyy tuollaista kynttilänvalon & viinilasin värittämää täysakustista tuotantoa laajalti. Yksi elämäni mielettömämpiä levyjä on miehen "Nocturnal Nomad", täysakustinen studiolevy. Toinen hieman kokeilevampia esimerkki on "Idle Gait Of The Self Possessed", myös täysakustinen & täyspitkä levy joka on äänitetty yhdeltä istumalta, yhdessä päivässä. Tavallaan tallennetty "päivä elämää", jos haluaa hienosti sanoa ;) Tuota kun kuuntelee luurit päässä (levyllä siis mukana kaikki asiaan kuulumaton meteli), lähimain vastaavaa ei ole toinen levy tehnyt. Ja kiitos tästä threadista, akustista musiikkia olen haeskellutkin jo pitkään :) "Idle gait of the self possessed" on helmi! Mies kuulostaa välillä Johnny Cashiltä! Hieno ääni... Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä. |
zekeode 24.02.2006 13:17:47 | |
---|
"Idle gait of the self possessed" on helmi! Mies kuulostaa välillä Johnny Cashiltä! Hieno ääni... Jotain linkkiä missä tätä vois kuunnella? |
RonRoco 24.02.2006 17:59:39 | |
---|
Tota levyä ei löydy mistään enää. Ainakaan mä en oo löytäny. mp3:na se on mullakin. Amazoniin laitoin haun päälle jos joku olis valmis omastaan luopumaan. Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä. |
zekeode 24.02.2006 20:15:52 | |
---|
Tota levyä ei löydy mistään enää. Ainakaan mä en oo löytäny. mp3:na se on mullakin. Amazoniin laitoin haun päälle jos joku olis valmis omastaan luopumaan. Joten voitaisiko jatkaa niin, että suositellaan vain levyjä joiden hankkiminen on mahdollista? |
aivokuolio 24.02.2006 20:19:35 | |
---|
Jose Gonzaleziin on meikäläinen hurahtanut viime aikoina. Sopii jotenkin pimeiden talvi-iltojen tunnelmaan. "Lisukkeilla" varustettujen akustispohjaisten levyjen ykkönen on mulle Loven iki-ihana Forever Changes. Kannattaa tsekata. 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Heartwood 24.02.2006 20:48:53 | |
---|
Jose Gonzaleziin on meikäläinen hurahtanut viime aikoina. Sopii jotenkin pimeiden talvi-iltojen tunnelmaan. Saa muuten CDONilta, tuolta sielunvihollisen nettikaupalliselta lähettiläältä, Gonzalezin Veneer-levyä naurettavaan hintaan 7,95 €. On muuten tosiaan hieno levy se. "From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical"
- Leonard Nimoy"
Romantikkoitkijät #42 |
katkeransuloinen 24.02.2006 20:55:34 | |
---|
Jotain linkkiä missä tätä vois kuunnella? Kaikkeen musiikkiin näitä ei ole ;) Joten voitaisiko jatkaa niin, että suositellaan vain levyjä joiden hankkiminen on mahdollista? Miksi ihmeessä?! Minä ainakin haluan kuulla hyvästä musiikista, suosituksia, vaikka levy olisi "saamattomissa" - onpa sitten jotain mitä metsästää. Tylan levyjä voi kysyä mieheltä itseltään suoraan, ainakin minulle vastannut aina e-maileihin vaikka sitten helevetillisellä viiveellä. Jotain out-of-print levyjä olen häneltä suoraan saanutkin, ja nykyään nämä rakkaimmat levyt hankin "viisastuneena" kaksin kappalein ;) Sivut ovat kamalat, mutta kontaktitiedot löytynevät tuolta: http://www.tylaandthedogsdamour.com/ Ja vanhempi fanisivusto, jota ei ole enää päivitetty näköjään aikoihin: http://kotisivu.mtv3.fi/dogsdamour/index.html "Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen." |
Artist 25.02.2006 13:07:30 | |
---|
Joitain Tylan levyjä näyttää olevan saatavilla myös Stupid shopista ja cdon.comista. "However near however far, never lose sight of your star" |
katkeransuloinen 25.02.2006 17:33:55 | |
---|
Joitain Tylan levyjä näyttää olevan saatavilla myös Stupid shopista ja cdon.comista. Taitavat olla uudempia, itselläni loppui mihen musiikin kuuntelu kuin seinään "Lullabies For Tough Guys" (2001) levyyn. Mies raitistui ja musiikki muuttui, nykyinen tuotanto on kuin yö ja päivä verrattaessa edelliseen. Joillekin artisteille ne päihteet kai vaan sopivat ;) Viimeisiä hyviä ovat juuri "Idle Gait..." ja "Double-T" jotka hyllystä löytyvät. Ai niin, ja miehen "Gothic" on minun mielestäni Tämän Maailman Paras Levy. "Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen." |
Artist 25.02.2006 17:58:40 | |
---|
Viimeisiä hyviä ovat juuri "Idle Gait..." ja "Double-T" jotka hyllystä löytyvät. Ai niin, ja miehen "Gothic" on minun mielestäni Tämän Maailman Paras Levy. Gothic/Libertine (ilmeisesti kokoelma, jossa tuon nimiset albumit?) löytyy cdonista. Mutta joo, muuten vähän nihkeää, Nocturnal Nomadia en ole nähnyt missään saatavilla. "However near however far, never lose sight of your star" |
Mr_Brightside 26.02.2006 01:04:21 | |
---|
Pakko compata Nick Draken Pink Moonia, se on oikeasti yksi maagisimpia levyjä mihin olen ikinä törmännyt. Samoilla linjoilla toimivat erinomaiset artistit Elliot Smith ja Jose Gonzales, mutta itse en ole kyseisiin artisteihin päässyt samalla tasolla kiinni kuin Draken tuotantoon. Olletikin briljantteja ovat molemmat. Neil Youngin Harvest albumi on myös aivan briljantti, täysin akustisista mainittakoon puhdas legenda "The needle and the damage done". |
kingnothing 27.02.2006 00:17:15 | |
---|
Saakos tänne mainostaa Opethin Damnationia? Ei niinkään akustinen mutta sitäkin melankolisempi ja haikeampi levy. Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals...
romantikkoitkijät #10 |