LarryHat 22.02.2006 16:26:21 | |
---|
Eli tuommosen nupin ja Engl E212V kaapin sain kokeiluun ja ajattelin vähän kysästä tuon ominaisuuksista jos täällä sattuisi olemaan muita käyttäjiä. Tässä on pari päivää nyt ollut tuo kokeilussa ja oon yrittänyt noita soundeja säädellä tuommoseen raskaampaan musiikkiin. Soundi on kuitenkin melko sekava ja muutenkin vähän liian löysä. Miten kannattaisi nupin säätöjä pitää? Olen kuitenkin semmoisen käsityksen saanut että tuo on laatunuppi ja särötkin irtoavat. |
LarryHat 22.02.2006 17:00:45 | |
---|
Anteeksi kun kiihkoilen, mutta tarvitsen pikaisesti apua! Ei ole enää kuin päivä testiaikaa. Jos joku osaa jotenkin edes auttaa yleensäkkään niin olisi mukavaa. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta putkivehkeistä. Pääseekö ne kunnolla oikeuksiinsa vasta kun niitä luukuttaa täysillä? |
lapio 22.02.2006 17:31:34 | |
---|
Heitä vaikka kaikki nappulat aluksi ihan keskiasentoon ja lähde siitä säätelemään. (Volumeja nyt kannattaa hieman harkita kääntääkö puoleen väliin :-D). Lisäilet säröä jos ei riitä ja keskiääniä ja trebleä. Omassa screamerissa (joka nyt ei ihan sama ole, mutta saman suuntainen kone), niin nappulat ovat aika keskellä: middle ja treble noin kello yksi ja bass kello 12, säröt jotain kello 11 paikkeilla. Toivottavasti tästä on edes jotain apua. Live fast, die 72 year old. Pasin uusimmat seikkailut 1 ja 2 |
LarryHat 22.02.2006 17:33:42 | |
---|
Kyllä, tuosta oli paljon apua. Otan irti kaikista pienimmätkin tiedon rippeet, joten älkää peljätkö kirjottaa apuja. |
-K- 22.02.2006 17:42:20 | |
---|
Kyllä, tuosta oli paljon apua. Otan irti kaikista pienimmätkin tiedon rippeet, joten älkää peljätkö kirjottaa apuja. Jos tuolla oman kuvasi kepillä yrität saada rankkissäröjä niin et kyllä pääse parhaaseen lopputulokseen. Jos metallia meinaa thunderilla soitella niin joku kuumemman puoleinen humppari tallaan. Putkipelit ovat aika persoja käytetyille kitaroille ja mikeille. Jos särö ei tunnu riittävän niin boostaavaa pedaalia voi harkita jos muuten perussoundi miellyttää. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
superfly 22.02.2006 17:45:06 | |
---|
Jos tuolla oman kuvasi kepillä yrität saada rankkissäröjä niin et kyllä pääse parhaaseen lopputulokseen. Jos metallia meinaa thunderilla soitella niin joku kuumemman puoleinen humppari tallaan. Putkipelit ovat aika persoja käytetyille kitaroille ja mikeille. Jos särö ei tunnu riittävän niin boostaavaa pedaalia voi harkita jos muuten perussoundi miellyttää. Tä? Kyllähän SG:n pitäisi metalliin taipua komeasti. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Campylobacter 22.02.2006 17:46:57 | |
---|
Tä? Kyllähän SG:n pitäisi metalliin taipua komeasti. Hohoh. :) "sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband |
-K- 22.02.2006 17:48:05 (muokattu 22.02.2006 17:51:08) | |
---|
Tä? Kyllähän SG:n pitäisi metalliin taipua komeasti. Riippuu niin paljon mikeistä. Tahtovat olla todella kiertoherkkiä ja ponnettomia tuommoisella mikkiratkaisulla. Vai onko taas AC/DC=metal ? EDIT ei niiden mikkien nyt tarvitse mitään emg osastoa että metallit irtoaisia. Joku keskikuuma humppari toimii vallan mainioisti. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Buustipedaali eteen, ja lead lo gain päälle. Siitä pitäs lähteä. Canada! (:ž |
LarryHat 22.02.2006 17:53:14 (muokattu 22.02.2006 17:56:33) | |
---|
No siis tulee soiteltua ihan Metallica, Iron Maiden ja joskus jotain Slayeriä. Mutta itekkin oon noitten mikkien vaihtamista ajatellu, kun ovat tosiaan aika helposti kiertävää mallia ja muutenkin vähän epäilyttävät. Mitä mikkejä suosittelisitte tuollaiseen musiikkiin? Tähän astin olin kuitenkin ihan hyvin pärjännyt vielä kun on ollut Marsun transuvahvistin 50 w ja sitten oli tuommon Ibanezin smashboxi. Ja vielä että jos pitäis hankkia jonkunlaista boostipedaalia niin minkälainen vehe siihen toimis? |
Jaakko Hyvärinen 22.02.2006 18:05:44 | |
---|
Kyllähän Thunderilla soittaa vaikka mitä...jopa stratolla..gainia vähän yli klo 12 EQ:n annat olla rauhassa ja crunch kanava..sitten kikkailet crunch volumen ja masterin kanssa.. Olipas taas hyvät neuvot.. J-boy #6
Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
-K- 22.02.2006 18:11:18 | |
---|
. Mitä mikkejä suosittelisitte tuollaiseen musiikkiin? En mä lähtisi vaihtamaan kuin tallamikin. Käytettynä joku dimarzion (evolution, tone zone, super distrotion) tai seymour duncan ( Jb, Distortion, Custom), hinnat siinä 60e. Uutena Kent A Distortion, hinta 55e.
Boosteriksi kannattaa kokeilla vaikka mitä. Ibanezin tubescreamerit, boss sd-1, behkultakin varmaan löytyy ihan hyviä vaihtoehtoja jossei laatu arveluta (pre amp booster, vintage tube overdrive, tube overdrive) Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
32788 22.02.2006 18:25:14 (muokattu 22.02.2006 18:26:39) | |
---|
Kirka Saatana! |
mikko1 22.02.2006 18:44:59 | |
---|
Vai onko taas AC/DC=metal ?
Miljoona stoner/doombändiä ei siis ole metal?
|
ilpoliekkio 22.02.2006 18:51:12 | |
---|
Miljoona stoner/doombändiä ei siis ole metal? Stoner rock ei ole metallia. Awaken the suffering |
Jaskanpoika 22.02.2006 19:00:52 | |
---|
Myös Digitechin Bad Monkeyta on kehuttu boosterina... Testasin Screamerin kanssa lo-lead kanavan kanssa ja oli erittäin bueno. "Panteran soittaminen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa" - N.M. |
Nacher 23.02.2006 01:37:22 | |
---|
Oman kokemukseni mukaan, päinvastoin kuin mitä monet sanovat, Screamer/Thunder eivät pääse oikeuksiinsa ennen kuin volaa saa ruuvattua kunnolla, eivätkä myöskään omillaan ole kovin hevipelejä. Tosin, jos Iron Maiden osastolla ollaan, niin voihan tuo sitten riittää, ja vähän kuumemmilla mikeillä ja volalla varmaan Metallicat ja Slayeritkin menevät. Ei kuitenkaan Screamerin särö tuon samaisen ENGL 212V kaapin lävitse riittänyt omiin tarpeisiini edes erittäin kuumat mikit omaavalla SG:lläni. En sitten tiedä, miltä kuulostaa buusteripedaalin kanssa. Thunder on kuitenkin sen verran vähäruuvinen vehje, että kyllä siitä ne mahdolliset soundiyhdistelmät kokeilee lävitse varsin nopeasti. Luukuttamalla saa potkua, mutta se nyt vaatii vähintään jotain tyyliin kanavavoluumi kahteentoista ja masteri hyvän matkaa yli kello yhdeksän. Mielestäni myös ainakin Screameri kuulosti huomattavan erilaiselta ENGLin standardikaapin lävitse. Jotenkin hevimmältä ja ehdottomasti pehmeämmältä. Kokeile, jos saat tilaisuuden. |
päänahka 23.02.2006 02:49:33 | |
---|
Joo, kyllä se on aika lailla eri peli kun pääsee vähän masteria avaamaan. Mutta on tuo minulle ainakin rangga kotonakin. Normaalisti soittelen suunnilleen niin, että gainia pidän siinä klo 10-12, bass heiluu puolivälin molemmin puolin, middle täysillä tai vähän alle, treble n. klo 10. Kovemmalla volalla gain ja bass pitää jättää pienemmälle, ja Englin vintagekaapilla middle jäisi varmaan pienemmälle. Ja tuota gain-piiriä olen modannut niin, että tuossa asennossa clean pysyy täysin puhtaana rankallakin kädellä, ja crunch on tosiaan crunch eikä mikään "low lead" tms, mutta lead-kanava on ennallaan. |
Jaskanpoika 23.02.2006 03:40:29 | |
---|
Ja tuota gain-piiriä olen modannut niin, että tuossa asennossa clean pysyy täysin puhtaana rankallakin kädellä, ja crunch on tosiaan crunch eikä mikään "low lead" tms, mutta lead-kanava on ennallaan. Ja miten tämä on tapahtunut? Oletko itse modannut? Kiinnostaa kovasti... "Panteran soittaminen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa" - N.M. |