Aihe: Eminence Governor/Tonker
1
SH1THEAD
22.02.2006 17:45:12
2x12" Tonkerkaappi löytyy omakuvasta ja jäsenkuvauksen kautta projektikeskusteluun. Todella ison kuuloinen tuli kaapista ja elementit soi röyhkeästi. Ainakin hyvä alapää niistä löytyy, vaikka mikä minä olen sanomaan, kun kunnon kokomusta muista kitarakaapeista ei oikeastaan ole.
äsh :/
Zeni
22.02.2006 22:03:09
2x12" Tonkerkaappi löytyy omakuvasta ja jäsenkuvauksen kautta projektikeskusteluun. Todella ison kuuloinen tuli kaapista ja elementit soi röyhkeästi. Ainakin hyvä alapää niistä löytyy, vaikka mikä minä olen sanomaan, kun kunnon kokomusta muista kitarakaapeista ei oikeastaan ole.

Pystytkö nauhoittamaan clippejä ? Kiinnostaisi kovasti. Tuo Governor on ilmeisesti sittenkin V30 klooni, se ei oikein houkuttele.
Twinkle
23.02.2006 00:38:25 (muokattu 23.02.2006 00:38:59)
2x12" Tonkerkaappi löytyy omakuvasta ja jäsenkuvauksen kautta projektikeskusteluun. Todella ison kuuloinen tuli kaapista ja elementit soi röyhkeästi.

Pystyisikö tuosta laittamaan mitat jakoon, jos tekisin siitä piirrustukset nettiin kaikkien ihmeteltäväksi? Siis aivan kaikki mitat, myös noiden tukipuiden paksuudet ja muut vastaavat hommat.
McNulty
23.02.2006 01:10:04
Governor on tosiaan V30:n "vastike" Eminenceltä. Itse olen miettinyt tässä kaappiini sellaista Eminence-yhdistelmää kuin Texas Heat/The Tonker. Tällä konstilla saan jo yhdestä 2x12" kaapista 300W tehonkestot ja sitä uskaltaa isommallakin päätteellä ajaa, päätteen ollessa sillattuna. Ainoa mikä tuossa hieman häiritsee, on tuo 3dB herkkyysero. Tonkerissa 102dB ja Texas Heatissa 99dB.

Ilmoittelen kyllä millaiseen ratkaisuun päädyn kunhan valinnan saan tehtyä ja Uraltonelta elementit tilattua.

Kaappina on Framus FR212 CS CB.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
-K-
23.02.2006 01:17:26
Itse vaihdoin toiseen framuksen 2x12" kaappiini juurikin tonkerit. Ihan kiva lopputulos. Säilyi semmoinen vintage 30 tyylinen rapeus mutta toisto tuntui olevan tasaisempi, ja alapäätä hieman enemmän.

Äänitellessä tuo vintage 30 on meikäläiselle kyllä ihan lempparielementti. Noi 2x12" kaapit toimii reeniskaappeina ja tuo 4x12" on sitten yleiskäytössä, eli keikat, nauhoittelut yms yms.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
Twinkle
23.02.2006 01:38:49
Tällä konstilla saan jo yhdestä 2x12" kaapista 300W tehonkestot ja sitä uskaltaa isommallakin päätteellä ajaa, päätteen ollessa sillattuna. Ainoa mikä tuossa hieman häiritsee, on tuo 3dB herkkyysero. Tonkerissa 102dB ja Texas Heatissa 99dB.

Tuota ei aina kannata ihan täysin uskoa, nimittäin sen mittaustavan takia tuo herkkyystesti ei ole aina täysin paikkaansa pitävä. Se mitataan sen 1 kHz:n kohdalta ja laitteesta riippuen, tuossa kohtaa saattaa olla jonkinlainen middlepiikki tai -kuoppa. Semmoinen vääristää aina mukavasti tuollasia tilastoja. Valitettavasti oma korva on ainoa vempain jolla noita voi täysin luotettavasti mitata.
SH1THEAD
23.02.2006 07:12:27
Pystytkö nauhoittamaan clippejä ? Kiinnostaisi kovasti. Tuo Governor on ilmeisesti sittenkin V30 klooni, se ei oikein houkuttele.

Nauhoittaisin kernaasti, mutta oikeita ja sopivia kamoja ei valitettavasti itseltäni löydy.

Pystyisikö tuosta laittamaan mitat jakoon, jos tekisin siitä piirrustukset nettiin kaikkien ihmeteltäväksi? Siis aivan kaikki mitat, myös noiden tukipuiden paksuudet ja muut vastaavat hommat.

Käyttäjä kumiankka varmaan muistaa paremmin mitä nuo tukipuut ovat mitoiltaan, mutta sen tiedän minäkin, että kaappi on tehty Mesan road king -kaapin mittoihin. Thomannilta löytyy ainakin.
äsh :/
PeeJii
23.02.2006 08:27:56 (muokattu 23.02.2006 08:31:28)

Krankin
Dimebag Darrell-signature mallin kaapeissa on Texas Heatit.

Itse vaihdoin Texas Heatin Fenkun deluxe reverb II-komboon. Mukavan tasapainoisen oloinen kaiutin.
Zeni
23.02.2006 09:33:35
Eminencen sivuilla on ilmoitettu tuosta SPL:stä:

"Published sensitivity is an average of multiple points representing the measured output of the device (1W-1m) across the usable frequency range from 200Hz-5kHz."

Eli tuo on ilmeisesti keskiarvo tuolta väliltä.
Spike
23.02.2006 10:17:35

Tykkäätkö?
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Focke Wulf
23.02.2006 10:23:39
Governor on tosiaan V30:n "vastike" Eminenceltä. Itse olen miettinyt tässä kaappiini sellaista Eminence-yhdistelmää kuin Texas Heat/The Tonker. Tällä konstilla saan jo yhdestä 2x12" kaapista 300W tehonkestot ja sitä uskaltaa isommallakin päätteellä ajaa, päätteen ollessa sillattuna. Ainoa mikä tuossa hieman häiritsee, on tuo 3dB herkkyysero. Tonkerissa 102dB ja Texas Heatissa 99dB.

Ilmoittelen kyllä millaiseen ratkaisuun päädyn kunhan valinnan saan tehtyä ja Uraltonelta elementit tilattua.

Jos sulla on stereopääte nii sillähän saa volat balanssiin vaikka oliski herkkyys eroja
http://www.bulldogairshows.com/video/1999promo/1999promo.mpg
Pertsa
23.02.2006 13:38:00

Itselläni ei ole oikeastaan paljoa kokemusta V30:stä, ainakaan rinnakkain Governorin kanssa. Mikään suora vastine V30:lle se ei kuitenkaan kai ole soundillisesti. Tuolla ulkomaan foorumeilla monet sanovat, että Governor ei itse asiassa kuullosta samalta kuin V30.

Mielipiteitä tietysti on monia...mutta Governoria yleisesti pidetään paljon tasapainoisemman kuuloiselta kuin V30:stä. Eli siinä ei ole sitä samaa riipivää ylämiddle-piikkiä kuin ko. Celestionissa. Keskialuetta on kuitenkin molemmissa ihan kiitettävästi. Governor kuullostaa kuitenkin puhtaillakin soundeilla hyvältä. Mulla on Uraltonen kaveriksi tehdyssä 2x12 mäntykaapissa on rinnakkain Governor ja Red, White and Blues. Hyvin toimii tuo sekoitus. Toinen on enemmän "British" ja toinen "American"-soundinen ämyri.
McNulty
23.02.2006 14:07:30 (muokattu 23.02.2006 14:12:36)
Tykkäätkö?

Tykkään... varsin hyvä 2x12" kaappi pikkasen yli 300e hintaan. Sain paikallisesta liikkeestä euron alle Thomannin hinnan :)

Jos sulla on stereopääte nii sillähän saa volat balanssiin vaikka oliski herkkyys eroja

Näin on... olen tässä miettinytkin että fiksaisin tuosta 2x12" Framuksesta stereokaapin. Takapaneeliin vain yksi reikä ja jakki lisää sekä johdoitus kuntoon niin sittenhän sitä voisi tosiaan stereona ajella.

Mutta toisaalta taas... voisi olla ihan hyväkin että kotosalla soiteltuna Texas Heat heräilee aikaisemmin soimaan ja Tonkkeri puskee läpi kunnolla vasta kun ollaan reeniksellä ja volumea reilusti enemmän.

Vaikeus valinnassa, kun tarjontaa on sen verran paljon. Ja kun mielellään elementit saisivat toimia kiitettävällä tasolla blues-bluesrock-rock-metal akselilla. Akselin painoitus on ehdottomasti sen loppupäässä.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Joees
23.02.2006 15:08:56
Governor kuullostaa kuitenkin puhtaillakin soundeilla hyvältä. Mulla on Uraltonen kaveriksi tehdyssä 2x12 mäntykaapissa on rinnakkain Governor ja Red, White and Blues. Hyvin toimii tuo sekoitus. Toinen on enemmän "British" ja toinen "American"-soundinen ämyri.

Onko sulla klippejä tosta kaapista? Kiinnostaisi meinaan kuulla miten nuo soivat yhdessä. Ja lähimikityksessähän tuo on varsin mainio homma. Vähän niinkuin THD:n kaapissa.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Pertsa
24.02.2006 12:20:20
Onko sulla klippejä tosta kaapista? Kiinnostaisi meinaan kuulla miten nuo soivat yhdessä. Ja lähimikityksessähän tuo on varsin mainio homma. Vähän niinkuin THD:n kaapissa.

Ikävä kyllä ei ole klippejä, ainakaan vielä. Täytyy katsoa, jos joskus saisi aikaiseksi jotain äänitettyä.
Crackis
24.02.2006 13:39:21
On muuten kumma juttu kuinka kaikki suosittelevat näitä Redcoat/Patriot -sarjan elementtejä Eminenceltä. Eikö kukaan ole kokeillut Legend-sarjalaisia? Hinnaltaan nuo ovat jopa hieman alempana kuin Redcoet/Patriot -sarjalaiset, mutta pelottaako kaikkia noiden Legendien väitetty epätasalaatuisuus?

Tämä vain sen takia, että eräät nettikaupathan väittävät KRANKin Revolution 4x12" -kaapin olevan ladattu nimenomaan Legend-sarjan elementeillä. Tarkemmin Legend V12, jota olen itsekkin pidemmän aikaa katsellut mielenkiinnolla 2x12-kaappia varten. Eikö näitä tosiaan liiku suomessa muuten kuin valmiin kaapin sisuksissa vai missä vika?
Shit happens when u party naked
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)