Aihe: kornein ja huvittavin suomalainen lyriikka pätkä!!?
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Exhausted
22.02.2006 11:29:43

Mites Liekki? Niiden sanoissahan ei ole tarkoituksella mitään järkeä, kunhan kuulostaa äänteet kivalta :)
ydinaukio
22.02.2006 12:07:11
Mites Liekki? Niiden sanoissahan ei ole tarkoituksella mitään järkeä, kunhan kuulostaa äänteet kivalta :)

Ne äänteet kuulostavat suurimmaksi osaksi aika hiton ärsyttäviltä nykyään.
Ronnie James
22.02.2006 14:53:19

No, se on kattokaas sitä taidetta :)

Ovathan ne sanoitukset aika korkealentoisia, mutta en niitä kyllä korneiksi menisi haukkumaan. Nehän sopivat ihan loistavasti biisien hämyiseen tunnelmointiin. Löytyypä niistä hienoja kielikuvia ja oivalluksiakin.
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
Lennu
22.02.2006 19:21:14

Kyllä se on joka helvetin kesä radiossa renkutettava "Karavaanari". Kun kipaleessa tulee kohta "Karavaanari on kaikkien kaveri", aiheuttaa se välittömän oksennusrefleksin ja tajunnan menetyksen. Auton ajamista tälläinen vaikeuttaa huomattavasti...
Biisin ansiosta pidän pesäpallomailaa ja pippurisuihketta takapenkilläni kaikkien kaveeraavien karavaanereiden varalta.

Vaikka se onkin parodiaa, niin tosiaan aika kauhea biisi.

Samuli itte, eli upponalle, kulki kerran D:n bussissa keikkapaikalta toiselle, kun ne ohitti jonkun vanhan karavaanaripariskunnan. Novalta tuli just karavaanari, ja ilmeisesti pariskunnallakin oli ilmeistä päätellen Nova soimassa, kun Samuli lauloi naama ikkunassa kiinni mukana. Siitä on muistaakseni valokuvakin. Hehe.
Skebameizi
22.02.2006 21:32:30 (muokattu 05.03.2006 23:05:46)

EDIT: tarkennusta.

Juice Leskinen - Panomies

Beibi, beibi, sinut haluan, uimaan tahdon sinun koskeen
minä housut nilkkoihin pudotan ja panen sitten sinua poskeen
Minä olen panomies (panomies panomies)
panomies hommat ties (panomies panomies)
Miksi siirtää huomiseksi se minkä voi tehdä ylihuomenna?
vexikoo
24.02.2006 13:14:34
Janos Valmunen:Bussipysäkillä

"Näimme ihan ensimmäistä kertaa
bussipysäkillä.
Katsoimme toisiamme silmiin
tosi ihastuksissamme.
Olisin halunnut jututtaa
jos vain olisin uskaltanut......

....Yhtenä aamuna kouluun tultaessa
sanoit jotakin vakavaa.
Sanoit muuttavasi kauas pois
jo huomenna.
Itkit olkapäätäni vasten
sanoit ettei kannata."

Jos joku on tarpeeksi huono niin se muuttuu jo hyväksi.
Jamoksen levy on hyllyssäni ja on säilynyt tosi hyvässä kunnossa.
vexikoo
24.02.2006 13:17:06
Prkl ku en muista tarkkaan miten tää menee mutta olkoon.

XXXXXX XXXXXX XXXXXX beibi tahdon suhun koskee
vetää housut nilkkoihin ja panna sua poskeen
minä olen panomies (panomies panomies)
panomies kaiken ties (panomies panomies)

Beibi, sinut haluan, uimaan tahdon sinun koskeen,
minä housut nilkkoihin pudotan ja panen sitten sinua poskeen.
Fuzzball
25.02.2006 14:11:54
Laulu jossa on rivi "ooonn yksin...mun sydämel on kypärä" ei voi olla mitään muuta kuin huono. Autovahinkokeskus oli lähellä saada uuden asiakkaan.
"I want more than life has to offer"
Ronsto
25.02.2006 14:15:44

Laulu jossa on rivi "ooonn yksin...mun sydämel on kypärä" ei voi olla mitään muuta kuin huono. Autovahinkokeskus oli lähellä saada uuden asiakkaan.

Tais olla Samuli Edelmannin piisi tuo. Ihan kova piisi :)

Mutta jos huvittavaa lyriikkaa haluaa, niin ei muuta kuin kauppaan ja sieltä etsitte käteenne Pikku G:n tai vaikka Teräsbetonin levyn niin kyllä siinä on paskaa levyn täydeltä.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
mollusk
26.02.2006 19:23:58
En oikeastaan oo ihan varma, että pitikö tänne lähettää vaan suomenkielisiä. Ja oikeastaan tämä sovi threadiin, mutta demostudiosta löytää kyllä uskomattomia oivalluksia välillä. Kornia, mutta silti toimii.

Hell on wheels/
Hell on high heels

Ei muuta.
jassi
27.02.2006 15:09:59
Zero ninella on muistaakseni tällainen neronleimaus pätkä jollain eka levyistään:"i was born in my hometown"
randy
27.02.2006 15:26:46
Kaverissa herätti ihmetystä ihq Antti Tuiskun laulama pätkä "lämmin lumi peittää maan". Kyseli että mitä helvettiä on lämmin lumi.
Älä lue kirjoituksiani!
Totoro
27.02.2006 18:38:14
Kerran elämässäni olen kuullut radiosta Kirkan laulavan jotain sellaista, että vapaus on kuin jäinen nelostie. Kavereiden kanssa istuttiin auton kyydissä kun tuo kuultiin ja kaikki repes ihan kympillä.
Yksi kauheus on kokonaisuudessaan Mattilan biisi, jonka kertsissä lauletaan: Mikä sun nimi on, kuinka salaperäinen ..jne. HYI. Mattilan biisit on ihan pirun tekeleitä.
Vielä yks joka rasittaa aina on Yön Rakkaus on lumivalkoinen-biisistä kohta: Voi peiton alla koko päivän tehdä taikojaan. Arrgh!
Cimble
28.02.2006 04:36:08
Närpiön Popedan hehkuttamisesta +

Kiitti plussasta. :) Tosin en kai nyt niinkään hehkuttanu vaan puolustin sille kuuluvaa paikkaa suomirokissa...
Jarkko G.
28.02.2006 13:44:37
Marion Rung: Appi näki anopin

"Appi näki anopin kesämekossaan
sydämessä sano pim kaikki sekos vaan"
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Zonebs
28.02.2006 15:48:15
on pariiseja täynnä tämä maa ;joka kylää eiffel torni koristaa.- souvarit-
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset.
Listen
28.02.2006 19:37:34
Äsken radiossa joku nainen lauloi tusinaiskelmää:
"Paratiisin hedelmiä liikaa ehkä söin".
Milkop
28.02.2006 19:41:00

Prkl ku en muista tarkkaan miten tää menee mutta olkoon.

Tuossahan on ihan pirun tiukka bassokuvio muistaakseni, vaikka sanat nyt onkin mitä on.
kirsikankukka
01.03.2006 19:16:42
Teuvo Loman - Helsinki City Boy on kokonaisuudessaan melko hirveä. Vaikea poimia huvittavinta lyriikan pätkää biisistä joka on alusta loppuun yksi korneimmista ikinä.
"...tunnistin sun figuurin..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)