samueld 20.08.2003 23:13:46 | |
---|
Kyllä on ihmistä taas rankaistu. Kun on tarpeeksi pitkällä seitkytluvulla syntynyt, niin jotenkin floikallinen hevikeppi on se ainut oikea. Sellainen mulle heti. Onko teillä antaa kokemuksen mukanaan tuomia tms. vinkkejä, siitä, että mistä tietää onko kampihässäkkä mistään kotoisin? I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Nuages 20.08.2003 23:16:55 | |
---|
Itse omistan Ibanezin rg270-kitaran, josta olen tallan lukinnut hermojen säästämiseksi ja harmaiden hiusten ehkäisemiseksi. En tykännyt floikasta; varsinkaan tästä. Liian vaikeaa... Mikä laulaen tulee, se toiselle kuoppaa kaivaa pyy pivossa. |
LaXu 20.08.2003 23:29:16 | |
---|
Ainakin nuo Ibanezin paljon parjatut Lo-TRS-tallat ovat jo kokeillessa tuntuneet ihan kököltä tavaralta..jotenkin löysiltä ja pehmeiltä, ei samalla tavalla jykeviltä kuin Ibanez Edge/Lo-Pro Edge tai Original Floyd Rose tallat. Pidemmän päälle olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, ettei floikkatallat ole meikäläistä varten. Liikaa säätöä vähään käyttöön nähden. Se onkin yksi syy miksi yritän myydä tuon signaturessa mainitun kepin pois..vaikka vireessä pysyvä laatutalla siinä onkin, on kielten vaihto ja intonaatio aina melkoinen seikkailu. |
wilo 20.08.2003 23:38:55 | |
---|
Kyllä on ihmistä taas rankaistu. Kun on tarpeeksi pitkällä seitkytluvulla syntynyt, niin jotenkin floikallinen hevikeppi on se ainut oikea. Sellainen mulle heti. Onko teillä antaa kokemuksen mukanaan tuomia tms. vinkkejä, siitä, että mistä tietää onko kampihässäkkä mistään kotoisin? Jos talla on käytetty, on kokeileminen ehkä helpompaa. Huonommat floikat kuluvat selvästi nopeammin, jossain vaiheessa ne menevät sellaisiksi etteivät oikein meinaa palauttaa virettä täysin kohdalleen varsinkaan tiukan noston jälkeen. Jos voit purkaa tallan irti, voi tallan ankkuripultit ja pultteja vasten olevat veitsipalat tarkistaa ihan katsomalla - murtumat ja kulumat eivät ole hyväksi. Lisäksi kaikki metallikierteet kannattaisi tarkistaa, eli kaikki ruuvit ja lukot ruuvata sekä tallasta että satulasta auki ja kiinni, lisäksi joissakin on kiristettävä kampiruuvi. Ittelläni on kokemuksia enimmäkseen Ibanezin talloista, ne ovatkin kaikki lisenssifloikkia. Edge ja Lo-Pro Edge ovat kaiketi niitä parhaimpia, uudessa Edge Pro II:ssa on kuulemma jokin suunnittelufiba. ZR-talla taasen ei ole oikeastaan aivan puhdasoppinen hevimiehen floikkakaan. Mutta TRS-talloja kannattaa välttää, ne on tehty halvemmasta (pehmeämmästä) materiaalista, ei kestä läheskään niin hyvin. Jopa muutaman kuukauden soiton jälkeen saattaa olla mahdoton säätää tallaa huippukuntoon. |
samueld 20.08.2003 23:41:29 | |
---|
Uusia olen mulkoillut. Ja deanin keppejä pääasiassa. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Gypsy 20.08.2003 23:46:29 | |
---|
Mulla on ollu Jacksonin JT-580LP lisenssi floyd rose ja sitten original floyd rose ja kumpikin on toiminu kun kello. Enää ei oo floyd rosee missään kitarassa eikä tuu. Mutta jos sille käyttöä olis niin heti hommaisin. |
Insane Kane 21.08.2003 08:07:24 | |
---|
Schallerin floikka on myös todella hyvä. Vitusti säröä Perkele!! |
c_barnes 21.08.2003 14:19:52 | |
---|
uudessa Edge Pro II:ssa on kuulemma jokin suunnittelufiba Mitäköhän meinaat tarkoittaa? Mistä oot kuullut tuon? Mulla nääs on aivan uus malli 7-kielisestä prestigestä, jossa on nettisivujen mukaan "Newly designed EDGE PRO double locking tremolo system." Ilmeisesti kitarassani on se, vaikka ohjekirjasessa lukee Lo-Pro Edge (se oli kylläkin joku yleiskirjanen kait kaikille prestigeille tms..) Ois kiva tietää onko mulla susi vai ei. Se on kyllä toiminut aivan kiitettävästi. Vajaa kuukaus sitten vaihdoin kielet ja kampeakin on tullut venkutettua, muttei vieläkään ole ollut tarvetta virittää... Se uusi design on kyllä hyvä kun ne hienovirittimet ovat siellä vähän taaempana, ja lukkoruuvit taas lähempänä. Kiitos tämän, ei tuu huidottua vahingossa niitä hienovirittimiä. Teknistä deathmetallia: http://amoral.cjb.net - http://www.fleshdeformation.tk |
LaXu 21.08.2003 14:30:08 | |
---|
Se uusi design on kyllä hyvä kun ne hienovirittimet ovat siellä vähän taaempana, ja lukkoruuvit taas lähempänä. Kiitos tämän, ei tuu huidottua vahingossa niitä hienovirittimiä. Nämä olivat kuitenkin jo Lo-Pro Edgessakin. Tässä on juttua uusista talloista. http://www.ibanezrules.com/namm/2003/trems.htm#REVIEW |
wilo 21.08.2003 15:28:14 (muokattu 21.08.2003 15:29:24) | |
---|
Mitäköhän meinaat tarkoittaa? Mistä oot kuullut tuon? Tarkoitan tätä: "Unfortunately their decision to change the locking 2LE2B studs to solid non locking studs is creating problems with tuning stability on a good percentage of the new EP and EPII axes. " Tuo teksti löytyy just laxun heittämän linkin takaa. Kannattaa lukea koko sivu, vaikka sanakirjan kanssa. Eli pointti on kuitenkin se, että Edge Pro:ssa ja Edge Pro II:ssa ei ole lukittavia ankkuripultteja, saattaa aiheuttaa epävakautta vireeseen. Laxu: joo, onhan ne hienosäätöruuvit matalalla Lo-Pro Edgessäkin, mutta Edge Prossa ne ovat _todella_ matalalla ja takana. |
Socialite 21.08.2003 15:30:02 | |
---|
Pidemmän päälle olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, ettei floikkatallat ole meikäläistä varten. Liikaa säätöä vähään käyttöön nähden. Se onkin yksi syy miksi yritän myydä tuon signaturessa mainitun kepin pois..vaikka vireessä pysyvä laatutalla siinä onkin, on kielten vaihto ja intonaatio aina melkoinen seikkailu. Samat sanat. Tuo kyseinen ibanez on muuten aivan unelma, mutta tarvitsen vain yhden kitaran jolla voin soittaa miltei mitä tahansa ja vaihtaa virettä tai kieliä nopeasti. Todennäköisesti ostan am.deluxe fat-straton... Myydään Ibanez JS1000 BTB. Katso tori! |
Heart Of Steel 21.08.2003 15:36:05 | |
---|
Mulla oli B.C.Richin Ironbirdissä lisenssillä valmistettu floikka. Alaosa oli jostain heikosta paskaseoksesta valettu, särkihän se meni ja muutkin osat oli heppoisia ja vika-alttiita. Tutki ennen ostoa läpikotaisin osien laatu & vireen pitävyys. "Nobody tells a Man how to play." |
LaXu 21.08.2003 15:39:19 | |
---|
Eli pointti on kuitenkin se, että Edge Pro:ssa ja Edge Pro II:ssa ei ole lukittavia ankkuripultteja, saattaa aiheuttaa epävakautta vireeseen. Minua kuitenkin vähän epäilyttää tuo. Eipä ole tuossa Original Floyd Rose tallassakaan lukittavia ankkuritappeja ja ihan yhtä hyvin pitää vireen kuin Ibanez Edge toisessa kitarassa. Molemmat ovat vuosimallia 1989. |
JLM 21.08.2003 16:05:37 | |
---|
Uusia olen mulkoillut. Ja deanin keppejä pääasiassa. Jaahas. Katsotaan kumpi kerkeää ensin ostoksille :) No jaa, totta puhuen juuri nyt ei ole kyllä varaa ostella kitaroita mutta joka tapauksessa Deanin '79 -sarjan floikallinen ML kyllä himottaisi. Saa nähdä kuinka kauan menisi, että siihen muotoon kyllästyisi :) |
No jaa, totta puhuen juuri nyt ei ole kyllä varaa ostella kitaroita mutta joka tapauksessa Deanin '79 -sarjan floikallinen ML kyllä himottaisi. Saa nähdä kuinka kauan menisi, että siihen muotoon kyllästyisi :) Noita seiskaysejähän ei ilmeisesti Suomeen edes tuoda, menee ulkomaantilailuiksi.
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
samueld 21.08.2003 16:08:42 | |
---|
Jaahas. Katsotaan kumpi kerkeää ensin ostoksille :) No jaa, totta puhuen juuri nyt ei ole kyllä varaa ostella kitaroita mutta joka tapauksessa Deanin '79 -sarjan floikallinen ML kyllä himottaisi. Saa nähdä kuinka kauan menisi, että siihen muotoon kyllästyisi :) seiskaysin tilaaminen maahantuojan kautta kestää kuulemma 4-6 kk. huh huh. taitaa mennä musik produktivin kautta hankkimiseksi. ilmoittele, jos teet hankinnan. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Eemil 21.08.2003 18:11:40 | |
---|
Ainakin nuo Ibanezin paljon parjatut Lo-TRS-tallat ovat jo kokeillessa tuntuneet ihan kököltä tavaralta..jotenkin löysiltä ja pehmeiltä, ei samalla tavalla jykeviltä kuin Ibanez Edge/Lo-Pro Edge tai Original Floyd Rose tallat. Tallan jäykkyys on täysin kiinni siitä kuinka montaa ja kuinka jäykkää jousta siinä pitää. Ja edellä mainitsemissasi talloissa kammen laakeritkin voi vaihtaa astetta isompiin, jos haluaa kammen pyörimisliikkeen jäykemmäksi. Ja tietty toimii myös tosinkin päin nämä. Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
LaXu 21.08.2003 18:17:31 | |
---|
Tallan jäykkyys on täysin kiinni siitä kuinka montaa ja kuinka jäykkää jousta siinä pitää. Ja edellä mainitsemissasi talloissa kammen laakeritkin voi vaihtaa astetta isompiin, jos haluaa kammen pyörimisliikkeen jäykemmäksi. Ja tietty toimii myös tosinkin päin nämä. Toki minä tuon tiedän, mutta nyt ei ollut kyse jousista lainkaan. Lo-TRS:lla kun kampesi tuntui että koko talla halkeaisi kahtia minä hetkenä tahansa. |
Minushuman 21.08.2003 18:24:08 | |
---|
Mulla on 90-luvun alussa ostettu Jacksonin Rhoads jossa on paljon parjattu Jacksonin lisenssifloikka. Ehkä ne yli 10v Jacksonit on eri maata nykyisten kanssa, mutta toi toimii edelleen yhtä hyvin ja tarkasti kuin kaupasta hakiessani. Tai ehkä mä oon ainoa jolle ei oo sattunut maanantai kappaletta kouraa. Who nose? Touch me so I think I'm here |
Eemil 21.08.2003 18:27:08 (muokattu 21.08.2003 18:27:21) | |
---|
Mulla on 90-luvun alussa ostettu Jacksonin Rhoads jossa on paljon parjattu Jacksonin lisenssifloikka. Ehkä ne yli 10v Jacksonit on eri maata nykyisten kanssa, mutta toi toimii edelleen yhtä hyvin ja tarkasti kuin kaupasta hakiessani. Tai ehkä mä oon ainoa jolle ei oo sattunut maanantai kappaletta kouraa. Who nose? Sama juttu mun K-V:ssa. Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |