Aihe: Doom metal??
1 2 3 4 5 6 7 826 27 28 29 30
south_of_heaven
21.02.2006 23:26:46
Mutta eikös tää oo se bändi missä on sekotettu suurin piirtein kaikkea?
Jos ei paljon oo teknistä döödistä kuunnellu ni saattaa tulla jopa epilepsiakohtaus tästä.

uusin levy Anomalies tuli hankittua, ja näitä sekotuksia kyllä löytyy. Erinomaiset muusikot, ainakin rumpali tekee erinomaista työtä levyillä. Muilta levyiltä olen kuullut esim. Kappaleen Rehab(ensimmäisellä kuuntelukerralla oli kovin hassun kuuloista) joka kertoo tyyppien värikkäistä persoonallisuuksista.
ilmoitti South_of_Heaven
south_of_heaven
21.02.2006 23:29:31
nko niillä muuta doomahtavaa ku halls of amenti?

en ole tuota kuullut muistaakseni, mutta vaiheittain sitä näkyy musta muuallakin niitten tuotannossa
ilmoitti South_of_Heaven
MrHands
21.02.2006 23:45:39
en ole tuota kuullut muistaakseni, mutta vaiheittain sitä näkyy musta muuallakin niitten tuotannossa

kuuntele ihmeessä.
n. 20 min veto puhdasta doomia.
Karppinen
22.02.2006 02:07:09

Mutta muistakaa lapsoset että hidas death metal kuten Swallow the Sun ei ole doom metallia!
Karppinen
22.02.2006 04:10:57

Crush The Insects on ehkä RB:n helpoin levy, mutta ei kyllä todellakaan huono.
Seuraava taitaakin olla kunnon uneasy listening-kamaa... Crush... on kyllä erinomainen albumi, mutta ehkäpä Harbinger... on heidän kovin julkaisunsa tähän mennessä. Dunkelheit on aivan mykistävä.
ydinaukio
22.02.2006 08:08:32
Juu tuo Dunkelheit-versiointi oli kyllä hieno. En vaan pysty kuuntelemaan laulajan "tekovibraattoa" ja tommimäkinen-englantia. Ja niitä sanoituksia.
mongoloidi
22.02.2006 13:12:39
Yritetään nyt pitää nuo lokerointiväittelyt poissa tästä ketjusta, kiitos.
Another Perfect Day ?
sepeli
22.02.2006 16:36:59
kuuntele ihmeessä.
n. 20 min veto puhdasta doomia.

Tämä taisi olla se joka on julkaistu omana lättynään? MCD vai mikä lienee.
Phobos - one of two natural satellites that orbit Mars. Well, return to 1930 and discover that there's much more to our solar system that meets the eye. In fact, you may even become a sex slave of the Leather Goddesses of Phobos!
torres
22.02.2006 22:14:31
Yritetään nyt pitää nuo lokerointiväittelyt poissa tästä ketjusta, kiitos.

jos otsikko on doom metal, niin lokerointihuomautukset tarpeellisia. ja my dying bridekaa ei o doomia ;)
Karppinen
23.02.2006 04:41:05

jos otsikko on doom metal, niin lokerointihuomautukset tarpeellisia. ja my dying bridekaa ei o doomia ;)
Näin on.
Heathen
26.04.2006 21:51:33
Löysinpäs pitkästä aikaa mielenkiintoisen yhtyeen kotisivuille. Toistaiseksi tuntematon suuruus Saksanmaalta; debyyttilevy tulossa ja sivuilta saa ladata yhden maistiaisbiisin kuunneltavaksi ja pakko sanoa että tässä biisissä on sitä jotain mitä löytyy mm. Skepticismin Farmakonilta - häiriintyneen kaunista, haurasta mutta eteenpäinjyrräävää laahausta. Kannattaa käydä tutustumassa.

http://www.ahab-doom.de/
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
gorgonoidi
26.04.2006 21:54:10

Äläköös nyt hermostuko jos sanon että My Dying Bride on parasta Doom metallia mitä olen kuullut :)
mikko1
26.04.2006 23:41:44
Osaisiko joku muuten suositella mulle Cathedralin levyjä? Mulla on eka ja se on tosi hyvä. Oon myös kuullu Ethereal Mirrorin, mutta se ei ihan niin paljoa iskeny. Eli ehkä vähän ne doomimmat levyt kiinnostaisi.
Terry Pantheras
27.04.2006 03:52:50
Osaisiko joku muuten suositella mulle Cathedralin levyjä? Mulla on eka ja se on tosi hyvä. Oon myös kuullu Ethereal Mirrorin, mutta se ei ihan niin paljoa iskeny. Eli ehkä vähän ne doomimmat levyt kiinnostaisi.

Kyllä ne Etherealin jälkeiset levyt alkaa olemaan pitkälti tuota nopeampaa ja rokinpaa osastoa, mut minä kuitenkin tykkään, Carnival Bizarre on loisto levy. Just pistin uusimmankin tilaukseen.
No höpsis!
Terry Pantheras
27.04.2006 03:58:48
Kukaan ei ole maininnut vanhaa Type O Negativea, vaikkei se mitään varsinaista doomia olekaan, mutta sisältää paljon doom-elementtejä, välistä hidasta ja synkkää. Varsinkin eka levy Slow, Deep And Hard.
No höpsis!
jalmarus
27.04.2006 10:47:05

tosta forestista aikasempi levy in memoriam, vai mikä sen nimi olikaa on kans aika jöötii tavaraa. Se taitaa sisältää jotain demoja. suosittelen
"There are lots of guitar players out there who play super fast and super well-but Theyre also super lame. Like Dream Theater"-A.Laiho
Terrorwrist300
14.02.2007 23:39:58 (muokattu 14.02.2007 23:41:16)

Tämmöstä topicca henkiin herättämässä....

En itse oo kyseiseen musiikkiin juurikaan tutustunut, joten neuvoja taas kaipailen!

Suositelkaas siis jotaan erittäin raskasta ja ennen kaikkea BRUTAALIA doomia. Oon kyllä yrittäny moista tavaraa ettiä, mutta vastaan on tullut lähinnä semmosta melodista ja herkkää tavaraa.
Ei se melodisuus mitenkään haittaa, mutta laitetaampa sellanen kriteeri että EI PUHDASTA LAULUA.
Tattis
Dropped C
15.02.2007 00:15:07 (muokattu 15.02.2007 00:15:51)
Suositelkaas siis jotaan erittäin raskasta ja ennen kaikkea BRUTAALIA doomia.

- Electric Wizard
- Warhorse
- Winter (menee jo aika paljon tuonne döödsi osastolle)
- Runemagick (döödsin ja duumin sekoitusta kanssa)

Siinä ainakin muutama ilman herkistelyitä ja puhtoisia lauluja.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
SaduS
15.02.2007 03:01:50
Tämmöstä topicca henkiin herättämässä....

En itse oo kyseiseen musiikkiin juurikaan tutustunut, joten neuvoja taas kaipailen!

Suositelkaas siis jotaan erittäin raskasta ja ennen kaikkea BRUTAALIA doomia. Oon kyllä yrittäny moista tavaraa ettiä, mutta vastaan on tullut lähinnä semmosta melodista ja herkkää tavaraa.
Ei se melodisuus mitenkään haittaa, mutta laitetaampa sellanen kriteeri että EI PUHDASTA LAULUA.
Tattis

Paha sanoa, kun oikea Doom nimenomaan sisältää puhdasta laulua, ja onhan esim. EW ja Reverend Bizarre tietyllä tavalla brutaalia. Death/Doomia luultavasti haet, kun murinoita kaipailet. Kannattaa myös Funeral Doom muistaa, esim. Thergothon. Ja ehkä Unholy. Paradise Lostin eka levy on aika Doom kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)