Aihe: Löytyykö Queenin käännöksiä?
1
rm_wispila
20.02.2006 16:25:58
pikku sivuprojektiin tuli tarvetta Queen - listahittikäännöksille.

Löytyisiköhän tällaisia jonkun jo tekeminä, vai tarviiko itse ruveta sorvaamaan?
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Sistis
20.02.2006 22:49:19
Joskus kaverin kanssa väännettiin tahallaan helvetin huonoja käännöksiä muutamaan Queenin biisiin. Ne olivat siis parodioita, joiden tarkoituksena oli lähinnä vittuilla niille suomalaisille hirvittäville käännöksille, joita oli tehty tosissaan.

Yritin löytää niitä koneelta, mutta eipä löytynyt enää. Tosin tuskin niitä olisit halunnutkaan, ellet ole samanlaisella huumorilinjalla tekemässä. :)

Sen verran muistan, että Invisible man, Miracle ja I want it all oli käännetty. Suomennokset olivat Näkymätön mies, Ihme ja Mua haluttaa...
www.pirukange.net, www.mikseri.net/pirukange

Progeilevaa suomalaista taide-rockia. Nyt mahdollisuus voittaa toukokuussa
rm_wispila
21.02.2006 12:03:02
Eipä tuo parodia haittaisi, sehän kun luonnostaan näissä projekteissa siihen suuntaan kaatuu kuitenkin ;)

Kaipa siis sitä täytyy ruveta sorvailemaan biisejä esim. Ollaan herkkusienii, Taas yks tyhjää potkasee, Se on ihime jne.
AP
22.02.2006 11:21:52
Jos tampereenkiälinen käännös kelpaa, niin täältä löytyy.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 9&t=84208&o=0&#p2315122

Ei jumalauta! Paremmuutta! Hoho!
K100 #7 Ärlä #011
peetu
22.02.2006 21:23:23
Neumannin jollain soololevyllä oli käännös biisistä "39"....Toi oli mun mielestä ihan toimiva coveri. Uskokaa tai älkää.
rm_wispila
24.02.2006 15:28:53
Toi tampesterinkiälinenhän on mainio. Lisää tällaisia ...
T.Urmio
25.02.2006 02:11:38
Mulla ois innostusta käännöstyöhön, queentuntemus tosin heikoilla kantimilla eli kaikkein tunnetuimmat tiedän en enempää. Oisko jotain tiettyjä biisejä joihin kaipaat sanoituksia? Toisaalta ekö tribuuttimeininkiin kuulukin juuri ne kaikkein maineikkaimmat ja itsestäänselvimmät viisut. Eihän näitä varmaan kukaan 100% tosissaan lähde edes tekemään eli vähintään pieni tila huumorille suotakoon.
No ei se mun vika oo
Squierrel
27.02.2006 12:08:01

Toi tampesterinkiälinenhän on mainio. Lisää tällaisia ...

Haku päälle lyriikkaosastolla hakusanalla Manserock. Jo kuusi biisiä ilmestynyt:

Bohemian Rhapsody, Stairway to heaven, Hotel California, Smoke On The Water, Cat's In the Cradle ja Get On.
"Squier is the Epiphone of guitars."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)