Aihe: Mikit Tokai-Lessukkaan
1
passe
22.02.2006 11:01:29
Ei haulla löytynyt oikein mitään konkreettista, niinpä:

Kysymys Les Paul guruille. EMG, Seymour Duncan vai joku muu ja miksi? Itse kun en alun perin ole kitaristi ollenkaan, niin on tämä mikki-suo aikas turhauttavaa kahlattavaa. Ei ole tullut kokeiltua, saatika seurattua kirjoituksia eri mikeistä. Haussa olisi sellaiset mahdollisiman all-arounder mikit, siten että kaikki stevie ray:n soundista steve morse:n soundiin taittuu.. (hehheh..tod.näk. very helppo yhtälö).

Pää-asiassa tulee kuitenkin soitettua akselilla poprock-perusmetal (ei mitään ihan brutaaleja vääntöjä kuitenkaan). Onko suositella jonkin tietyn merkin tiettyä mallia/malleja, niin että tietäis ainakin mitä lähteä kokeilemaan? Näille vintage jutuille en oikein lämpene, eli mielellään sellaiset vähän modernimmat mikit. Entäs nämä signature-mikit, onko niihin vaan lisätty nimikirjoitus ja vaihdettu hintalappu? Noita Zakk Wylde:n mikkejä tuli ainakin vähän kuolailtua.

Kiitoksia!
32788
22.02.2006 11:08:37
Kirka Saatana!
passe
22.02.2006 11:12:21
Ei sitten riittänyt yksi postaus?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=117606

Olin epävarma sopivimmasta palstasta ja egoismi "heti mulle kaikki tänne nyt" iski... Pahoittelen! Suurkiitokset joka tapauksessa!
passe
22.02.2006 11:21:27
Kitarakama-palsta vois olla parempi vaihtoehto tälle aiheelle.
Mutta enivei, mä suosisin kokemusteni perusteella Duncanin '59 -settiä, kaulaan ja tallaan. Melko "läpinäkyvät" perusmikit perussoundeilla, eli loistokkuutta. Vahatut, joten eivät kilju isommillakaan säröillä.

Jos et millään pääse yli tuosta sinun (turhasta) wanhanliitokammostasi, niin Duncanin JB/Jazz -kombinaatio on ihan ookoo sekin. Tosin molemmat mikit hukkaa vähän alamiddleä minusta joten jos Tokain lespasi jon jotain leppää tms. ei soundit ehkä ole aivan niin täyteläiset kuin voisi odottaa.

Tuossa jotain noista puulajeista. Menee vähän suunnistukseksi ilman kompassia meikäläiselle nämä jutut. (vaahtera on rummuissa pirun ok...DOUH!). Ihan hirveät nuo PAF-mikit muuten! (Saattaa toki kitaran laatukin osaltaan vaikuttaa soundiin)
# TOKAI
# Sähkökitara
# LP Standard
# Maple Set-Neck
# Rosewood Fingerboard
# Flamed Sycamore Laminated Top, Alder back
# ( ALS - 48 BB -> Agathis Body )
# PAF-vintage MK4 Pickups
Juzzu
22.02.2006 11:33:04
Korealainen leppä-lespahan se sulla on.

Ihan hirveät nuo PAF-mikit muuten!

Eipäs yleistetä, Korean pojan koneen käämimät mikit ei ole oikea lähtökohta yleistysten tekoon :o)
Rallakka
22.02.2006 11:39:48

Noita Zakk Wylde:n mikkejä tuli ainakin vähän kuolailtua.

Taitavat olla ihan normaalit EMG:n 81 ja 85, mutta pakkaus sisältää ZW:n seitanan jäykän signature plekun ja tuommonen ns. postikortti tulee kannessa.
Ei siinä, hyvät mikit on, mutta en itse pitänyt noiden cleani soundista, kun tulee vähän liian lujaa, mutta taas säröosasto on aika retee. Kitara siis johon asensin on nimenomaan Tokain Lespa (Love Rock ja Korean made). Siinäpaketissa tulee myös potikat ja hilut mukana.

Ajattelin tuossa että asentaisin kokeilumielessä nuo tuohon Gibsonin Lespaan, kun menin tuon tokain myymään. Mutta vielä en ole saanut aikaiseksi.
Slowly we chop
passe
22.02.2006 11:50:45 (muokattu 22.02.2006 11:51:54)
Taitavat olla ihan normaalit EMG:n 81 ja 85, mutta pakkaus sisältää ZW:n seitanan jäykän signature plekun ja tuommonen ns. postikortti tulee kannessa.
Ei siinä, hyvät mikit on, mutta en itse pitänyt noiden cleani soundista, kun tulee vähän liian lujaa, mutta taas säröosasto on aika retee. Kitara siis johon asensin on nimenomaan Tokain Lespa (Love Rock ja Korean made). Siinäpaketissa tulee myös potikat ja hilut mukana.

Ajattelin tuossa että asentaisin kokeilumielessä nuo tuohon Gibsonin Lespaan, kun menin tuon tokain myymään. Mutta vielä en ole saanut aikaiseksi.

Ok, kiitoksia! Olisihan noissa "Zakk Wylde":ssa sitten se jälleenmyynti arvokin, junnut tykkää. Kun sitten on aikanaan varaa kuolaamani music man:nin keppiin, niin myyntiinhän tämä vinosilmä menee. Näin rumpalina täytyy kysyä, että potikat? Siis tone ja volume potikatko? Sehän olisi bueno juttu, ainakin yksi tone-potikoista rohisee niin v-mäisesti, että... Kai ne ois hyvä vaihdattaa nekin kaikki saman tien laatupeleihin ja antaa kolvattavaksi jollekkin pelimiehelle.
Lego
22.02.2006 11:52:32
Ok, kiitoksia! Olisihan noissa "Zakk Wylde":ssa sitten se jälleenmyynti arvokin. Kun sitten on aikanaan varaa kuolaamani music man:in keppiin, niin myyntiinhän tämä vinosilmä menee. Näin aloittelijana täytyy kysyä, että potikat? Siis tone ja volume potikatko? Sehän olisi bueno juttu, ainakin yksi tone-potikoista rohisee niin v-mäisesti, että... Kai ne ois hyvä vaihdattaa nekin kaikki saman tien laatupeleihin ja antaa kolvattavaksi jollekkin pelimiehelle.

Juu'u, kaikki potikat tulee mukana. Ja vieläpä tuplana, pitkillä ja lyhykäsillä varsilla. Eikä mitään että ne olis hyvä vaihtaa vaan ne pitää vaihtaa koska aktiivit vaativat eri arvoiset potikat.
passe
22.02.2006 11:55:31
Juu'u, kaikki potikat tulee mukana. Ja vieläpä tuplana, pitkillä ja lyhykäsillä varsilla. Eikä mitään että ne olis hyvä vaihtaa vaan ne pitää vaihtaa koska aktiivit vaativat eri arvoiset potikat.

Oppia ikä kaikki, Tattis!
matmal01
02.03.2006 18:04:49
vintagehan se parasta on!!!! vanhat ibanezin kromikuoriset humbuckerit on täydelliset rock mikit. kannattaa kokeilla duncanin mikkejä. mun mielestä ne ainaki sopii joka tyyliin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)