Aihe: Kaatuuko teorioita treenamisesta!?
1 2 3 4 5 6
ddrum54
21.02.2006 13:11:55
Nyt vetäny viimiset 6kk kipeetä treeniä...

No onhan sitä siinä jo roimasti.
2`n 4
fish-eye
21.02.2006 14:12:56
on se niin erikuulosta oikeesti kun nauhottaa ja kuvaa ja sit ku kuuntelee/kattoo sitä... jotkut menee hyvin mut ei ne tuplatkaan aina nappiin mene:D
can't beat me!
Tankero
21.02.2006 14:37:36
Haluaisin vähän selvitellä välejä tämän minua askarruttavan asian kanssa.Eli onko tuollaiset erillaiset treenit mitä täälläkin on hoettu moneen otteeseen aivan turhia.

MIELESTÄNI pelkästään kappaleiden mukana soittaminen ja bändin kanssa soittaminen opettaa kaiken tarvittavan ja itsestä riippuu kuinka paljon haluaa mennä yli.Eli luupit vaan korville (itse laitan korvanapit ja niitten päälle kuulosuojaimet).

Koska:

Minä olen ainoastaan soittanut biisien mukaan ja tahdissa pysyminen on 99% musamaikan/bändin mielestä myös.Klikillä en tee siis mitään.Voi olla että se on yksilöllistä..

Nopeutta en saanut kokeilemillani rumputreeneillä mitä täältä palstalta on löytynyt vaan sillä että vedin vähän Deep Purplea ja muita vauhdikkaita rock biisejä.Se tuli aivan itsestään ja suht nopeasti nyt sen kanssa ei ole ongelmaa.Ainahan voi soittaa nopeammin..En usko että näistä treeneistä olisi haittaa mutta ne ovat tylsiä jne.

Improvisointi hoituu hyvin bändin treeneissä.Jos unohtaa mitä piti soittaa kääntyy minulla aina tälläinen puolustusmekanismi että pidetään komppi yllä, sovelletaan aijjemmin soitettua sen mukaan mitä kitara ja muut vekottimet tekee tai hyvällä lykyllä päästään uudelleen tahtiin mukaan.Tai soitetaan biisiä jota (tässä tapauksessa minä) en osaa..Myöhemmin oikeata versiota kuunneltuna se on aivan erillainen mutta hyvin mennyt silti.Fillejä jne. on hyvä iskeä aivan huoletta ja tunnustella (saada kädet,korva ja korvien väli pelaamaan yhtä).Aivan 100% improvisointi eli vetää jotain uutta mitä ei ole koskaan kuunnellut on jännää puuhaa mutta voi mennä myös aivan puihin.Jos se onnistuu seuraa hyvä olo ja itsevarmuus kasvaa..Aloittelijoille kuitenkin toivotonta.Päässä täytyy raksuttaa sekunnissa mitä pitää iskeä.Esim kappale mitä ei oo koskaan kuullu milloin vaihtaa hi-hat:istä isoon 20 symbaaliin (helppo esimerkki)..

Kaikki kompit, nopeudet, fillit, tahdissa pysyminen jne on opittavissa biisien mukana kuuntelemalla ja perkele se on vielä hauskaa! Paljon hauskempaa kuin hakata vuorotahtia yksin hiljaisuudessa 1h putkeen..(vähän liioiteltu).

Voin tässä vielä iskeä kysymyksen:Eli onko erillaisilla hienosäätö treenillä opittavissa mitää uutta mitä biisien mukana soittaminen ei voi tarjota?

HOHO
Kysy Vinnieltä ja Davelta.
Varmasti, vissiin.
hybrid
21.02.2006 17:14:47
Esim Buddy Rich ei tarvinnut mitään hömpänpömppätreenejä. Että sinällään asiassa ei ole mitään hohottelun aihetta.
Helvetti on täynnä amatöörimuusikkoja. - George Bernard Shaw
hgr
21.02.2006 17:28:07
Esim Buddy Rich ei tarvinnut mitään hömpänpömppätreenejä. Että sinällään asiassa ei ole mitään hohottelun aihetta.

Ei kai joku oikeasti luule että Buddy Rich ei treenannut?
Yksinäinen rumpali
21.02.2006 17:34:56
Ei treenannut hömppäpömppiä. Kato mäki rupeen osaamaan :D
Elämästä ei selvitä hengissä!
Tankero
21.02.2006 17:45:50

Eikä Vinnie ja Davekaan.
Varmasti, vissiin.
markkuliini
21.02.2006 17:47:51

Ei treenannut hömppäpömppiä. Kato mäki rupeen osaamaan :D

Juu ei treenannu... Keksi kaiken samalla kun soitti. Just joo...

Voisitko määritellä tämän "hömpänpömpän"? Ja olisi kyllä mielenkiintoista kuulla soittoasi, jotta tietäisi missä mennään.
www.vasamayhtye.com
Sa(n)kari
21.02.2006 18:22:45
Juu ei treenannu... Keksi kaiken samalla kun soitti. Just joo...

Voisitko määritellä tämän "hömpänpömpän"? Ja olisi kyllä mielenkiintoista kuulla soittoasi, jotta tietäisi missä mennään.

Ei kato ku eihän humppaa tarvii treenata, bläääästiä pittää, että voi soittaa 3467 bpm. Hohhoijaa.
Simpson, eh?
Epämuusikko
21.02.2006 18:42:52
Varmaan opitte autolla ajonkin tyyliin "kato ei mun tarvi mitään jippoja opetella. Sinne vaan sekaan, kyllä ne tajuaa väistää." No, olihan tuo vähän kärjistetysti ilmaistu, mutta pitäähän sitä välillä vähän viilata omia tekemisiään, eikö?
I like my women like i like my coffee: quiet !
Rumba-Ali
21.02.2006 18:46:05

Mitä enemmän tätä threadia lukee, sitä enemmän alkaa naurattamaan. Ja samalla sitä varmemmaksi tulen koko ajan siitä, että jossain joku natiainen on mielestään keksinyt hyvän provon.
Japanische Schulmädchen kleben Steiken auf ihre Köpfer und Komodo ißt die. "Jazzihan on sitä kun soitetaan silmät kiinni väärin ja poltetaan pikkusikareita punaset kumpparit jalassa." -Vasara
Shitmanek
21.02.2006 18:47:47
Mitä enemmän tätä threadia lukee, sitä enemmän alkaa naurattamaan. Ja samalla sitä varmemmaksi tulen koko ajan siitä, että jossain joku natiainen on mielestään keksinyt hyvän provon.

Minäkin mietin tätä, mutta sitten katsoin aloittajan kuvauksen. Jos hän trollaa, ainakin pohjustaa sitä provoaan hyvin.
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit
vernie
21.02.2006 22:42:57 (muokattu 21.02.2006 22:43:59)
Voisit jopa yllättyä ;) (jos mulla sellasia edes olis)

Ei muuten tullut mitenkään shokkina, että sulta ei soittonäytettä löydy. Soitapa nauhalle vaikka pieni pätkä sitä "oksettavan helppoa" suomirokkia. Jos et ole uusi Buddy Rich tai Dennis Chambers, niin varaudu pilvilinnojen romahtamiseen. ;)

EDIT: typo.
miscage
22.02.2006 11:11:24 (muokattu 22.02.2006 11:12:54)
E: Ei mitn.
J.Newkid
22.02.2006 11:49:12

Eli nopeus ei kasva soittamalla nopeasti?Mullakin on toi soittaminen parantunut aina pienillä harppauksilla et jossain välissä tuntuu et ei mennä mihinkään ja sit yhtäkkiä paranee ihan sikana.Tähän vaikutti jossain välissä se että jouduin opetella ison listan jo suht haastavia biisejä nopeasti ja niitä JÄRKEVÄSTI (maltillisesti,keskittyen) treenattuani sain ne haltuun.Aina kun oppii jonkun uuden vaikean biisin taso tuntuu nousevan...Negatiivinen suhtautuminen noihin "hömppäpömppä" ;) treeneihin voi johtua siitä että niitä treenattuani kehitystä ei tuntunut tulevan.Tai enpä nyt ihan noinkaan sanoisi voi jopa olla että jossain vaiheessa tunsin sen onnistumisen tunteen...

On mahtava tunne kun joku biisi on soitettu niin monta kertaa että se menee ihan suvereenisti ja biisiin pääsee eläytymään rennosti aivan kuin olisi lavalla ja MITÄ RENNOMAPAA JA ITSEVARMEMPAA = HYVÄ RUMPALI

Enpä sit tiedä...Itse pidän itseäni lahjakkaana mutta se ei varmasti ole ihme jos puoli sukua soittaa rumpuja ja on kuullut rumpujen kolinaa koko lapsuuden.

Noh mitä tästä sitten sanoisi...Tuolla omalla metodillani varmaan kuitenkin pärjää ja aika pitkällekkin.

Hurriganes on varmaan helpointa kamaa mitä voi oppia (Vedin 4 päivässä jotain 10 biisiä).Soittelen sitä vaan sen takia kun se on niin rock n roll ja kuullostaa hyvälle.Simppeli mut perkele et vauhti on kohdallaan :) haastetta haen UFO:sta, Purplesta, Stratovariuksesta, Kiss:istä, Rainbowsta, Van Halen, ACDC (helppo), osaako joku jatkaa listaa eli tietääkö kukaan samankaltaisia bändejä?Sais uutta treenattavaa tai..Asteen haastavampia?Ei metallia vaikka se olisikin...

Ihme äijä. Aina löytyy jotain mitä korjata. Perus beat-komppi on kuitenkin se maailman vaikein komppi. Kukaan itseään vähääkään kunnioittava muusikko ei voi koskaan julistaa opiimistaan päättyneeksi.
Tosiaan odotan innolla soittonäytettä/videota, koska mullekkin jäi tästä äijästä aika ylimielinen kuva.
Allekirjoittanut
Yksinäinen rumpali
22.02.2006 12:10:29
Hei hei heiii!

Enhän mä sano et mä olisin täysin oppinut tai sinne päinkään...Mä olen vasta "matkani" alussa...Tästä se vasta lähtee.Se ei silti tarkoita sitä etteikö voisi mennä lujaa silti...Ehkä muiden kehut on sitten noussut päähän?No sen voin sanoa että noihin sun suorituksiin en kyllä pystyisi :) tosin metallia tulee vähemmän soitettua...Sitten herääkin kysymys onko metalli vaikeampaa?Voiko niitä luokitella tällä tavalla?Voiko yhdellä pedaalilla jyskyttävä rock rumpali olla parempi kuin metalli rumpali?Miten voi olla parempi/kuinka niin huonompi?Mä oon aina pitänyt metallia vaikempana...Siinä tarvitaan tekniikkaa, nopeutta ja voimaa sekä tuplapedaalin hyvää hallintaa.
Elämästä ei selvitä hengissä!
Youni
22.02.2006 12:18:49
Slowareissa oon ihan virtuoosi

Hei hei heiii!

Enhän mä sano et mä olisin täysin oppinut tai sinne päinkään...Mä olen vasta "matkani" alussa...Tästä se vasta lähtee.

Olet jo todella suositun ja laajan tyylilajin virtuoosi, mutta "matkasi" alussa?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Deino
22.02.2006 13:04:16

Olet jo todella suositun ja laajan tyylilajin virtuoosi, mutta "matkasi" alussa?

Älä välitä, minäkään en ymmärrä.
"riippuu ihan siitä mihin splashi on sijotettu ja miten se Hammetin Kirkki siinä setin edessä keikistelee" -Jaska
käreyndanni
22.02.2006 13:15:18
Mitä enemmän oppii soittamaan instrumenttiaan, sitä enemmän huomaa mitä vielä on opittavana.

Täytyy myöntää, että ittellä oli joskus 17-kesäisenä aika paljon saman tyylistä ajattelumaailmaa. Luuli oikeasti osaavan soittaakin, mutta kyllä ne illuusiot rapisi kohtuullisen nopeasti, kun alettiin rumpumaikan kanssa tarkastelemaan, että mites sitä kapulaa nyt oikein pitäisi kädessä pitää.

Rec-päälle. Soita, kuuntele, analysoi. Kyllä se siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)