Aihe: Seymour duncantin mikit?
1
möyssy
21.02.2006 20:32:16
Pistän nyt uuden keskustelun, kun tohon toisen en oikein vastauksia saanu..

Siis ois varmaan tarkotus jossain vaiheessa korvata noi fenderin mikit joillain muilla, ja noita duncanteja oon kuullu kovin kehuttavan. En osaa oikein sanoa, että mitä niiltä oikein haen, mut ehkä hiukan selvempiä matalia ääni ja murinaa.

Basson johon ne mikit tulis, on tossa omakuvassa, eli P/J-mikit ois.
poppamies
21.02.2006 20:43:39 (muokattu 21.02.2006 20:46:50)

Siis Seymour Duncan Bassline Vintage
tässä P mikki http://www.seymourduncan.com/produc … assesdescr.shtml#VintageforPBassreg
ja tuosta tallamikki http://www.seymourduncan.com/produc … esdescr.shtml#VintageforJazzBassreg ja siitä tietenkin se tallamikkiversio, eli SBJ-1 B
G-strings are for strippers
pardy
21.02.2006 20:52:26

Sittenhän noita on muitakin malleja, nuo on varmaan ne lähimpänä fenkun omia soundiltaan. En tiä tarkemmin kun en oo testannu ku noita Quarter Poundereita, Jazz-settiä. Niissä on sangen munakas ja botnekas soundi, ja niiden ongelma onki melkeen jo se että jos napsua ja middleä haluaa reilusti niin ei irtoo. Tai siis irtoo kun pistää irtoamaan mutta aika tummasoundiset ne ainakin on. Makuasia, mutta hyvät nekin on. Kannattaa ehkä vähän puiden mukaankin miettiä että mitkä ois hyvät, jos on kirkkaat puut bassossa niin tommoset tummempisoundiset mikit vois kompensoida asiaa hyvin. Ja päinvastoin.

Yhet hyvät mitä voin lämpimästi suositella on DiMarzion DP126-satsi. Vastaava jazz-setti oli erittäin hyvin hönkivä ja napakkasoundinen setti, mikä oli mulla kerran yhessä bassossa kiinni. Ja niissä on vielä se mahdollisuus että voi halutessaan kytkeä mikkien kelat myös sarjaan.
handegunnar
21.02.2006 21:31:18

Mulla on Precission Special kopiossa (P/J mikit siis) P mikkinä SPB-1 (Vintage) ja tallamikkinä SJB-2 (Hot). Olen niihin erittäin tyytyväinen. Mikkien tyypit sain Seymour Duncanin sivulla olevalla hakukoneella. Kannattaa tutustua siihen hakukoneeseen.
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
okabass
22.02.2006 02:02:46
Pistän nyt uuden keskustelun, kun tohon toisen en oikein vastauksia saanu..

Siis ois varmaan tarkotus jossain vaiheessa korvata noi fenderin mikit joillain muilla, ja noita duncanteja oon kuullu kovin kehuttavan. En osaa oikein sanoa, että mitä niiltä oikein haen, mut ehkä hiukan selvempiä matalia ääni ja murinaa.

Mulla on käytössä vm-83 tai 84 Squier by 7ender- Presari. Siinä on kiinni SPB-1 ja STK-J2 tallamikkinä. Eipä niitä voi olla kehumatta. Laitoin vielä presarimikkiin series/ parallel kytkimen. Parallel asennossa mikin soundi ohenee hieman, ja bassosta saa vähän jazzipasso soundia. Series on normaali humbucker- osasto. Eli varsin hyvät pikuppaajat ne on.
möyssy
22.02.2006 22:51:44
Nyt alko noi DiMarzion DP126 kiinnostaa. Eli millasia eroja niillä on esim. noihin quarter poundereihin?
pardy
22.02.2006 23:33:24

Nyt alko noi DiMarzion DP126 kiinnostaa. Eli millasia eroja niillä on esim. noihin quarter poundereihin?

Paljon napakammat ja artikuloivammat soundiltaan. Tykkäsin kyllä. Botne oli myös hyvä, muttei ihan yhtä tumma kuin Quarter Poundereissa. Tai tuosta P-mikistä en voi mennä sanomaan mutta noi J-mikit oli ainaki sellaset.

Hitsi, voipi olla että itekki siirryn vielä joskus takas niihin jos löydän halvalla...
möyssy
23.02.2006 00:48:14
Oisko jossain liikkeen soittimessa valmiina joko noi dimarzio tai quarter pounderit? Tekis mieli kokeilla ennen ku alkaa mitään päättämään. Joku soundinäytekkin ois aika kiva.
poppamies
23.02.2006 08:21:52

Oisko jossain liikkeen soittimessa valmiina joko noi dimarzio tai quarter pounderit? Tekis mieli kokeilla ennen ku alkaa mitään päättämään. Joku soundinäytekkin ois aika kiva.

No kyllä mikkien soundinäytteitä on vaikea arvioida. Etuaste on kuitenkin niin ratkaisevassa asemassa kun basson soundia arvioi. Sun pitäis saada kokeilla joku basso niillä mikeillä sun omalla vahvistimella jotta se ero selviäisi kunnolla.
G-strings are for strippers
Herra A
23.02.2006 18:15:45
No kyllä mikkien soundinäytteitä on vaikea arvioida. Etuaste on kuitenkin niin ratkaisevassa asemassa kun basson soundia arvioi. Sun pitäis saada kokeilla joku basso niillä mikeillä sun omalla vahvistimella jotta se ero selviäisi kunnolla.

http://www.basstasters.com/

Oon joskus käyny kuuntelemassa tuolla näytteitä, monet kuulostaa mun korvaan hyvin samanlaisilta, joskus miettii tuleeko se ero vaan ihmisten erilaisista soittotekniikoista tms. Mut kannattaa tsekata. Olen siis myös kokeilemisen kannalla.
Sangre Sonando De rabia naci
handegunnar
24.02.2006 08:44:50
Paljon napakammat ja artikuloivammat soundiltaan. Tykkäsin kyllä. Botne oli myös hyvä, muttei ihan yhtä tumma kuin Quarter Poundereissa.

Saman suuntaisia kokemuksia minullakin on. Jazz kopiossa on DiMarzion Ultra Jazzit. Ne ovat minusta turhankin modernit soundiltaan. Jos ne saisi myytyä kohtuullisella hinnalla, niin olisin melkein valmis vaihtamaan Seymour Duncanin (Basslines) SJB-1:si. Täällä Oulun seudulla on vain niin pienet markkinat.
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
Basismi
24.02.2006 11:55:09
Jos ne saisi myytyä kohtuullisella hinnalla, niin olisin melkein valmis vaihtamaan Seymour Duncanin (Basslines) SJB-1:si. Täällä Oulun seudulla on vain niin pienet markkinat.

Vaihdatko päittäin Dimarzion Model-J:hin?
Viistous helpottaa soittamista!
handegunnar
24.02.2006 15:34:22
Vaihdatko päittäin Dimarzion Model-J:hin?

En. Vain Seymour Duncaneihin. Jos hinnoista sovitaan voin myydä Ultra Jazzit ja tehdä vaihtotyönkin, mutta niistä lienee parempi keskustella privaatisti esim pikaviesteillä ens alkuun.
J.Hollström
25.02.2006 12:48:41
Minulla on Fenderin Miller jazz bassossani Duncanin SJB-1 mikit (eli vintaget) kiinni. Alla soundisample, jossa on soitettu suoraan passiivimoodissa linjaan. Sävynsäätöjä ei ole käytetty ja basson tone on auki. Kielet on Fenderin Roundwoundit (.045-.100) ja ne on uudet.

Soittojärjestys on seuraava: kaulamikki -> tallamikki -> molemmat täysillä:
http://www.juki.1g.fi/mp3/SJB-1.mp3

Linkki valmistajan sivuille:
http://www.seymourduncan.com/compareTones/tone.asp?ID=85
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)