Dr. Muff 19.02.2006 14:10:27 | |
---|
Moro! Klippien perusteella ehdottomasti itseä miellyttää Kinmaneista eniten Woodstockit. Iso soundi jossa asennetta ja ripaus ilkeyttä. TradII ja Blues kuulostavat tosi hyviltä, ehkä jotenkin jopa liian hyviltä, kilteiltä. Mutta Woodstockien kuvaus hieman arvelluttaa. Puhutaan runsaasta presenssista ja nopeasta atakista. Eli tää kinmanin un-aged-tone ilmeisestikkin. Kuitenkin tykkään että mikki aavistuksen 'kompressoi', ettei atakki revi juurineen päätä irti. Kysymys kai lienee siitä mihin raja vedetään. Fenderin CS'69 mikit ovat ja ns NOS l. un-aged, mutta silti niissä soundi pikkasen lytistyy kun pikkaa täysillä, which is nice. Mites mahtaa olla. Paljastuvatko Woodstockit liian riipiviksi vaahteraotelautaisessa stratossa kun styrkkareina on Engl tai Hiwatt, jotka ei mitään ihan mutaisimpi ole? Let my love open the door. |
askomiko 19.02.2006 15:36:51 | |
---|
Emmää usko että ne ihan niin dramaattisia olisi, koska eihän sitä ole perinteinen yksikelainenkaan. Canada! (:ž |
Dr. Muff 21.02.2006 09:05:14 | |
---|
Emmää usko että ne ihan niin dramaattisia olisi, koska eihän sitä ole perinteinen yksikelainenkaan. Vähän ehkä liiottelin, mut olen kyllä heittänyt vesilintua eräilläkin maailman foorumeilla yleisestikkin hyvinä pideteillä butiikkimikeillä em syystä. En tykännyt tatsista, mut eeämgeet on sitten ihan toinen ääripää. En tiiä. Pitäiskös sittenkin ottaa varman päälle ja ostaa Trad mk2t. Kokemuksia näkemyksiä muilla? Echoland lopettanut maahantuonnin. Mistäs sitten? Let my love open the door. |
Jaba 21.02.2006 09:12:08 | |
---|
Vähän ehkä liiottelin, mut olen kyllä heittänyt vesilintua eräilläkin maailman foorumeilla yleisestikkin hyvinä pideteillä butiikkimikeillä em syystä. En tykännyt tatsista, mut eeämgeet on sitten ihan toinen ääripää. En tiiä. Pitäiskös sittenkin ottaa varman päälle ja ostaa Trad mk2t. Kokemuksia näkemyksiä muilla? Echoland lopettanut maahantuonnin. Mistäs sitten? Muistaakseni sieltä Kinmanin sivuilta luin, että F-Musiikki olis ollu jälleenmyyjä? Viisaammat kertokoot. |
Captain Farrell 21.02.2006 10:46:58 | |
---|
Mä olen soitellut Woodstock-setillä jo kolmisen vuotta. Mulla ei ole kauheesti kokemusta eri mikeistä, joten en osaa silleen analysoida "kompressointeja" ja "atakkeja" ja muita hienoja juttuja. Hurinattomuus oli suurin syy mun Kinmanien hankintaan ja se puoli on tosiaan kunnossa. Ne on kuolemanhiljaiset. Mä saan näillä mikeillä sellasta kirkasta/selkeää/aavistuksen rosoista saundia. Mikkien osuutta kokonaissaundiin on kuitenkin paha mennä sanomaan - laadukkaalla stratolla ja Fenderin vahvistimella on myös suuri osuus. Kertaakaan ei ole tullut vastaan tilannetta, että saundi olisi liian riipivä. Toki straton tallamikki yksinään on aina jokseenkin riipivä, mutta löytyyhän kitarasta tone-potikka. |
Muistaakseni sieltä Kinmanin sivuilta luin, että F-Musiikki olis ollu jälleenmyyjä? Viisaammat kertokoot. Ainakin Kristian Oesch vielä syksyllä myi niitä kun kävin pajalla. Ei ole nauhakaiun voittanutta! |
Jaa 21.02.2006 17:05:18 | |
---|
Itsellänikin on Stratossa tuo Woodstock-setti, eikä minua ainakaan ole niiden ylikirkkaus häirinnyt, ei edes tallamikissä. Vahvistimena Orangen ad30tc. Voin suositella varauksetta, jos nyt ei ehdottomasti halua juuri sitä perinteistä, ohuempaa strato-saundia. |
32788 21.02.2006 17:17:28 (muokattu 21.02.2006 17:17:40) | |
---|
Toki straton tallamikki yksinään on aina jokseenkin riipivä, mutta löytyyhän kitarasta tone-potikka, joka ei tosin vaikuta tallamikkiin oletuksena mitään... Kirka Saatana! |
forrester 21.02.2006 18:28:40 | |
---|
Mulla on sekostraton kaulassa ja keskellä TradMkII:t. Aika kirkkaat nämäkin ovat, ulostuloakin löytyy. Kompressoinnista on paha sanoa - kitara itsessään on aika neutraali ja epästratomainen. Mikit voi olla hyökkäävämmät hyökkäävämmässä kitarassa... Kannnattaa tukea Oeschin maahantuontia, tosin suoraan Kinmaniltakin saa tilattua. ...siis per naama? -Yhteensä. |
niskel 21.02.2006 19:00:49 | |
---|
Mulla on sekostraton kaulassa ja keskellä TradMkII:t. Aika kirkkaat nämäkin ovat, ulostuloakin löytyy. Itselläni oli TradMkI. Ainakin omassa Tokaissa kaula- ja keskimikki olivat hyvin heleitä ja pehmeitä puhtailla soittaessa. Tallamikissäkään ei ollut mitään valittamista. Olivat vain perhana punomattomalle G:lle balansoitu. Eivät siis olleet minua varten. Soundissa ei ollut kovinkaan paljon eroa kun vertaa nykyiseen Fender CS 69 settiin. Ei ole nauhakaiun voittanutta! |
Dr. Muff 21.02.2006 19:47:33 | |
---|
Itselläni oli TradMkI. Ainakin omassa Tokaissa kaula- ja keskimikki olivat hyvin heleitä ja pehmeitä puhtailla soittaessa. Tallamikissäkään ei ollut mitään valittamista. Olivat vain perhana punomattomalle G:lle balansoitu. Eivät siis olleet minua varten. Soundissa ei ollut kovinkaan paljon eroa kun vertaa nykyiseen Fender CS 69 settiin. Jahas jahas. Tämäpä mielenkiintoista. Haluisin kyllä läskimpää soundia mitä CS'69stä lähtee. Noi on kyllä sitäverta kalliita mikkejä ettei oikein yrityksen ja erehdyksen tielle haluaisi lähteä. Oliskos jollain klippejä tarjota Kinmanin mikeistä? Let my love open the door. |
niskel 21.02.2006 19:58:16 | |
---|
Jahas jahas. Tämäpä mielenkiintoista. Haluisin kyllä läskimpää soundia mitä CS'69stä lähtee. Noi on kyllä sitäverta kalliita mikkejä ettei oikein yrityksen ja erehdyksen tielle haluaisi lähteä. Meinasin lähinnä puhdasta osastoa kommentillani. En kokeillut Kinmaneja ikinä mihinkään rankemaan menoon. Kerran appiukko kyllä soitteli kitarallani Sundown A-36 vahvarin särökanavan kera ja kyllähän ne siinä pelasivat tosi hienosti. Uskoisin, että potkua riittää "läskimpäänkin" makuun. Ei ole nauhakaiun voittanutta! |
Captain Farrell 22.02.2006 07:04:05 | |
---|
joka ei tosin vaikuta tallamikkiin oletuksena mitään... Hmm... mitä tarkoitat? Tone-potikka ei vaikuta tallamikkiin, vai? En tiedä millanen tone-säätö sun kitarassa on, mutta mä ainakin saan tallamikin riipivyyden hyvin kuriin tonea säätämällä. |
4-T 22.02.2006 15:51:07 | |
---|
Ainakin Kristian Oesch vielä syksyllä myi niitä kun kävin pajalla. Muistanko oikein, että ko. herran tavoittaa kitarapajalta, vai onko hänellä oma paja? Itse olen harkinnut Texas Spesiaalia Blade stratoon kaulalle, mutta oisko Kinmanilla parempaa vaihtoehtoa SRV soitteluun. |
buju 22.02.2006 16:08:00 | |
---|
Damn right, I“ve got the blues |
32788 22.02.2006 17:49:14 (muokattu 22.02.2006 17:52:31) | |
---|
Hmm... mitä tarkoitat? Tone-potikka ei vaikuta tallamikkiin, vai? En tiedä millanen tone-säätö sun kitarassa on, mutta mä ainakin saan tallamikin riipivyyden hyvin kuriin tonea säätämällä. Ainakin kaikissa stratoissa mitä olen testannut, on ollut kolme potikkaa: volume, kaulamikin tone ja keskimikin tone... Sulla on sitten varmaan joku erikoiskytkentä siinä. Kirka Saatana! |
askomiko 22.02.2006 17:51:29 (muokattu 22.02.2006 17:53:15) | |
---|
Useat mallit tulee nykyjään keski- ja tallamikkiin tarttuvalla tonella. Jos on ei niin sen voi yhdellä kolvauksella muuttaa tepsimään myös tallamikkiin. Canada! (:ž |
superfly 22.02.2006 17:51:48 | |
---|
Hmm... mitä tarkoitat? Tone-potikka ei vaikuta tallamikkiin, vai? En tiedä millanen tone-säätö sun kitarassa on, mutta mä ainakin saan tallamikin riipivyyden hyvin kuriin tonea säätämällä. Jep. Perusstraton kytkentä on tehty siten että se ei vaikuta tallamikkiin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Captain Farrell 23.02.2006 13:25:51 (muokattu 23.02.2006 13:27:42) | |
---|
Jep. Perusstraton kytkentä on tehty siten että se ei vaikuta tallamikkiin. Mulla on vuosimallia 2001 oleva American Standard. Eka tone vaikuttaa kaulaan, toinen keskelle ja tallaan. The Badger and The Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
ontero 23.02.2006 16:58:02 | |
---|
Mulla on vuosimallia 2001 oleva American Standard. Eka tone vaikuttaa kaulaan, toinen keskelle ja tallaan. Mulla on -96 American Standard ja siinä eka tone vaikuttaa kaulaan, toinen keskelle ja tallamikille ei kumpikaan. Näinhän se ollut 50-luvulta mahdollisesti juuri tuohon -96 malliin asti. |