Aihe: Vox Valvetronix 30 vai 50 wattisena?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Spike
17.02.2006 15:15:59
Kyllä niillä saa highgain-mallinnuksilla ihan "ookoo" saundia, mutta buustaamalla jollain overdrive-pedaalilla saa mun mielestä niin paljon parempaa. Kitarastakin paljon kiinni. Yhdellä kitaralla kauheaa sirinää, toisella enemmän ballseja. LTD:n viper 50:llä en saanut millään hyvää metallisäröä irti, eli on tuo aika kranttu siitäkin, mitä sinne työntää. Mutta aika kauas noi modernimmat särömallinnukset jää niistä fenkku ja Vox-mallinnuksista.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
efunkelist
18.02.2006 11:01:19

Kun otan huomioon nykyisen rahatilanteeni ja valvetronixin iän niin taidan pyrkiä olemaan niiiiiin maltillinen että säästän rahaa ja ostan valvetronix av120vtx mkII -mallin jos sellainen joskus tulee. Siis vähän niinkuin seuraavan sukupolven lippulaivacombo. Enköhän mä siihen asti pärjää microcubella ja 100kg stäkillä - siihen väliin kyllä tarttis näppärän combon ennen pitkää...
Basil
18.02.2006 13:43:51
No niin, nyt on minullakin sitten tuo AD30VT kotona. Ensivaikutelmat kotona soittelun jälkeen on kyllä vähän sellaiset no jaa, menettelee. Minulla on myös Fender Hot Rod deluxe päävahvistimena ja kyllä siinä on selvästi paremmat kliinit soundit, botnea ja ulottuvuutta on enemmän ihan kotivoluumeillakin. En ole kyllä vielä bändin (rautalanka, iskelmäjuttuja) kanssa kokeillut, mutta pahasti pelkään ettei tuosta ole rumpalin kanssa kilpailemaan ilman mikitystä tai linjaan vetoa, ainakaan noissa rautalanka jutuissa, joita itse enimmäkseen soittelen (säröä ei juuri kaivata). Toisaalta sitten kun siirrytään noihin Marshall mallinnuksiin, niin niissä alkaakin jo volaakin löytymään.

Kotisoitossa pienillä voluumeilla kyllä ihan OK soundit ainakin Vox AC15 ja fender Black 2x12 mallinnukset delaylla höystettynä.
Sala
19.02.2006 21:00:35
Riittääkö Valvetronix 30:sen säröt mm. Machine Headin tai In Flamesin tyyppisiin soundeihin, vai vaatiiko pedaalia mukaan, jos vaatii niin mitä suosituksia?

Toinen kyssäri, onko muita suosituksia about 30w mallintavista comboista tollaseen ryskeeseen, joihin ei välttämättä tarvitsisi enää extrapedaaleja. Hinta max 300€.
Ziggy Bubba
20.02.2006 00:05:38

Riittääkö Valvetronix 30:sen säröt mm. Machine Headin tai In Flamesin tyyppisiin soundeihin, vai vaatiiko pedaalia mukaan, jos vaatii niin mitä suosituksia?

Toinen kyssäri, onko muita suosituksia about 30w mallintavista comboista tollaseen ryskeeseen, joihin ei välttämättä tarvitsisi enää extrapedaaleja. Hinta max 300€.

Mun mielestä tolla 30:llä saa oikein hyvät mättösäröt, joilla irtoaa tuonkin tyylinen mättö, kunhan vaan on se säröpurkki edessä :D

Mun ehdotus (ja oma setti) on Digitechin Bad Monkey. Samaa peliä käytän myös Pod XT Liven edessä. Noilla saa kummasti lisää valikoimaa soundiin ja vielä kätevästi polkaisemalla. Thomannilla 39€, suosittelen.

Noista Apinoista täällä on ollut paljon ylistävää kommenttia, eikun hakua peliin.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
superfly
20.02.2006 00:08:19 (muokattu 20.02.2006 00:10:08)
Mun mielestä tolla 30:llä saa oikein hyvät mättösäröt, joilla irtoaa tuonkin tyylinen mättö, kunhan vaan on se säröpurkki edessä :D

Mun ehdotus (ja oma setti) on Digitechin Bad Monkey. Samaa peliä käytän myös Pod XT Liven edessä. Noilla saa kummasti lisää valikoimaa soundiin ja vielä kätevästi polkaisemalla. Thomannilla 39€, suosittelen.

Noista Apinoista täällä on ollut paljon ylistävää kommenttia, eikun hakua peliin.

Jep, Paha Apina on mulakin Valvetronixin edessä buusterina tarvittaessa. Toimii paljon paremmin nuo Bossit mitä olen kokeillut (SD-1, OS-2, Bluesdriver...) Mutta kyllä mä silti tuohon mättöön jotain muuta peliä katselisin. Valvetronixilla hoituu kaikki muu mutta tuo ärrinmurrin-osasto ei oikein lähde mun korvaa miellyttävästi.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Spike
20.02.2006 02:02:52
No niin, nyt on minullakin sitten tuo AD30VT kotona. Ensivaikutelmat kotona soittelun jälkeen on kyllä vähän sellaiset no jaa, menettelee. Minulla on myös Fender Hot Rod deluxe päävahvistimena ja kyllä siinä on selvästi paremmat kliinit soundit, botnea ja ulottuvuutta on enemmän ihan kotivoluumeillakin.

Mun mielestä tossa 30 wattisessa ei tosiaan ole sellaista ulottuvuutta ja elävyyttä yhtään, kun olen testannut vierekkäin muitten omien vahvistimien kanssa. Voihan se johtua toki siitä elementistäkin.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Aki
20.02.2006 13:52:54

Hehheh... Aloin jo lausetta lukiessani miettimään, että saattaishan siinä Flex III:sessa, tai Kettnerin mallintavissa... mutta niissäpä onkin hintaa 3-7 kertaa enemmän. Eli ei ole muita suosituksia. Boosteri tai ärrimurripedaali eteen, ei tossa hintaluokassa ole edes kilpailijoita tolle ratkasulle.

Mut kokeile ne säröt ensin itse, monelle ne riittääkin. Itse en käytä edes boosteripedaalia mur-säröihin.
PIM
20.02.2006 16:59:54
Kävin tossa just äsken koeajamassa tollasen 30W Valvetronixin ja mikä pisti eniten korvaan oli kaamea, tai no ainakin hyvin häiritsevä suhina vahvistimen tai kitaran volumenappuloiden asennosta riippumatta. Onko noi kaikki tollasia vai oliko tossa joku yksilövika tai säätöjuttu joka jäi huomaamatta kymmenen minuutin kokeilussa. Muutenhan siitä kyllä tuntu lähtevän mukavat saundit mutta ainakaa kotisoitteluun en tollasta voi kuvitella jos se tyhjäkäynnilläkin pitää tollasta sihinää/suhinaa.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
meitu
20.02.2006 17:02:34

Kävin tossa just äsken koeajamassa tollasen 30W Valvetronixin ja mikä pisti eniten korvaan oli kaamea, tai no ainakin hyvin häiritsevä suhina vahvistimen tai kitaran volumenappuloiden asennosta riippumatta. Onko noi kaikki tollasia vai oliko tossa joku yksilövika tai säätöjuttu joka jäi huomaamatta kymmenen minuutin kokeilussa. Muutenhan siitä kyllä tuntu lähtevän mukavat saundit mutta ainakaa kotisoitteluun en tollasta voi kuvitella jos se tyhjäkäynnilläkin pitää tollasta sihinää/suhinaa.

Itse en ainakaan 50-wattista kokeillessa huomannut mitään tuollaista..
Ne jotka soittaa ne tietää
NeonKnight
20.02.2006 17:15:29
Joo, ei tuo minunkaan 50 wattinen pidä mitään "ylimääräistä" hurinaa.
Skige
20.02.2006 17:22:47
Mitäs eroa on muuten tossa Valvetronixin halvemmassa ja kalliimmassa versiossa?
tuomittu
20.02.2006 17:28:40 (muokattu 20.02.2006 17:29:02)
Kah perkelettä, se on ad120vt Tompalla nyt 725 euroa. Taisi pari viikkoa sitten olla melkein tonnin tai jopa yli. Tai sitten muistan väärin.

http://www.thomann.de/thoiw3_vox_ad120vt_prodinfo.html
meitu
20.02.2006 17:33:53

Kah perkelettä, se on ad120vt Tompalla nyt 725 euroa. Taisi pari viikkoa sitten olla melkein tonnin tai jopa yli. Tai sitten muistan väärin.

http://www.thomann.de/thoiw3_vox_ad120vt_prodinfo.html

http://www.thomann.de/thoiw3_vox_ad120vtx_egitarrencombo_prodinfo.html

Liekkö tuota olet katsellut aikaisemmin, tuo on siis VTX-malli paremmilla kaiuttimilla.
tuomittu
20.02.2006 17:51:27
Liekkö tuota olet katsellut aikaisemmin, tuo on siis VTX-malli paremmilla kaiuttimilla.

Jaa, saattaapi olla. Kai se sitten oli tuon 725 aiemminkin.
Tami
20.02.2006 18:51:04

Mitäs eroa on muuten tossa Valvetronixin halvemmassa ja kalliimmassa versiossa?

Riippuu aika paljon valvetronixin mallista....

1) halvempi on halvempi ja kalliimpi on kalliimpi.
2) Jos meinaat VT:n ja VTX:n eroja niin lue tämä Thread....
Töissä intissä - vikaa vintissä
meitu
20.02.2006 18:53:00

Riippuu aika paljon valvetronixin mallista....

1) halvempi on halvempi ja kalliimpi on kalliimpi.
2) Jos meinaat VT:n ja VTX:n eroja niin lue tämä Thread....

Vai tarkoitettiinko kysymyksessä että mitä eroa on näillä 15,30 ja 50 verrattuna 60 ja 120-wattisiin? Joku voisi muuten selventää tuon itsellenikin perusteellisesti, täyttä selvyyttä en ole vieläkään saanut tuosta.
Aki
21.02.2006 01:21:53

häiritsevä suhina

Siellä takana on se tehonsäädinpotikka. Se taisi olla täysillä. Sitä hieman pienemmälle niin suhina poistuu.
PIM
21.02.2006 14:44:03
Joo, ei tuo minunkaan 50 wattinen pidä mitään "ylimääräistä" hurinaa.

Hyä juttu, täytyy joskus käydä testaan paremalla ajalla ja tutustua manuaaliin paremmin. Eikä se häiritsevä ääni ollut ninkään hurinaa vaan C-kasettiajoilta tuttua diskanttista sihinää.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)