Aihe: Squierin modaaminen
1
k...
20.08.2003 01:05:12
Viittiskö joku kirjotella mistä kantsii lähtee liikkeelle jos haluu tommosesta Squier Stratosta parempaa ääntä irti?
Kyseessä on n. 5 vuotta vanha uutena ostettu kitara.

Veikkaisin että nuo mikit kantsii ekana vaihtaa, mutta onko asia näin ja minkä näköstä mikkiä sinne sitten laittaa?

Ja kuinkas paljon erilaiset kielet vaikuttavat soundiin & soitettavuuteen. Käsittääkseni ohuet paremmat sooloiluun mutta olen kuitenkin miettinyt paksumpia saadakseni tukevuutta soittamiseen. (tällä hetkellä .009 - .042 d'addariot)
TuntematonMuuttuja
20.08.2003 11:58:21
Pumpataampa ylös, kun tämä minuakin kiinnostaa :-)
booster
20.08.2003 12:00:37
Onko kyseessä Bullet, Affinity vai Standard Squier?
Shoot me again, I ain't dead yet!
Härski
20.08.2003 15:34:22
Niin, ja minkälaista musaa soittelet?
Shaft
20.08.2003 21:07:28
Veikkaisin että nuo mikit kantsii ekana vaihtaa, mutta onko asia näin ja minkä näköstä mikkiä sinne sitten laittaa?

Ja kuinkas paljon erilaiset kielet vaikuttavat soundiin & soitettavuuteen. Käsittääkseni ohuet paremmat sooloiluun mutta olen kuitenkin miettinyt paksumpia saadakseni tukevuutta soittamiseen. (tällä hetkellä .009 - .042 d'addariot)

Mikkien upgreidaaminen on kyllä helpoin tapa parantaa kitaran soundia. Vaihtoehtoja on paljon ja valinta riippuu siitä, minkälaista soundia haet ja mikä on budjettisi. Hyvät mikit voi sitten tietysti myöhemmin vaihtaa edelleen toiseen kitaraan.Kannattaa myös varmistaa, että kitaran säädöt on tehty mahdollisimman hyvin.

Kielet vaikuttavat kyllä nekin aika paljon soundiin. Niitä tehdään eri metalleista ja eri paksuisina. Paksummat kielet antavat vähän tuhdimman soundin. Vaihtaisin kyllä itse vähintään kympin settiin. Paksummat kielet sopivat kyllä sooloiluunkin, mutta vaativat vastaavasti enemmän sormivoimaa. Peukalosääntö on, ettei kannata kerralla hypätä kuin astetta paksumpiin kieliin (esim. ysistä kymppiin).
The Boss
20.08.2003 21:31:59 (muokattu 20.08.2003 21:33:23)
Kyselempä nyt minäkin vaikka minulta ei kysytty.

Mulla on Squier Strat Affinity.

Niin mitkä mikit siihen kannattais hommata, soitan perus rockia ja action rockia. Hinta?

Ja mitkä kielet olis hyvät(merkki) Mulla on noita Fenderin kielisettejä (0,009 - 0.042). Hinta?

Ja pitääkö vaihtaa jäykempi jousi sinne taakse jos vaihtaa kielisettiä paksumpaan, kun jotain sellasta se myyjä höpisi. Mulla on yksi jäykempi jousi (kitaran mukana tullut) ja siellä takana on kolme jousta, niin kannattaako niistä vaihtaa se keskimmäinen jäykempään?
Hallelujah Rock 'N' Rollah
Antti1
20.08.2003 21:37:33
Ja pitääkö vaihtaa jäykempi jousi sinne taakse jos vaihtaa kielisettiä paksumpaan, kun jotain sellasta se myyjä höpisi. Mulla on yksi jäykempi jousi (kitaran mukana tullut) ja siellä takana on kolme jousta, niin kannattaako niistä vaihtaa se keskimmäinen jäykempään?

Käytätkö sä muuten kampea? Jos et niin oletko koskaan ajatellut sen blokkaamista puupalikalla? Ei tartte välttämättä vaihtaa mitään jousta jos talla ei nouse, mutta voit sä sen sinne heittää.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Härski
20.08.2003 22:10:06
Kyselempä nyt minäkin vaikka minulta ei kysytty.

Mulla on Squier Strat Affinity.

Jahas.

Niin mitkä mikit siihen kannattais hommata, soitan perus rockia ja action rockia. Hinta?

Tuota. Esim. hurinattomat kaulaan ja keskelle ja little '59 tallaan, hinta päälle 300 € yhteensä.

Ja mitkä kielet olis hyvät(merkki) Mulla on noita Fenderin kielisettejä (0,009 - 0.042). Hinta?

Tjaa.. kokeile vaikka DR 10-48 settiä, maksaa n. 11 €.

Ei välttämättä tarvii laittaa sitä kolmatta, jos vaihtaa setin paksumpaan. Niitä ruuveja kiristämällä siitä yleensä selviää, mutta jos ylimääräisiä löytyy, niin kaikki vaan sinne, mitkä mahtuu. Ja tosiaan, jos et käytä vibrakampea, niin sen voi blokata.
k...
21.08.2003 01:56:58
Onko kyseessä Bullet, Affinity vai Standard Squier?

Tuota en löytänyt kitarasta.. Löytysköhän sarjanumeron perusteella netistä?

Sarjanumero on YN611609
k...
21.08.2003 01:59:09
Niin, ja minkälaista musaa soittelet?

Noh, viimeaikoina tykänny aika raskaast musiikist ja semmosta yrittäny tolla soittaa mutta eihän toi mikää hevikeppi kuiteskaa oo..

Ihan perusrockkiakin oon kyllä soitellu esim Led Zeppelin, Jimi Hendrix jne..
k...
21.08.2003 02:07:53
Tuota. Esim. hurinattomat kaulaan ja keskelle ja little '59 tallaan, hinta päälle 300 € yhteensä.

Oma Squieri makso luultavasti n. 200 € tossa '96 et jos affinity on samaa hintaluokkaa ni mä en lähtis hommaa kalliimpia mikkejä mitä kitara on maksanu. Vai löytyykö Squierilta ihan kelpo kitaroitakin mitkä myös maksaa enemmän?
Härski
21.08.2003 08:48:33
Oma Squieri makso luultavasti n. 200 € tossa '96 et jos affinity on samaa hintaluokkaa ni mä en lähtis hommaa kalliimpia mikkejä mitä kitara on maksanu. Vai löytyykö Squierilta ihan kelpo kitaroitakin mitkä myös maksaa enemmän?

Kyllähän noita parempia(hyviä) Squiereita, esim. Stagemaster ja Showmaster. Ne on kyllä "hevikeppejä", mutta kyllä mä oon niillä bluesit ja rautalangatkin vääntäny.
Lonesome
21.08.2003 09:59:01
Peukalosääntö on, ettei kannata kerralla hypätä kuin astetta paksumpiin kieliin (esim. ysistä kymppiin).

Totta. Siirtymistä helpottaa vielä, jos käyttää ainakin aluksi näitä "hybridi-settejä" eli esim. 009-046, jossa on siis vain kolme alinta kieltä normaalista 010-setistä.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
k...
21.08.2003 10:31:38 (muokattu 21.08.2003 10:32:54)
Totta. Siirtymistä helpottaa vielä, jos käyttää ainakin aluksi näitä "hybridi-settejä" eli esim. 009-046, jossa on siis vain kolme alinta kieltä normaalista 010-setistä.

Miksi noista paksummista puhutaan että ne ois alemmat? Siis jos kitaraa pidetään sylissä normaalisti, ei siis oikeakätisten kitaraa Hendrix-tyyliin vasenkätisillä, niin eikös ne paksummat oo korkeammalla eli ylempänä?
Härski
21.08.2003 10:39:13
Miksi noista paksummista puhutaan että ne ois alemmat? Siis jos kitaraa pidetään sylissä normaalisti, ei siis oikeakätisten kitaraa Hendrix-tyyliin vasenkätisillä, niin eikös ne paksummat oo korkeammalla eli ylempänä?

Koska paksuista kielistä lähtee matalempi ääni, eli alempi ääni. Siksi ne on alakieliä (Esim. Ala E)
booster
21.08.2003 11:24:39
Tuota en löytänyt kitarasta.. Löytysköhän sarjanumeron perusteella netistä?

Sarjanumero on YN611609

Jos se Squeir-logo on musta, kyseessä on Affinity, jos se on kultainen, kitara on Squier Standard.
Shoot me again, I ain't dead yet!
Myydään Tokai LP, katso Tori
Shaft
21.08.2003 13:08:35
Sanotaanpa näin että hevi/hard rock linjalle yleensä menee.. Humbuckerit ois vissii hyvät semmosee mut eihä tost semmosii löydy. Kuten tossa mainitsinki ni Led Zeppelinit, Hendrixit ja muu perusrock kyl menee kans mut pääosin kiinnostaa raskaampi musiikki.

Vaihtoehtoja on paljon. Humbuckerit voivat olla turhan työläät asentaa- yksikelaisen kokoiset saa ihan heittämällä paikalleen. Yksi vaihtoehto olisi hankkia kaulaan ja keskelle jotkut "hurinavapaat" yksikelaiset (SD, Kinman, DiMarzio jne) ja tallaan joku minihumppari (esimerkiksi SD HotRails, JB Jr, Little ´59). Tällä setillä taittuisi sekä Hendrixit että hardrockit. Eräs vaihtoehto on myös EMG:n aktiivinen DG-20 setti. Tämä on häiriövapaa ja erittäin monipuolinen vaihtoehto, ja mukana tulee hieno helmiäispleksi. Hinta tosin on aivan tarpeettoman suolainen.

Mutta jos pääpaino on selvästi hevillä, voi tosiaan olla viisaampaa vaihtaa koko kitara. Kyllähän Stratolla hevikin taittuu, mutta "moottorisahasoundit" vaatisivat melkein humbuckereita.
Spiridon
21.08.2003 15:50:49
Jos se Squeir-logo on musta, kyseessä on Affinity, jos se on kultainen, kitara on Squier Standard.

Entä bulletti?
k...
21.08.2003 21:00:17

Mun logo on musta, mutta ei mun kitarassa kyllä toi lapa oo tän näkönen: http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0310600

Pikemminkin tän näkönen: http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0310000

Mutta ei mulla kyllä siinä tota bullettia lue niinku tossa kitarassa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)