Aihe: Custom-kitaran teettäminen: Amfisound, Ruokangas etc.
1 2 3
myrtonen
20.02.2006 21:24:21
Haku ei tyydyttänyt janoani, joten jälleen uusi custom-kitaroiden topikki. Siinä ja siinä, meneekö soitinrakennuksen puolelle, mutta kamasta tässä nyt on kyse kun itse en ole tekemässä.

Tällainen vaihtoehto alkanut kutitella kamalasti. Kitara, joka on juuri tarkoituksiini tehty, eikä löydy samanlaista muilta. Mikä sen parempaa?

Eikä muuta estettä ole kuin raha. LP-mallia ajattelin Amfisoundilta, eli minkä verran hinta menee yli tuon listalla seisovan 2000 euron, kun sitten lopulta kitara on kädessä. Sanotaan, että ei mitään erikoisherkkuja, kullatut metalliosat korkeintaan. ;)

Kokemuksia Amfisoundin omistajat? Ruokangas ei taida muita tehdä kuin noita kolmea malliaan, vaiko?

Törmäsin vielä niin hienoon väriin, ettei paluuta varmaankaan ole:

http://www.joepotter.com/JRBECKheadforweb.jpg

Tosin jotain muunneltava tuostakin, että tulee omanlainen. Mitäpä mahtaa customoitu logo lapaan maksaa ylimääräistä?

Että näillä unelmilla mennään, tosin takaporttina on edelleen se Gibsonin standardin hommaaminen, jos joku nyt saa vakuutettua teetetyn kitaran sopimattomuudesta, mutta en usko.

Mitenkäs näiden itsetehtyjen jälleenmyyntiarvo? Ei taida olla samaa luokkaa kuin aidolla Gibsonilla? Tosin, eihän teetettyä kitaraa saa myydä, elinikäistä kaveria olen hakemassa.
Mega Man Club #010 - Gay Man Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa.
P-Nut
20.02.2006 21:28:45

Mikäs siinä jos rahaa löytyy, mutta tosiaan eikö helpointa olisi pistää suoraan Amfisoundille vaikka sähköpostia, jossa kerrot tarkalleen millaisen vempeleen haluat ja kysy samalla vaikka tuosta logostakin niin voi ehkä sattua parempi idea hinnasta kun se, että täällä joku sitä veikkaa.

Oletko miettinyt osien tilaamista esim. Warmothilta ?

Kitara, joka on juuri tarkoituksiini tehty, eikä löydy samanlaista muilta.

Onnistuisi nimittäin noinkin ja tulisi huomattavasti halvemmaksikin.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Niskamies
20.02.2006 21:32:05
Ota yhteyttä Amfisoundiin. Ne kertoo sulle tarkan hinnan.
More is more.
askomiko
20.02.2006 21:33:10 (muokattu 20.02.2006 21:36:11)
Laatu on extremeluokkaisen hyvää. (Ruokangas) Suorastaan järkyttävän hyvä, ja sen jälkeen saattaa kokea jonkinmoisen hetkellisen snobi-ilmiön, kun muut tuntuu soimattomilta haloilta. Laatu ei myöskään ole sitä pelkkää ultimaattista rakennustaitoa, vaan se lähtee perusteista, eli puusta. 20000 kitaraa vuodessa tekevä ei vaan voi panostaa näihin molempiin yhtä paljon kuin jonkun 50 väsäävä. Jälleenmyynti on vaikeampaa kuin vaikkapa Gibsonin, mutta toisaalta se on hyväkin homma - ei tule myytyä kuin todella epätoivoisessa tilanteessa. Joskin Ruokankaalla alkaa olla jo tuota nimeä ja famea ihan hyvin, jotta kyllä ne kaupaksi menee hyvälläkin hinnalla.

Eikun menoksi ja hifistelemään.
Canada! (:þ
myrtonen
20.02.2006 21:34:29
Ota yhteyttä Amfisoundiin. Ne kertoo sulle tarkan hinnan.

Mutta hävettää, kun en vielä ole sitä tosissaan tilaamassa. Ei kai mikään tarjous ole sitova, mutta mieluummin olisin liikkeellä tositarkoituksella.

Jossain toisessa topikissakin tätä kysyttiin, mutta onkohan tuolle karsealle logolle joitain vaihtoehtoja?
Mega Man Club #010 - Gay Man Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa.
Niskamies
20.02.2006 21:37:51
Mutta hävettää, kun en vielä ole sitä tosissaan tilaamassa. Ei kai mikään tarjous ole sitova, mutta mieluummin olisin liikkeellä tositarkoituksella.

Kyllä ne vastaa meiliin ja hintatiedusteluihin vaikka et olisi vielä vakavissaan tilaamassa. On itsekkin tultu parilta rakentajalta tehtyä hintatiedustelua, vaikka ei ole tosissaan tarvetta.
More is more.
Artist
20.02.2006 21:41:06
Jos LP-mallisen haluat hyvällä jälleenmyyntiarvolla niin miten olisi Versoul Henry? Muistaakseni noille ei ollut mitään yhtä tiettyä hintaa, vaan se riippuu muutamasta seikasta. Saattaa kyllä pelkistetyimmilläänkin mennä hintaluokastasi yli, eikä tietenkään ole mikään one of a kind. Mutta käytettynä sen voisi maailmallakin myydä hyvään hintaan.

Amfisoundkin kyllä tekee erittäin laadukasta jälkeä, ja saattaa olla tässä tapauksessa paremmin sinulle sopiva vaihtoehto. Eikä jollekin jälleenmyyntiarvolle pidä liikaa painoarvoa antaa, jos on tilaamassa kitaran soitettavaksi. :)
"When I see her in the street, my heart takes a leap and skips a beat..."
myrtonen
20.02.2006 21:43:43
Mietin vielä skaalaa, 25,5" houkuttais. Ei kai sillä metsään mene.
elbowski
20.02.2006 21:48:24
Kannattaa tsekata puolalainen RAN. Hintaluokka alempana kuin suomalaisilla soitinrakentajilla, ainakin vielä.

www.ranguitars.com
Raivo määrää nuotin
myrtonen
20.02.2006 21:51:03
Kannattaa tsekata puolalainen RAN. Hintaluokka alempana kuin suomalaisilla soitinrakentajilla, ainakin vielä.

www.ranguitars.com

Ei taida olla Lp-mallia? Ja mieluummin tuen suomalaisia. :)
BMF
20.02.2006 21:53:12
Ei taida olla Lp-mallia?

Minä taas veikkaan, että saat sieltä minkä muotoisen haluat.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.
myrtonen
20.02.2006 21:54:08
Minä taas veikkaan, että saat sieltä minkä muotoisen haluat.

En halua. :---------D

Sen sijaan vastaukset ja mielipiteet tuhansiin aloitusviestin kysymyksiin kelpaavat.
Shaft
20.02.2006 22:26:03
Ruokangas ei taida muita tehdä kuin noita kolmea malliaan, vaiko?

Kopiokitaroita ei enää tee, joten LP ei taida onnistua. Muut yksittäiskappaleina tehtävät customit kyllä onnistunevat, mutta hinta kipuaa varmaankin reippaasti yli tuon 2000 euron.
Jonnelite
20.02.2006 22:44:24

Ei taida olla Lp-mallia? Ja mieluummin tuen suomalaisia. :)

Iso hyvä puoli suomalaisessa kitarassa on kun sen voi lähettää matkahuollossa päivässä pajalle turvallisesti jos tulee jotain ongelmia.
Puolaan lähettäminen kieroon menneen kaulan takia tulee aika kalliiksi eikä ole takuita löytääkö se ikinä perille tai sieltä (säädylliseen aikaan) takaisin.
Muutenkin helpompi soitella ja sopia asioista kotolaisen jannun kanssa.
Takuu on ihan omaa luokkaa esim. Amfisoundilla verrattuna isojen tehtaiden kitaroihin.
Jos tosiaan pitkäaikaista soittopeliä on itselleen tuumaamassa niin kyllä minä ostaisin suomalaisen.
Näin myös tein.
Aion tehdä vastakin.
rosberg
20.02.2006 22:58:15
keskustelin fme:ssä amfisoundin reiskan kanssa ja vakuutuin. kaveri oli fiksu ja todellakin tiesi miten kitara kannattaa rakentaa. laatu oli jotain sellaista mitä ei voi netin perusteella uskoakaan. ihan mielettömän hyvää settiä. hinnat on myös kyllä kohtuulliset, että jos pari tonnia meinaa keppiin laittaa, niin amfilta saa kyllä ihan mielettömän työkalun. alan nyt itsekin harkita, vaikka kovin olen tehdasvetoinen kaveri aina ollut.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
app
21.02.2006 08:49:02
Itellä on tilauksessa LP Amfisoundista ja tähän asti homma on toiminut tosi hyvin. Sieltä vastattiin nopeasti sähköpostiin ja sain vielä käytännön demon paikanpäällä reunalistoista yms. muista rakennusvaihtoehdoista. Hienoja keppejä ja ystävällinen palvelu. Odotukset ovat kyllä aika korkealla :)
Herra Rapu
21.02.2006 10:13:24 (muokattu 21.02.2006 10:14:43)

Jarno Salo:
http://www.saloguitars.com/

Kannattaa käydä pajalla ihmettelemässä ja juttelemassa, jos Järvenpää ei oo liian kaukana.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
myrtonen
23.02.2006 21:55:33
Oma näkemykseni itselleni toimivasta kitarasta:

http://personal.inet.fi/atk/myrtonen/kuvat/KITARA.jpg

Tuosta kaulasta ja inlayista en ole todellakaan varma.. Speksien kanssa pitänee tuota kuvaa sitten ehdotella soitinrakentajalle, saas nähdä mitä vinkkiä sieltä tulee.
Joel Harald
23.02.2006 22:10:25
Suosi paikallista. Minä ehdottaisin A-P Paasosta Jyväskylästä.

http://www.jasesoi.fi/
Ostetaan telecasterin kaulamikki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)