Aihe: Liitin vanhaan mikrofoniin
1
JK
20.02.2006 13:33:12
Tuollainen mikki löytyi kaverin kätköistä.

http://members.iinet.net.au/~vk6ft/micman/rfc5.jpg

Ronette R510 jostain 50-luvulta.

Ongelmana on nyt, että siihen ei meinaa löytyä sopivaa liitintä piuhalle.
Kyseessä on "Amphenol 75-MCIF"- liitin.
Kyseessä on liitin, jossa ulkokierre ja keskellä kuuma piuha, samaan tyyliin kuin antennijohdoissa.

Partcolla kävin kyselemässä, siellä joku vanhempi kaveri tiesi että "on noita joskus ollut"

Ruotsista yhdestä alan liikkeestä oli viime viikolla myyty viimeiset pois.

Kellään hajua mistä vois löytyä??
kivi
20.02.2006 13:46:04
Kellään hajua mistä vois löytyä??

Vanhat liittimet ovat vihoviimeinen ongelma, sanon minä joka painiskelen erisuuntaisten DINien, EV/Amphenolien ja Tuchelien kanssa koko ajan, vanhojen mikkien kohtuuahkera harrastaja kun olen.

Suosittelen samaa kuin Matti Adolfsen minulle - osta Neutrikin XLR-liittimiä ja muokkaa niisä rautasahalla, viilalla ja poralla mikkeihin sopivia (mutta sahaten siis vain Neutrikia, ei vintagemikkiä) ja pistä mikin alkuperäiset liitinosat talteen. Saat verrattomasti enemmän iloa mikeistäsi, kun ne ovat yhteensopivia tavallisten XLR-piuhojen kanssa.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Aki
21.02.2006 00:28:48

Mulla on vanhempi Beyerdynamic M201 DIN-liittimellä. Kuvittelin saavani siihen liittimen vaihdettua, mutta en saa avattua koko hiivatin pötkylää. Myönnettäköön, "väärä" liitin haittaa käyttömukavuutta todella paljon vaikka orkkispiuha onkin tallessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)