Mikael 17.02.2006 13:07:08 | |
---|
Millaisia kokemuksia ihmisiltä löytyy erilaisista DAW-controllereista? - Digidesign Command 8 - Tascam US-2400 - Mackie Control Universal - jne.. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
PL 17.02.2006 13:14:58 | |
---|
JL-Cooper MCS 3800 http://www.jlcooper.com/pages/mcs3800.html oli käytössä muutamia vuosia, mutta yleensä sen käyttö jäi siihen kelailuun ja paikkojen hakuun. Jonkin verran EQ:iden säätelyä, mutta muuten en päässyt sinuiksi tuon kanssa, varmaan harjoituksen puutetta. |
k-soundstudio 17.02.2006 16:18:10 | |
---|
Itellä mackie control universal, pelittää ok cubasen kanssa. suurimmaksi osaksi tullee käytettyä vain transport,fadereita ja track arming,solo,mute "nappuloita" aika paljon ylimääräistä sälää joita en itse tarvi.. Toisessa studiossa käytössä command8. Jos softana pro tools niin ehdottomasti suosittelen command kasia. Jotenkin selkeämpi ja jämäkämmän tuntuinen kuin mackie ohjari. Tsekkaa tascam US-2400 (24 faderia!) aika simppelin oloinen peli. Hinta jotain 900 euron paikkeilla. Ite tsekkaisin tuon jos en omistaisi jo mackieta. |
Mikael 20.02.2006 09:25:03 | |
---|
Softana Pro Tools. Command 8 näyttäis vahvimmalta yhteensopivuutensa johdosta. Tascamin isompi fader-määrä houkuttais, mut toisaalta taas toi Command 8 saattais olla kokonsa puolesta tosi näppärä. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Raimo 20.02.2006 14:05:34 | |
---|
Softana Pro Tools. Command 8 näyttäis vahvimmalta yhteensopivuutensa johdosta. Tascamin isompi fader-määrä houkuttais, mut toisaalta taas toi Command 8 saattais olla kokonsa puolesta tosi näppärä. Scribble strip on aika jees. Tossa Tascamissa ei ole. Blah. |
k-soundstudio 20.02.2006 14:14:07 | |
---|
Joo toi Scribble strip on ihan ehdoton jos on vähänkään enemmän raitoja sessiossa( ite luultavasti pärjäisin us-2400, helpompi hahmottaa kun niin monta faderia kerralla näpeissä vaikka ei ole Scribble strip jutskaa.) Kuten jo sanoin, jos softana pro tools=command8 |
Conrad Lant 20.02.2006 14:37:05 | |
---|
Joo toi Scribble strip on ihan ehdoton jos on vähänkään enemmän raitoja sessiossa( ite luultavasti pärjäisin us-2400, helpompi hahmottaa kun niin monta faderia kerralla näpeissä vaikka ei ole Scribble strip jutskaa.) Itse olen vakavasti harkinnut ko. Tascamia. 24 faderia kerralla näkyvissä on kyllä sen verran kahdeksaa (tai sikahintaisia expandereita) houkuttelevampi ajatus, että uskon pärjääväni teipin ja tussin kanssa ilman scribble strippiäkin. Etenkin kun veikkaan että käyttö painottuu vain fadereiden, panorointien ja auxien säätöön, plugin-parametrien yms. nysväämisen jäädessä edelleen rotalle ja näppikselle. No one prayed for Sodom |
northern 20.02.2006 18:09:26 | |
---|
http://www.sweetwater.com/store/detail/Control24/ Tuota olen käyttänyt koulun studiossa. On niin paljon nappeja että en varmaan puoleenkaan ole jaksanut perehtyä että mitä niistä tapahtuu. Muuten hyvä pöytä, mutta antaa noin 20 sähköiskua päivässä :) |
Raimo 20.02.2006 19:29:58 (muokattu 20.02.2006 19:30:36) | |
---|
http://www.sweetwater.com/store/detail/Control24/ Tuota olen käyttänyt koulun studiossa. On niin paljon nappeja että en varmaan puoleenkaan ole jaksanut perehtyä että mitä niistä tapahtuu. Muuten hyvä pöytä, mutta antaa noin 20 sähköiskua päivässä :) C24 on ihan kiva, mut kyl vähän paska kokoonsa nähden. Itseäni himottaa tällä hetkellä toi: http://www.sweetwater.com/store/detail/DCommand/ Ei ole ihan halpa ja ehdottomasti kannattaa samalla olla se täys 24 liukua. Tietääkseni suomessa noita on vasta yksi... Kattellaan. Blah. |
k-soundstudio 20.02.2006 20:40:04 | |
---|
Itseäni himottaa tällä hetkellä toi: http://www.sweetwater.com/store/detail/DCommand/ Ei ole ihan halpa ja ehdottomasti kannattaa samalla olla se täys 24 liukua. Tietääkseni suomessa noita on vasta yksi... Kattellaan. Mieti mitä kaikkea voisit ostaa tuolla summalla joka oikeasti parantaa äänitysten laatua..!? Se on vain "pelkkä" controlleri!:) |
Chaplin 20.02.2006 21:12:25 | |
---|
Katu-uskottavuutta!!! USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Mieti mitä kaikkea voisit ostaa tuolla summalla joka oikeasti parantaa äänitysten laatua..!? Se on vain "pelkkä" controlleri!:) Kaikki moinen "tarvittava" pitää toki hankkia myös... Eihän tuota ihan nappikauppaan voikaan harkita. Mutta toisaalta se yksi levymiksaus jonka tuolla olen kerjennyt tehdä oli aika pirun hauskaa. Luovuuteen ja ergonomiaan on vaikea laittaa hintalappua... Toki se on silti ihan *vitun* kallis, myönnetään. Kuten sanottu, katellaan. Ainiin, C24:stä vielä sen verran et sen analogielektroniikat on sit *ihan* paskat. Blah. |
Mikael 21.02.2006 08:51:07 | |
---|
Ainiin, C24:stä vielä sen verran et sen analogielektroniikat on sit *ihan* paskat. Jos ne etuset on samaa "focusrite"-ryönää kun M-Boxissa niin morjens. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Raimo 21.02.2006 12:39:16 (muokattu 21.02.2006 12:39:46) | |
---|
Jos ne etuset on samaa "focusrite"-ryönää kun M-Boxissa niin morjens. Näin taitaa olla, mutta monitorisektio vetää pohjat noistakin. Blah. |
Haxu 23.02.2006 11:48:16 | |
---|
>mutta antaa noin 20 sähköiskua päivässä :) Tää on muuten totta! Edellesissä duunipaikassa oli c24 ja se räpsäytti sormille vähänväliä. Sound, Music, Emotion
www.aanivoimala.fi |
Mikael 23.02.2006 12:35:27 | |
---|
Tää on muuten totta! Edellesissä duunipaikassa oli c24 ja se räpsäytti sormille vähänväliä. Eipä pääse nukahtaan duunin ääreen. Hoho! Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Notefix 23.02.2006 13:08:54 | |
---|
Luovuuteen ja ergonomiaan on vaikea laittaa hintalappua... Jep, ja noi on niitä joilla oikeesti on merkitystä sillon kun istutaan joka päivä min 10 tuntia duunissa! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |