Aihe: Julkaisun viikonpäivä?
1
Jabe
20.02.2006 16:46:15 (muokattu 20.02.2006 16:46:38)

Tämä saattaa mennä jo pahasti pilkunn****isen puolelle, mutta lieneekö singlejulkaisun viikonpäivällä jotain merkitystä? Olen ollut huomaavinani, että levy-yhtiöt julkaisevat albumit yleensä keskiviikkona (miksi?).

Onko sillä mitään väliä julkaisenko oman sinkkuni maanantaina vai keskiviikkona tai whatever ..?
Torniojaws
20.02.2006 16:53:38

Markkinatutkimuksiin se lienee perustuu, keskiviikko on todettu psykologisesti optimaalisimmaksi julkaisupäiväksi. Torstaina ja perjantaina tulee kiire jos (esim. tietokoneohjelmalle) aikoo pitää tukipalvelua pystössä julkaisun jälkeen. Maanantaina ihmisiä vituttaa eikä niin helpolla tule ostaneeksi jotain uutta, perjantaina taas on muut asiat mielessä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Bonham
20.02.2006 17:37:40
Eikös lista päivity keskiviikkoisin?

Tällöin levy pääsee heti seuraavan viikon listalle... jos on päästääkseen...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
jussiohman
21.02.2006 00:54:59

Tämä kuulosti järkevältä. Olen aina tosin olettanut että tuo päivitys tapahtuisi viikon vaihtuessa.
kakkaa, herkkuruokaani
rytilahti
03.03.2006 09:59:36

Tämä on pääasiallinen syy julkaista levy tuona päivänä. Sinkkumyynnissä erittäin tärkeää että saa kaikki päivät hyödynnettyä (ke-ti). Jos julkaiset levyn vaikka maanantaina, luonnollisestikkin listalle pääsy on huomattavasti vaikeampaa, kun takana on vain kaksi myyntipäivää...
teroyk
04.03.2006 13:20:47
Tämä kuulosti järkevältä. Olen aina tosin olettanut että tuo päivitys tapahtuisi viikon vaihtuessa.

Ei tarvitse montaa vuotta mennä taaksepäin niin päivitys on tapahtunut lauantaina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)