Aihe: Hintavinkkiä käytettyyn RME DIGI96/8 PST äänikorttiin
1
Timo JM
17.02.2006 19:35:40 (muokattu 17.02.2006 20:35:21)

Kaverilla on aikanaan Cubasen paketin yhteydessä tullut Seinbergin oma "ST 24-96" äänikortti joka on käsittääkseni sama kuin RME:n "DIGI96/8 PST". http://www.rme-audio.com/english/digi96/digi96ps.htm (Malli on jo vanhentunut ja korvattu uudemmalla versiolla.)

Osaisiko kukaan ehdottaa hintaa mitä tuosta kortista kannattaisi tarjota? Ottaen huomioon EMU:n 0404 joka maksaa noin sata euroa, ajattelin esittää viittäkymppiä. Vai onko laatuero niin suuri, ettei viisikymppiä riitä?
...siis mun mielestä.
HK
17.02.2006 21:27:07
Kaverilla on aikanaan Cubasen paketin yhteydessä tullut Seinbergin oma "ST 24-96" äänikortti joka on käsittääkseni sama kuin RME:n "DIGI96/8 PST". http://www.rme-audio.com/english/digi96/digi96ps.htm (Malli on jo vanhentunut ja korvattu uudemmalla versiolla.)

Osaisiko kukaan ehdottaa hintaa mitä tuosta kortista kannattaisi tarjota? Ottaen huomioon EMU:n 0404 joka maksaa noin sata euroa, ajattelin esittää viittäkymppiä. Vai onko laatuero niin suuri, ettei viisikymppiä riitä?

Väittäisin, että sata euroa olisi vielä varsin käypä hinta tuolle RME:lle.
Peltikorva puupäässä.
Timo JM
17.02.2006 23:25:12

Hmm, silloinhan tuo tarkoittaisi, ettei EMU olisi laadullisesti yhtä hyvä, jos RME:n hinta olisi käytettynä sama. Mietityttää vaan kun RME on jo tuotannosta poistunut, eikä ajuripäivitykset toimi välttämättä enää kuten EMU:ssa.
...siis mun mielestä.
kivi
18.02.2006 12:10:51

Viisikymppiäkin käy.

Mä maksoin satasen käytettynä RME 9652:esta.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
samic
18.02.2006 12:12:40

saat 20e
ei ole
PIM
19.02.2006 13:22:03
Kyllä musta se satanenkin on vielä sulateltavissa oleva hinta tuosta. Ei noita adat-kortteja vieläkään ihan ilmaiseksi jaella ja kyseessä on sentään tunnetusti laadukkaan valmistajan tunnetusti rock solid kortti, jolle ajuritkin on toiminut Day 1:stä lähtien toisin kuin monen muun valmistajan korttien. Eipähän ainakaan tarvitse pelätä etteikö kortti toimisi ja toimii vielä Linuxissakin, jota käsittääkseni noi Emun kortit ei tee.

Mutta loppupeleissä sun kannattaa miettiä mitkä on ne ominaisuudet mistä haluat kortissa maksaa, eli jos et tarvi adat-väylää niin ei sun siitä kannata maksaakaan.

Ai niin, tuossa ST:ssä ei MUISTAAKSENI ole hardware monitorointia joten monitorointi on suoritettava äänityssoftan kautta. Ihan vaan tiedoksi jos tällä asialla on merkitystä.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Timo JM
19.02.2006 14:46:11

Ai niin, tuossa ST:ssä ei MUISTAAKSENI ole hardware monitorointia joten monitorointi on suoritettava äänityssoftan kautta. Ihan vaan tiedoksi jos tällä asialla on merkitystä.

Kyllä siinä on. Kortti on ollut ns. tilapäisesti pysyvästi lainassa omassa koneessani jo yli vuoden. Ajattelin vain, että jos kaverillani ei ole sille jatkossakaan mitään käyttöä niin voisin ostaa sen kokonaan pois.

Kortti on käytössä osoittautunut sata prosenttisen varmaksi ja erittäin helppokäyttöiseksi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos siitä täytyy maksaa sata euroa niin saatan siinä tapauksessa olla taipuvainen johonkin täysin uuteen vaihtoehtoon.

Oletteko sitä mieltä, että joku voisi maksaa siitä satasen? Silloinhan sitä ei kannattaisi myydä meikäläiselle viidelläkympillä.
...siis mun mielestä.
kivi
19.02.2006 15:30:49 (muokattu 19.02.2006 15:41:55)
Kortti on käytössä osoittautunut sata prosenttisen varmaksi ja erittäin helppokäyttöiseksi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos siitä täytyy maksaa sata euroa niin saatan siinä tapauksessa olla taipuvainen johonkin täysin uuteen vaihtoehtoon.

Oletteko sitä mieltä, että joku voisi maksaa siitä satasen? Silloinhan sitä ei kannattaisi myydä meikäläiselle viidelläkympillä.

Miksei kannattaisi? Kai sen nyt kaverille voi myydä eri hintaan.

No mutta, jos mun pitäisi valita vaikka vanhemmankin RME:n ja jonkin suht uuden muunmerkkisen kortin välillä, saattaisin hyvinkin valita vanhan. Jopa siinäkin tapauksessa, ettei se vanha yltäisi samoihin näytteenottotaajuuksiin kuin uusi. Mulla ei ole muistaakseni RMEn kortin laitettuani kone kaatunut kertaakaan (koputetaan puuta).
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
cubasisti
20.02.2006 10:27:24
Mulla on myöskin toi DIGI96/8 PST, vaikka hommasin jo uudemman firewire-interfacenkin. En viitsi myydä sitä pois, koska se on niin varmatoiminen ja siinä on sentään ADAT- ja SPDIF-liitännät. RME on ollut häkellyttävän varmatoiminen kortti. Aina toimii, ajurit pelaa, kaikki säädöt pelaa, aina, heti. Sen jälkeen kun on käyttänyt _toimivaa_ rautaa, niin mikään vähempi kuin täydellinen toimivuus ei tunnu hyväksyttävältä. Miksei kaikki valmistajat voi vain yksinkertaisesti laittaa ne romunsa toimimaan ja sillä siisti.

Ainoa moite DIGI96/8:ssa tulee siitä, että ASIO-puskurin kokoa ei saa alle 256:n, joten käytännössä esim. kitaran soittaminen livenä softamallinnuksien läpi ei ole mahdollista.
Deadline tekee mestarin.
Timo JM
20.02.2006 14:23:49

Ainoa moite DIGI96/8:ssa tulee siitä, että ASIO-puskurin kokoa ei saa alle 256:n, joten käytännössä esim. kitaran soittaminen livenä softamallinnuksien läpi ei ole mahdollista.

Kyllä mä olen äänittänyt mallinnusten kanssa.

Latenssi 32 bittisenä 44.1 kHz = 5.8 ms ja 96 kHz = 2.7 ms.
...siis mun mielestä.
cubasisti
20.02.2006 16:41:38 (muokattu 20.02.2006 16:44:12)
Niin no, mulla oli silloin vanha 01v, joka ei taipunut 96kHz:iin, joten 6ms oli lyhyin puskuriasetus.

Ja sitä paitsi, ei ole kauheasti järkeä tehdä koko projektia 96kHz:lla pelkästään sen takia, että pystyisi soittelemaan koneen läpi livenä.

Niin ja latenssi ei ole sama kuin ASIO-puskurin koko. Kerro vähintään kahdella ja lisää soppaan vielä erinäisiä muita viiveitä.
Deadline tekee mestarin.
cubasisti
21.02.2006 12:36:04 (muokattu 21.02.2006 12:36:52)
RME:n korvaajaksi hankkimallani Echo Audiofire 8:lla pääsee todella pieniin viiveisiin (pienin puskuri 32 samplea). Viime viikolla siihen julkaistiin uudet beta-ajurit, joilla näkymättömän piiloviiveen sai pois, ja nyt viive ei enää häiritse lainkaan. Firewire-boksissa on se hyvä puoli, että sen saa vaivattomasti kiinni läppäriin. Toivottavasti tulevaisuudessakin PC:issä on vielä firewire-liitännät... PCI-väylän tulevaisuus näyttää joka tapauksessa huonolta, ja läppäreihin ei PCI-kortteja saa kuitenkaan.
Deadline tekee mestarin.
PL
21.02.2006 12:40:50 (muokattu 21.02.2006 12:43:12)
Timo JM
21.02.2006 15:07:40 (muokattu 21.02.2006 15:16:39)

Tuollaista saa nykyään melko halvalla:
http://www.carbonmusic.fi/engine.cg … vu&luokka=etusivu&alaryhma=

Niin toi 96/8 PAD on tän vanhemman 96/8 PST korvaaja. En kyllä tiedä mitä oleellista eroa noilla kahdella on. Joku voi kertoa jos tietää.

Joka tapauksessa kaverini oli valmis luopumaan kortistaan jopa ilmaiseksi! En kuitenkaan suostunut moiseen hyväntekeväisyyteen vaan tarjosin siitä sen viisikymppisen. Ylpeytensä sitä on sentään köyhälläkin ;-)

Eiköhän toi vanha malli viidelläkympillä ollut parempi kauppa kuin uusi kahdellasadalla...
...siis mun mielestä.
Timo JM
21.02.2006 15:15:17 (muokattu 21.02.2006 15:16:18)

- - -
...siis mun mielestä.
sami_sumea
21.02.2006 16:34:06

Niin toi 96/8 PAD on tän vanhemman 96/8 PST korvaaja. En kyllä tiedä mitä oleellista eroa noilla kahdella on. Joku voi kertoa jos tietää.

PAD-mallissa taitaa olla (teoriassa) vähän paremmat/uudemmat muuntimet, mutta hirveästi noissa ei pitäisi eroa olla.

Hemmetin hyviä kortteja molemmat :)

...
Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3
PIM
21.02.2006 18:13:52

Mun muistaakseni ne on molemmat ihan yhtä vanhoja kortteja, mutta eri liitännöillä. PST:ssä ei tainnut olla tota ammattipiireissä käytettyä EBU liitäntää (tjsp.) ja oli sen vuoksi alunperinkin edullisempi malli kuin tuo PAD.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
sami_sumea
22.02.2006 13:46:55

Mun muistaakseni ne on molemmat ihan yhtä vanhoja kortteja, mutta eri liitännöillä. PST:ssä ei tainnut olla tota ammattipiireissä käytettyä EBU liitäntää (tjsp.) ja oli sen vuoksi alunperinkin edullisempi malli kuin tuo PAD.

Hm, mun muistaakseni taas toi PAD on jonkin verran uudempi ja siihen vaihdettiin ton AES/EBU-tuen lisäksi muuntimet (PADissa tais olla samat muuntimet kuin esim. Echon Miassa yms).

Mutta tuskinpa noissa merkittävää eroa on.

...
Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)