Aihe: Gibson Firebird
1
Mr.Laz
20.02.2006 03:15:04
Stratolle etsin kaveria ja aika hyvin on lukemani/näkemäni/kuulemani perusteella Firebird Studio alkanut kiinnostaa. Muutama asia kuitenkin häiritsee.. Kaulapainoisuus, soittoasento, normaalia suurempi rungonylitys tallan takana ja soittotuntuma (kaulaprofiili yms.) saattavat olla pahojakin ongelmia, koska oon niin tottunut Stratoon ja sen kaikkiin ominaisuuksiin. Tampereelta en ole löytänyt Firebirdia kokeiltavaksi. Jos joku sattuu soittelemaan sekä Stratolla, että Firebirdillä, niin kokemuksia kaivataan. Tai jos joku edes tietää, missä tollasta pääsee kokeilemaan, niin kertokaa ihmeessä.
Jani The Rock
20.02.2006 09:09:45

Mulla oli Strato Firebirdin kaverina pitkän aikaa. Tosin mun Birdi on Epiphone eikä Gibson... Kyllä se Firebird ihan soitettava peli on Stratonkin rinnalla. Hiukka isohan se body on, mutta soittoasento on ainakin mun mielestäni ihan luonteva eikä se kaulapainoisuuskaan niin iso ongelma ole, etteikö sen kanssa pärjää.
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
fox
20.02.2006 10:04:00

Hiukka isohan se body on, mutta soittoasento on ainakin mun mielestäni ihan luonteva eikä se kaulapainoisuuskaan niin iso ongelma ole, etteikö sen kanssa pärjää.

Noinpa just. Studio- f-birdiä on kehuttu, mutta toki olet varmaan huomioinu, ettei se ole niillä "kuuluisilla" Firebirdin minihumppareilla, vaan tavallisilla isoilla. Ja liimakaulalla. Siitä kaulapainoisuudesta, Studio voi olla pikkuisen vähemmän kaulapainoinen, koska ne virikoneet ei oo Kluson Banjot, vaan kevyemmät..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Artist
20.02.2006 18:07:10
Jos joku tietää, että Helsingissä olis jossain liikkeessä Firebird, niin kertokaa.

DLx:ssä Malmilla on ainakin nettisivujen mukaan Firebird VII Copper värisenä. Kävin tuota viime keväänä testaamassa, mutta en hirveästi digannut siitä slim taper kaulaprofiilista, kun olen vähän pyöreämpään mieltynyt. Muuta erityistä tuosta ei jäänyt mieleen, hyvä keppi, joka ei tosin ollut kovinkaan hyvissä säädöissä ainakaan silloin.
"When I see her in the street, my heart takes a leap and skips a beat..."
Finlander
20.02.2006 20:26:37
Miksi ostaisit Firebirdin yleensä ollenkaan? Kun mä kokeilin niitä aikoinaan en saanut mitään syytä harkita ostoa. Tärkeempää kuin uusi kitara on oppia tuntemaan vanha kitara parhaimmalla mahdollisella tavalla säädöt jne. Mulla on ollut Gibson LP Custom jo 25 v. ja aina löytyy uutta varsinkin jos käyttää uusia vahvistimia (eikä vanhaa VOXIA) ja säätää tonea ja vollee eri asentoihin...ymmärrätköhän.

Rakennuttaisin kitaran tai tekisin sen itse Les Paul tyylisesti, jos osaisin, ellen osaisi ottaisin yhteyttä Nuutiseen tai Tolsan Ekiin.

Mun ois löydettävä vanha Strato jonain päivänä mutta ei tosiaan Mex vaan aito - se on erilainen saundiltaan ku G.

Jos oikeesti haluisin hyvän kitaran ja hinnalla jolla joku sen ostais suuntaisin Kitarapajaan Hesaan ja pohtisin asiaa uudestaan; Shecter (en ees muista mite se kirjoitetaan) vaahterabodylla ois oiva, vaahterakaula ja fingerboard, mustalla maalilla bodyyn.

Eli jos on varaa 33 kitaraan, voisi se 32:s olla Firebird ;)
Slowhand
Artist
20.02.2006 20:42:44
Miksi ostaisit Firebirdin yleensä ollenkaan? Kun mä kokeilin niitä aikoinaan en saanut mitään syytä harkita ostoa.

Niinno, makuasioitahan nämä hyvin pitkälle ovat, mutta ainakin itselleni Firebird on ominaisuuksiltaan aika lähellä parasta kitaraa. Les Pauleissa ynnä muissa Gibsoneissa, Stratoista nyt puhumattakaan, en vaan ole törmännyt samanlaiseen soundiin ja soittotatsiin, mihin oma vaikutuksensa kyllä on tulilinnun läpikaulaisella rakenteella.

Kukin tietysti tekee omat päätöksensä, ja ei mua haittaa vaikka Firebirdit ei muille kelpaisi.
Jani The Rock
20.02.2006 21:18:59

Firebird on tottajumalauta mahtava kitara. Siihen verrattuna Strato on onneton sustainiton lankunpätkä ja Lespa mutasoundinen halko, josta saa irti tasan yhden soundin ja sekin on huono.

Provokaatiota? Joo, voi olla. Mutta tosi on niin, että Firebird on ehdottomasti monipuolisimpia kitaroita mitä olla voi. Sillä taittuu niin kantrit kuin raskaammatkin tykitykset, ja sliden soittoon parempaa ei voi edes kuvitella.

Tulisin helposti toimeen pelkän Firebirdin kanssa. Mutta minkäs sille voi, kun tykkään kitaroista.

PS. ;)
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
Artist
20.02.2006 21:21:52
Firebird on tottajumalauta mahtava kitara. Siihen verrattuna Strato on onneton sustainiton lankunpätkä ja Lespa mutasoundinen halko, josta saa irti tasan yhden soundin ja sekin on huono.

Provokaatiota? Joo, voi olla. Mutta tosi on niin, että Firebird on ehdottomasti monipuolisimpia kitaroita mitä olla voi. Sillä taittuu niin kantrit kuin raskaammatkin tykitykset, ja sliden soittoon parempaa ei voi edes kuvitella.

Tulisin helposti toimeen pelkän Firebirdin kanssa. Mutta minkäs sille voi, kun tykkään kitaroista.

PS. ;)

Äläs nyt kaikkea Firebirdistä paljasta...nousee muuten kysyntä ja sitä myötä hinnatkin! :D
fox
20.02.2006 21:56:08

Miksi ostaisit Firebirdin yleensä ollenkaan? Kun mä kokeilin niitä aikoinaan en saanut mitään syytä harkita ostoa.

Mitä tekemistä tämmösellä taas on Firebird-ketjussa? 8)
Ei se oo kitaran vika jos ei istu jonkun kätösiin, jollekin toiselle se voi olla se oikee. Jani on oikeessa, kyllä F-birdi taittuu monenlaiseen musiikkiin..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Mr.Laz
21.02.2006 00:09:39

Naulan kantaan, jäbä! Just ton takia Firebird (niin paljon, kun Stratoa rakastankin ja Les Paulia kunnioitan). Siis se vaikuttaa tosi monipuoliselta. Ja sitten todellinen syy: siksi, että se on niin hyvän näkönen lavalla, että mun pallit kasvaa 200% keikan aikana sitä käskyttäessä. Ja myös viitaten kommenttiin "Äläs nyt kaikkea Firebirdistä paljasta...nousee muuten kysyntä ja sitä myötä hinnatkin! :D" Haluan kitaran, joka erottuu massasta - ja Firebird on vielä kohtuullisen valloittamaton kepukka. Kuka legenda tunnetaan Firebirdistä? No varmaan aika monikin, vaikka en yhtään tiedäkään (nyt saa tulla pätemään ;)...Mutta siinä syitä!
Jani The Rock
21.02.2006 00:13:40

Kuka legenda tunnetaan Firebirdistä?

Wintterin akan poika Johnny, ainaskin.
StJerky
21.02.2006 09:23:54
Allen Collins
Eric Clapton Creamin aikoina
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)