Vebu 19.02.2006 00:28:51 | |
---|
Pikkuipanasta asti olen NoteWorthy Composerilla iskenyt ideoitani midiksi, mutta nyt pitkästä aikaa kun rupesin taas käyttämään em. ohjelmaa, huomasin tunnin käytön jälkeen prosessorin kuumenneen yli 73 asteen, jolloin kone sammahti. Lämpöjen kanssa on toisaalta muutenkin ollut ongelmia, mutta pöytätuuletin on hoitanut ne. Huomasin siis xp:n tehtävienhallinnasta, että pistäessäni musiikin, joka siis on nuotteina näkyvää midiä, soimaan ohjelmasta suoritinkäyttö kohosi 100 prosenttiin suoraksi viivaksi. Normaaleita *.mid tiedostoja kuunnellessa suoritinkäyttö liikkuu muutamien prosenttien hujakoilla. Itse NoteWorthy Composer ei enää kevyemmäksi voisi mennä. Se kulkee kätevästi vaikka korpulla. Mistä ongelma voisi johtua? Äänikorttina mulla on ihan perus audigyn kortti ja käyttiksenä xp. Kiitos jo etukäteen. |
askomiko 19.02.2006 02:05:41 | |
---|
Miulla audio-ohjelmat pamauttaa käytöksi 100%, jos ne vierittävät ruutua eteenpäin. En tiedä miksi. Canada! (:ž |
Vebu 19.02.2006 13:11:33 | |
---|
Vielä lisäyksenä, että windows ja muut laitteet asennettiin uudestaan noin kuukausi sitten. |
-septimisti- 19.02.2006 13:14:49 | |
---|
Ihan hakuammuntaa tämä ehdotus, mutta koita piruuttasi käynnistää kyseistä ohjelmaa vaikkapa 98/me yhteensopivuustilassa. |
samulirask 19.02.2006 19:37:15 | |
---|
Vai että on tuota muillakin?! Itse olen ihmetellyt samaa käyttäessäni Sonar 1:stä tai Finale Notepadia. Suoritinkäyttö on täydet 100, kun laitan raidan pyörimään. En ole viime aikoina jaksanut stressata asiasta, kun kone on kuitenkin toiminut täysin ongelmitta (tuulettimen ääntä lukuunottamatta) parinkin tunnin yhtäjaksoisessa käytössä. Sain juuri Win XP:ssä toimimaan MusicTime Deluxe-nuotintajan vuodelta 1995. Mahtava feature siinä on se, että suoritinkäyttö on 100% koko ajan, soi raita tai ei. Yhteensopivuushommat eivät ole auttaneet, eikä mikään muukaan kokeilemani virittely. Paitsi. Kun raidan pyöriessä menee mihin tahansa pudotusvalikkoon ruudun yläreunaan tai Sonarissa painaa oikeata hiiren nappia, suoritinkäyttö tippuu johonkin 5-30% tietämille (riippuen softasynien määrästä). Eli kun kuuntelee jotain raitaa, niin pudotusvalikko vain auki. Ainakaan kone ei lämpiä niin nopeasti... |
JanneT 20.02.2006 11:47:20 | |
---|
Olisi luultavasti ihan kannattavaa vaihtaa prossuun uusituuletin, jos vanha kerran pitää ääntä ja päästää lämmöt korkeaksi. Niiden hinnat eivät monessakaan kympissä pyöri (riippuen tietenkin mallista). Itse vaihdoin jonkin aikaa sitten näyttikseeni hajonneen tuulettimen tilalle Zalmanin (en muista nyt mikä malli) tuulettimen ja nyt rullaa jo paljon mukavammin ja hiljemmin. Pitäisi itsekin tässä vielä toiseen koneeseenkin uusia prossun tuuletin, koska on nykinyt jo pidemmän aikaa. Voihan vitalis... |
Niin no toimiva tuuletushan pelastaisi kaiken. Toisaalta kone oli viime kesällä huollossa juuri lämpöjen vuoksi ja käsittääkseni silloin laitettiin uudet piitahnat, jolloin lämmöt palautuivat normaaliksi. Viimeaikoina noussut taas. Toisaalta en millään malta uskoa, että kyseinen sovellus veisi oikeasti prossutehoa niin paljon, koska sehän on puhdasta midiä? |
Basshunter 22.02.2006 15:12:57 | |
---|
Olisko pölyä..? Itselläni oli vanha kone normaalissa atk-kulmapöydässä omalla paikallaan eli vasemmalla ala-tasolla n. 10 cm lattiasta. Kone nosteli kanssa lämpöjä pikku hiljaa ja lääke siihen oli, että koppa auki ja pölyt pois. Sen sai tehdä n. puolen vuoden välein. Koppa kerää yllättävän paljon pölyä ja monissa pöydissä se koneen paikka valitettavasti on siellä lähes lattiatasossa. Ja varsinkin, jos tuloilma-aukot ovat vielä koneen alla, kuten ne joissa kopissa on.. enkä mä nyt usko, että meillä sen pälysempää oli, kun missään muuallakaan.. ;) - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
risto 23.02.2006 01:29:08 (muokattu 23.02.2006 01:36:09) | |
---|
Huomasin siis xp:n tehtävienhallinnasta, että pistäessäni musiikin, joka siis on nuotteina näkyvää midiä, soimaan ohjelmasta suoritinkäyttö kohosi 100 prosenttiin suoraksi viivaksi. Tuollaisessa halvassa/vanhassa softassa voi olla että timer (kello) on koodissa toteutettu jotenkin ohjelmointikustannuksia säästäen ja kello jatkuvasti pyöriessään varastaa prossessorin koko kapasiteetin. Koita jotakin muuta midisoftaa. EDIT: Omassa vanhassa koneessani Tabledit softa näyttäisi syövän n. 10%, eikä MIDI datan määrä vaikuta juuri mitään. Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
Antti1 23.02.2006 11:56:17 | |
---|
Pitikin vähän aiheeseen liittyen pistää yksi teksti tälle palstalle, mutta kirjotanpa tähän yhteyteen jonkinlaisen mukaelman siitä. Mulla oli ennen nauhoitussoftana Adobe Audition 1.5 ja konetehot eivät riittäneet ikinä mihinkään. Parhaimmillaan pyöri 15-20 raitaa ja kunnon efektoinneilla max 10. Suurinpiirtein ikuisuuden asetusten yms. kanssa kamppailtuani vaihdoin softan Sonar 5:n ja nyt pyörii 38 raitaa (enemmänkin, mutta ton verran oli projektissa raitoja), joista osa efektoituja. Prossukäyttö on vain 31% korkeimmillaan, kun Auditionilla se oli parillakin raidalla yli 60%. Sanoisin tähän kokemukseen nojaten, että paskaa softaa, tai joku yhteensopivuusongelma koneen kanssa. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had |
Vebu 04.03.2006 22:50:41 (muokattu 04.03.2006 22:52:03) | |
---|
Olen käyttänyt ohjelmaa nyt seitsemän vuotta ja varmana ei ole softasta kiinni :P. Pöly tuntuu järkevältä selitykseltä koneen yleiseen lämpenemiseen, mutta miksi se notaatio-ohjelma juuri sen prossun tehon niin korkealle nostaa :-/.. |