IommI 20.02.2006 14:00:38 | |
---|
Olen aikeissa ostaa PA:t saksalaisesta musiikkiliikkeestä, nimeltä Thomann.. Kuulin että sieltä saa soittimia "puolta halvemalla" kuin Suomesta, ja halpoja ne siellä näkyy olevankin, mutta onko jollakin kokemusta tällaisesta shoppailusta? http://www.thomann.fi/Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
Mesa/Boogie 20.02.2006 14:02:13 | |
---|
Olen aikeissa ostaa PA:t saksalaisesta musiikkiliikkeestä, nimeltä Thomann.. Kuulin että sieltä saa soittimia "puolta halvemalla" kuin Suomesta, ja halpoja ne siellä näkyy olevankin, mutta onko jollakin kokemusta tällaisesta shoppailusta? http://www.thomann.fi/ Älä osta mitään missä lukee t-bone tai Behringer... |
mattijii 20.02.2006 14:10:34 | |
---|
Osto Thomannilta on helppoa jos sinulla on luottokortti tai otat tavarat jälkivaatimuksella. Rojut tulee lähimpään postiin. Miksi kuitenkaan ostaisit sieltä, kun kotimaasta saat samaa tavaraa lähes samalla hinnalla? Ainakin Kymenlaaksossa homma pelaa näin, eli on se "halpakauppa" tiputtanut Suomenkin hintoja. Behringer on ihan ok vahvistimena, t-bone mikit edustavat sitä asteikon alapäätä. En suosittele. |
kivi 20.02.2006 14:18:43 | |
---|
Kuulin että sieltä saa soittimia "puolta halvemalla" kuin Suomesta, Vanhentunutta tietoa, sanoisin. Thomannilla on nykyään suomen-kaupassa sama 22% ALV kuin muillakin, ei enää ekan puolen vuoden jälkeen saksan 16%. Kyllä Thomannilla shoppaamiseen on ihan muita syitä kuin hinta, esimerkiksi se, että se on Euroopan suurin soitinkauppa ja siis valikoimiltaan vähintään kattava. Hinta ei ole mikään syy jättää suomalaiset soitinkaupat pulaan, niissä tullaan tarpeen mukaan kyllä vastaan, ja jotkut jutut ovat täällä valmiiksi halvempia. Mutta sitten asiasta sadanteen, mä en iki maailmassa ostaisi uutta, halpaa PA-settiä, kun kerran käytettyjäkin liikkuu. Katso vaikka: www.audiodivari.com |
superfly 20.02.2006 14:35:33 | |
---|
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Tomtom 20.02.2006 14:52:23 | |
---|
Hakusanat: Thomann -------------------------------------------------------------------------------- Löytyi yhteensä 6883 hakuasi vastaavaa kirjoitusta! Anteeksi. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
hoho luin väärin Oman bändin, nimeltään [core], ensidemo pian ulkona, kotisivuni www.boltsa.org kertovat lisää piakkoin. |
Ukko 20.02.2006 15:48:24 | |
---|
Kivat yleistykset... Ne on ne poikaset joilla on se tieto hallusaan. Sitä että Thomanilta saa halvemmalla, ei pidä yleistää tänäpäivänä. Sieltä voit ottaa vaikkapa vertailuhinnan kun kyselet kotimaisilta kaupoilta. |
Boltsa 20.02.2006 15:49:25 (muokattu 20.02.2006 15:51:10) | |
---|
ei mitn Oman bändin, nimeltään [core], ensidemo pian ulkona, kotisivuni www.boltsa.org kertovat lisää piakkoin. |
aleksi 20.02.2006 15:54:22 | |
---|
Jeps. Eihän nykyään tarvitse kuin mainita Thomann jossain suomalaisessa, niin hinnat tippuvat, jos vaan varaa on ja ainakin niissä kaupoissa, missä minä olen asioinut usein tavaaraa myydään jopa alle Thomannin hintojen. Ja onhan siellä Thomannilla jotain puutteitakin mm. Tokain kitaroita ei sieltä saa, myös Rickenbacker puuttuu valikoimasta. "Open hands to the wind." |
askomiko 20.02.2006 16:55:28 (muokattu 20.02.2006 16:55:36) | |
---|
Kumpi lie suurempi, Music store Koeln vai Thomann. Liikevaihdolla, asiakasmäärällä ja myymälän pinta-alalla kateltuna? :) Koelni tuntuu olevan paremmin esillä muualla kuin Suomessa. Canada! (:ž |
32788 20.02.2006 17:21:11 | |
---|
Koelni tuntuu olevan paremmin esillä muualla kuin Suomessa. Taitaa olla vähän liikaakin, sivut on ainakin niin hitaat että... Kirka Saatana! |
jawalami 21.02.2006 08:57:41 (muokattu 21.02.2006 08:57:57) | |
---|
myös Rickenbacker puuttuu valikoimasta. Itse olen tilannut kaksi Rickenbackeria Thomannilta, 330FG:n ja 360/12MG:n. Ei valittamista hinnoissa eikä toimituksessa. Jalo Walamies |
kivi 21.02.2006 10:53:36 | |
---|
Kumpi lie suurempi, Music store Koeln vai Thomann. Liikevaihdolla, asiakasmäärällä ja myymälän pinta-alalla kateltuna? :) Koelni tuntuu olevan paremmin esillä muualla kuin Suomessa. Kyllä se taitaa olla Thomann. Kokoero syntyy ulkomaanmarkkinoista, jotka Thomannilla on isommat. |
IommI 21.02.2006 12:16:39 | |
---|
Joo.. siis mikään tarkoitus ei ole jättää suomalaisia soitinliikkeitä pulaan, mutta tässä tiedustelin että minkälaista se ostaminen on ulkomailta. " puolet halvemalla" on tosiaankin vain huhu tietoa, mutta....eipä tässä pierumpia, hyvä että jaksoitte kommentoida.. Kiitoksia.. Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
kivi 21.02.2006 12:43:35 | |
---|
mutta tässä tiedustelin että minkälaista se ostaminen on ulkomailta. Ihan samanlaista kuin kotimaastakin. Thomannilla taitaa olla kolme suomea puhuvaa myyntihenkilöä, mm euroopan-aluepäällikkö Gary Perttu Sirén, ja kaikki muut puhuvat ainakin englantia. Myös tinkiminen onnistuu, kun vähän yrittää. Sen verran kiireisestä kaupasta on kuitenkin kyse, ettei sinne millään ottia-tuota-mietinpä-nyt-kirvesvartta -meiningillä kannata soittaa. Ostopäätös pitää tehdä heti, koska kuten eräs entinen Thomannin myyjä sanoi "Perttu myy päivässä sen minkä kaikki Suomen kaupat vuodessa, kun niikseen tulee". |
IommI 21.02.2006 13:08:20 | |
---|
Ihan samanlaista kuin kotimaastakin. Thomannilla taitaa olla kolme suomea puhuvaa myyntihenkilöä, mm euroopan-aluepäällikkö Gary Perttu Sirén, ja kaikki muut puhuvat ainakin englantia. Myös tinkiminen onnistuu, kun vähän yrittää. Sen verran kiireisestä kaupasta on kuitenkin kyse, ettei sinne millään ottia-tuota-mietinpä-nyt-kirvesvartta -meiningillä kannata soittaa. Ostopäätös pitää tehdä heti, koska kuten eräs entinen Thomannin myyjä sanoi "Perttu myy päivässä sen minkä kaikki Suomen kaupat vuodessa, kun niikseen tulee". Niin vähän ajattelinkin että ruuhkaista meinikiä olisi tiedossa.. Olisiko sellainen viikon viive kun tavara saapuu postiin... Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
kivi 21.02.2006 13:17:40 | |
---|
Niin vähän ajattelinkin että ruuhkaista meinikiä olisi tiedossa.. Olisiko sellainen viikon viive kun tavara saapuu postiin... Ei voi tietää. Parhaimmillaan tulee muutamassa päivässä, joskus taas tavaraa ei kuulu tehtaalta vaikka saksanpoika itkisi, ja joskus laite katoaa hyllystä sen 2 sekunnin aikana mitä tilausta kirjataan. Puhelin on mun makuuni hyvä tapa käydä kauppaa, saksaan soitteleminen kun ei ole mitenkään järjettömän kallista (tuleehan sitä suomen kännykkää käytettyä siellä paikan päälläkin) ja T-kaupan myyjät todellakin juoksevat pitkin varastoja ja työpisteitä isot kannettavat puhelimet kädessä. Mutta tosiaan, en lähtisi ostamaan tuolta PA-settiä. Ennemmin esittäisin ongelmani Audiodivarin Pandalle, ja antaisin hänen koota mulle sopivan kattauksen osin uusista ja enimmäkseen käytetyistä. |
IommI 21.02.2006 13:29:41 | |
---|
Mutta tosiaan, en lähtisi ostamaan tuolta PA-settiä. Ennemmin esittäisin ongelmani Audiodivarin Pandalle, ja antaisin hänen koota mulle sopivan kattauksen osin uusista ja enimmäkseen käytetyistä. Jaa... Noh tätä Suomesta shoppailua voisi sitten vähän harkitakin.. Saahan Suomesta tosiaan halvempia käytettyjä PA-systeemejä...Olisihan se hyvä jos rahakin jäisi tälle mantereelle.. Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
JohnnyLee 22.02.2006 14:57:38 (muokattu 22.02.2006 19:34:51) | |
---|
Joitain tuotteita Thomannilta saa huomattavasti edullisemmin, esim itsellä Digitech gnx4-efektilaite oli yli 250 eeroa halvempi T:lla, kuin paikallisissa musaliikkeissä. Mut sit mun skitta, Ibanez Rg2550, oli 170 eeroa halvempi ostaa paikallisesta musaliikkeestä, mitä T:lta ! Postikulut on otettu huomioon! METALLINJANOISILLE VELJILLE: www.mikseri.net/johnnymichael |