Yksinäinen rumpali 20.02.2006 15:11:06 | |
---|
Mun soittamiseen kohdistuneet odotukset on ehkä suoran soitto, improvisointi, tajuton meininki ja nopeutta (nopeus vielä puutteellinen).Slowareissa oon ihan virtuoosi (aika jännä juttu vaikken niitä treenaa mut niissä mul on "korvaa" kun ne tulee niin sydämmestä).Ainoa valloittamaton alue on siis metalli...Voisikin todeta että siellä se soittaminen vasta alkaa.Ja ehkä joku Jazz mut kerran yks hyvä jazz soittaja kehu mua niin paljon et en ole menettänyt toivo siinäkään suhteessa...Tai sit se vaan halus olla ystävällinen :D Elämästä ei selvitä hengissä! |
Suomirockilla mä soittamisen aloitin mutta se on niin oksettavan helppoa että ei siitä saa mitään muuta kuin pieniä fiilistelyitä joskus... Viimeksi kun nauhoiteltiin paljastui tämä "perus-suomirock"-meininki ylivoimaisesti vaikeimmaksi. Funk-poljennolla menevät biisit eivät tuottaneet mitään ongelmaa. Että näinkin päin. En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
Kuuntele räkäpnukia http://www.mikseri.net/artists/?id=52448 |
Yksinäinen rumpali 20.02.2006 15:20:16 | |
---|
Niinkö tosiaan? Ou...Noh voihan se olla.Mä olen soitellut sit jotain humppia :D Elämästä ei selvitä hengissä! |
hgr 20.02.2006 15:24:12 | |
---|
MIELESTÄNI pelkästään kappaleiden mukana soittaminen ja bändin kanssa soittaminen opettaa kaiken tarvittavan Pistähän ääninäytettä soitosta. ;) |
Epämuusikko 20.02.2006 15:26:29 | |
---|
Siinä on varmaan jotain samaa kuin AC/DC:n musassa. Sekin on mulle helvetin vaikeaa. Aluksi tuntuu helpolta, mutta pitäis olla tautinen drive sen kolme minuuttia. Yllättävän vaikeaa. En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
Kuuntele räkäpnukia http://www.mikseri.net/artists/?id=52448 |
Yksinäinen rumpali 20.02.2006 15:31:41 | |
---|
Pistähän ääninäytettä soitosta. ;) Voisit jopa yllättyä ;) (jos mulla sellasia edes olis) jos tuossa treenimetodissa on jotain hihiteltävää niin ehkä se yhdistettynä mahdolliseen "lahjakkuuteeni" yksinkertaisesti riittää.Niihän sitä sanotaan vain lahjattomat treenaa...Tosin tuo ei uppoa muhun :) Noh ehkä kokeilen niitä hömppäpömppiä kunnolla ja kirjoitan sitten uudestaan...Tämähän menee aina sit sellaiseksi että kaikki puolustelee omaa treenimetodia vaikka se olisi väärä.Jotenki tuntuu vaan siltä että ne joilla soittaminen on korvien välissä ja käsissä ei tarvii kirjoja ja hömppäpömppiä.Ne joilla se on hakusessa hakee sitä tälläin yksinkertaistettuna niinkuin salilla keskitetään iso voima pieniin lihasryhmiin ja saadaan aikaan kehitystä.Vaude taas hyvä vertaus :D Elämästä ei selvitä hengissä! |
HeavyMachinery 20.02.2006 21:43:20 | |
---|
Ja topicin aloittajan ikä oli ? Tiedänpä myös erään itsekseen opiskelleen rumpalin jolle sanoin pari indepedenssi harjoitusta ja vastaus oli että helppo nakki, no kokeltuaan 5sekuntia totesi että täähän onkin pirun vaikeaa.... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Shitmanek 20.02.2006 21:46:17 | |
---|
Noh ehkä kokeilen niitä hömppäpömppiä kunnolla ja kirjoitan sitten uudestaan... Tällä asenteella tuskin kannattaa kokeilla mitään ellei sitten tee kunnolla tätä yritystä. Tämähän menee aina sit sellaiseksi että kaikki puolustelee omaa treenimetodia vaikka se olisi väärä. Niinpä, ja sinunkin kannattaisi tässä asiassa katsoa peiliin. Jotenki tuntuu vaan siltä että ne joilla soittaminen on korvien välissä ja käsissä ei tarvii kirjoja ja hömppäpömppiä.Ne joilla se on hakusessa hakee sitä tälläin yksinkertaistettuna niinkuin salilla keskitetään iso voima pieniin lihasryhmiin ja saadaan aikaan kehitystä.Vaude taas hyvä vertaus :D Haluaisin minäkin kuulla sitä ääninäytettä. Voisin väittää ettei tekniikkasi ole mitään päätähuimaavaa jos esimerkiksi juuri Get Onissa väsyt/et pysty pitämään tempoa. Tähän auttavat nuo "hömppäpömppäsi". "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit |
Simbe 20.02.2006 22:03:16 | |
---|
Onko muilla kokemusta tästä? -Puolen vuoden treenitauon jälkeen kaivat pölyisen treenipädin homeisten pyykkien seasta. -Kun on 4 sivua Stick Controllia takana vimpan päälle tehtynä, pysähdyt venyttelemään käsiä kun puhelin soi: "Pääsetkö keikalle ensi viikolla? Olis kovat liksat tiedossa!" Henkimaailman juttuja, mutta toimii joka kerta. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. |
mishrak 20.02.2006 22:06:20 | |
---|
Siis tässähän on nyt puhuttu jostain Hurriganesista, eihän niihin nyt mitään harjoituksia tarvitakkaan. Pelkkää beat-komppia lähes koko ajan, mutta vedäppä vaikka Rosanna mielettömällä groovella tai joku nopea death-metal genren biisi niin jo alkaa kaivata niitä harjoituksia. En toki sano että noissa sinun biiseissäsi mitään vikaa olisi tai että kaikkien pitää soittaa jotain hankalampaa. Soita sitä mitä tykkäät. |
ddrum54 20.02.2006 22:11:03 | |
---|
mutta se on niin oksettavan helppoa että ei siitä saa mitään Tämä, sun tekstin sisältä poimittu lauseenpätkä, kertoo susta ja sun asenteesta soittamiseen, hyvin paljon. Sun kannattaisi nauhoittaa sun soittamista ja sitten kuunnella sitä tuotosta. Kuulostaako vielä oksettavan helpolta, siis verrattuna alkuperäiseen levytykseen? Monet Suomipopin veteraaneista on hieroneet niitä komppeja vuosikausia ja ne todella kuulostaa helpoilta. Niitä ei opi silleen, että päätänpä tänään opetella kahdeksan uutta biisiä. Kaiva vaan se oppikirja sieltä roskiksesta ja ala ajatuksella opiskella sitä läpi. Siinä on sulle muutaman vuoden homma. Kun sä hierot niitä komppeja, niin sä huomaat itsekin ( jos sulla on rytmillisiä lahjoja ), että sun kompit kehittyy. Toistoja, toistojen perään. Tavoitteena on se, että sulla on komppivarasto, mistä sä ammennat kompit biiseihin. Ei biisivarasto, mihin sulla on kompit. 2`n 4 |
Glenfiddich 20.02.2006 22:52:49 (muokattu 20.02.2006 23:03:52) | |
---|
Ja kyllähän tuossa Purplessa ja Halenissakin sitä rumpujuttua riittää. Vai korjatkaa nyt viisaammat jos olen väärässä, mutta suht pienen ikäni(23 v.) oon mm.Purplea/Zeppeliniä kuunnellut/soittanut, ei nyt hittolainen oo mitään läpihuutojuttuja noi biisit. Ja vaikka rudimentaaliset osiot jotenkin ylinopeasti reenamatta HÖPÖ-juttuja omalta kohdaltasi saisitkin haltuun, swengi/groove/letkeys/time jne...vie vuosia, tai jotkut eivät sitä saavuta koko elinikänään. On eri asia osata todella jotain soittaa, tai soittaa vähän sinne päin. Puhun nyt karvaasta kokemuksesta. Kannattaa tosiaa nauhoittaa sitä omaa soittoa ja pistää vaikka tänne m.nettiin ja ykskaks löytyy paljon parannettavaa ;) Ainiin: "ainoa valoittamaton alue on metalli", milloin näämme sinut Yksinäinen rumpali drumbattlessa Kuoppamäen kanssa? "En tiiä enkä halua oppia!" |
petteri r 20.02.2006 22:53:06 | |
---|
Stratovariushan on pääosin erittäin suoraa ja simppeliä kamaa. Pelkän musiikin mukana soittamisen ja ilman minkään näköistä kestävyys treeniä tahtoisin nähdä miten soitat jonkun Father Timen tai Speed Of Lightin tarkasti. läski on ikuista |
moottorisaha 21.02.2006 01:16:54 | |
---|
Stratovariushan on pääosin erittäin suoraa ja simppeliä kamaa. Pelkän musiikin mukana soittamisen ja ilman minkään näköistä kestävyys treeniä tahtoisin nähdä miten soitat jonkun Father Timen tai Speed Of Lightin tarkasti. No "kaikilla" levyillä on nykyään kvantisoidut rummut, joten ei kannata ihmetellä jos ei pysty soittamaan juttuja levytarkkuudella. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
markkuliini 21.02.2006 10:10:30 | |
---|
No "kaikilla" levyillä on nykyään kvantisoidut rummut, joten ei kannata ihmetellä jos ei pysty soittamaan juttuja levytarkkuudella. Kannattaako ihmetellä jos ei pysty soittamaan "vanhojenlevyjentarkkuudella"? Vaikka Steely Danin taikka Michael Jacksonin? www.vasamayhtye.com |
Yksinäinen rumpali 21.02.2006 11:05:27 | |
---|
Huomaan hieman suivaantumista (ihme sana) ilmassa...Sitä vähän pelkäsinkin odottaa.Joo kyl mä suht tarkasti (musamaikka tykänny ja kehunu(jos jotenkin todistaa pitää)) soitan mut esim.jos bänditreeneissä rupean pilkkua nussimaan ni lennän sieltä ulos/koko meininki katoaa (tosin ei sielläkään ole tarkoitus hakata miten sattuu)...oon mä metronomillakin kokeillu pari kertaa.Soittaako tosiaan jotkut metronomin kanssa keikalla?Joku ikää kysyi?=17 koko nuoruuden viettänyt jotenkin rumpujen äärellä välillä myös soittaen.Ja tyypillisesti rummuthan oli ehdoton juttu enkä muita vaihtoehtoja ole ajatellut.Faija ja isoveli soittaa myös.Nyt vetäny viimiset 6kk kipeetä treeniä...Niin siis en mä ihan puhtaasti "omalla" tyylilläni ole soittanut nyt tässä haen vaan sitä että mitä jengi on tästä mieltä... Elämästä ei selvitä hengissä! |
markkuliini 21.02.2006 11:15:10 | |
---|
Huomaan hieman suivaantumista (ihme sana) ilmassa...Sitä vähän pelkäsinkin odottaa.Joo kyl mä suht tarkasti (musamaikka tykänny ja kehunu(jos jotenkin todistaa pitää)) soitan mut esim.jos bänditreeneissä rupean pilkkua nussimaan ni lennän sieltä ulos/koko meininki katoaa (tosin ei sielläkään ole tarkoitus hakata miten sattuu)...oon mä metronomillakin kokeillu pari kertaa.Soittaako tosiaan jotkut metronomin kanssa keikalla?Joku ikää kysyi?=17 koko nuoruuden viettänyt jotenkin rumpujen äärellä välillä myös soittaen.Ja tyypillisesti rummuthan oli ehdoton juttu enkä muita vaihtoehtoja ole ajatellut.Faija ja isoveli soittaa myös.Nyt vetäny viimiset 6kk kipeetä treeniä...Niin siis en mä ihan puhtaasti "omalla" tyylilläni ole soittanut nyt tässä haen vaan sitä että mitä jengi on tästä mieltä... Katsos takki auki vastatuuli tuntuu kovemmalta. (Jesh mikä sanonta. Keksin just itse....) www.vasamayhtye.com |
petteri r 21.02.2006 12:06:00 | |
---|
No "kaikilla" levyillä on nykyään kvantisoidut rummut, joten ei kannata ihmetellä jos ei pysty soittamaan juttuja levytarkkuudella. Pitää paikkansa ja niin on tehty myös minunkin soittamille levyille. Pointti mulla olikin just tuo kestävyys ja tarkkuus lähinnä keikkatilanteessä/bänditreeneissä, kun jätetään se taustanauha pois. karrikoidusti: jaksaako polkea 16 osia 4-5min putkeen tasaisesti (ei millisekunnin tarkkuudella) 7-9 biisin ajan? mikä tempo biisin lopussa kun alussa se oli 160bpm. tipahtaako 130:neen vai kiilataanko hiuksista varpaisiin joka lihas jännittyneinä kahtasataa? läski on ikuista |
rm_wispila 21.02.2006 12:06:09 | |
---|
Katsos takki auki vastatuuli tuntuu kovemmalta. (Jesh mikä sanonta. Keksin just itse....) Mutta hyppypuku auki lentää pidemmälle; siksi se on mäkihyppysäännöissä kielletty. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
HeavyMachinery 21.02.2006 12:19:21 | |
---|
Huomaan hieman suivaantumista (ihme sana) ilmassa...Sitä vähän pelkäsinkin odottaa. Varmasti kun kirjoitit noin tyrmäävään tyyliin. En yhtään ihmettele.. Joku ikää kysyi?=17 koko nuoruuden viettänyt jotenkin rumpujen äärellä välillä myös soittaen. Sulla on vielä ikää ja aikaa opppia monia asioita. Ikää kysyin juuri tuon uhmaavan kirjoitus tyylisi vuoksi. Näytettä olisi kiva kuulla kuin sitten vedät monella ikäiselläsi tahtoo olla ego vaan niin korkealla että kaikki tuntuu helpolta ja sitten turhalta. Itsekin aloitin jokin aika sitten uudestaan rumpujen soiton ja aattelin että ihan hyvin tää luistaa kunnes nauhoitin omaa soittoa ja huomasin paljon korjattavia asioita pieniä mutta kokonaisuuden kannalta tärkeitä. Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |