Aihe: Grant Green 1 2 | |
---|---|
![]() 19.02.2006 00:53:00 | |
Grant Greenistä kuulee usein aika erilaisia mielipiteitä kitaristina.Melodiaan perustuva tyylittely ilman sen ihmeellisempiä kikkailuja ja huikaisevia sormijuoksutuksia kun ei tunnu kaikkia sytyttävän.Minusta Green oli yksi hienoimmista jazzkitaristeista juuri sen takia ettei kaverilla ollut kiire mihinkään ja kun soundikin oli tosi "cool" on ainakin 60-luvun tuotanto suurimmaksi osaksi loistavaa.Mitäs mieltä muut ovat hepusta? | |
![]() 19.02.2006 00:55:07 | |
Ihan mahtawa! Tosiaan noi 60-luvun lopun groove-jutut on silkkaa parhautta. Eikä niissä vanhemmissakaan levyissä mitään vikaa ole. | |
![]() 19.02.2006 01:22:11 | |
Grant Greenistä kuulee usein aika erilaisia mielipiteitä kitaristina.Melodiaan perustuva tyylittely ilman sen ihmeellisempiä kikkailuja ja huikaisevia sormijuoksutuksia kun ei tunnu kaikkia sytyttävän.Minusta Green oli yksi hienoimmista jazzkitaristeista juuri sen takia ettei kaverilla ollut kiire mihinkään ja kun soundikin oli tosi "cool" on ainakin 60-luvun tuotanto suurimmaksi osaksi loistavaa.Mitäs mieltä muut ovat hepusta? Mun mielestä yksi yliarvostetuimmista jazz-muusikoista. Todella köyhä harmoniataju ja rytmisestikkin yksitoikkoinen. Olen yrittänyt kuunnella useata levyä ja aina tullut samaan tulokseen: tylsää, puuduttavaa ja melkolailla itseänsä toistavaa. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! | |
![]() 19.02.2006 11:56:43 | |
Pidän kovasti. Ei hän soittanut yhtä "harmonisesti edistyksellistä" kamaa kuin vaikka Wes Montgomery, mutta mulle tippuu hänen pitkälti bluespohjainen kitarointi erittäin hyvin! I ain't nothin' but a player | |
![]() 19.02.2006 13:33:16 | |
Mun mielestä yksi yliarvostetuimmista jazz-muusikoista. Todella köyhä harmoniataju ja rytmisestikkin yksitoikkoinen. Olen yrittänyt kuunnella useata levyä ja aina tullut samaan tulokseen: tylsää, puuduttavaa ja melkolailla itseänsä toistavaa. Mutta jos silti musiikki toimii? | |
![]() 20.02.2006 08:24:36 | |
Mun mielestä yksi yliarvostetuimmista jazz-muusikoista. Todella köyhä harmoniataju ja rytmisestikkin yksitoikkoinen. Olen yrittänyt kuunnella useata levyä ja aina tullut samaan tulokseen: tylsää, puuduttavaa ja melkolailla itseänsä toistavaa. Paa Idle Moments soimaan,käy sohvalle pitkäkses ja anna ajan kulua. Tunnet relaavasi....Tunnet relaavasi..... Pian olet todella chilled out :-) | |
![]() 20.02.2006 09:06:40 | |
Mutta jos silti musiikki toimii? On niin monta joka on saanut sen toimimaan paremmin ja onnistunt saamaan sen kuulostamaan vielä mielenkiintoiselta. Ainakin kolmen levyn perusteelta voin sanoa tämän mielipiteeni. Hyllyssä on "Grantstand" ja "Greenstreet" -levyt joista kumpaakaan en ole jaksanut kahta kertaa kuunnella. Sen sijaan kitarajazzzareista suurta mielihyvää kuunnellessa tuottavat esim: Wes Montgomery, Jim Hall, Pat Martino, Jimmy Raney, George Benson(ei poppis), Lee Ritenour, Ulf Wakenius tai jopa Barney Kessel. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! | |
![]() 20.02.2006 09:27:58 | |
On niin monta joka on saanut sen toimimaan paremmin ja onnistunt saamaan sen kuulostamaan vielä mielenkiintoiselta. Ainakin kolmen levyn perusteelta voin sanoa tämän mielipiteeni. Hyllyssä on "Grantstand" ja "Greenstreet" -levyt joista kumpaakaan en ole jaksanut kahta kertaa kuunnella. Sen sijaan kitarajazzzareista suurta mielihyvää kuunnellessa tuottavat esim: Wes Montgomery, Jim Hall, Pat Martino, Jimmy Raney, George Benson(ei poppis), Lee Ritenour, Ulf Wakenius tai jopa Barney Kessel. Grandstand ja Greenstreet on noita 60-luvun alun levyjä, tais olla stankkuja paljon niissä? No, jos tuon tyyppiseen kamaan etsii soittajaa, niin ei tuo Green tosiaan ole ehkä se innovatiivisin. Sen sijaan noihin 60-luvun lopun groovejuttuihin Greenin tyyli sopii loistavasti, paremmin kuin esmes Benson. Mutta noita levyjähän ei jatsiksi luokitella, vai? | |
![]() 20.02.2006 09:30:58 | |
Sen sijaan noihin 60-luvun lopun groovejuttuihin Greenin tyyli sopii loistavasti, paremmin kuin esmes Benson. Pitänee tsekata vielä tuo osasto, parjataan lisää sitten. Mutta noita levyjähän ei jatsiksi luokitella, vai? Jaa.. no eihän sitä sit jaksa kuunnella ollenkaan ;-) Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! | |
![]() 20.02.2006 09:37:56 | |
Pitänee tsekata vielä tuo osasto, parjataan lisää sitten. No, samalla tatsillahan se noissakin vetää, että ei sieltä mitään mullistavaa löydä. Mutta tuohon tyyliin se sopii mielestäni hienosti. Jaa.. no eihän sitä sit jaksa kuunnella ollenkaan ;-) Niinpä! Greenille kävi sama kuin esmes Lou Donaldsonille, siirtyessään kivasti persettä heiluttavaan osastoon, sai "meni ihan pilalle"- leiman otsaansa... | |
![]() 20.02.2006 09:39:05 | |
On niin monta joka on saanut sen toimimaan paremmin ja onnistunt saamaan sen kuulostamaan vielä mielenkiintoiselta. Ainakin kolmen levyn perusteelta voin sanoa tämän mielipiteeni. Hyllyssä on "Grantstand" ja "Greenstreet" -levyt joista kumpaakaan en ole jaksanut kahta kertaa kuunnella. Sen sijaan kitarajazzzareista suurta mielihyvää kuunnellessa tuottavat esim: Wes Montgomery, Jim Hall, Pat Martino, Jimmy Raney, George Benson(ei poppis), Lee Ritenour, Ulf Wakenius tai jopa Barney Kessel. Noi tiluttaa,Grant ei tiluta :-) | |
![]() 20.02.2006 09:40:09 | |
Noi tiluttaa,Grant ei tiluta :-) Noo, Wes ei nyt ihan kauheesti sitä tee.... eihän?!? | |
![]() 20.02.2006 09:43:10 | |
Noo, Wes ei nyt ihan kauheesti sitä tee.... eihän?!? No okei,ei tee. Joskus vähän lepikko raikaa...mut se on jazzia. | |
![]() 20.02.2006 09:45:42 | |
No okei,ei tee. Joskus vähän lepikko raikaa...mut se on jazzia. Tosta viä loppukaneetiks tämmönen video: http://www.youtube.com/watch?v=vfn6bBDXIwU&search=wes%20montgomery | |
![]() 20.02.2006 10:38:12 | |
Mun mielestä Grant on kova. Paras kuulemani levy on vuoden 1972 "Live at the Lighthouse", joka menee ihan kokonaan sinne groove/funk -osastolle. Bändi on niin sanotusti liekeissä. Tulee jotenkin pakonomainen tarve tanssia kun pistää levyn soimaan. Esim. "Windjammer" tältä kiekolta on ehkä maailman funkein biisi. ÄfZet! | |
![]() 20.02.2006 11:24:46 | |
Tosta viä loppukaneetiks tämmönen video: http://www.youtube.com/watch?v=vfn6bBDXIwU&search=wes%20montgomery Kun tälle linjalle lähdettiin: http://www.youtube.com/watch?v=kFQzAWsbwAE&search=wes%20montgomery Kauniisti soi blues. | |
![]() 20.02.2006 11:31:20 | |
Kun tälle linjalle lähdettiin: While my ukulele gently weeps: http://www.youtube.com/watch?v=s4sn … 3A%2F%2Fwww%2Eclifjohnston%2Ecom%2F jeah! Muistakaa venytellä. | |
![]() 20.02.2006 12:19:11 | |
Noi tiluttaa,Grant ei tiluta :-) Tiluttaa joo... välillä... kun osaavat. Tilutus on hyvä mauste jos se ei ole itse tarkoitus kuten Pat Martinon joillain livelevyillä voi todeta asian näin olevan, samoin Ulf Wakeniuksella. Wesaa ei sovi parjata, kumartelen joka päivä Montgomery matollani Montgomery kuvan suuntaan. Ja jos joku uskaltaa piirtää pilakuvia profeetta Wes Montgomerysta niin ei hyvä heilu:-) Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! | |
![]() 20.02.2006 13:50:29 | |
Wesaa ei sovi parjata, kumartelen joka päivä Montgomery matollani Montgomery kuvan suuntaan. Ja jos joku uskaltaa piirtää pilakuvia profeetta Wes Montgomerysta niin ei hyvä heilu:-) Ai säkin, perustetaanko lahko? Montgomery näytti tien, yritän vain seurata sitä. :) Kauniisti soi blues. | |
![]() 20.02.2006 14:44:49 | |
Tiluttaa joo... välillä... kun osaavat. Tilutus on hyvä mauste jos se ei ole itse tarkoitus kuten Pat Martinon joillain livelevyillä voi todeta asian näin olevan, samoin Ulf Wakeniuksella. Wesaa ei sovi parjata, kumartelen joka päivä Montgomery matollani Montgomery kuvan suuntaan. Ja jos joku uskaltaa piirtää pilakuvia profeetta Wes Montgomerysta niin ei hyvä heilu:-) No okei,okei... Jim Hall ei tiluta! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)