Aihe: Multiefektit
1
KersTPit
20.08.2003 15:22:09
Kertokaa mielipiteitänne oikeista multiefekteistä (lattiamalleista), ei siis jostain KORG:in AX1000G räpsyistä, minkä itsekin omistin ennen kuin heitin sillä vesilintua. Mulla on tänään itselläni BOSS:in GT6 ja on muuten aika he*****n nussakka laite. En ole millään malttanu vielä tutustua tarkempiin käyttöohjeisiin, ku se on perusjutuiltaan sen verran selkeä että voi käyttää ilman ohjeitakin. Ainoastaan yks ominaisuus harmittaa: en ole löytänyt ns. "sample & play" toimintoa, jolla siis voit nauhoittaa muutamia sekunteja soittoa, jolloin pystyt soittelemaan kaksiäänisesti omia harmonioita. Onko totta että sitä ei tässä pedaalissa ole?
Insane Kane
20.08.2003 15:36:04
Mulla oli aikoinaan tuo GT-3.
Turhan monimutkaisia vekottimia!
Menee kk ennenkuin 1 soundi on valmis prkl.
Hyvät soundit on, mutta diggaan enempi yksittäisistä.
Vitusti säröä Perkele!!
noteride
20.08.2003 17:24:04
Mulla oli aikoinaan tuo GT-3.
Turhan monimutkaisia vekottimia!
Menee kk ennenkuin 1 soundi on valmis prkl.
Hyvät soundit on, mutta diggaan enempi yksittäisistä.

Noi gt sarjan laudat on ihan simppeleitä ja helppokäyttöisimpiä efektejä, mihin olen törmännyt, kaikki on selkesti oman napin alla. Ja niitä samplejuttuja ette sieltä tule löytämään, kun sitä toimintoa ei ole. Ja kyllä toi gt6 on parempi kuin gt3, vaikka molemmat kuulostaakin "bossilta".
LaXu
20.08.2003 17:40:05
Noi gt sarjan laudat on ihan simppeleitä ja helppokäyttöisimpiä efektejä, mihin olen törmännyt, kaikki on selkesti oman napin alla. Ja niitä samplejuttuja ette sieltä tule löytämään, kun sitä toimintoa ei ole. Ja kyllä toi gt6 on parempi kuin gt3, vaikka molemmat kuulostaakin "bossilta".

Olen samaa mieltä siinä, että ne ovat helppokäyttöisiä jahka oppii logiikan jolla ne pelaavat, mutta niissä ei todellakaan ole kaikki selkeästi oman napin alla. Valikoiden kelailua ja datapyörän pyörittelyä on GT-6:sessa aika reilusti.

Itse en loppupeleissä GT-6:sesta erityisemmin pitänyt. Ohjelmoitavuus siinä oli huippuluokkaa ja efektit hyviä, mutta vahvistinmallinnukset eivät mielestäni oikein käyttäytyneet oikean vahvistimen tavoin ja kuulostivat vähän muovisilta. Pelkkänä efektiboksina vehje väritti vahvistimen (kokeiltu sekä Yamaha DG:n sekä putki-Laneyn efektiluupissa) soundia vähän liikaa.

Mitä tuohon samplejuttuun tulee, niin siellä oli joku presetti jolla sai tuollaisen..taisi perustua delay-efektiin jossa delay time oli maksimissa. Ei tuosta kyllä suurta iloa ollut, sillä ei siihen pariin sekunttiin ehdi soittaa kuin soinnun tai pari.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
noteride
20.08.2003 17:49:30
Olen samaa mieltä siinä, että ne ovat helppokäyttöisiä jahka oppii logiikan jolla ne pelaavat, mutta niissä ei todellakaan ole kaikki selkeästi oman napin alla. Valikoiden kelailua ja datapyörän pyörittelyä on GT-6:sessa aika reilusti.

No joutuuhan sitä pyörää pyörittämään, mut on toi vehe paljon loogisempi, kuin joku rocktron.

Itse en loppupeleissä GT-6:sesta erityisemmin pitänyt. Ohjelmoitavuus siinä oli huippuluokkaa ja efektit hyviä, mutta vahvistinmallinnukset eivät mielestäni oikein käyttäytyneet oikean vahvistimen tavoin ja kuulostivat vähän muovisilta. Pelkkänä efektiboksina vehje väritti vahvistimen (kokeiltu sekä Yamaha DG:n sekä putki-Laneyn efektiluupissa) soundia vähän liikaa.

Samaa mieltä olen, vaikka kuin säätää, niin aina kuulostaa bossilta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)