Pallisti 19.02.2006 23:11:14 | |
---|
Moi! mitkä olisi semmoset mikit, jotka potkisivat ihan kybällä? Nonnii.. mikeistä en mitään tiedä, paitsi mun emg:n aktiivimikit on minusta hyvät. Jotain semmosta siis. Kiitti jo valmiiksi, jos vaivaudut paneutumaan huonosti esitettyyn kysymykseen. |
pardy 19.02.2006 23:13:47 | |
---|
Moi! mitkä olisi semmoset mikit, jotka potkisivat ihan kybällä? Nonnii.. mikeistä en mitään tiedä, paitsi mun emg:n aktiivimikit on minusta hyvät. Jotain semmosta siis. Kiitti jo valmiiksi, jos vaivaudut paneutumaan huonosti esitettyyn kysymykseen. If it ain't broke, don't fix it. EMG:t on hyvät, ja jos niiden soundikin kerran miellyttää niin miksi hankkia uudet? |
Pallisti 19.02.2006 23:15:01 | |
---|
If it ain't broke, don't fix it. EMG:t on hyvät, ja jos niiden soundikin kerran miellyttää niin miksi hankkia uudet? eiku eri bassoon! Kelasin vaan, että onko parempia olemassa. |
Pirkka 19.02.2006 23:17:24 | |
---|
Moi! mitkä olisi semmoset mikit, jotka potkisivat ihan kybällä? Seymour Duncanin Hotit ovat mielestäni hieman tuohon suuntaan. Suosittelen testaamaan. |
poppamies 19.02.2006 23:19:00 (muokattu 19.02.2006 23:30:09) | |
---|
No tuossa on kaks koulukuntaa. Toiset tykkää esim. EMG'n aktiivimikeistä. Toiset tykkää enemmän passiivimikeistä. Yhdessä bassossa oli EMG'n P/J aktiivimikit + aktiivi bass ja treble systeemi missä lisäksi dipswitceillä toimiva diskanttialueen valitsia. En tykännyt. Nykyisessä bassossa on Seumour Duncan'in vintage Jazz mikit. On potkua eikä maksnut kuin 70 € / kpl Musamaailmassa G-strings are for strippers |
Pallisti 19.02.2006 23:20:18 | |
---|
No tuossa on kaks koulukuntaa. Toiset tykkää esim. EMG'n aktiivimikeistä. Toiset tykkää enemmän passiivimikeistä. Yhdessä bassossa oli EMG'n P/J aktiivimikit + aktiivi bass ja treble systeemi missä lisäksi dipswitceillä toimiva diskanttialueen valitsia. En tykännyt. Nykyisessä bassossa on Seumour Duncan'in vintage Jazz mikit. On potkua eikä maksnut kuin 70 € / kpl Soundatassa olisi tarkoitus olla aktiivimikit. Semmoset, joista saa sitä munaa ja jytinää. myöskin släppääminen mielessä |
eiku eri bassoon! Kelasin vaan, että onko parempia olemassa. Parempi -käsite on suhteellista, mutta erilaisia ja tosi päteviä löytyy kyllä. Omissa bassoissa on ollut Delanon, Bartolinin, SeymourDuncanin, EMG:n mikkejä ja kaikki on ollut hyviä omalla tavallaan. |
rijopu 19.02.2006 23:23:01 | |
---|
olisi tarkoitus olla aktiivimikit. Semmoset, joista saa sitä munaa ja jytinää. myöskin släppääminen mielessä Aktiivimikeistä EMG:n on parhaasta päästä. Tosi rehelliset ja artikuloivat ja kannattaa laittaa 18 voltin jännite. Mun omakuvan Pygmissä on EMG:n DC-40 mikki ja murisee alhaalta ja on heleän kirkas ylhäältä. |
Pallisti 19.02.2006 23:26:05 | |
---|
Aktiivimikeistä EMG:n on parhaasta päästä. Tosi rehelliset ja artikuloivat ja kannattaa laittaa 18 voltin jännite. Mun omakuvan Pygmissä on EMG:n DC-40 mikki ja murisee alhaalta ja on heleän kirkas ylhäältä. Joo-o. Eipä mulla kauheesti muista, kuin noista emg:n mikeistä olekkaan kokemusta.. Kiinnostaisi kyllä kokeilla jotain Seymour Duncanin mikkejä ja verrata vähän.. |
rijopu 19.02.2006 23:33:08 | |
---|
Joo-o. Eipä mulla kauheesti muista, kuin noista emg:n mikeistä olekkaan kokemusta.. Kiinnostaisi kyllä kokeilla jotain Seymour Duncanin mikkejä ja verrata vähän.. Rehellinen ja analyyttinen vertailu on vaikeaa, ellei vaihda samaan soittimeen eri mikkejä. Duncanilta löytyy kyllä kanssa kauttaaltaan päteviä mikkejä. |
Pallisti 19.02.2006 23:33:20 | |
---|
äh! mä en ymmärrä mitään noista mikeistä, kun kävin väijymässä emg:n sivuilla. perkele! noh! osaako joku heittää jotain tiettyjä malleja? |
Typhus 19.02.2006 23:59:38 | |
---|
äh! mä en ymmärrä mitään noista mikeistä, kun kävin väijymässä emg:n sivuilla. perkele! noh! osaako joku heittää jotain tiettyjä malleja? Noh, minkäslaiseen bassoon ne on tulossa? onko siinä jazz,presari,musicman,humbucker tyylisiä mikkejä vai jotain muuta? |
Aki 20.02.2006 12:48:10 | |
---|
olisi tarkoitus olla aktiivimikit. Semmoset, joista saa sitä munaa ja jytinää. myöskin släppääminen mielessä Soitin pitkään EMG-mikeillä, kunnes huomasin että passiivimikit potkii paremmin, ja niissä on enemmän munaa ja jytinää ja vimmaa. Sopivia mikkejä osataan neuvoa paremmin jos kerrot mihin bassoon ne olisi tulossa. |
Basismi 20.02.2006 13:10:55 | |
---|
Ilmeisesti tuohon omakuvan ritsaan tulossa? J-mikit nuo on, mutta mikä mahtaa olla mikin pituus? Ilmeisesti normaalia pitemmät kun on 5-kielinen, joten käviskö jotkut Dimarzion ultrajazz vitoset? Viistous helpottaa soittamista! |
Pallisti 20.02.2006 16:42:01 | |
---|
Ilmeisesti tuohon omakuvan ritsaan tulossa? J-mikit nuo on, mutta mikä mahtaa olla mikin pituus? Ilmeisesti normaalia pitemmät kun on 5-kielinen, joten käviskö jotkut Dimarzion ultrajazz vitoset? no eiku ei semmosta bassoa ole vielä olemassa, mihin ne tulee.. pitää eka löytää hyvät mikit, niin sitten pyygee vasta tilaksia ruveta kattelemaan, eli on siis teetettävä basso. Näin päätin. vituttaa aina ostaa jostain t-kaupasta kaikkee paskaa.. nyt haluan tukea suomalaista käsityötä :) en ole ihan vielä saanut päähäni mallia, mutta joku himmee mättö/peukku/trendibasso |
poppamies 20.02.2006 16:57:28 | |
---|
Soitin pitkään EMG-mikeillä, kunnes huomasin että passiivimikit potkii paremmin, ja niissä on enemmän munaa ja jytinää ja vimmaa. Sopivia mikkejä osataan neuvoa paremmin jos kerrot mihin bassoon ne olisi tulossa. Minulla on aivan samanmallinen kokemus asiasta. Vähän sellain eloton, aneeminen soundi. Kolinaa kyllä riitti jos sitä hakee, ja bassoja korostamalla kuminaa mutta se ei oo sitä munaa mitä minä hain. Sen soundin sain Seumour Duncan'eilla. G-strings are for strippers |
rijopu 20.02.2006 17:09:14 | |
---|
Soitin pitkään EMG-mikeillä, kunnes huomasin että passiivimikit potkii paremmin, ja niissä on enemmän munaa ja jytinää ja vimmaa. Mulla on tällä hetkellä mun bassoissa kiinni Delanoa, EMG:tä, Bartolinia ja Duncania ja kaikki ne potkii vimmatusti ja kaikista löytyy soundia, vaikka muille jakaa. Ne on vaan erilaisia soundeiltaan. Ja edelleen painotan, että tuota EMG:tä kannattaa soittaa 18 voltin jännitteellä. |
Basshunter 20.02.2006 17:32:01 | |
---|
Tähän väliin täältä sivusta kysyisin, että käytetäänkö noissa aktiivi- ja passiivimikkisysteemeissä samoja mikkejä, vai onko aktiivimikit ja passiivimikit erikseen? -Nimim. asiasta mitään tietämätön - - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
Basshunter 20.02.2006 17:34:05 | |
---|
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
möyssy 20.02.2006 18:04:20 | |
---|
Tähän väliin nyt taas heittäsin kysymystää. Kun noista duncantin mikeistä olikin jo puhetta ja ajattelin omaan bassooni semmosia joskus kiinnittää, niin olisko jollai mitään ehdotuksi? Quarter poundereita oon ainakin kuullu kehuttavan. Basso omakuvassa |