Aihe: Esp ltd mmv sn vai Jackson RX10D Rhoads BK?
1 2 3 4 5
musaniko
18.02.2006 00:19:14
joo no mul kävi onni niin pääsin finnairille putkimieheks niin saan yli 3000€... ajattelin sit et nyt vois ostaa jotain hyödyllistä ja sit näin ton sv:n ja hirvee GAS siitä tuli.. xD
MasK oF SaNiTY
18.02.2006 14:10:36
Ennemmin Espiltä BO ja Jacksonilta RR3. Jackson olisi parempi jos jaksaa vaivautua tallan ja elektroniikan vaihtoon. Tietysti niitä varten pitää olla säästöpossussa muutama satanen varalla.

Lisäisin vielä että eikö tuo MMV BO ole bolt-on kun taas toi SN on Liimakaula..
SN:llä on siis mielestäni huomattavasti mukavempi soittaa..
Death be not proud, though some have called thee mighty and dreadful, heart not so!!
Juustonaksu
18.02.2006 14:16:01
Ennemmin Espiltä BO ja Jacksonilta RR3. Jackson olisi parempi jos jaksaa vaivautua tallan ja elektroniikan vaihtoon. Tietysti niitä varten pitää olla säästöpossussa muutama satanen varalla.

Sanoisin, että mieluummin satsaa sen parisataa niistä elektroniikoista sun muusta tilpehööristä ja ostaa suoraan käytettynä RR5. Niitä liikkuu 700-800€ ja varmasti on hintansa väärti. RR3:sen roskatallaan kun ei kannata vaivautua. OFR ja Schallerkin tuppaavat olemaan siellä 150€ hinnassa uutena niin sillä ja pienellä lisäkustannuksella saa jo sen RR5:den. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
32788
18.02.2006 14:23:23 (muokattu 18.02.2006 14:25:16)
Jos ostat tuon BO:n, voisit ehkä saada multa 81/81-setin potikoineen ja jakkeineen 150 eurolla!
Kirka Saatana!
Räbbänä
18.02.2006 14:25:59
Jos ostat tuon BO:n, voisit ehkä saada multa 81/81-setin potikoineen ja jakkeineen 150 eurolla!

Ai että viperista menee mikit vaihtoon? Mitkäs tilalle ajattelit laittaa?
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
32788
18.02.2006 19:25:38
Ai että viperista menee mikit vaihtoon? Mitkäs tilalle ajattelit laittaa?

Varmaankin SD:n '59 kaulaan puolitusmahdollisuudella ja tallaan joku saman merkin hevimpi malli, mutta en ole vielä varma... Mutta katotaan nyt, että vaihdanko. Itse asiassa mitä tänään vähän mietiskelin, en tiedä tarttenko niitä edes.
Kirka Saatana!
musaniko
18.02.2006 22:05:15
kokeilin rr5:sta kerran kaupassa eikä se tuntunu yhtään sen ihmeellisemmältä kuin "pikkuveljensä" rr3.. mut kyl sitä kannattaa miettiä..
bodomer
18.02.2006 22:21:28
ajattelin ostaa torilta käytetyn esp ltd mmv -04.

mitä ootte siitä mieltä?
Morggy toteaa
Juustonaksu
18.02.2006 23:42:39
ajattelin ostaa torilta käytetyn esp ltd mmv -04.

mitä ootte siitä mieltä?

Mikälie se oli se sillä lisenssifloikalla/Jacksonin omalla (JSxxx?) niin varaudu ainakin jonkin ajan päästä vaihtamaan tilalle OFR tai Schallerin versio. Kyllähän tuo varmasti on rahan arvoinen sijoitus, itse kuitenkin laittaisin saman rahan RR5:een. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Iscariah
19.02.2006 00:50:46
Edut:

ja huonot puolet:

ite olen jacksonin puolella mutta nyt tuli puheeks, niin kumpi ois parempi vaihto ehto?

Jaska:http://www.thomann.de/thoiw3_jackso … 0d_rhoads_bk_egitarre_prodinfo.html

ltd:http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/mmv_sn.phtml

melkeen sanosin että tuo jaska. onhan se legenda ja hyväksi todettu
tommiot
19.02.2006 00:56:30
melkeen sanosin että tuo jaska. onhan se legenda ja hyväksi todettu

Tässä puhuttiin vissiin RX10D:stä eikä RR1:stä, sori vaan.
Alexi69
19.02.2006 19:07:22
Edut:

ja huonot puolet:
ite olen jacksonin puolella mutta nyt tuli puheeks, niin kumpi ois parempi vaihto ehto?
Jaska:http://www.thomann.de/thoiw3_jackso … 0d_rhoads_bk_egitarre_prodinfo.html
ltd:http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/mmv_sn.phtml

Ltd:hen ei ainakaan kannata sortua vaikka se nyt tyylikkäämissä maalauksissa saakin ja liimakaulalla.Varsinkaan kokeilematta sellaista, noissa Sn:issä on ihan järkyttäviä viimeistelyvirheitä eikä sointikaan ole läheskään kaikissa kovin hyvä.
Eipä kyllä silti mikään fiksu vaihtoehto ole rx-10D:kään.
Se on vain huono RR-3.
Kannattaa ostaa mieluummin tuo RR-3 jos floikallista randyä haluat.Jos pitää saada 24 nauhainen niin sitten RR-59, on parempi kuin RR-5.
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
Kampuzzjeah!
19.02.2006 19:19:33
sitten RR-59, on parempi kuin RR-5.

no mielipiteet kullakin mutta olen täysin erimieltä.
IHFC #3
Alexi69
19.02.2006 22:13:39
no mielipiteet kullakin mutta olen täysin erimieltä.

No sehän nyt tietysti riippuu siitä että tarviiko floikkaa vai ei...
Mutta mikä sopii kenenkin käteen?
Onneksi maailmassa on kitaramalleja enemmän kuin jaksaa laskea.
saastara
19.02.2006 22:46:24 (muokattu 19.02.2006 22:57:27)
Eläessäni en ole hyvällä LTD:llä soittanut.. Kokonaisuus vain tökkii. Ja sen kruunaavat vielä EMG HZ:n mikit jotka ovat kyllä kauheinta kuraa mitä maa päällään kantaa.. ESP:n omista mikeistä ei erityisemmin kokemusta löydy mutta koska tuossa mikkivalmistajan vaihdoksessa ovat takana lähinnä rtuotantokustannolliset syyt, enpä usko, että nuo ESP:tkään mitään kovin hyviä mikkejä ovat.

Itsellä tuommoinen RR-X.. Oikeilla säädöillä kunnon keppi. Floikka on toki melkoista kuraa mutta sillä kyllä pärjää.

Minulta ääni Jaskalle.
Sinun postimerkkisi palavat.
Alexi69
19.02.2006 22:56:07
Eläessäni en ole hyvällä LTD:llä soittanut.. Kokonaisuus vain tökkii. Ja sen kruunaavat vielä EMG HZ:n mikit mitkä ovat kyllä kauheinta kuraa mitä maa päällään kantaa.. ESP:n omista mikeistä ei erityisemmin kokemusta löydy mutta koska tuossa mikkivalmistajan vaihdoksessa ovat takana lähinnä rtuotantokustannolliset syyt, enpä usko, että nuo ESP:tkään mitään kovin hyviä mikkejä ovat.

Itsellä tuommoinen RR-X.. Oikeilla säädöillä kunnon keppi. Floikka on toki melkoista kuraa mutta sillä kyllä pärjää.

Minulta ääni Jaskalle.

Eihän nuo Hz:at niin kauheat ole.Itelläni oli aikoinaan Ltd Mh-300 ja kyllä ne oli passiivimikeiksi ihan mainiot.Muutenkin kyllä pidän enemmän passiiveista.
Mutta Jacksonilla on yleensä suht tasainen laatu.Ltd:llä on myös ihan hyviä keppejä mutta niitä sunnuntaikappaleita on myös ihan kauheasti siellä pakassa.
saastara
19.02.2006 23:01:30 (muokattu 19.02.2006 23:03:15)
Minulle nuo HZ:tat edustavat kaikkea sitä mitä kitarasoundi ei saa olla:

-Ohut
-Sirisevä
-Ontto
-piikikäs
-munaton

Mutta toisaalta, en tiedä olenko oikea ihminen niitä arvioimaan. Oma soundimakuni kun vastaa yleisestiottaen kaikkea, mitä hevipiireissä tunnutaan vihaavan.

Minusta myös 81:t ovat melko köykäiset. Eivät iske minuun.. Ennemmin mielummin Evolution tai joku muu laatumikki.
mhaarala
19.02.2006 23:20:40
Hm...

HZ:iäkin on useampaa eri mallia, joista H4:sia tunnutaan pitävän yleisesti ottaen parhaina. Itse soittelin moisilla vuoden verran ja kyllä, ne ovat hieman yksipuoliset. Mutta sen, minkä ne osaavat (eli hevisirkelöinnin) ne tekevät kyllä varsin mallikkaasti. Olen nimittäin soittanut aika monella LTD:tä huonommalla kitaralla missä on paljon HZ H4:sia surkeammat mikit.

Tämäkin asia on niitä makuasioita. Mutta olisi aika typerää leimata joku mikki täyspaskaksi pelkästään sen takia, että pitää eri tyylisestä musiikista ja soundista kuin mihin se mikki on suunniteltu. Vähän sama kuin minä haukkuisin kaikki Fenderin single coilit tai Gibsonin kesyllä outputilla olevat mikit täyspaskoiksi sen takia ettei niistä saa irto kunnon junttasoundia. Siinä vaiheessa tosin olisi kaikki m.netin vintagemiehet jo rasvaamassa köysiään... elleivät sitten ole jo. :P

Ja tuli tässä testailtua tuota remontista saapunutta Charveliakin ja kieltämättä yllätti miten upeasti nuo Jacksonin J-200:t soi. Eikä tuo J-50BC:kään mikään huono ole... näitäkin pidettiin ainakin joskus lähinnä hevikeppeinä ja sen takia haukuttiin, mutta kyllä tämä minusta on varsin toimiva moneen muuhunkin.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
saastara
19.02.2006 23:27:53 (muokattu 19.02.2006 23:29:50)
Mutta olisi aika typerää leimata joku mikki täyspaskaksi pelkästään sen takia, että pitää eri tyylisestä musiikista ja soundista kuin mihin se mikki on suunniteltu

Siitähän ei tässä nyt ole kyse. Lähinnä raskaampaa menoa minä kitaralla junttaan ja ainakin omaan korvaani EMG:t (H4:t, 81:t, 85:t ymv.) eivät ole koskaan siinä kovin hyviä olleet.

Omissa kirjoissani ne EMG:t tästä syystä ovatkin niitä kuuluisia täyspaskoja.. Ei niistä mitään kelvollista saa muussa kuin hevissä ja siinäkin soundi on parhaimmillaan välttävä.. Tästä nyt tulee varmasti roskaa niskaan M.netin hevidivisioonan osalta mutta..

EDIT: Yksi mahdollinen selitys voi toki olla se, että olen aina kokeillut EMG:itä ESP/LTD:n kitaroissa. Siitä voi johtua tämä ikävä assosisaatio. Minä kun en viitsisi koskaan edes häpäistä saunaani lämmittämällä sitä LTD:n kaltaisella romulla.. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)