Aihe: Kielten vaihtaminen paksummiksi
1
clyde
19.02.2006 17:56:40 (muokattu 19.02.2006 17:58:17)

Mulla oli kitarani Fender Stratocaster viime viikolla huollossa.
Siinä oli vikana, että kun bendas alimman e-kielen se sammu ja toiseks nii intervallit alko falskaa alimmis kielis mitä korkeammalla soitti.
Eli esim.: Jos viritti esimerkiksi B kielen täydellisesti vireeseen, se oli alavireessä kun soitti esim. oktaavia korkeammalta samalla kiellellä (=12. nauhalta) .

Anyway, juttuni oli se, että kaikki säädöt tehtiin niin että alin e-kieli on 0,9 mm.
Mä haluisin kuitenkin nyt vaihtaa kielet hieman paksummiks. Joten tartteeks mun sit sen jälkee tehä säätöi uudestaa niist ruuveist josta kielet lähtee kohti otelautaa?
Nimenomaan ettei ne intervallit ala falskaa.
Ei siin sinäänsä mikää ongelma oo duunaa jotai säätöi mut mä en nyt haluis ottaa mitää riskei ku mä oon toisinaan aika poropeukalo ja meil on tärkee giggi ens torstain ja kaiken pitää toimii, mieluiten hieman paksummilla kielillä.

Eli vaihdanko paksummiksi ja jos vaihdan mitä teen sen jälkee säätöjen kaa ym.?

kiitti ja keep on rockkin in the free world!
ROCK ´N´ ROLL EI KUOLE NII KAUAN KU TEINI-IKÄISET RAKASTUU TOISIINSA! /Andy McCoy
Härski
19.02.2006 18:00:16
Anyway, juttuni oli se, että kaikki säädöt tehtiin niin että alin e-kieli on 0,9 mm.
Mä haluisin kuitenkin nyt vaihtaa kielet hieman paksummiks. Joten tartteeks mun sit sen jälkee tehä säätöi uudestaa niist ruuveist josta kielet lähtee kohti otelautaa?
Nimenomaan ettei ne intervallit ala falskaa.

Kyllä, sitä kutsutaan hienoviritykseksi. Lisää aiheesta FAQ:ssa.

Ei siin sinäänsä mikää ongelma oo duunaa jotai säätöi mut mä en nyt haluis ottaa mitää riskei ku mä oon toisinaan aika poropeukalo ja meil on tärkee giggi ens torstain ja kaiken pitää toimii, mieluiten hieman paksummilla kielillä.

Eli vaihdanko paksummiksi ja jos vaihdan mitä teen sen jälkee säätöjen kaa ym.?

Jos vaihdat, säädät, jos et, säädät kuitenkin.
Manicci
19.02.2006 18:01:07
Paksumpiin kieliin vaihtaessa yleensä tarvii koskea ainakin hienovireeseen, ja kaularautaan.
Rock'n'Roll nousee
L4t3
19.02.2006 19:52:38
Paksumpiin kieliin vaihtaessa yleensä tarvii koskea ainakin hienovireeseen, ja kaularautaan.

Mitä jos haluan vaihtaa .009 setin .010 settiin? Onko näillä niin suuria eroja, että tarvitsisi alkaa säätelemään kaularautaa tai hienovirettä?
Long live, Mass Turbo!
apenaattori
19.02.2006 19:56:30
Mitä jos haluan vaihtaa .009 setin .010 settiin? Onko näillä niin suuria eroja, että tarvitsisi alkaa säätelemään kaularautaa tai hienovirettä?

Itse olen kanssa siirtymässä nollanollaysistä nollakymppiin, ja mietin aivan samaa. Hienovire pitää minun kohdallani ainakin säätää, sillä Squierini talla ei anna tarpeeksi säätövaraa, jotta saisin 009-setin E,A ja D kielen vireeseen. Vai enkö vain osaa?
"The harder you try the dumber you look."
Wahi
19.02.2006 20:09:20

No näkemällähän se selviää, tuskimpa paljoa muuttuu. Itse muistaakseni vähän koskis kaularautaan.
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)