Aihe: Korvarenkaiden otto.
1 2 3
elbowski
19.02.2006 15:22:45
Elikkäs, nytten heräsi halu taas lävistää kummatkin korvat. Sitten heräsi kysymyksiä, että missäpäin on pääkaupunkiseudulla kätevintä ja halvinta tuo operaatio teettää? Ajattelin sellaisia ''hevosenrenkaita'' jossa on pallot päissä kumpaankin, suht isot renkaat, paljonko tulee hintaa?

Kiitos.
Raivo määrää nuotin
Väinämöinen
19.02.2006 17:00:49 (muokattu 19.02.2006 17:04:12)
-- kätevintä ja halvinta tuo operaatio teettää? Ajattelin sellaisia ''hevosenrenkaita'' jossa on pallot päissä kumpaankin, suht isot renkaat, paljonko tulee hintaa?

Korvien lävistäminen on halpaa. Minä taisin maksaa yhteensä 30mk joskus ala-asteella korvarenkaan otosta kultasepänliikkeessä. Yleensä lävistäminen maksaa aina saman verran (minulla taisi olla 15mk) ja korujen hinnat sitten vaihtelevat, mutta ensimmäisiksi 2 viikoksi sinun pitää ottaa harjoituskoru (minulla oli 15mk). Tuosta on tosiaan aikaa, mutta tuolla hintaluokalla en kyllä lähtisi etsimään halvinta mahdollista tekijää vaan suuntaisin ammattilaisen puheille.

edit: Kylläpä lyhyeen tekstiin saa mahtumaan paljon kirjoitusvirheitä.
Mykkä kissa on mauton.
Super-Jari
19.02.2006 17:11:07
Miten muuten liikkeessä hoidetaan korvien reijitys? Nenään ne ainakin mulle joskus ampu semmosella pyssyllä.

Korvan reijittelin itse joskus neuloilla ja muilla.
Jannipaali
19.02.2006 17:33:37 (muokattu 19.02.2006 17:35:04)
Miten muuten liikkeessä hoidetaan korvien reijitys? Nenään ne ainakin mulle joskus ampu semmosella pyssyllä.

Pyssyllä hyvinkin.

Minulle ne vielä laittoi jonkun hoitokorun siihen, ettei tulehdu heti.
Tästäkin on aikaa n. 5 vuotta.

Edittiä. En voi pitää muuta korua kuin rengasta, koska tulehtuu muuten :(
Asiat eivät useastikaan ole ongelmia, ellei niistä tee ongelmia.
aarghto
19.02.2006 17:40:42 (muokattu 19.02.2006 17:41:30)

Tampereella on ainakin yksi putiikki joka taisi 4€ tehdä reikiä korviin. Sellaisella edellämainitulla pyssyllä siis. Lävistysliikkeissä tekevät enimmäkseen neuloilla.

e: siis kyseinen liike on joku ihan tavallinen koru-liike
päteminen ja ruikutus. mind the gap.
arancia
19.02.2006 17:46:07
Kultasepänliikkeissä tehdään tosiaan korvareikiä ampumalla melko halvalla, mutta ainahan ampuminen on epähygieenisempää kuin neulalla lävistäminen. Neulan kanssa hommasta saakin sitten maksaa aikamoisesti enemmän.

Minulle on viisi korvareikää ammuttu, eikä pahempaa ole tapahtunut, kuin yhden reiän pienoinen tulehdus. Tämäkään tulehdus tosin tuskin johtui itse rei'ittämisestä.
Tiedän liikaa ollakseni tietämätön mutta liian vähän tietääkseni tarpeeksi.
elbowski
19.02.2006 18:00:11
Mulle laitettiin silloin kun olin ala-asteella semmosella nipsuttimella, että korvanlehti väliin ja sitten iskeytyy se piikki siitä läpi. Mulla on siis ollut ennen vasemmassa korvassa rengas, mutta poistin sen sitten, ja on nyt päässyt umpeutumaan. Silloin rei'itin ihan kultasepänliikkeessä lippulaivassa.

Kattelin tuolta www.piercing.fi noita hevosenkenkiä, mutta noi mitat ovat ihan utopiaa, jeesiä?
Raivo määrää nuotin
Freya
19.02.2006 18:22:56 (muokattu 19.02.2006 18:26:08)
En suosittele tekemään korvien lävistystä kultasepänliikkeessä, ellei ole budjetin puolesta pakko.

Huonoja puolia:
a. ne tädit/sedät eivät ole kauhean tarkkoja paikan kanssa.. Omassa korvassa yksi reikä on todella väärässä kohtaa..

b. Joudut pitämään niitä kultaisia nappeja, joissa on joku nätti vaaleenpunainen kivi. Lävistäjällä laittavat suoraan haluamasi korut reikiin. Perhanat tulehtuvat myös hanakammin, koska nappi ei hengitä siten kuin renkaat.

c. Se neulalla lävistyttäminen ihan lävistäjän luona on järkevämpi kuin se pyssy.

Kuopiossa lävistäjällä laitettuna reiät maksoivat á 25 €

Ed: vähän korjausta..
Dies irae, dies illa, solvet saeclum in favilla, Lacrimosa dies illa, qua resurget ex favilla Romantikkoitkijät #35
elbowski
19.02.2006 20:07:43
Mikä on ''paras'' lävistysliike Helsingissä? Mieluiten mahd. lähellä rautatieasemaa.
Raivo määrää nuotin
Freya
19.02.2006 20:27:09 (muokattu 19.02.2006 20:27:54)
Mikä on ''paras'' lävistysliike Helsingissä? Mieluiten mahd. lähellä rautatieasemaa.

Göögle?

Vaikea sanoa, kun en ole sieltä päin.
Kannattaa katella vaikka netistä eri paikkoja (göögle on hyvä apuri edelleen) ja sitten käydä kyselemässä hintoja ja kattelemassa koruja.
Dies irae, dies illa, solvet saeclum in favilla, Lacrimosa dies illa, qua resurget ex favilla Romantikkoitkijät #35
arancia
19.02.2006 20:31:41

Lähellä rautatieasemaa olevista en osaa sanoa, mutta itse olen käynyt Harnessissa (Iso Roobertinkatu 41) ja ollut erittäin tyytyväinen.
Tiedän liikaa ollakseni tietämätön mutta liian vähän tietääkseni tarpeeksi.
Basement
19.02.2006 20:32:24
b. Joudut pitämään niitä kultaisia nappeja, joissa on joku nätti vaaleenpunainen kivi.

Höpsis, kultasepänliikkeissä on vino pino ns. harjoituskoruja (Niitä paksupiikkisempiä) ja joukossa ihan perus metallinvärisiä.
Juntunen
19.02.2006 23:38:13 (muokattu 19.02.2006 23:39:51)

Kannattaa ennen korvien lävistelyä ottaa selvää onko allerginen jollekkin. Mulle kävi niin silleen kun oli vielä koruja että tuli semmosta mystistä ihottmaa joka levisi niskaan ja vähän naamaankin. Nahkaa lähti paloina pois. Nikkelit ja kikkelit taisi vähän kutitella. Otin sitten kokonaan pois.

Hui, mulla tuli viimekesänä molempiin pohkeisiin (!?) semmoset sormenpään kokoiset ihottuma-alueet, joille ei kyllä löydy mitään selitystä. Vielä ihan samoissa kohtaa pohkeita symmetrisesti ovat. Ettei sitten vaan syy ois halvoissa korvarenkaissa ja sitäkautta esim. nikkelissä. Viimekesänä nimittäin otin korvaan toisen reiän ja vaihdoin erilaiset renkaat. Nikkeliallergia kun kuulemma voi oireilla aivan muuallakin kuin nimenomaan sen metallin kanssa kosketuksissa olevalla ihoalueella.
Super-Jari
20.02.2006 06:12:59
Hui, mulla tuli viimekesänä molempiin pohkeisiin (!?) semmoset sormenpään kokoiset ihottuma-alueet, joille ei kyllä löydy mitään selitystä. Vielä ihan samoissa kohtaa pohkeita symmetrisesti ovat. Ettei sitten vaan syy ois halvoissa korvarenkaissa ja sitäkautta esim. nikkelissä. Viimekesänä nimittäin otin korvaan toisen reiän ja vaihdoin erilaiset renkaat. Nikkeliallergia kun kuulemma voi oireilla aivan muuallakin kuin nimenomaan sen metallin kanssa kosketuksissa olevalla ihoalueella.

Hehe. Etäihottuma.
Kannattaa tosiaan korut pitää ihan oikeina aineina. Halpikset kusee kintuille tässäkin.
MrHands
20.02.2006 17:53:55
Miten tulehtunutta reikää hoidetaan?
aarghto
20.02.2006 18:09:00

Miten tulehtunutta reikää hoidetaan?

Lävistyksen hoito (3-21 vk)
-Älä milloinkaan koske lävistykseen likaisin käsin!
-Puhdista lävistys huolellisesti 2 kertaa päivässä lämpimällä keittosuolaliuoksella (keitä 2dl vettä, lisää 1/2tl merisuolaa) Apuna voit käyttää talouspaperia
-Huuhdo keittosuolaliuos pois kuumalla juoksevalla vedellä
-Kipeytynyttä, ärtynyttä tai lievästi tulehtuneen oloista lävistystä voi puhdistaa Septidinillä tai Aseptilla parin päivän ajan 2 kertaa päivässä normaalin hoidon lisäksi
-Älä liikuttele korua muulloin kuin lävistystä puhdistaessa!
-Älä laita minkäänlaista rasvaa/voidetta lävistykseen!
-Pidä lävistystä ympäröivä iho puhtaana
-Vältä meikkejä, geelejä, hiuslakkaa yms. Joutumasta lävistykseen
-Reiästä tihkuva ja koruun kiinni kovettuva vaaleankellertävä neste ei ole yleensä mätää, vaan kudosnestettä ja sen erittyminen on täysin normaalia
-Paranemisaikana lävistyksesi saattaa vaikuttaa parantuneelta, mutta yhtäkkiä lävistys ottaa takapakkia ja onkin taas tosi kipeä. Ole kärsivällinen ja jatka hoitoa
-Jos lävistyksesi tulehtuu älä missään nimessä ota korua pois ettei tulehdus pääse jäämään ihon sisään reikien umpeutuessa. Jatka hoitoa. Sen lisäksi haudo lävistystäsi kaksi kertaa päivässä kuumalla merisuolavesiliuoksella tai kuumalla saippuavedellä (ei niin kuumalla että iho palaa) 15 minuuttia kerrallaan. Jos tulehdus ei parissa päivässä hellitä kannattaa hankkia antibioottikuuri
-Vältä puristavia ja hankaavia vaatteita lävistyksesi ympärillä, lävistys tarvitsee ilmaa parantuakseen
päteminen ja ruikutus. mind the gap.
JOO100
20.02.2006 18:21:34 (muokattu 20.02.2006 18:21:46)
Eikös ne yleensä anna sieltä liikkeestä kaikenmaailman hoito-ohjeet mukaan kun lävistyksen ottaa. Ainakin veli sai ohjelappusen kun otti silmäkulmaan korun.

Kesällä ajattelin itekin ottaa ainakin toiseen korvaan jonkinlaisen rinkulan. Ei se kuitenkaan sovi meikäläiselle.
Romantikkoitkijät #44
hanuristi
21.02.2006 12:16:53

Harnessia suosittelisin minäkin, mutta asematunnelissa CheBellassa tekevät noita ihan oikealla lävistäjällä, mutta aika pitääpi varata.
Ihan hyvä mesta sekin on, oon aikoinaan toisen kulmakoruni käynyt nappaamassa siinä.
Massacre can be fun!
seitikki
22.02.2006 08:13:39
Jossain kumman kauneudenhoitoliikkeessä laitoin, 5€/harjoituskoru ja muuta hintaa eivät sitten pyytänetkään. Eli ampuivat korun hinnalla sen korvaan.

Joku postasi kamalan listan hoitoja tuonne, suolaliuoksia ja mitä vittua? Itse en ole koskaan mitenkään hoitanut reikiä, ei ole ollut tarvetta. Silloin kun kipu oli lieventyny, niin aloin vähän pyöritellä korua. That's it!
"Alahuuli eteen VIE! Mie haukkaan sen." -KV. MAUR!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)