Aihe: Lost
1 2 3 4 517 18 19 20 2181 82 83 84 85
aikavaikea
19.02.2006 13:30:27
Chrissie vei sanat mun suusta. Tai näppikseltä. Höpöttäkää siellä spekulointiketjussa, jota en ole avannut kertaakaan. Enkä avaa.
Sitten loppu banaanit ja lakritsat!
juuso a
19.02.2006 14:26:18

Itse olen saanut kurottua jenkit kiinni ja olen katsonut kaikki jaksot. Tuo kakkoskausi on päässyt mielestäni vähän lässähtämään. Mutta ihan jees silti.. Eipä siitä sen enempää, eipä viitti tosiaan spoilata enää mitään.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! "
carnation
20.02.2006 12:25:13
Vai että oikein dinosaurus.
"Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensi kättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ!
Tempura
20.02.2006 18:20:00 (muokattu 20.02.2006 18:20:35)
Olen nähnyt Lostia nyt 18 jaksoa, sain boksin lahjaksi. En spoilaa, kerron vaan miltä sarja tuntuu.

En tietenkään kerennyt mukaan tv-esityksiin, enkä muutenkaan tiennyt sarjasta yhtään mitään valmiiksi, muutakuin että hypeä oli ilmassa. Mainitaan nyt vielä, että en yleensä koukutu sarjoihin. Viimeisin sarja, mihin olin koukussa, oli Twin peaks. Sen jälkeen semi-koukussa olin Gilmore girlsiin. Se on miehekäs ja hyvä sarja myös.

Mutta tämä oli kovaa tavaraa. Oli hyvä, etten tiennyt mistään mitään. Ensimmäinen jakso meni ihmetellessä aivot nollilla. Heti, kun alkoi tulemaan mysteerinomaisia elementtejä mukaan, niin olin lujaa koukussa. Katsoin nämä 18 jaksoa puolessatoista vuorokaudessa, ja nukuinkin välillä.

Totta helvetissä sitä ollaan jo niin paljon nähty, että kaikesta voi valittaa. Ärsyttää minuakin muutama asia, kuten pääjuonen etenemisen tahallaan panttaaminen ja hahmojen epäloogisuus jossain asioissa, mutta ei se mitään. Koko mysteeri on niin tolkuttoman kiehtova, ja itse hahmot niin hyviä, että olen aivan pähkinöinä.

Tottakai itsekin olin kyyninen, että löytyy jos jonkunlaista kiintiöhahmoa, mutta eipä anneta sen vaikuttaa, koska heti kun ottaa kyynikon lasit pois silmiltä, niin tajuaa että hahmot ovat todella hyviä ja jokainen omalla tavallaan mielenkiintoinen. Ensiksi jotkut hahmot ovat tylsiä, myöhemmin niistäkin alkaa välittämään.
Muutama hahmo on niin mielenkiintoinen, että niitä seuraisi kokoajan. Näyttelijätyö on myös mielestäni oikein onnistunutta, ja hahmojen eri luonteet ovat mukavasti kontrastissa.

Jossain vaiheessa jopa vitutti ne leikkaukset hahmojen menneisyyteen, mutta eipä enää. Niistä oppii pitämään. Ainoa mikä vieläkin harmittaa on se, että pääjuonen toivoisi etenevän nopeammin. Mutta toisaalta, mikäs kiire minulla on, mielummin otetaan rauhassa, vaikka panttaamalla, kuin että rynnätään ja missataan tärkeitä jännityselementtejä.

Kyllä vertaan tätä koukuttavuudeltaan suoraan Twin peaksiin. Nyt olen vanhempi ja kyynisempikin vielä, eli kyllä se jotain Lostin tasosta kertoo. Ärsyttävyydet ei jaksa vituttaa enää pätkääkään, kun koko mysteeri on niin kiehtova. Twin peaksin malliin jokainen pieni selvinnyt arvoitus herättää kolmetoista lisää, ja pää on räjähtää kaikista teorioista ja mielikuvista mitä aivoon tulvii. Ja kokoajan nälkä vaan lisääntyy, kun haluaisi tietää.

Vitun hyvä sarja.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
lethus1
21.02.2006 09:35:07
KOMP.

Vielä kun saisi koko Twin Peaksin DVDllä niin tietäisi mitä tehdä yksi kokonainen viikonloppu.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
T.S. S L A Y E R
23.02.2006 21:52:57 (muokattu 23.02.2006 21:54:54)

Halvaantunut pystyy kävelemään, kuollut heräsi eloon (?)... selvää että kaikki ovatkin oikeasti kuolleita, muttei ite tiedä sitä!

Ja tuo on "se" paratiisi, eli taivas mihin hyvät pääsee, eli autiolle saarelle ilman nykyteknologiaa. Ja pahikset meni helevettiin Siperiaan. Paitsi ei sielläkään nykyteknologiaa ole.
Hetfield
23.02.2006 21:57:51

Ite oon nähnyt vaan nämä jaksot mitä nyt Neloselta tulee. Koukuttaa hyvin.
Suutelemattomien Muusikoiden Arvovaltaisen Kerhon jäsen. S.M.A.K. P*lluhan se on mielessä, mutta soitetaan nyt ensin.
Juugeli
23.02.2006 22:00:51
Sääh, pitää kai itsekin hommata se boksi jostain, että saa omaan tahtiin naatiskella.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
carnation
23.02.2006 22:08:02
Halvaantunut pystyy kävelemään, kuollut heräsi eloon (?)... selvää että kaikki ovatkin oikeasti kuolleita, muttei ite tiedä sitä!

Ja tuo on "se" paratiisi, eli taivas mihin hyvät pääsee, eli autiolle saarelle ilman nykyteknologiaa. Ja pahikset meni helevettiin Siperiaan. Paitsi ei sielläkään nykyteknologiaa ole.

Tuo "kaikki ovatkin kuolleita" olisi liian helppo selitys, minun mielestäni.
A pharaoh played a merry tune and watched nine cats dance on the moon
OSTAKAA LEVYJÄ!
Milkop
23.02.2006 22:08:38

Sääh, pitää kai itsekin hommata se boksi jostain, että saa omaan tahtiin naatiskella.

Torrenttina vaan ;-)
aivokuolio
23.02.2006 22:11:56
Torrenttina vaan ;-)

Höpöhöpö. Kyllä noin hyvät sarjat pidää hommata ihan alkuperäisenä. Noin 45€ 7 DVD:stä, 25 jaksosta ja 8 tunnista bonusmatskua ei ole todellakaan liikaa.
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
Juugeli
23.02.2006 22:14:59
Höpöhöpö. Kyllä noin hyvät sarjat pidää hommata ihan alkuperäisenä. Noin 45€ 7 DVD:stä, 25 jaksosta ja 8 tunnista bonusmatskua ei ole todellakaan liikaa.

Hinta on sinänsä kohdallaan, mutta ei näitä tällaisia jatkuvajuonisia sarjoja kyllä välttämättä jaksa kuin ehkä pariin otteeseen katsoa, että en tiedä kehtaako ihan ostaa.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
Milkop
23.02.2006 22:16:45 (muokattu 23.02.2006 22:18:15)

En tästä Lostista tiedä, mutta tuo olis kyllä niin pyhä, että ois pakko saada:
http://import.dvdpure.net/product_i … .php?cPath=104&products_id=9221

Edit. hinta on tosin vähintäänkin suolainen.
Juugeli
23.02.2006 22:19:52
En tästä Lostista tiedä, mutta tuo olis kyllä niin pyhä, että ois pakko saada:
http://import.dvdpure.net/product_i … .php?cPath=104&products_id=9221

Edit. hinta on tosin vähintäänkin suolainen.

Vielä sen verran off-topicia, että en tiedä, miten tämän kehtasin aikoinaan ostaa, mutta eipä ole kyllä tullut ostosta kaduttua kertaakaan sen jälkeen.

http://www.filmifriikki.fi/~3RJRx00 … 347000027ce000d4473b233aa4e2cc8ce7b
Mechanizm
23.02.2006 22:29:58
Vielä sen verran off-topicia, että en tiedä, miten tämän kehtasin aikoinaan ostaa, mutta eipä ole kyllä tullut ostosta kaduttua kertaakaan sen jälkeen.

Mitäs meinaat "kehtaamisella"?
It's about time we all get out and vote for love
Toveri
23.02.2006 22:31:18

Mitäs meinaat "kehtaamisella"?

Kaipa tuota hintaa.
Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
Juugeli
23.02.2006 22:32:29
Kaipa tuota hintaa.

Sitäpä juuri. Ennen ostoa olin 10 jaksoa nähnyt ja tiesin kyllä, ettei rahat kuitenkaan hukkaan menisi.
Mechanizm
23.02.2006 22:34:21 (muokattu 23.02.2006 22:34:51)
Kaipa tuota hintaa

Just, ajattelin että sen ostamisessa olisi jotain hävettävää.
e: ei varmasti mennyt rahat hukkaan.
It's about time we all get out and vote for love
MV
23.02.2006 22:39:59
Tulipa muuten mieleen, että en ole vielä kajonnut tuon boksin bonusmateriaaleihin ollenkaan, täytyy tsekata.
"Käylä vois olla se sana jolla kuvataa miltä 80-vuotiaan naisen naama näyttää. :)" -Eemil
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)