venalait 22.07.2003 15:56:14 | |
---|
|
Teemu Tee 22.07.2003 16:14:52 | |
---|
Tyhjän saa pyytämättäkin |
kivi 22.07.2003 17:05:06 | |
---|
Näistä ottaisin Yammun. Syynä laadun tasaisuus verrattuna Berriin ja Fonicciin. Notepad on pienempi eikä niin hirveän kehuttu äänenlaadultaan. Kokemusta näistä laitteista en omaa yhtään. Minullakaan ei oo juuri näistä kokemusta, mutta Yamahaan kallistuisin, jos näistä pitäisi valita. Ensin koettaisin tosin etsiä käytettynä isompaa Soundcraftia, vaikka Spirit-malliakin; mutta en notepadia. Yamahat on kyllä käyttökelpoisia ja hyväsointisia; ehkeivät kovin luonteikkaita, mikä saattaa olla hyvä tai sitten ei. Mackien tiskit miellyttävät mua, eikö heillä oo joku notepadia vastaava - kannattais katsoa? Oma pöytäni on brittiläinen vastine Mackielle, 80-luvun lopun Soundtracks. Halpa ja hyväsointinen; taitaa vaan 24 kanavineen olla hiukan eri luokassa... mutta oliskohan noilla halpoja pikkumiksereitä? Behringerit ovat mainettaan parempia, mutta äänityspöydäksi ...eeei. Phonicit taitaa olla samaa huttua? En tiedä, tää on mun mielikuvaa vaan. |
venalait 24.07.2003 14:43:38 | |
---|
Tiedättekö mitkä musiikkiliikkeet kauppaavat Yamahan miksereitä? |
venalait 28.07.2003 12:32:57 | |
---|
Voiko edellä mainittuun Yamahan pöytään kytkeä suoraan esim. elektoakustisen kitaran? |
Teemu Tee 28.07.2003 13:08:25 | |
---|
Voiko edellä mainittuun Yamahan pöytään kytkeä suoraan esim. elektoakustisen kitaran? Voi ja ei voi. Mikseri ei varmasti hajoa ja ääntä kyllä kuuluu jos suoraan kytketään. Toinen puoli on sitten soundi. Soundihan on mikserissä sähköä ja yksinkertaistetusti sanottuna kitarasta tuleva sähkö on "vääränlaista". Tämä aiheuttaa lattean, ponnettoman ja kaikin puolin munattoman soundin. Ohmit ja voltit eivät nääs stemmaa samaan sarjaan. Laittamalla väliin joku D.I.box, saadaan signaali muutetuksi "oikeanlaiseksi" sähköksi. Samaa virkaa ajaa joku kiva multiefekti, jossa on myös linjatason ulostulo. D.I.boxeja on monenlaisia, jotkut jopa kaiutinsimuloituja. Tyhjän saa pyytämättäkin |
Tuossa kun oli tuosta elektroakkarista puhetta niin, minä ainakin studio-olosuhteissa tekisin niin että kun nuhoitan niin otan sen normaalisit vahvarin kautta, sekä vielä mikitän sen, lyömällä sopivan mikin kitaran eteen, sillälailla saa paremman soundin, ainakin minun mielestäni, jos vain mikkejä ja sälää on tarpeeksi, mutta eihän tuo niin välttämätöntä. |
venalait 20.08.2003 19:05:23 | |
---|
Thonmannilla on laskenut Yammun hinta, ennen oli 198,- |