Aihe: Yliopistojen vanhat pääsykokeet
1
Sardonc
08.02.2006 13:10:28
Saakohan noita jostain? Olis ihan jännä löytää. Lähinnä jyväskylän yliopiston musiikkitieteen pääsykoetta kaipaisin. Tampereen musiikkitiedekin voisi olla ihan jees.

Jos joku osaa auttaa niin kivakiva ja iso kiitos.
Feggy
08.02.2006 13:18:08

Saakohan noita jostain? Olis ihan jännä löytää. Lähinnä jyväskylän yliopiston musiikkitieteen pääsykoetta kaipaisin. Tampereen musiikkitiedekin voisi olla ihan jees.

Ainakin Helsingin osalta löytyy. Katso sivuja ja jos et löydä, laita sähköpostia noiden laitosten amanuensseille.
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Sardonc
08.02.2006 13:40:16
Kirjoitinpa sähköpostia Jyväskylän yliopistoon. Josko sieltä saisi jotain.
Fortune
08.02.2006 15:50:20
Kirjoitinpa sähköpostia Jyväskylän yliopistoon. Josko sieltä saisi jotain.

Etsi ko. opintoalan ainejärjestön sivut ja kysäise sieltä. Usein ainejärjestöt ylläpitävät tenttiarkistoja ja saattaapa sinne joku pääsykoekin eksyä joskus.
Look behind you, a three-necked guitar! Tilaa Muusikoiden.net -paita!
aleksi
08.02.2006 16:54:53
Varmaan niitä aina jostain löytyy, mutta ilmaiseksi tuskin joka paikasta saat. Ite ainakin hain pari vuotta sitten muistaakseni TeKuun, jossa aikasempien vuosien pääsykokeet sai rahaa vastaan omaksi treenimateriaaliksi.
"Open hands to the wind."
Feggy
08.02.2006 17:55:07

Varmaan niitä aina jostain löytyy, mutta ilmaiseksi tuskin joka paikasta saat. Ite ainakin hain pari vuotta sitten muistaakseni TeKuun, jossa aikasempien vuosien pääsykokeet sai rahaa vastaan omaksi treenimateriaaliksi.

On vähän eroa isolla laskuharjoitusnipulla ja 3-5:llä kysymyksellä, joka on usein yliopistopääsykokeen sisältö.
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
aleksi
08.02.2006 22:04:09
On vähän eroa isolla laskuharjoitusnipulla ja 3-5:llä kysymyksellä, joka on usein yliopistopääsykokeen sisältö.

Itse olen kaiketi viisissä pääsykokeissa käynyt ja juuri tuolla Otaniemessä oli yhden paperin kokoinen matikan osa, jokna lisäksi kirjallisen hahmottamisen tms. koe, johon kuului muistaakseni noin 5 A4:sta, sen sijaan Tampereen yliopistossa oli noin 70 sivua monivalintaa ja Turussakin taisi olla reilusti yli kymmenen sivua tuon kokeen pituus.

Tietysti kaikki riippuu minne hakee. Otaniemeen hain informaatiojotain lukemaan, Tampereelle ja Turkuun kieliä.
"Open hands to the wind."
iku13
17.02.2006 15:25:45

TYökkäristä löytyy aika paljon vanhoja pääsykokeita.
Teijo K.
17.02.2006 15:40:18

TYökkäristä löytyy aika paljon vanhoja pääsykokeita.

Ja tilastot hakeneista sekä kelpuutetuista muutamalta vuodelta.
”Työsuhteiden lyhytaikaisuus ja epävakaisuus” taas oli sosiaalihuollolle oire kuntoutuksen tarpeesta. (1968: B 86 liite 2, 9). Työttömyys siis koettiin edelleen epäluonnollisena tilana, joka indikoi työttömässä yksilössä olevia vikoja tai puutteita, joita
gasser
18.02.2006 01:54:41
Ja tilastot hakeneista sekä kelpuutetuista muutamalta vuodelta.

Oikeesti? Ei mulle mitään oo kerrottu, vaikka kysyin. Jotenkin mulla on aika skeptinen suhtautuminen noihin (työkkäreiden) databeisseihin. Itse olen tekniikan Yo vuodelta x, eikä viimevuonna kerrottu kysyttäessä mitään... Lienevät salaisuuksia, joiden turvin haetaan tukiaisia? Kö?
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
Tupuna
18.02.2006 21:42:14
Ei niitä missään oo tallessa. Mitenkä voiskaan olla, kun musiikkitieteen pääsykokeetkin koostuu tuhannesta eri osiosta. Kannattaa siis vaan kiltisti tulla kokeeseen, pätevimmät kuoritaan päältä pois.

T. Jyväskylän yliopiston musiikkitieteen opiskelija
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
guitarmonkey
19.02.2006 14:53:35 (muokattu 19.02.2006 21:39:16)

Uudehkojen valintakoekysymyksien julkaiseminen vaihtelee yliopistoittain ja tiedekunnittain. Jykylän yliopistosta ei ole saatavana viimeisimpiä valintakoekysymyksiä

http://www.jyu.fi/hae/hakeminen/

JKL:n kirjastosta löytyy tosin JYU:n vanhoja valintakoekysymyksiä 90-luvun puolivälistä (hakusana: valintakoe)

http://jkl226.jkl.fi/Aalto?formid=form2

E: Tuosta sisäänpäässeiden pätevyysasteesta ja kokeiden tuhatosaisuudesta voidaan olla monta eri mieltä. Itse olen ollut kokeissa kahdesti joskus 2000-luvun alussa. Tällöin kokeet koostuivat kuuntelu-, teoria- ja kirjoitusosuudesta. Kokeiden painopisteet vaihtelivat myös suuresti: jonakin vuonna hakijan piti oikeasti tuntea pop/jazz-musiikkia, toisena vuonna pop/jazz tietämykseen vaadittiin vain Värttinän ja Queenin Bohemian Rhapsodyn tunnistaminen ja kokeet olivat hyvin taidemusiikkipainotteiset.
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
hoffe
19.02.2006 17:53:14
pätevimmät kuoritaan päältä pois.
T. Jyväskylän yliopiston musiikkitieteen opiskelija

"Kuka se kissan häntää nostaa jollei kissa itse?"
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
Tupuna
19.02.2006 20:36:16
"Kuka se kissan häntää nostaa jollei kissa itse?"

Voih. Ei ollut tarkoitus mitenkään tässä korostaa itseäni, mutta nähtävästi niin kävi. Anteeksi, lauseiden ei pitänyt kuulua yhteen.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)