2N3904 20.08.2003 09:50:36 | |
---|
Usein täällä mainitaan, miten (esim.) stratossa on klangia ja (esim.) LP:ssä ei. Mutta mistä on oikein kyse? Osaako joku selittää mitä twangi/klangi tarkoittaa? Onko se joku kitaran akustisen soundin ominaisuus vai ilmeneekö se vain vahvistimen kanssa, vai liittyykö kenties jotenkin soinnin dynaamisiin ominaisuuksiin? |
jogo3000 20.08.2003 10:01:19 | |
---|
Kitaran kieltä pikatessa kuuluu saundi joka kirjoitettuna on Twang/Klang. Jostain syystä tätä on yhdistetty stratocasteriin täällä, itse pidän Telen ominaisuutena enemmän. Strato sanoo "Quack quack". I'm a whiskey rock'n'roller. |
2N3904 20.08.2003 10:14:34 | |
---|
Kitaran kieltä pikatessa kuuluu saundi joka kirjoitettuna on Twang/Klang. Jostain syystä tätä on yhdistetty stratocasteriin täällä, itse pidän Telen ominaisuutena enemmän. Strato sanoo "Quack quack". Alkaa valjeta. Tuo siis pitäisi kuulla ihan akustisesti ilman vahvistinta? Vaikuttaako tuohon kielten paksuus/ikä ja plektran paksuus (tai plektrattomuus)? |
absqua 20.08.2003 10:15:54 | |
---|
Kitaran kieltä pikatessa kuuluu saundi joka kirjoitettuna on Twang/Klang. Jostain syystä tätä on yhdistetty stratocasteriin täällä, itse pidän Telen ominaisuutena enemmän. Strato sanoo "Quack quack". Twang on tuo yllä kuvattu asia, mutta klangilla taasen tarkoitetaan yleensä äänensävyä. Esim. bändin kokonaissoinnista puhuttaessa on klangi-sana hyvin soveltuva. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Kitaran kieltä pikatessa kuuluu saundi joka kirjoitettuna on Twang/Klang. Jostain syystä tätä on yhdistetty stratocasteriin täällä, itse pidän Telen ominaisuutena enemmän. Tele ehkä tvängää, mutta kyllä klangia voi löytää muistakin kitaroista, se on semmoista soivaa eloisaa soundin irtoamista, sitä kirkonkellosoundia mitä jotkut onnekkaat löytää vaikka stratoistaan, soundia ei tarvii pakottaa esille vaan kitara soi. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
PIM 20.08.2003 10:38:38 | |
---|
Mun nähdäkseni "klang" tulee saksankielestä ja tarkoittaa noin suurin piirtein samaa kuin engalnninkielinen "sound" eli yleensä saundia eikä erityisesti jotain tietyntyyppistä saundia. Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele |
Kossu 20.08.2003 11:05:27 | |
---|
Alkaa valjeta. Tuo siis pitäisi kuulla ihan akustisesti ilman vahvistinta? Nimenomaan. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |