Kimmo72 18.02.2006 19:11:18 | |
---|
Eli niinkuin otsikko sanoo, että oletteko koskaan onnistuneet nolamaan itseänne jossain musiikkiliikkeessä? Itse en ainakaan muistaakseni ole mitään tyhmyyksiä tehnyt, mutta kaverin isoveli onnistui Turun Vertikaalissa tipauttamaan Jacksonin kitaran palasiksi lattialle, jonka hinta oli vaivaiset 1300 € :D Tästä tuli mieleen.. olin joskus ko. Vertikaalissa ja joku tyyppi testaili jotain kitaraa (ei ollut mikään kallis) ja laittoi sen takas sinne jo yllä mainittuun huteraan telineeseen roikkumaan. No hetken päästä se keppi tuli alas sieltä ja siinä lähiympäristössä pyöriessäni kuuntelin sivukorvalla, että tämä jannu joutui(!?) ostamaan sen kitaran pois. Sai se siitä jotain alennusta, mutta silti. Pakkomyyntiä. Kitara oli varmaan jonkun 300€ arvoinen. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Minä nolaan itseni musiikkiliikkeessä aina, kun soitan jotain. Minä yleensä rämpytän yhtä sointua ilman vahvaria, jos kerran sataan vuoteen sattuu liikkeeseen joku muu kitara kun squierin strato. "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Sormet lähtee soundista. |
päänahka 18.02.2006 20:05:13 | |
---|
Soitin kerran väärin. |
pekurides 18.02.2006 21:35:02 | |
---|
Eli niinkuin otsikko sanoo, että oletteko koskaan onnistuneet nolamaan itseänne jossain musiikkiliikkeessä? Itse en ainakaan muistaakseni ole mitään tyhmyyksiä tehnyt, mutta kaverin isoveli onnistui Turun Vertikaalissa tipauttamaan Jacksonin kitaran palasiksi lattialle, jonka hinta oli vaivaiset 1300 € :D Minä näin aikanaan oikeesti painajaista jossa olin nii hirveessä känässä keskellä kitaraliikettä missä oli juurikin noita huteroita kalliitakitaroita roikkumassa jokapuolella ja en meinaa millään pysyä pystyssä ja jostain pitäisi saada tukea... Nii et nykyään aina krapulassa hirvittää yrittää jostain katon rajasta ottaa kallista kitaraa kokeiltavaksi:) ..juu aina kun koklaan kitaraa/vahvaria ja huomaan että ei ole plekua mukana ja yritän räpeltää jotain 20c kolikolla:) |
tomukka 18.02.2006 21:45:07 | |
---|
Tuttavani, oli törmänny 80-luvulla musiikkikaupassa yllätyksellisesti Albert Järviseen ja naama kun oli ollut tuttu, niin moikannut tuttavallisesti silmiin katsoen. Albert oli kuulema tokaissut tervehdyksen jälkeen, että: "Kukahan vittu tuo oli?" Näin käy kun fanittaa. Hämärtyy se raja, kenen kanssa sinun kaupat on tehty. |
Spike 18.02.2006 21:53:25 | |
---|
oli kuulema tokaissut tervehdyksen jälkeen, että: "Kukahan vittu tuo oli?" Mulle käy noin aika usein. Ehkä vaan en jostain syystä muista kaikkia ihmisiä, jotka moikkaavat. Varmasti jossain nurkan takana kiroavat mua. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Jmvk 18.02.2006 21:55:50 | |
---|
Soitin paranoidin. We chime the bell, chaos and hell, Metal for maniacs pure. |
trent 18.02.2006 22:04:59 | |
---|
sama juttu kun ei osaa mitenkään erityisen hyvin soittaa XD Mä taas olen jonkun aikaa soitellut, mutten julkisesti (musakaupassa) saa itestäni ihan samaa irti kuin kotioloissa. Saattaa se tuttu musakaupan myyjäkin ihmetellä tyyliin "minkälainen kitaristi tuokin on kun kauppaa on tehty jo vuosia milloin mistäkin mutta koskaan se ei heitä mitään matskua" (tuli Kummelin Iso-pebe jostain syystä mieleen ;) ). En tiä, kauhea itsekritiikki kai iskee päälle kun pitäisi muiden kuullen soitella. |
kimurantti1 18.02.2006 22:22:31 (muokattu 18.02.2006 22:22:49) | |
---|
Tuota tyhmimmät kommentit -ketjua kun katsoo niin tuntuu että melkeinpä me harrastelijat ollaan enemmän ammattilaisia mitä ne myyjät. Enkai mä ole ainoa kenen mielestä siinä ketjussa on ostaja ollut monta kertaa vähintääkin yhtä typerä? Tuttavani, oli törmänny 80-luvulla musiikkikaupassa yllätyksellisesti Albert Järviseen ja naama kun oli ollut tuttu, niin moikannut tuttavallisesti silmiin katsoen. Albert oli kuulema tokaissut tervehdyksen jälkeen, että: "Kukahan vittu tuo oli?" Näin käy kun fanittaa. Hämärtyy se raja, kenen kanssa sinun kaupat on tehty. Mun mielestä Albert oli se tyhmempi osapuoli tässä. Ei Suomesta kovin montaa niin isoa staraa löydy etteikö voisi tervehtiä jos kovakin fani on. Ei mulla muuta, peace:) "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Jii 18.02.2006 22:23:06 | |
---|
Soitin kerran väärin. Shh! Näistä asioista ollaan hiljaa. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
Bertrand 18.02.2006 22:40:45 | |
---|
Mitä ihmettä tämä keskustelu tarkoittaa? Mitä ihmeen "nolaamisen" mahdollisuutta soitinkaupassa voisi olla? Häh??!! Kaupassa ollaan ostoksilla ja sillä siisti. Joku mainitsi esimerkiksi kuinka joku oli tönäissyt kitaran lattialle telineestä ja sen seurauksena kitara oli mennyt rikki. Eikös tuo ole aika kaukaa haettua? Voihan maitokaupassakin tippua piimätölkki lattialle ja autokaupassa voi ajaa kolarin koeajolla. Ei noissa ole mistään nolailemisista kysymys vaan huonosta onnesta ja vahingoista. Vai leikkiikö joku olevansa "konsertoimassa" musiikkikaupassa? Ja sitten nolottaa, kun myyjä on paikalla ja kotona hyvin mennyt riffi ei kuljekaan kaupassa? Ihan kuin myyjät eivät näkisi tarpeeksi kaiken maailman vinguttajia ja paukuttajia ja olisivat kiinnostuneita jostakin asiakkaasta ja tämän virheistä?? Häh? Get a life. |
Rinneto 18.02.2006 22:44:30 | |
---|
Mä taas olen jonkun aikaa soitellut, mutten julkisesti (musakaupassa) saa itestäni ihan samaa irti kuin kotioloissa. Tästä saa juuri tälläisen "keikalle musakauppaan" -vaikutelman :P. Siellä vaan testataan kamat ja sillä se. Tosin itseenikin usein iskee painiikki, että mitähän nyt soittaisi, kun ei oikein mitään liian legendaarista vetää. Tämä ongelma iskee eritoten akustista testatessa, koska en oo sillä juuri muuta kun jotain ikivihreää harjotellu. Tästä syystä tyydynkin yleensä rämpyttämään avosointuja sattumanvaraisessa järjestyksessä. Tarkastan nauhat ja yleisesti kunnon jne. Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack. |
Jormaz 18.02.2006 22:50:54 | |
---|
Itse en ainakaan muistaakseni ole mitään tyhmyyksiä tehnyt, mutta kaverin isoveli onnistui Turun Vertikaalissa tipauttamaan Jacksonin kitaran palasiksi lattialle, jonka hinta oli vaivaiset 1300 € :D Melkeen tipautin Fasun Pro Centerissä Fender Jagstangin lattialle. Harmi ettei menny päreiksi, mokoma ruma paska. Se myytiinkin kyseisessä huutokaupassa "Kurt Cobainin haisevan hengen muistolle". In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
trent 18.02.2006 22:51:24 (muokattu 18.02.2006 22:52:19) | |
---|
Tästä saa juuri tälläisen "keikalle musakauppaan" -vaikutelman :P. Siellä vaan testataan kamat ja sillä se. Tosin itseenikin usein iskee painiikki, että mitähän nyt soittaisi, kun ei oikein mitään liian legendaarista vetää. Tämä ongelma iskee eritoten akustista testatessa, koska en oo sillä juuri muuta kun jotain ikivihreää harjotellu. Tästä syystä tyydynkin yleensä rämpyttämään avosointuja sattumanvaraisessa järjestyksessä. Tarkastan nauhat ja yleisesti kunnon jne. Joo, sen verran saan kuitenkin yleensä vedettyä että tulee kamat testattua. Tuli tuossa mieleen, kerran musakaupassa oli joku line6 demotilaisuus, jossa oli edustaja esittelemässä tuotteita ja siellä sai sitten vapaasti testata näitä vermeitä. Siellä muutama meikäläistä nuorempi kaveri veteli sen verran hyvin, että en itse kehdannut kitaraan tarttua vaikka mieli olisi tehnyt. |
ReBeat 18.02.2006 23:04:12 | |
---|
Tästä saa juuri tälläisen "keikalle musakauppaan" -vaikutelman :P. Siellä vaan testataan kamat ja sillä se. Kyllä sinne tarvii olla ohjelmisto valmiina ku menee testaamaan. Mielellään mahdollisimman monipuolinen setti joka tuo esiin teknistä soittotekniikkaa. On pienempi paha missata ainutkertaisen loistava diili jostain käytetystä kitarasta kuin ilman viimeistelyharjoituksia lähteä kiireellä soittamaan sinne huonosti. Esiintymistä edeltävää lämmittelyähän ei pysty tekemään kodin ja liikkeen välillä, joten puotiin saapumisen jälkeen kannattaa aina ensiksi teeskennellä olevansa kiinnostunut jostain vahvistimesta jota on välttämättä päästävä testaamaan äänieristettyyn testauskoppiin. No ei siellä kopissa sitten kannata tuhlata aikaa mihinkään vahvistimeen vaan tehdä se sormien lämmittely skaaloja ynnä muuta sopivaa kelaten... niin että kukaan ei vielä kuule sitä kylmiltään vedettyä puolivillaista työskentelyä. Sen jälkeen voi siirtyä myymälän puolelle esiintymään. :D Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Räbbänä 18.02.2006 23:05:46 | |
---|
Kyllä sinne tarvii olla ohjelmisto valmiina ku menee testaamaan. Mielellään mahdollisimman monipuolinen setti joka tuo esiin teknistä soittotekniikkaa. Steve Vaita kehiin sitten. Luultavasti miulle tulee porttikielto sen jälkeen :D Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
Jucciz 18.02.2006 23:10:45 | |
---|
tipauttamaan Jacksonin kitaran palasiksi lattialle, jonka hinta oli vaivaiset 1300 € :D Tämä kertoo enemmän Jacksonien laadusta kuin kaverisi isoveljestä. |
Jormaz 18.02.2006 23:25:58 | |
---|
Tämä kertoo enemmän Jacksonien laadusta kuin kaverisi isoveljestä. Näin on. Kaiken lisäksi siinä oli varmaan joku floikka-hirvitys. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Thule 18.02.2006 23:27:03 (muokattu 19.02.2006 16:16:16) | |
---|
Tämä kertoo enemmän Jacksonien laadusta kuin kaverisi isoveljestä. Edit: Lapsettaako, Jucciz? Only a Gibson is expensive enough. |
kimurantti1 19.02.2006 00:09:04 (muokattu 19.02.2006 00:10:38) | |
---|
Tämä kertoo enemmän Jacksonien laadusta kuin kaverisi isoveljestä. Joo ja kaikki muu paitsi Pat Metheny ja päätesärö on paskaa. ;) Sopiiko kysyä, mikä pointti tuossakin kommentissa oli? Älä vastaa, tiedän kyllä. Sulla on vaikka kuinka paljon hyvää tietoa asiosta jaettavana enkä voi ymmärtää miksi käytät aikaasi tuollaisten typerien provojen kirjoitteluun. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |