Kieppi 03.02.2006 17:24:12 | |
---|
Luin jostain että Floridassa on Orlandossa joku sikaiso bassokitaraliike tjsp, tietääkö kukaan mistä puhun? En löydä googlella sitä, se oli varmaan joku bass playerin mainossivuilta bongattu juttu enkä löydä sitä millään. Ettei se olis tää www.basscentral.com ? Se on ainakin lähellä Orlandoa ja kaiketi varsin iso. |
magic 03.02.2006 17:37:12 | |
---|
Eka ns. basso oli itse rakennettu, ei kaularautaa, otelauta liimattu TODELLA paksuu kaulaan Eri-Keeperillä . . . . . . . Toinen (v. -72 olikin sitten jokin Jazz-kopio, merkkiä en muista, mutta käytettynä ostin kaverin veljeltä. Body oli vaneria, mikit ei näyttänyt ollenkaan Jazzin mikeiltä mutta kyllähän sillä soitteli. Seuraava oli (on itse asiassa edelleen) Marlin-merkkinen Jazz-kopio, viimosen päälle hyvä kaula, vaneribody, soundi aika ohut mutta hyvä soittaa ja pysyy vireessä teki mitä vaan (Autoon pakkaseen, lämpimään, soitetaan keikka, takaisin autoon, taas sisälle ja vielä on vireessä, aivan ihme keksintö). Sitten v. -73 isä osti synttärilahjaksi uuden !!! Fender Jazzin (En varmaan ole riittävästi kiittänyt siitä vieläkään). Tämä kirves (alkuperäisine laukkuineen) on vieläkin minulla, keikoille en uskalla viedä. No sittenhän näitä on tullut mutta threadihan kyseli että miten on aloittanut. PS Ikää on 47 ! |
Kaake 03.02.2006 18:38:42 | |
---|
Helsingin Musiikista Neville -merkkinen presari-kopio 1000 markkaa. Joskus 94-95. Sillä soittelen bändireenit edelleen. Että hyvin pyyhkii. No väärinhän se meni Tre Kronor Basar Klubb, medlem #2
|
Nieby 03.02.2006 20:40:12 | |
---|
mä alotin Ibanez GSR180:sellä ja hakkaan sitä yhä ku ei vielä muita oo siunaantunu.. |
Nieby 04.02.2006 02:22:41 | |
---|
ja nyt ennen kun joku basso-aktivisti alkaa riehuu, tarkotan haakkaamisella soittamista enkä pahoinpitelyä XD LOL |
dr jones 04.02.2006 09:12:06 (muokattu 04.02.2006 09:12:30) | |
---|
Tais olla jonkunlainen Squierin passokopio, jonka vanhemmat mulle osti. Jääny aika huonot muistot siitä ku se niin karseissa säädöissä enkä vielä sillon (12-v tjsp.) osannut/tajunnut itse säätää sitä. Joskus tulee haaveiltua, että vois sillä vielä joskus soittaa, mutten todellakaan tiedä missä se liikkuu, ku vaihoin sen musaliikkeessä johonkin Ibaan, jota sitten opin jo säätämäänkin. |
Pekka J. 04.02.2006 12:22:40 | |
---|
Innostuin yläasteella valmistamaan ensimmäisen bassoni teknisissä töissä. Presarin mittojen mukaan sahattu mahonkirunko, josta pyöristin reunat pyöreäksi, siihen vaahterakaula ruusupuuotelaudalla ja duncanin presarimikki kiinni. Raskasta tekoa. On aika hauska vehje, kaula ja kaularauta ei oikein ottanut onnistuakseen, mutta kyllä sillä soitti ja soittaa vieläkin, eihän sitä omista tekeleistään tohdi luopua :) Tämän jälkeen ostin Aria pro II rsb deluxen, jonka myinkin sitten myöhemmin pois, ihan kelpo soitin sekin oli. No pain, no gain |
Pirkka 04.02.2006 13:37:33 | |
---|
Mä aloitin Vesterin Jazzilla. Hieno sunburst väritys. Hieno koska mun Fenkku on saman värinen. (: Sitten se tulikin vaihdettua johonkin ...tanan Ibaneziin. Vitsi kun löytäis vanhan HarVesterinsa jostain. |
daion 04.02.2006 14:24:11 | |
---|
eka ostobasso oli joskus 60-luvun lopulla Höfnerin precision-kopio, toinen oli (ja on vieläkin - nyk.keräilykappale) DAION Power Mark XX-B 80-luvun alkupuolelta. kakkosbassoja on ollut ohessa, mutta Daion on hyvä. tuotiin suomeen kuulemma (myyjän mukaan) 2 kpl, kelläköhän se toinen on ? |
Jonte 05.02.2006 12:13:43 | |
---|
Olis kiintoisaa tietää millaisilla soittimilla varsinkin vanhemmat n.50v (ei siis vanhat, vaan vanhemmat) aloittivat 60-70-luvuilla. Itselläni oli eka basso Guyatonen Mosrite-kopio, ja olikin aika hyvä peli. Ja onko kellään säästynyt niitä ekoja soittimia. Sellaisen Guyan voisin vaikka hankkia takaisin, jos vaan sopuhintainen aihio tulisi vastaan. Keskikoulussa kontrabassolla kevätjuhlassa Pesäpallojenkka ja American Patrol. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Ford Prefect 05.02.2006 22:12:04 | |
---|
Eka basso joskus 70-luvun puolivälissä oli Ibanezin Rickenbacker -kopio. Rahan puutteessa piti myydä pois. Vieläkin harmittaa. "Huuto huuto möykkä möykkä huuto möykkä huuto uurrgh möykkä huuto möykkä pitäisi olla hauskaa." |
Niskamies 07.02.2006 13:33:47 | |
---|
Eka basso oli Yamahan BB1200S. Omistan sen vieläkin, mutta ei tule enää pahemmin soiteltua. Nykyään sisko soittelee tolla. More is more. |
Hofner viulubassolla seitkyt luvun alkupuolella Niin ja Tommy Shannon on se esikuva ellei Cisse Häkkistä lasketa |
poppamies 18.02.2006 19:13:45 | |
---|
Hofner viulubassolla seitkyt luvun alkupuolella Mahtaa vituttaa jos se ei oo sulla enään... G-strings are for strippers |
okoranta 18.02.2006 21:30:40 (muokattu 18.02.2006 21:30:59) | |
---|
toinen oli (ja on vieläkin - nyk.keräilykappale) DAION Power Mark XX-B 80-luvun alkupuolelta. kakkosbassoja on ollut ohessa, mutta Daion on hyvä. tuotiin suomeen kuulemma (myyjän mukaan) 2 kpl, kelläköhän se toinen on ? tällainenko: http://muusikoiden.net/dyn/members/4262.jpg Ei sillä ole väliä vaikka soittasit alapäät tuuballa. Pääasia että soitat. --- Wireless --- |
TommiW. 18.02.2006 21:31:18 | |
---|
"Joo, kyllä se on poop-hammer aina tarkkana että B on tarpeeks tiukka."
-Pardy |
Tatuo 19.02.2006 20:38:11 | |
---|
santanan presarilla 4 kielisenä don't worry i wont hurt you |
Ocelot 19.02.2006 23:24:04 | |
---|
Aloitin erään laisella Harley Bentonilla. Järkyttävä ritsa. Nykyään omistan Mexicolaisen Fenderin Jazz Bassin. Elämä on erillainen Basson soittajan silmin. |
daion 20.02.2006 15:13:09 | |
---|
|
okoranta 20.02.2006 17:31:55 | |
---|
just - just - samanlainen kapsäkkiä myöten :-) No niin. Yllättäen ollut Hemmolla:) Ei sillä ole väliä vaikka soittasit alapäät tuuballa. Pääasia että soitat. --- Wireless --- |