Lord of the strings 13.12.2005 21:51:23 | |
---|
Holdsoworth on kova kaveri kepittämään. UK-levyllä pistelee hyvin menemään. Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
Dreg 15.12.2005 14:47:26 | |
---|
Itselleni ei Holdsworth oikein aukea. Olen kuunnellut useita levyjä, muun muassa Sixteen Men of Tain, Road Games, Metal Fatigue, mutta en siltikään vain pidä hänen musiikistaan. No, annoin hänelle ainakin mahdollisuuden. Ehkä sitten kun olen vanhempi (ja toivon mukaan viisaampi)... Hepulla on kuitenkin käsittämätön legato-tekniikka! |
18is9 16.12.2005 08:54:37 | |
---|
Sixteen Men of Tain, Road Games, Metal Fatigue, No, aiempaan postaukseeni viitaten nämä eivät ainakaan minun mielestäni ole sitä oleellisinta Holdsworthiä. Kokeilepa vielä vaikka Wardenclyffe Toweria, jos se iskisi. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Dreg 17.12.2005 17:06:52 | |
---|
Jaa, pitääpä kokeilla. Itse olen tosin nähnyt useiden Holdsworth-fanien suosittelevan näitä levyjä Harmony Centralissa. |
guitarmonkey 07.01.2006 22:54:47 (muokattu 07.01.2006 23:04:27) | |
---|
Se oli heinäkuun 29. vuonna 2004. Eksyin tamperelaiseen divariin jossa lojui kolme herra Holdsworthin nimeä kantavaa levyä: Atavachron, Metal Fatigue ja Hard Hat Area. Hinta oli 9 euroa kappale. Ostin kaikki kolme. Junassa matkalla Tampereelta Jyväskylään mieleni järkkyi. Atavachronin soolo oli tehnyt tehtävänsä. Olin rautatieasemalla miehen tuotoksia kuunnellessani huomannut että Holdsworthista ei kohkattu turhaan. Atavachronin soolo oli kuitenkin jotain täysin käsittämätöntä. En olisi uskonut että reilun kymmenen vuoden kitaransoittotaipaleen ja parikymmenvuotisen aktiivisen musiikinkuuntelun jälkeen joku juttu vetää näin vahvasti maton alta. Holdsworthin vahvuus on siinä että mies kykenee luomaan melodista musiikkia ja melodisia soololinjoja ilman teknisen osaamisen usein mukanaan tuomaa kuivakkuutta. Soittoon antaa leimansa mm. "muodollisen opetuksen" puute ja kitaraidolien puuttuminen. Stankkujen soitto, skaalojen ja sointujen treenaaminen perusasemasta ja muiden kitaristien imitointi on jäänyt taitotasoon nähden hyvin vähälle. Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän. |
Epämuusikko 08.01.2006 01:47:24 (muokattu 08.01.2006 02:02:03) | |
---|
Eikö miehellä ollut mottona, että hän välttää blueslickejä viimeiseen asti. Hänen käyttämänsä termi tietyntyyppisistä "Who do you do"-kitaristeista on mielestäni osuva. Olen lukenut miehen haastatteluja netistä tässä viimeiset pari päivää. Vissiin hänellä riittää fanikantaa niin Methenystä kuin Eddie Van Halenistä. Tässä lainaus Steve Lukatherin haastattelusta: "I have no ego - how could I when I go down to the end of my hill and Alan Holdsworth is playin'!? I am not worthy to suck the peanuts outta his poop but I always have a beer with him and bow to the greatness and he has always been kind to me. I am not worthy, haha."" Atavachronin soolo oli tehnyt tehtävänsä. Sittenhän meitä on kaksi. Vaikka en kitaristi olekaan. You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you just come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last on |
guitarmonkey 08.01.2006 10:11:53 (muokattu 12.01.2006 10:01:32) | |
---|
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän. |
Epämuusikko 15.01.2006 12:23:11 | |
---|
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one |
fish 20.01.2006 18:53:57 | |
---|
Secrets-levyltä v.1989 eka biisi: City Nights. Jimmy Johnson- Basso, Vinnie Colaiuta - Rummut. täytyy sanoa, että ei tiedä miten päin sitä olisi tuolissa pyörinyt, kun isoveli tuon secrets-levyn esitteli joskus 1990-luvun puolivälissä. toi city nights on vielä ihan helmiraita kaikin puolin loistavalta kiekolta. hyviä muistoja. parasta ennen / bäst före: 26 05 2007 |
Epämuusikko 06.02.2006 22:52:11 | |
---|
Tästä on erillinen threadi, mutta hiireni on rikki enkä jaksa kaivaa. Kuuntelen juuri K2 - The Book of the Deadia. Melkoinen Peter Gabriel-soundalike, tämä laulaja. Hauskaa retroilua, sekä sävellyksellisesti että paikoitellen jopa soundillisesti. Holdsworth pisteenä i:n päälle. En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. |
Pande 07.02.2006 10:33:31 | |
---|
Ei iske Holdsworth minuunkaan, mutta Brett Garsediin iskee kovasti, ja Brett Garsed taas iskee meikäläiseen :) Tyyleissä kyllä paljon samaa. "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
W4R 07.02.2006 10:43:28 | |
---|
Saattaapi olla, että kyseinen mies nähdään Suomessa ensi kesänä. Prog'n'Roll! |
18is9 07.02.2006 13:04:28 | |
---|
Saattaapi olla, että kyseinen mies nähdään Suomessa ensi kesänä. Milläs festareilla, vai onko se sun tykös tulossa vain kyläilemään? "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Sammo 15.02.2006 16:18:23 | |
---|
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
hahuusko 16.02.2006 16:09:13 | |
---|
Kirjastosta on lainassa Metal Fatigue ja Sixteen Men of Tain. En tajua kitaransoitosta mitään, mutta diggaan kyllä Holdsworthin soittotyylistä ihan täysillä. Täytyypä tutustua herran muuhunkin tuotantoon. |
|
2541 20.02.2006 01:48:37 | |
---|
|
M.i.k.key 20.02.2006 03:05:23 | |
---|
Kaverin on kuulemma vaikea löytää Losista mieleistään ryyppyseuraa joten eräs suomalainen jäbä on kuulemma useasti mr.Holdsworthin luona kaatamassa! mahtavaa! mutta sori off-topic Möllisty! |
JC 01.09.2009 05:48:20 | |
---|
(Huom! Olen kirjoittamassa yli 1289 päivää vanhaan ketjuun!) Uusi livetupla tulossa kokoonpanolta Holdsworth, Pasqua, Haslip & Wackerman. Infoa ja ääninäytteitä: http://www.moonjune.com/MJR029.htm |
Epämuusikko 06.09.2009 21:26:54 | |
---|
JC: (Huom! Olen kirjoittamassa yli 1289 päivää vanhaan ketjuun!) Uusi livetupla tulossa kokoonpanolta Holdsworth, Pasqua, Haslip & Wackerman. Infoa ja ääninäytteitä: http://www.moonjune.com/MJR029.htm Ohhoh! Toteutin unelmani ja ostin Road Games-EP:n Huuto.netistä. Kuuntelin Water on the Brain pt. II:sen varmaan 4 kertaa putkeen. "Greetings from Niger". Kesy animaali #1 |