Aihe: Oletteko koskaan nolanneet itseänne musiikkikaupassa??
1 2 3 4
Ronsto
18.02.2006 12:49:55

Eli niinkuin otsikko sanoo, että oletteko koskaan onnistuneet nolamaan itseänne jossain musiikkiliikkeessä?

Itse en ainakaan muistaakseni ole mitään tyhmyyksiä tehnyt, mutta kaverin isoveli onnistui Turun Vertikaalissa tipauttamaan Jacksonin kitaran palasiksi lattialle, jonka hinta oli vaivaiset 1300 € :D
Råckkenrålli
jami87
18.02.2006 12:57:37
lattialle, jonka hinta oli vaivaiset 1300 € :D

Halpa lattia. Anteeksi.

En varsinaisesti itseäni ole nolannut, mutta tyhmästi tein joskus, kun menin ostamaan kitaran ilman, että itse edes pidin sitä käsissäni. Eka kitara oli.
Budjekti Nuppi&kaappi 800€max
Mnetin karvaisimmat sääret!
Ronsto
18.02.2006 13:02:29

Halpa lattia. Anteeksi.

En varsinaisesti itseäni ole nolannut, mutta tyhmästi tein joskus, kun menin ostamaan kitaran ilman, että itse edes pidin sitä käsissäni. Eka kitara oli.

Juu oli kallis lattia :D en osaa kirjottataetre5t3456.
Råckkenrålli
Nacher
18.02.2006 13:37:51
Miten kaverisi tuosta kitaranhajoituksesta selvisi? Tuliko 1300e lasku, vai menikö liikkeen vakuutukseen tms+

Miten muutenkaan 1300e kitara menee palasiksi pudotessaan sylistä (?) lattialle?
Ronsto
18.02.2006 13:39:41

Miten kaverisi tuosta kitaranhajoituksesta selvisi? Tuliko 1300e lasku, vai menikö liikkeen vakuutukseen tms+

Miten muutenkaan 1300e kitara menee palasiksi pudotessaan sylistä (?) lattialle?

Turun Vertikaalissa kitarat roikkuu siellä seinällä sellaisissa pienissä huterissa kiinnikkeissä..kaverin veli vain kääntyi ja taisi olkapää ottaa vähän kiinni siihen kitaraan ja poks...vakuutuksista taisi mennä juu.
Råckkenrålli
Eddie
18.02.2006 15:00:37

Minä nolaan itseni musiikkiliikkeessä aina, kun soitan jotain.
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
Hannu H.
18.02.2006 15:41:20

En sitten tiedä miten kysymällä itseään ainakaan nolaisi. Kysyvä ei kauas tieltä eksy, sanotaan. Ei siinä ainakaan kaupan sedälle tai tädille pitäis mitään hauskaa olla jos joku asiakas ei jotain tiedä. Me harrastelijat kun emme ole ammattilaisia!
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
jami87
18.02.2006 15:45:22
En sitten tiedä miten kysymällä itseään ainakaan nolaisi.

Voihan itsensä nolata vaikka soittamalla paskasti.
Budjekti Nuppi&kaappi 800€max
Mnetin karvaisimmat sääret!
ogre
18.02.2006 15:47:47
En varsinaisesti.

Kerran kyllä kävi niin kun olin lukiosta pinnanneena matkalla kitarakauppaan katselemaan ja ehkäpä soittelemaan. Siellä oli yksi sellainen 80-luvulle jäänyt kaveri huoltamassa kitaroita ja niin edespäin. Soitti niin hyvin että kun se lopetti sitten sen testailunsa lähdin sitten pois kun ei kehdannut. Kaverillakin punotti korvat siinä ryskeessä ja se sentään oli meistä se parempi kitaristi :)

Ihan vaan jatkuvuuden vuoksi sanottakoon että se jätkä huolti mun kitaraa myöhemmin sillai ilmaiseksi ja tuntejakin tarjosi mutta ne olis maksanu ja ei mulla ollut rahaa semmoseen.
Zammy
18.02.2006 15:48:07
Voihan itsensä nolata vaikka soittamalla paskasti.

Minä soitin kerran vartin verran Smoke On The Waterin riffiä, mutta menin sitten vaihtamaan Smells Like Teen Spirittiin ja tuli virhe! Sillo nolotti, olis pitäny pysytellä Smoke On The Waterissa..
Susikoira Roi Orbison
ogre
18.02.2006 15:48:41
Halpa lattia. Anteeksi.

Minä pistin paremmaksi. Minä tilasin kitaran ameriikasta, eikä ollut varsinaisia takuita että se edes tulee perille kun sen on maksanut. Tuli kuitenkin :)
Invader
18.02.2006 15:48:51
Me harrastelijat kun emme ole ammattilaisia!

Tuota tyhmimmät kommentit -ketjua kun katsoo niin tuntuu että melkeinpä me harrastelijat ollaan enemmän ammattilaisia mitä ne myyjät.

Ja kokeilematta itsekin ensimmäisen kitaran ostin. Myyjä sen antoi käteen hiplailtavaksi mutta eihän sillä mitään vielä siinä vaiheessa osannut tehdä. Sanoin vaan että pannaan pakettiin. Onneksi myivät kaikinpuolin hyvän soittimen, olisi siinä tilanteessa ollut linssiin viilaaminen erittäin helppoa.
Tai sitten ei..
Härski
18.02.2006 15:58:27
Minä pistin paremmaksi. Minä tilasin kitaran ameriikasta, eikä ollut varsinaisia takuita että se edes tulee perille kun sen on maksanut. Tuli kuitenkin :)

Mulla on tämä tilanne päällä tällä hetkellä. Arvaa, vituttaako?
biibob
18.02.2006 16:01:11
Itselleni muistuu mieleen tuollainen hieman nolo tilanne joskus silloin kun olin juuri oppinut että kitaralle löytyy sellainen laite kun wah-wah -pedaali. No tietenkin Hendrixin voodoo chilen innoittamana menin sitten lähellä olevaan musiikkiliikkeeseen ja pyysin saada testata jotain wahia. No pedaalinhan siinä sitten sainkin käteeni ja sitten myyjä vielä kysyi, että saanko sen itse kytkettyä vahvistimeen. Siihen aikaan niin itsevarmana juuri opetellun smoke on the waterin riffin yhdellä kielellä oppimisen takia sanoin, että kyllähän minä sen kytkeä osaan. Sitten vahvistimen kimppuun, asettelin piuhat omasta mielestäni oikein, mutta mitä ihmettä aluksi ei kuulu mitään ääntä. Kääntelen piuhoja miten sattuu (en varmaan tiennyt input/putputeista yhtään mitään). No eihän sitä ääntä millään taaskaan tule. Aikani siinä sählättyäni myyjä tulee jo katsomaan, että mikä vialla. No pian myyjä vetääkin virtapiuhan siihen efektilaitteeseen lähellä olevasta muuntajasta :O. Voin vakuuttaa, että tuon jälkeen itse laitteen testaaminen jäi aika vähälle, koska teki mieli vain lähteä ja nopeasti pois sieltä kaupasta :D No jokainen on aloittelija jossain vaiheessa, ja virheitä sattuu.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Väinämöinen
18.02.2006 16:17:45
Kyllä olen, vieläpä harmillisesti tietämättäni. Menee suorastaan offtopiciksi, mutta bassoa ostettaessa en tiennyt ko. instrumentista tai sen käsittelystä yhtään mitään, onhan se soitin ostettava ennen kuin sitä oppii soittamaan. En muista yksityiskohtia tarpeeksi hyvin - onneksi.
Mykkä kissa on mauton.
ogre
18.02.2006 16:33:25
Mulla on tämä tilanne päällä tällä hetkellä. Arvaa, vituttaako?

Joo ...paskoja juttuja. Itse olen vasuri ja ei näin pienellä paikkakunnalla oo yhtään kitaraa vasureille. Sitten vielä kaiken hyvän kukkuraksi kaikki isot firmat tekee yhtä perusmallia sen vasurisatsin ja se on siinä.

Kannattaa joo kattoa aika tarkkaan mistä sen sitten hankkii. Ja tullit + rahdit. En tiedä mitä se on nykyään, itellä meni 3.2% veroa vuonna 1998 tai 1999, ja rahdit siihen päälle niin se oli jotain 1000 suomen markkaa.

Kuhan paiskoo tässä kesällä töitä (kun opiskelen nyt niin ei oikein rahkeet riitä ostamaan mitään), niin aion kokonaan käsintehdyn hankkia. Sellanen kertaostos niin ei tarvitse kikkailla.
Härski
18.02.2006 16:43:38
Joo ...paskoja juttuja. Itse olen vasuri ja ei näin pienellä paikkakunnalla oo yhtään kitaraa vasureille. Sitten vielä kaiken hyvän kukkuraksi kaikki isot firmat tekee yhtä perusmallia sen vasurisatsin ja se on siinä.

Kannattaa joo kattoa aika tarkkaan mistä sen sitten hankkii. Ja tullit + rahdit. En tiedä mitä se on nykyään, itellä meni 3.2% veroa vuonna 1998 tai 1999, ja rahdit siihen päälle niin se oli jotain 1000 suomen markkaa.

No ei mulla ihan vastaavaa tilannetta sikäli ole, että kitara tulee (ylläri) paskasta maasta ja että tiedän, mitä ostan. Omaa tyhmyyttäni menin ryssimään maksuvaiheessa, unohdin viitenumeron täysin. Ilmoitin asiasta heille sähköisellä heti samantien ja lupasivat tsekata asian, että no problemo on that. Noh, siitä raha siirrosta on nyt reilu viikko, eikä mitää ole kuulunut. Kestääkö noissa rahan siirroissa kovinkin pitkään, oon jo vähän huhuillut meininkejä, muttei ole kaikunut mitään merkittävää toistaiseksi ainakaan.

Meinaan, että ei sitä rahaa niiiin paljoo viitti ihan vain huvin vuoksi lahjoittaa. Itteänihän tässä saa syyttä kylläkin, heh. Anyway, ehkä se siitä.
Aki
18.02.2006 17:39:55

itellä meni 3.2% veroa vuonna 1998 tai 1999, ja rahdit siihen päälle niin se oli jotain 1000 suomen markkaa.

Toi summa kuulostaa lähinnä siltä tullimaksulta, joka (kuten myös alv, 22%) tulevat rahtien päälle. Eli rahdeista maksetaan myös veroa ja tullia.

Mitä vasureihin tulee, taannoin näin kaimani A.W. Yrjänän musaliikkeessä. Löysi käytetyn vasuribasson, ja sanoi että ne täytyy kaikki ostaa jos vähääkään sopii käteen, on niin harvassa.
ipa_
18.02.2006 19:04:28
Minä nolaan itseni musiikkiliikkeessä aina, kun soitan jotain.

sama juttu kun ei osaa mitenkään erityisen hyvin soittaa XD
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)