Aihe: Warwick Rockbass rätisee (livenä)
1
Diz
18.02.2006 12:42:36 (muokattu 18.02.2006 12:43:27)

Bändimme ihmetykseksi tuossa viime keikan soundcheckissa huomattiin että kyseinen basso tuotti pirunmoista rätinää, ja emme saaneet rätinän aiheuttajaa selville. Yhden ajan basso toimi ilman rätinöitä mutta sitten ne tuli jäädäkseen. Kyseessä siis noin pari kuukautta vanha peli.

Basso oli kytketty pöytään DI-boxin kautta, ja kun testasimme vaikka kitaraa saman DI-boxin ja piuhan kanssa, homma toimi erinomaisesti. Basso rätisi myös kitarakamojen kautta soitettaessa joten selkeästi ongelman aiheutti basso itse.

Kokeiltuamme bassoa pelkästään esim. PODin läpi soitettuna (luureilla) tätä rätinää ei kuitenkaan syntynyt missään vaiheessa, eli tuo kontaktihäiriön mahdollisuuskin tuntuu vähän epätodennäköiseltä! Kyseessähän on aktiivibasso johon vaihdoimme paristotkin..

Voisiko ongelma johtua esim. siitä että aktiivibasso antaa liian kovan signaalin DI-boxiin ja tätä kautta homma menee pipariksi? Kiitos jo valmiiksi valaisevista kommenteista.
http://www.cyanvelvetproject.com
Olli.M
18.02.2006 12:48:55
Bändimme ihmetykseksi tuossa viime keikan soundcheckissa huomattiin että kyseinen basso tuotti pirunmoista rätinää, ja emme saaneet rätinän aiheuttajaa selville. Yhden ajan basso toimi ilman rätinöitä mutta sitten ne tuli jäädäkseen. Kyseessä siis noin pari kuukautta vanha peli.

Basso oli kytketty pöytään DI-boxin kautta, ja kun testasimme vaikka kitaraa saman DI-boxin ja piuhan kanssa, homma toimi erinomaisesti. Basso rätisi myös kitarakamojen kautta soitettaessa joten selkeästi ongelman aiheutti basso itse.

Kokeiltuamme bassoa pelkästään esim. PODin läpi soitettuna (luureilla) tätä rätinää ei kuitenkaan syntynyt missään vaiheessa, eli tuo kontaktihäiriön mahdollisuuskin tuntuu vähän epätodennäköiseltä! Kyseessähän on aktiivibasso johon vaihdoimme paristotkin..

Voisiko ongelma johtua esim. siitä että aktiivibasso antaa liian kovan signaalin DI-boxiin ja tätä kautta homma menee pipariksi? Kiitos jo valmiiksi valaisevista kommenteista.

Itse törmäsin vastaavaan tilanteeseen viime keikalla. Toisen bändin basistilla oli aktiivi Warwick ja semmosta ihme särinää tuli koko ajan. Mun passiivi presarilla ei ongelmaa ilmennyt. Tiedä sitten....
Diz
18.02.2006 13:36:48

Eipä tuo taida volumesta kiinni olla kun basso kerran toimi ihan hienosti jonkin aikaa ja sitten alkoi rätistä. Saattaa olla joku pieni kontaktihäikkä joka ilmenee kun Jupiterin kuu on väärässä asennossa... Hyvin on mahdollista että Rockbass vaihtuu aitoon Warwickiin hyvinkin pian mikäli Musamaailma mielii tuon Rockbassin takaisin.
http://www.cyanvelvetproject.com
Aki
18.02.2006 15:50:45

Hapettuneet/likaiset potikat ja kytkimet saattaa tehdä tota. Itse metsästin myös pitkään sellasta ongelmaa, kun "kylmänä" taaimmaisen mikin etummainen kela tuotti sellasta suhisevaa pörinää. Kyseessä oli ko mikin nostopotikassa oleva puolituskytkin. Sitä kun renklasi pari kertaa edestakas ennen soittoa niin hyvin alkoi pelittämään.

Ts, kontaktihäiriö-kategoriaan meni toikin. Myös liikkumaan pääsevä mikrofoni on joissain tapauksissa tehnyt tota. Ja joskus peräti onkalossaan koliseva mikrofonin johto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)